Conheça o WebPT

Com 40% de participação no mercado, o WebPT é a plataforma OT líder para aprimorar o atendimento ao paciente e impulsionar o crescimento do negócio. Oferecendo agendamento, documentação, faturamento, monitoramento de resultados, geração de relatórios de negócios, ferramentas de relacionamento com pacientes e integrações de sistemas, a solução robusta do WebPT baseada na Internet é ideal para todos os ambientes ambulatoriais, independentemente do tamanho da equipe, tipo de instalação ou número de especialidades. O WebPT tem uma taxa de retenção de 99% e uma taxa de disponibilidade de 99,99%.

Quem usa o WebPT?

O WebPT atende a consultórios ambulatoriais de fisioterapia, terapia ocupacional e fonoaudiologia nos EUA e Canadá. Atualmente, mais de 10.000 clínicas e 70.000 profissionais de terapia recebem suporte.

Onde o WebPT pode ser implantado?

Nuvem, SaaS, baseado na web, Windows (local), Linux (local), Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

Sobre o fornecedor

  • WebPT
  • Localizado em Phoenix, EUA
  • Fundado em 2008
  • Suporte por telefone
  • Bate-papo

Países disponíveis

Estados Unidos

Idiomas

inglês

Sobre o fornecedor

  • WebPT
  • Localizado em Phoenix, EUA
  • Fundado em 2008
  • Suporte por telefone
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Países disponíveis

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Idiomas

inglês

Vídeos e imagens do WebPT

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159,00 US$/mês
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N/D
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Recursos do WebPT

  • Admissão de pacientes
  • Agendamento de compromissos
  • Agendamento online
  • Ajuda de programação
  • Biblioteca de exercícios
  • Clínica de vários profissionais
  • Cobrança de consultas médicas
  • Cobrança e faturamento
  • Confirmação/lembretes
  • Conformidade com HIPAA
  • Criação de diagramas
  • Formulários online
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de consultórios
  • Gestão de fichas dos pacientes
  • Gestão de planos de cuidado
  • Gestão de reclamações
  • Gestão de seguros
  • História clínica eletrônica/informatizada
  • Integrações de terceiros
  • Interoperabilidade clínica
  • Lembretes
  • Mensagem one-to-one
  • Mensagens de SMS
  • Monitoramento do progresso
  • Múltiplos tipos de compromissos
  • Notas SOAP
  • Notas sobre o andamento
  • Para fisioterapia
  • Planejamento do tratamento
  • Planos de tratamento remoto
  • Portal de autoatendimento
  • Portal do cliente
  • Processamento de pagamentos
  • Rastreamento de conformidade
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios personalizáveis
  • Reuniões virtuais
  • Suporte para tomar decisões
  • Verificação de elegibilidade de seguro
  • Videoconferência

Alternativas ao WebPT

Uma tecnologia confiável e comprovada de cobrança para consultórios independentes. Simplifique a cobrança médica e mantenha o controle do consultório.
O TM3 combina o poder e a segurança do software de desktop, com a flexibilidade de uma solução na nuvem. Com mais de 10 mil praticantes.
Solução de gestão de consultórios médicos com recursos para agendamento online, Stripe, gestão de tarefas, geração de relatórios e lembretes por SMS/e-mail
TriMed offers a fully integrated software suite including EHR, PM, Patient Portal, Mobile, Check-in Module, & Telemedicine.
Sistema de gestão de consultório e EMR comportamental certificado pela ONC. Inclui telepsiquiatria.
Software de formulário terapêutico e EMR/EHR de saúde mental para consultórios de todos os tamanhos. Muitos recursos e relatórios. Fácil de usar. Gratuito para experimentar.
Software de gestão de consultórios que fornece tudo o que você precisa para otimizar a clínica de saúde.
Desenvolvido em 2010, o Elation traz as informações corretas no momento certo para o verdadeiro agente de mudança na prestação de cuidados: o médico.
O EHR móvel tudo-em-um baseado na nuvem DrChrono com PM inclui feed de reivindicações ao vivo, verificações de elegibilidade em tempo real, lembretes de agendamento personalizados.
O RXNT|PM é uma solução de cobrança e agendamento poderosa, acessível e baseada na nuvem para consultórios médicos e profissionais de cobrança do setor.
Embodia provides a complete practice management system for physical therapists and rehab pros.
Complete telemedicine platform for health practice. EMR, A.I. diagnostic apps, patient portal, integrated telehealth and e-commerce.
Sistema de EHR específico para especialidades, baseado na nuvem, com uma biblioteca de conteúdo médico pronto para uso.

Avaliações do WebPT

Pontuação média

Geral
4,4
Praticidade
4,4
Atendimento ao cliente
4,3
Recursos
4,2
Relação qualidade/preço
4,2

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
55%
4
31%
3
9%
2
1%
1
4%
Shoshana malka L.
Shoshana malka L.
Project Coordinator, Israel
Usuário do LinkedIn Verificado
Consultório médico, 11-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

WebPT Review by Physical Therapy clinic

5 ano passado

Comentários: I use WebPT daily because I get authorization for the patients that are doing Physical Therapy in our clinic. I review the notes and use the information to submit my authorization requests. We see approximately 20-30 patients a day so I'm looking over a lot of WebPT therapy notes.

Vantagens:

It has very clear templates and it's easy to find information. The records are very easy for even a layperson to understand, but thorough enough that the insurance companies easily provide authorization for services. Even when we need to have a substitute from an agency they are able to plug the information into the note and keep to the format we are used to thanks to WebPT

Desvantagens:

I don't like that it costs money to integrate each aspect separately, we currently have an account you can't use for billing. I also can't see the calendar view so if the name of a patient is misspelled it's hard to pull up their account.

Jeanette D.
Jeanette D.
President, EUA
Usuário do LinkedIn Verificado
Saúde, bem-estar e condicionamento físico, Profissional autônomo
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

WebPT is good BUT expensive!

5 há 2 meses Novo

Comentários: Decent experience. Very functional but tedious with time consumption. There are a lot better options available with more inclusive features for less cost.

Vantagens:

Easy to understand. Able to create evaluation and treatment templates so that you didn't have to write the same verbiage. Could carry over notes from the time before.

Desvantagens:

Expensive. Require multiple tabs open for the same patient because the SOAP note and the exercise flowsheet were not on the same page. It took 15-20 minutes to complete a note because of toggling between multiple tabs. Offered a lot of features for exercises and CRM but all extra features were a la carte. The expense for a solo practitioner and then to add users was too expensive. It would have been better to charge per number of visits per month vs. number of users. EMR and billing integration was not as synced as should have bee.

Danita K.
Owner/Physical Therapist, EUA
Consultório médico, Profissional autônomo
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação
Fonte: SoftwareAdvice

WebPT destroyed a portion of my patient's medical documents

3 ano passado

Comentários: WebPT is the first EMR that I have used for my office. First of all it is not cheap and it makes me frustrated that I am not getting what I am paying for. My account is never credited if there are server issues and/or other problems that occur and are not resolved. They just give you empty promises the problems will be fixed and hope that you will eventually forget about them.

Vantagens:

WebPT allows me to get my daily notes done in a more timely fashion and it works well with my billing company so billing is done on a daily basis.

Desvantagens:

WebPT has problems and when you call to make them aware of the problems if it is of a simple nature it will be taken care of but if it is of a difficult nature it will not be taken care of. I have reported problems to them a couple of years ago and they continue to occur and they have never been fixed. More recently they are having problems with documenting cancellations and no shows which they were not even aware of. I made them aware of the problem and they claim it will be referred to their Tier Two team and it has been a month or longer and the issue has not been resolved and eventually it is just ignored. So I lost a portion of my patient's chart and it cannot be reviewed and/or recovered. Their faxing capabilities only work with a small amount of information but patient's charts depending on how long the patient is seen can be a large amount of information and I have to figure out another way to get the requested documentation another way such as burning it to a disc. Initial evaluations take hours to put in and that is not efficient! There are times I sit on the phone waiting for them to respond to my call and I have been on the phone for 30 minutes or longer! I have more complaints but I do not have the space or the time to sit here and type all of those issues up for you to read.

Kerry B.
Kerry B.
Physical Therapist, EUA
Usuário do LinkedIn Verificado
Hospitais e Saúde, 501-1 000 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação

Great cloud-based documentation system, but there are some bugs.

5 há 2 meses

Vantagens:

WebPT was easy to learn to use and easier to start actually documenting patient care on. Scheduling is helpful and being able to access the patient's chart through the schedule itself is great.

Desvantagens:

The schedule really needs to have a tracking feature, where you can tell what date/time the appointment was scheduled, checked in, etc; and there needs to be a rescheduling feature instead of just "cancel" or "delete". Also, there is a field where you can enter a Return to Dr. date, when the patient returns to see their referring provider, but the field resets itself randomly and does not keep the date in place. I have contacted customer service multiple times about this and their suggestions are not helpful and have not solved the problem.

Stephanie S.
Stephanie S.
Usuário do LinkedIn Verificado
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação
Fonte: GetApp

WEBPT IS THE ONLY CHOICE FOR PHYSICAL THERAPY ELECTRONIC MEDICAL RECORDS!

5 há 6 anos

Comentários: Currently, we utilize WEBPT in a very busy outpatient physical therapy clinic. When we started looking for EMR software a few years ago, we saw that there were very few Physical Therapy choices available that incorporated everything we were looking for in an EMR. It is very user-friendly, even for the technically challenged users in our clinic. One of the more important aspects of WEBPT is the efficient way we are kept compliant with all things Medicare! When Medicare requirements change, WEBPT will implement those changes well in advance of the start date, along with the necessary training. This ensures that clinics are comfortable with the changes and aren't scrambling at the last minute, wondering if their claims will get paid, or if their documentation is on point. I cannot stress how much we are pleased with WEBPT. It is THE ONLY CHOICE for Rehab Professionals!!

Vantagens:

Ease of Use Efficiency with Front Office Package Documentation is very straight forward Customer Service Reps Compliance with Insurance Changes Schedule is easy to use and read

Desvantagens:

Fewer clicks between tabs