The Nortridge Loan System

Quem usa o The Nortridge Loan System?

Empresas e financiadoras de médio porte. Inclui empréstimos baseados em agências, automóveis, consumidor, educacional, comercial e online.

Conheça o The Nortridge Loan System

O sistema de empréstimos da Nortridge simplifica a criação, a manutenção, a coleta e a geração de relatórios de vários tipos de carteiras de empréstimo. O sistema inclui, em sua essência, originação, gestão de relacionamento com o cliente (CRM), serviços e cobrança. Além desses componentes padrão, a funcionalidade expandida é fornecida através dos seguintes módulos: portal de clientes na Internet, contabilidade com vários registros, custódia e participações.

The Nortridge Loan System - Informação

Nortridge Software

http://www.nortridge.com

Fundada em 1981

The Nortridge Loan System - Preços

O The Nortridge Loan System não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.

-thumb
-thumb

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Instalado - Mac

Nuvem, SaaS, web

Instalado - Windows

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do The Nortridge Loan System

  • Análise de tendências
  • Estruturas de débito complexas
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de exposições
  • Gestão de leads
  • Gestão de recursos
  • Gestão do pipeline
  • Gestão do risco
  • Painel
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Software de Empréstimo Comercial

  • Acompanhamento de caução
  • Cronograma de amortização
  • Distribuição automática de fundos
  • Empréstimo de carros
  • Empréstimo estudantil
  • Empréstimos da construção
  • Empréstimos para negócios
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da contabilidade
  • Gestão de coletas
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de investidores
  • Gestão de mutuários
  • Processamento de empréstimos

Ver lista completa de Software de Serviço de Empréstimos

  • Banco de investimento
  • Banco de varejo
  • Banco digital
  • Banco para empresas
  • Banco particular
  • Gestão de caixas eletrônicos
  • Gestão de cartões de crédito
  • Gestão de títulos
  • Gestão do risco
  • Monitoramento de transações
  • Múltiplas marcas
  • Rastreamento de conformidade

Ver lista completa de Software para Bancos

The Nortridge Loan System - Alternativas

Mais alternativas ao The Nortridge Loan System

The Nortridge Loan System - Avaliações

Exibindo 5 de 78 avaliações

Geral
4,3/5
Praticidade
4/5
Atendimento ao cliente
4,3/5
Recursos
4,3/5
Relação qualidade/preço
4,3/5
Jeremy S.
IT Manager
Serviços financeiros, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/03/2020

"Very powerful Loan management software"

Comentários: The ability for us to create our own custom platform to manage loans is great and the support has been amazing.

Vantagens: NLS is very customizable down to the field level. You can add scripting to many areas allowing you to create a powerful user platform to serve your needs

Desvantagens: Upgrades can be troublesome depending on the level of customization done. It requires much testing in a development environment.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/03/2020
Carolyn S.
Project Manager
Serviços financeiros, 501-1000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/03/2020

"Review"

Comentários: The overall experience has been amazing! The Nortridge team has been awesome to work with, and we truly feel they are concerned about our overall needs as a company to not only maintain but grow into areas we weren’t able to in our legacy system.

Vantagens: The ability to customize almost everything

Desvantagens: The limited options on branch security and reporting.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/03/2020
Dan B.
Developer
51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    1/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 21/02/2019

"Poor Support & Lacking of Knowledge of Their Own Product"

Comentários: This company attempts to make themselves look big and like they can handle big business, but when it comes to true support they cannot keep up.

Vantagens: Better than having no account management software. I'm sure if you are just doing automobile or home loan financing, it probably works fine.

Desvantagens: Their User Interface is ancient and is not awful to use, but it's certainly not easy. I would HIGHLY recommend never using NLS provided hosting. Their hosting product is on a shared environment where one clients setup can affect another clients setup. Our software developers have found multiple bugs in their product and when we report them they either try to argue that it's not a bug or they take 6+ months to fix the bug. - NortRidge's support of their NLS product is horrible.
* I would HIGHLY recommend never using NLS provided hosting. Their hosting product is on a shared environment where one clients setup can affect another clients setup.
* We use their report server product (which is just a replicated MSSQL database) on their hosted platform and one time they moved it to a new server without telling us and changed the database path without telling us. Our internal manager asked them multiple times if their update would require and username, password, or server changes and they kept telling him 'No'.
* They will only do software updates during standard business hours, so they have to take your business offline while they do it and you have to pray they don't cause new problems after the software updates are done. We most certainly had issues with bugs or problems after an update and they don't have a rollback process.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 21/02/2019
Joel K.
COO
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/03/2020

"Nortridge for Loan Servicing"

Comentários: Outstanding. I was able to bring up one seat when my business was small, and grow that easily and cost-effectively. The system is highly stable, well supported, and easy to integrate with and easy for collectors to use.

Vantagens: Ease of reporting, ease of setup and change management, outstanding loan accounting capabilities, value

Desvantagens: Most CFOs would love to have a GL module

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/03/2020
Jeremy F.
General Manager
Serviços financeiros, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/03/2020

"Nortridge for Loan Servicing"

Comentários: We are an indirect auto lender and NLS serves all of our needs at the present time, as well as far more options than we are utilizing at the moment. We look forward to growing and future implementations with NLS.

Vantagens: NLS requires extensive pre-planning to migrate and onboard data. This is a time consuming and detailed process. Once running, the software is unimpeachable in it's accuracy for account management and payment processing/tracking. There is ultimate flexibility with the system, so much so that it's difficult at times to conceptualize all the available options, but levels of assistance at Nortridge from support through the consulting team do offer excellent guidance with navigation and implementation of features.

Desvantagens: It can be difficult at times to identify the origins of problems which makes fixes hard to implement. The program itself is rarely at fault; with the flexibility offered by the platform we frequently find issues generated by user errors on our end.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/03/2020