Quem usa DrChrono?

O DrChrono atende de consultórios individuais a consultórios de grandes grupos médicos com várias personalizações especializadas.

O que é DrChrono?

O lado robusto da gestão de consultórios do EHR do DrChrono móvel tudo-em-um baseado na nuvem vem com recurso de conversão de fala em texto e modelos/formulários personalizados para criar prontuários de maneira eficaz. Com o software DrChrono PM, você recebe um feed de reivindicações ao vivo para processamento de cobrança e pagamento, geração de HCFA/Superbill e integração com e-fax. As verificações de elegibilidade em tempo real ajudam a verificar informações de pacientes e lembretes de compromisso personalizados que podem ser enviados por e-mail, SMS ou telefone em qualquer ordem. Para estudantes, acesse o DrChrono University.

DrChrono - Informação

DrChrono

http://www.drchrono.com

Fundada em 2009

DrChrono - Preços

DrChrono não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Veja mais informações sobre preços do DrChrono abaixo.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do DrChrono

Programas de Terapia Ocupacional
Agendamento do paciente
Cadastro do paciente
Cobrança e faturamento
Fichas dos pacientes
Gestão de avaliações
Gestão de planos de cuidado
Gestão de práticas
Gestão de seguros
Monitoramento do progresso
Agendamento
Cobrança do paciente
Fotos de antes e depois
Gestão de compromissos
Gestão de estoques
Gestão de fichas dos pacientes
Gestão de fluxo de pacientes
Gestão de reclamações
Portal do cliente
Agendamento de consultas médicas
Agendamento do paciente
Cadastro do paciente
Cobrança do paciente
Conformidade com HIPAA
Fichas dos pacientes
Gestão de estoques
Gestão de reclamações
História clínica eletrônica/informatizada
Portal do cliente
Receitas médicas eletrônicas
Verificação de elegibilidade de seguro
Vários escritórios
Vários médicos
Fichas dos pacientes
Gestão de compromissos
Gestão de estoques
Gestão de seguros
Rastreamento de retiradas de produtos
Agendamento
Cobrança e faturamento
Fichas dos pacientes
Gestão de compromissos
Gestão de reclamações
História clínica eletrônica/informatizada
Notas SOAP
Portal do cliente
Administração de apólices
Gestão de casos
Gestão de clientes
Gestão de conformidade
Gestão de especialistas
Gestão de formulários
Gestão do contribuinte
Rastreamento de co-pagamentos e deduzíveis
Rastreamento de solução de reclamações
Reclamações eletrônicas
Reclamações em papel
Cobrança e faturamento
Conformidade com assistência médica
Ferramentas de avaliação de resultados
Gestão de conta do paciente
Gestão de fichas dos pacientes
Gestão de reclamações
Lembretes de compromissos
Notas SOAP
Alertas clínicos
Autorização eletrônica prévia
Banco de dados de referência de drogas
Cancelamento de receitas médicas
EPCS
Gestão de formulários
Gestão de refis
Histórico de medicamentos
Renovações de receitas médicas
Agendamento de compromissos
Certificado para usos relevantes
Com certificação ONC-ATCB
Conformidade com HIPAA
Criação de diagramas
Portal de autoatendimento
Rastreamento de conformidade
Receitas médicas eletrônicas
Reconhecimento de caligrafia
Reconhecimento de voz
Conformidade com HIPAA
Fotos de antes e depois
Gestão de clientes
Gestão de compromissos
Gestão de estoques
Gestão de vales-presente
Pacotes de tratamentos
Agendamento de compromissos
Avaliações iniciais
Clínica de vários profissionais
Cobrança de consultas médicas
Consultório de um só profissional
Gestão de funcionários
Gestão de reclamações
História clínica eletrônica/informatizada
Lembretes de compromissos
Pacientes internados/em casa
Planos de tratamento
Portal de autoatendimento
Rastreamento de conformidade
Receitas médicas eletrônicas
Agendamento de compromissos
Clínica de vários profissionais
Cobrança de consultas médicas
Conformidade com HIPAA
Formulários online
Gestão de práticas
Lembretes de compromissos
Mensagem one-to-one
Para fins médicos
Planos de tratamento remoto
Receitas médicas eletrônicas
Vídeo conferência
Agendamento
Conformidade com HIPAA
Gestão de compromissos
Gestão de estoques
Gestão de imagens
Gestão de práticas
Gestão de reclamações
História clínica eletrônica/informatizada
Notas sobre o andamento
Planos de tratamento
Portal do cliente
Aviso de remessa
Entrada de códigos e taxas
Gestão de agências de cobranças
Gestão de práticas
Histórico de faturas
Limpeza de Reclamações
Orçamentos/estimativas
Painel personalizável
Processamento de Reclamações
Rastreamento de conformidade
Verificação de Seguro
Avaliações
Biblioteca de exercícios
Cobrança e faturamento
Conformidade com HIPAA
EHR/EMR
Gestão de compromissos
Gestão de práticas
Gestão de seguros
Lembretes de compromissos
Notas sobre o andamento
Para fisioterapia
Planos de tratamento
Portal do cliente
Relatórios e análise de dados
Várias localizações

DrChrono - Avaliações

Exibindo 5 de 421 avaliações

Geral
4.1/5
Praticidade
4.2/5
Atendimento ao cliente
3.9/5
Recursos
4/5
Relação qualidade/preço
3.9/5
Dr baden P.
Owner / Primary Chiropractic Physician at Fit 4 Life Chiropractic
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/05/2018

"Save thousands in upfront expenses. "

Comentários: I saved thousands of dollars in upfront expenses from other EHR companies and then pay update fees every year.

Vantagens: They keep current payers at the monthly price they started at when tasing the priced for new customers. I have been with and using DrChrono for about 6 years now. They are always improving. It is a nice system that can be used multi-disciplinary. I am a chiropractor an I used it with a a medical Nurse Practitioner. What initially appealed to me is there was no multi thousand dollar up front software like a lot of other EHR companies want to charge you, along with yearly upgrade fees. None of that here so you start off saving thousands.

Desvantagens: The Price keeps raising every year, for new accounts. Customer service sinks and there is no direct phone number to call to have the issue solved right away, you have to email them and wait for them to get back to you.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/05/2018
Hugo O.
Owner
Saúde, bem-estar e condicionamento físico, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    5/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 15/11/2019

"Had a good run but it's time to move on."

Comentários: Overall, my experience with DrChrono is neutral. It started off as a great product but went downhill quickly towards the end.

Vantagens: When we initially became a user we loved the customization of the software. Even though it was geared towards medical professionals we were able to create daily note templates, appointment templates, etc. that were unique to our chiropractic practice.

Desvantagens: Ever since a software update earlier this year (2019 at the time of writing this) the software has been slower and floundering in certain areas (i.e. daily note generation, scheduling, and authorization tracking). In addition, the support provided by DrChrono went from being top notch to lacking in that we would wait for up 24 hours before hearing from someone only to have our issue not resolved.

Resposta dos fornecedores

por DrChrono em 06/12/2019

We are sorry to hear about any technical problems that may have impacted your practice. Please feel free to reach back out to your account manager so that we can swiftly resolve any issues you may still be experiencing. We look forward to hearing from you!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 15/11/2019
Ingrid V.
Insurance Doctor
Seguros, 1001-5000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/03/2020

"Electronic Health Records solution"

Comentários: I've been checking my customer's EHRs in order to determine whether some procedures can be authorized. So far no hiccups!

Vantagens: DrChrono has an amazing organization template for electronic health records which sometimes I must check as an insurance dr.

Desvantagens: This software is obviously made for doctors who have their own practice, it is not as user-friendly to others who might need access to a patient's EHR

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/03/2020
Jessica C.
Office Manager
Saúde, bem-estar e condicionamento físico, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/12/2019

"Responsive Support, and an Improvement-Focused Team"

Comentários: My regular interactions with DrChrono's support staff and management team were consistently wonderful.
The software could be a little more intuitively designed. I appreciate the magnitude of the service DrChrono strives to provide, and how challenging it must be to create a software that covers all bases.

Vantagens: DrChrono is very powerful software that aspires to provide integrated solutions to many or all needs of a medical office.
The customer support is absolutely the best part of DrChrono.
It seemed clear to me that DrChrono was invested in listening to customer feedback and making updates to better serve their clients.
Each page provides a great deal of information.
It's worth investing the time to learn how to make the most of the software.

Desvantagens: There was one day when significant updates had been made to the software without any advance notice to the users. Left work one evening, started getting messages about the changes from struggling staff the next morning. That said, this happened only once in two years, and was not typical of the software experience. Training period recommended. This is not necessarily pick-up-and-go software for most people. The learning curve is relatively high, solutions aren't always intuitive, windows err on providing almost too much information so it can be a challenge to know where to focus for the data you need in the moment if you're not familiar with the software. It may be useful to note that emails sent through Dr.Chrono to patients are not HIPAA-compliant. While it's technically possible to manage inventory in DrChrono, there are better services out there.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/12/2019
Richard C.
Owner/Physician
Hospitais e Saúde, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/09/2019

"Don't buy the hype"

Comentários: All cash practice previously using Practice Fusion which worked okay but would not send text reminders at the time we transitioned to DrChrono. Sold on text reminders, configurable templates, kiosk sign in with easy to use online intakes, payments, and signable consents. A big issue for us is that we have different patient types but only one intake can be selected. An intake can have numerous submenus for different visit types but it very quickly get convoluted and difficult to use. The consents can be set to be required or not but then they are required for every patient. Medicare Consent for patients on medicare and not on others. Can't do it. Consent for botox or filler JUST for a patient coming in for this treatment. Nope. All consents or no consents or optional consents. None of these options work for me. Customer service is by email and I would say overall moderately acceptable once you realize that when the system is down it is just down and your response will be that we are fixing the problem. You will never get an acceptable explanation of WHY something didn't work. Why did my patient not receive a text reminder? "Oh that option was turned off." But why did they receive the last 4 reminders? "Oh the system was turned off but we turned it on." Huh? Ipad and laptop programs are so massively different that you have to learn two completely different systems. The ipad system glitches causing the wrong patients chart to get signed off.

Vantagens: The sales pitch is great but none of the functions that we use work well, work consistently or work as you would expect.

Desvantagens: Getting to an old note without modifying it is near impossible. Getting to the list of vital signs of a patient from a closed chart requires first going into the demographics page. Nothing is easy or natural to find. Where do I find lab results? Oh, might be under lab order, or incoming faxes, or documents. Labs are ordered old to new so once I click I then have to scroll to the bottom of a page to find last weeks labs. Click away and back then restart the process. I just put in a controlled script and got an error, "couldn't contact escripts", put in again and the pharmacy calls confirming to dispense twice. Controlled scripts go to the pharmacy without making it into the record. Searching controlled scripts given out does not work in any useful way. Text reminders can be set but half the time they don't go out. Patients complain they didn't get a reminder and appointments are missed. Try to collect a late fee on a patient who didn't get a reminder on her 5th appointment but got one for the last four. Many times we are unable change a patient status from "checked in" to "in room". Nobody realizes the program glitched and the patient complains they were in the room forever. The way the templates work seems great but they cannot be edited on the fly. Slider ON = "uneditable text into the chart here". Not every patient fits in the cookie cutter. Nice kiosk sign in concept but always breaking and leaving patient data visible to the next patient in line.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/09/2019