Smartsheet

Smartsheet

da Smartsheet.com

Quem usa Smartsheet?

O aplicativo intuitivo de gestão de projetos online da Smartsheet é amplamente utilizado nas organizações para monitorar e gerenciar diversos tipos de trabalho para pequenas e grandes equipes de empresas de todos os portes.

O que é Smartsheet?

O Smartsheet, uma plataforma de execução de trabalho online, permite que as organizações planejem, monitorem, automatizem e relatem o trabalho. Mais de 80.000 marcas confiam no Smartsheet para gestão de trabalho e projeto devido à sua interface fácil de usar, painéis e gráficos de Gantt em tempo real e recursos de automação de trabalho.
*Prêmios de 2018: indicado como líder em gestão de trabalho colaborativo empresarial pela Forrester Research, selecionado para a lista Fast 500 da Deloitte, reconhecido pela inovação e visão tecnológica pela 451 Research.

Smartsheet - Informação

Smartsheet.com

http://www.smartsheet.com

Fundada em 2006

Smartsheet - Preços

Smartsheet a partir de 14,00 US$/mês. Smartsheet não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Veja mais informações sobre preços do Smartsheet abaixo.

Preço inicial

14,00 US$/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Smartsheet

Ferramentas Agile
Aceita o método Scrum
Gerenciamento de comentários
Gestão de equipes
Gestão de modelos
Gestão de pendências
Gestão de recursos
Gestão de retrospectivas
Gestão de solicitações
Gestão do fluxo de trabalho
Priorização
Quadro kanban
Seguimento de status
Visualização de Gantt/linha do tempo
Chuva de ideias
Controle de versões
Edição em tempo real
Fóruns de discussão
Gerenciamento de contatos
Gerenciamento de documentos
Gestão de calendários
Gestão de conteúdo
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Vídeo conferência
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gestão de carteira
Gestão de ideias
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Modelos personalizáveis
Métodos tradicionais
Portal do cliente
Quadro kanban
Seguimento do custo até a conclusão
Acesso para Celular
Controle de horas
Criar subtarefas
Ferramentas de colaboração
Gamificação
Gestão de tarefas recorrentes
Rastreamento de percentual de progressão
Relatórios e análise de dados
Visualização de Gantt/linha do tempo
Visualização de lista de tarefas
Visualização de planilhas
Visualização em tabela de tarefas
Arrastar e soltar
Conectores de fontes de dados
Detalhamento
Exportação de relatórios
Geração de relatórios financeiros
OLAP
Painel personalizável
Previsão
Relatórios agendados/automatizados
Relatórios de marketing
Relatórios de vendas
Aceita o método Scrum
Controle de horas
Controle de marcos
Criação de trajetórias
Ferramentas de colaboração
Gestão de tarefas
Monitoramento do KPI
Múltiplos quadros
Planejamento de projetos
Priorização
Rastreamento de dependências
Agendamento de compromissos
Cobrança de consultas médicas
Gestão de estoques
Gestão de fichas dos pacientes
Gestão de leitos
Gestão de médicos
Gestão de pacientes externos
Gestão de pacientes internados
Gestão de políticas
Gestão de reclamações
Integração da contabilidade
Aceita o método Scrum
Apto para a metodologia ágil
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Gestão de carteira
Gestão de edição
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Gestão de testes e controle de qualidade
Priorização
Quadro de referência de produtos
Rastreamento de erros
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Colaboração
Compartilhamento de arquivos
Controle de horas
Gerenciamento de documentos
Gestão de campanhas
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Acesso para Celular
Administração de chaveiros
Cobrança e faturamento
Gestão de calibração
Gestão de estoques
Gestão preventiva
Gestão técnica
Rastreamento do histórico de atendimento
Funções/cálculos
Integrações de fonte de dados
Monitoramento do KPI
Painéis privados
Painéis públicos
Quadros de resultados
Visualização de dados
Widgets
Análise de dados/Rastreamento do ROI
Calendário de marketing
Elaboração de orçamentos e previsões
Fluxo de trabalho de aprovações
Gestão de ativos digitais
Gestão de conteúdo
Gestão de despesas
Gestão de marcas
Planejamento de atividades
Planejamento estratégico
Agendamento de projetos
Agendamento de trabalhos
Calendário do pessoal
Gestão de lances
Gestão de tarefas
Gráficos de Gantt
Pedidos de mudanças
Reagendamento
CRM
Cobrança e faturamento
Controle de horas e despesas
Ferramentas de colaboração
Geração de propostas
Gerenciamento de documentos
Gestão de carteira
Gestão de orçamentos
Gestão de projetos
Gestão de recursos
Portal do cliente
Candidaturas online
Gerenciamento de documentos
Gestão de comitês
Gestão de compromissos
Gestão de vencimentos
Privilégios
Rastreamento de certificação
Verificação de licenças
Análise de dados
Calculadoras
Colaboração entre vários usuários
Criação de diagramas
Modelos
Registro de auditoria
Ações ativadas por eventos
Banco de dados de contatos
Gestão de canais
Gestão de leads
Marketing por e-mail
Múltiplas campanhas
Acesso offline
Acesso para Celular
CRM
Comercial
Edifícios residenciais
Empreiteiras
Estimativas
Geração de relatórios de incidentes
Gestão de contratos
Gestão de terceirização
Integração da contabilidade
Pedidos de mudanças
RFI e envios
Rastreamento de equipamentos
Rastreamento de orçamentos/Custos do trabalho
Acesso para Celular
Automação dos processos comerciais
Configuração do fluxo de trabalho
Controles/permissões de acesso
Editor gráfico de fluxo de trabalho
Gerenciamento de documentos
Gestão de calendários
Gestão de formulários
Gestão de tarefas
Integrações de terceiros
Painel personalizável
Plataforma no-code
Rastreamento de conformidade
Colaboração
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Gestão de carteira
Gestão de edição
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Painel
Planejamento de projetos
Seguimento de status
Alertas/notificações
Automação dos processos comerciais
Colaboração
Controles/permissões de acesso
Gestão das regras comerciais
Gestão virtual do fluxo de trabalho
Mapeamento de processos
Modelagem de processos & Design
Rastreamento de mudanças do processo
Agendamento
Banco de dados de pacientes
Captura de dados eletrônicos
Conformidade com HIPAA
Conformidade com a Lei 21 CFR, Seção 11
Gerenciamento de documentos
Gerenciamento de matrículas
Gestão de recrutamento
Monitoramento
Planejamento de estudo
Alertas/notificações
Arrastar e soltar
Controle de marcos
Código de cores
Gestão de tarefas
Modelos
Monitoramento de capacidades
Monitoramento do progresso
Rastreamento de dependências
Administração de website
Calendário de eventos
Gestão de campanhas
Marketing baseado na localização
Marketing por e-mail
Promoção das redes sociais
Páginas de início e formulários web
Questionários e feedback
Relatórios e análise de dados
Segmentação do público
Ferramentas de colaboração
Gestão de modelos
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de tarefas
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Monitoramento do progresso
Métodos tradicionais
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de data de vencimento
Análise de dados preditiva
Calendário de marketing
Colaboração
Criação de trajetórias
Definição e seguimento de objetivos
Ferramentas de apresentações
Gestão de despesas
Gestão de projetos
Orçamentos/Previsões
Planejamento de mídia
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gráficos de Gantt
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Seguimento do custo até a conclusão
Compartilhamento de arquivos
Controle de versões
Ferramentas de marcação
Gestão de tarefas
Permissões por função
Rastreamento de data de vencimento
Registro de auditoria
Seguimento de status

Smartsheet - Avaliações

Exibindo 5 de 1406 avaliações

Geral
4.4/5
Praticidade
4.3/5
Atendimento ao cliente
4.3/5
Recursos
4.3/5
Relação qualidade/preço
4.3/5

Enterprise features and pricing mean you can probably find a startup alternative

Avaliado em 08/08/2019
Steve M.
Director of Digital Engagement
Gestão de organizações sem fins lucrativos, 501-1000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4/5
Praticidade
3/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
3/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: I hated it a few years back when I first started using it. The thing that won me over and made me a power user was the interface refresh about a year ago. I then took the Smartsheet training to be certified and that opened my eyes to the power of the tool (and also to the fact that the sheets I hated were users in our company using it very, very WRONG). Anyway, while we do love it, there are a few antiquated things like concurrent editing that are truly broken (Google sheets can do this just fine!) and the recent price increase for our contract means that we are probably moving to another tool.

Vantagens: --You can easily switch between different views of the same data, e.g. grid vs. Kanban
--Dashboards and reporting are both powerful
--Growing number of integrations
--Commenting per-row is excellent
--Can be used as a simple spreadsheet
--Security/permissions are robust and intuitive
--Excellent training and certs available
--Forms feature is pretty complete for basic stuff
--Very extensive formula capabilities, almost like Excel
--The "business" pricing tier would actually be quite adequate for my group's needs, vs. the enterprise plan
--Nesting/hierarchy of rows can be useful

Desvantagens: --No in-cell formatting
--Awkward multi-user editing, no auto-save, other users keep resetting views
--Reporting is difficult, meaning that you have to create separate complex reports instead of just saved views
--Not a true database or app builder
--Notifications system is wonky, delayed, and hard for new users to tame
--Very easy to abuse and misuse, even worse than Excel because you can add in the nesting/hierarchy (we have one user in particular that makes the most gawdawful sheets you've ever seen, partly because of the inherent Smartsheet interface)
--Attachments are pretty rough, not easily visible or visual, and no desktop app integrations (e.g. save a file from Word to SmartSheet)
--No concept of a "document" or app, only the spreadsheet motif; can't do notes or instructions very easily, for example, so people overload rows for this and that makes reporting even harder when you have to manually select rows
--Forms feature not embeddable or graphically complete with formatting to make it look nice
--Not clear how you combine formulas and forms without overwriting formulas at the bottom--I haven't figured this out yet even after years of using it
--Enterprise pricing is now forcing us to consider alternatives, including lower tiers of Smartsheet

SmartSheet- Highly recommended Project Management Software

Avaliado em 16/03/2019
Sadaf G.
Sustainability Analyst
Construção, 13-50 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
5/5
Praticidade
4/5
Recursos e funcionalidades
3/5
Atendimento ao cliente
3/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We have a global team of collaborators often working on the same document. SmartSheet, being a web-based collaborative tool makes it effortless to delegate and track tasks, allocate resources, and oversee budget in a concise form. The transparency in this tool is exemplary as one can view activity logs and track changes. Unlike its main competitor MS Project, SmartSheet is capable of tracking real-time workflow wherein changes made by one individual can be reflected across the entire team in an instant.
It functions spectacularly on a range of operating systems (I use it on iOS as well) and has proven to be a cohesive platform to visualize project data in real time, all in one place for all relevant team members to view and work on. I would highly recommend SmartSheet for teams who are looking for project management software that requires minimum training with maximum output.

Vantagens: SmartSheet is a cloud-based tool that helps Project Managers better align their resources, cost and time. Being a part of a virtual team responsible for collaborating whilst managing critical projects, Smartsheet has been indispensable in helping us track project timeline through interactive Gantt charts, establish critical paths, manage team resources, analyze budget and costs, in addition, to document sharing through OneDrive, Skype and even the app.
It is definitely reliable, has a simple user interface, flexibility in function, offers real-time data tracking through dashboards and training additional collaborators is uncomplicated. I love how SmartSheet offers a powerful conditional formatting feature, visualization of data that is editable and printable for presentations and has a spreadsheet-like interface (like Excel) yet is straightforward, unlike its counterparts.
Another thumbs up feature is that SmartSheet offers a 30-day trial wherein full functionality can be tested and project plans produced before actually investing in the software!

Desvantagens: Our firm works from Sunday to Thursday (unlike the USA) and though they are advised well ahead, maintenance windows don't always align with our schedule, and we have to work around that. One attribute that can definitely be improved is the option of turning on auto-save, instead of manually saving the document. Often the development of a comprehensive project plan across several collaborators is quite intense and even if one of them fails to manually save the document, it is quite a hassle.

Great software to create a bespoke solution

Avaliado em 30/01/2020
Kirstine L.
Office Manager
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: I work for a small construction company who used to keep all their information "in their heads, or on the back of a fag packet"!!! This has revolutionised the way they work and not only stopped them from forgetting things but also given them the ability to look at live costs and income. They now have a dashboard to see the 'big picture', individual Reports to show their own specific projects, an automated transfer of information to accounts when they mark a job as complete, reminders, comments so they can stay up to date with any info added by other people, and so many other little 'life hacks' that make their lives easier. Smartsheet has changed the way we all work immeasurably for the better. I couldn't recommend it more highly.

Vantagens: I love the Smartsheet Community who will help you find ways to adapt Smartsheet to suit each individual need you may have. I've been using the software for years and every time I've wanted to use it for something new we've found a way! Sometimes there have been delays due to the capacity not being there YET, but it's easy to submit a Product Enhancement Request. There are updates and innovations ALL THE TIME and while they're not shoved down your throat, there's plenty of support out there if you want it, not only from the Community but also videos and webinars (live or recorded). If you've got the motivation and imagination then I think the possibilities are unlimited, without needing to be a programmer or have any coding knowledge.

Desvantagens: There's not much I can say that's bad about Smartsheet. I find it slightly difficult that it's very US based and I'm in the UK, but that's true of most comparable software. I'm also not keen on the Learning Centre as it sometimes assumes a level of knowledge that is beyond me and I find it incomprehensible! It's not a problem though as I can easily turn to the Community!

A bit un-human and cheeky

Avaliado em 30/01/2020
James C.
Commercial Manager
Esportes, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
3/5
Atendimento ao cliente
4/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Disconnected - we use InfusionSoft and despite the software being hard to use sometimes and changes happen constantly, they have mitigated risk of leaving by investing in human contact and support. I posted something to the Smartsheet community and hear nothing.

Vantagens: Collaboration
Action features
How to tutorials/onboarding is good
Webforms

Desvantagens: Lack of a chat support system or ticketing system
The upsell on functions - have free collaborators now having to pay to do things they could of done prior even though they had been using the system for years. Understand if certain features are now paid to commercialise the product, however I think it is unfair to penalise historic users. If you looked at a micro level with us you will see a 200% growth in our subscription over its lifetime and I feel this short term and automated upsell could and has damaged perceptions of the overall product. 18 months ago I would of been a 10 regarding recommedations and now it is less.

Multi-functional Tool for Project Management

Avaliado em 08/02/2018
Myca A.
Director, Customer Experience
Filantropia, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
Fonte: SoftwareAdvice
3/5
Geral
4/5
Praticidade
2/5
Recursos e funcionalidades
2/5
Atendimento ao cliente
4/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: One of my team members was able to create a content calendar for a broad editorial group within the platform and it worked great and had excellent adoption from a cross-functional team. Vet it carefully for your particular needs before making an investment -- SS has a lot to offer for the right projects.

Vantagens: SmartSheet provides a lot of great features: easy-to-use "card view", quick Gantt charts and easy entry of tasks. I really like the simplicity of the tool as it feels very much like Excel at first blush. The two levels of access -- one for power users and one for light editors -- helps keep the tool in a very affordable price range. I absolutely love the ability to create a web intake form within minutes that can be published live for use without a login to the system. The form is highly configurable and is a great way to grab structured feedback or details from individuals.

Desvantagens: SmartSheet is not a fantastic project management tool for software development. While the web-based intake form is decent for reporting bugs and it is a relatively simplistic tool, tracking items from beginning to end and creating validation loops should be easy but is not. Granted, we were using the tool for something it wasn't technically designed for, but much of the functionality is available within the platform for "light" development teams. Unfortunately, the implementation of specific task-driven items simply wasn't where it needed to be.