ChannelAdvisor

Quem usa o ChannelAdvisor?

Marcas e varejistas líderes que desejam se envolver com os consumidores em sua jornada de compras, ampliar seu alcance nos mercados e melhorar a satisfação.

Conheça o ChannelAdvisor

O ChannelAdvisor (NYSE: ECOM) é uma plataforma líder de comércio eletrônico na nuvem cuja missão é conectar e otimizar o comércio mundial. Em quase duas décadas, o ChannelAdvisor já ajudou mais de 2.700 marcas e varejistas em todo o mundo a melhorar seu desempenho on-line, expandindo os canais de vendas, conectando-se com consumidores em todo o mundo, otimizando suas operações para obter o máximo desempenho e fornecendo análises práticas para melhorar a concorrência.

ChannelAdvisor - Informação

ChannelAdvisor

http://www.channeladvisor.com

Fundada em 2001

One Platform. Endless Possibilities
ChannelAdvisor - Vídeo
Play
One Platform. Endless Possibilities-thumb

ChannelAdvisor - Visão geral de preços

O ChannelAdvisor não possui uma versão gratuita.


Versão gratuita

Não

ChannelAdvisor: implantação e suporte

Assistência

  • Email/Help Desk
  • Base de conhecimento
  • Suporte por telefone
  • Bate-papo

Implantação

  • Nuvem, SaaS, baseado na web

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos
  • Vídeos

Recursos do ChannelAdvisor

  • API
  • Acesso para Celular
  • Administração de website
  • Alertas/notificações
  • Análise de tendências de vendas
  • Arrastar e soltar
  • CRM
  • Carrinho de compras
  • Catalogação/Categorização
  • Contas de clientes
  • Dados em tempo real
  • Gerenciamento de SEO
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de avaliações
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de canais
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de dados do produto
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de modelos
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de promoções
  • Gestão de remessas
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de redes sociais
  • Integrações de terceiros
  • Kits
  • Marketing de multicanal
  • Marketing por e-mail
  • Modelos
  • Modelos personalizáveis
  • Múltiplas moedas
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Pedidos de vendas
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de pedidos
  • Programa de fidelidade
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Relatórios e estatística
  • Segurança de dados
  • Sincronização de dados
  • Várias localizações
  • Várias lojas

Ver lista completa de Sistemas de Ecommerce

  • API
  • Acompanhamento de atividades
  • Análise de dados dos canais
  • Análise de dados em tempo real
  • Atualização em tempo real
  • Catálogo de produtos
  • Controle de estoque
  • Dados em tempo real
  • Distribuição de multicanal
  • Formação dinâmica de preços
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão de calendários
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de canais
  • Gestão de comissões
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de descontos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de incentivos
  • Gestão de leads
  • Gestão de modelos
  • Gestão de oportunidades
  • Gestão de parceiros
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de preços e margens
  • Gestão de promoções
  • Gestão de reservas
  • Gestão de reservas
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pipeline
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Indicadores de desempenho
  • Integrações de terceiros
  • Marketing de multicanal
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Portal do parceiro
  • Rastreamento de estoque
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios personalizáveis
  • Reservas de quartos
  • Reservas online
  • Sincronização de dados

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Canais

  • API
  • Acesso offline
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de tendências de vendas
  • Atualização em tempo real
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Dados em tempo real
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de comissões
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de mercadorias
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de promoções
  • Gestão de recibos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de vales-presente
  • Histórico do cliente
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Marketing por e-mail
  • Monitoramento em tempo real
  • Múltiplas moedas
  • Otimização de estoques
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Para varejistas
  • Pedido por correio
  • Pedidos de vendas
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Previsão
  • Processamento de cartões de crédito
  • Programa de fidelidade
  • Rastreamento de estoque
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Reposição de estoque
  • Sincronização de dados
  • Várias localizações

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ChannelAdvisor - Alternativas

Mais alternativas ao ChannelAdvisor

ChannelAdvisor - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

3,7/5

Pontuação média

Praticidade 3,5
Atendimento ao cliente 3,1
Recursos 4,1
Relação qualidade/preço 3,1

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Cynthia Q.
MultiChannel Marketing & eCommerce Director
Varejistas, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    3 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/11/2019

"If you sell on more than one marketplace, you need this software"

Comentários: We needed to solve a labor issue of trying to post a product/SKU on multiple different marketplaces without having to go to each one and use their particular interfaces.
Channel Advisor simplifies all of that, and allows us to mainstream our postings from a central repository.
Also, CA manages inventory across all channels, so you don't run the risk of overselling.
Built in repricing tools let you automatically adjust your pricing to match marketplace trends and win the sale within your guidelines. Business rules let you be as complex as you want in defining those guidelines. Overall, this is an extremely robust (and scale-able) system that allows you to customize and manage listings, pricing, inventory and more from one place.

Vantagens: Incredible versatility, allowing us to list a large catalog of products across multiple marketplaces with minimal effort.
Centralized and customizable product data management allows for maximum exposure with minimum labor.
CA keeps up with all the latest requirements and mapping changes from each marketplace, so you don't have to.

Desvantagens: My only con for this software isn't the software itself - it's the support.
Support requests can take a long time to get addressed/resolved. Almost all have to be escalated, which takes days if not weeks.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/11/2019
Moshe D.
Director
Varejistas, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    3 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/09/2019

"Powerful software but Expensive and hard to learn"

Comentários: The software is built with a long term vision but they should make it more affordable by offering it at a lower price to more customers. They also need to provide more guidance in the best way to implement the software

Vantagens: Very customizable, has a beautiful interface, and is built with powerful features including rules, look up lists, limitless product attributes, data mapping, and more. Also has great features for each marketplace, including Amazon Advertising with automatic bidding and rules, repricing, a price gird which shows your price and competitors offer and your sales history which is great for monitoring your competitors in one dashboard

Desvantagens: TONS of setup work. I spent almost a year setting up all the different features and rules for my business. Zero guidance is provided on best way to setup your system. support is slow, sometimes taking 3 days to respond to a ticket. help pages are not detailed. product is way more expensive then cheaper alternatives such as Ecomdash.
They dont have an easy way to integrate with quickbooks or other accounting software, SellerCloud does.

Resposta dos fornecedores

por ChannelAdvisor em 25/09/2019

Moshe,
Thank you for this valuable feedback. We're glad to hear that you found a solution with ChannelAdvisor that allowed your business to excel. We know you have a choice, and we want you to know we appreciate the chance to work with you.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/09/2019
Randy B.
Owner
Mobiliário, Profissional autônomo
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    2 /5
  • Relação qualidade/preço
    2 /5
  • Probabilidade de recomendação
    5/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 19/01/2018

"Good software but not the best company"

Comentários: All in all it is good software but not the best company to work with.

Vantagens: CA is probably the best solution in the marketplace for sellers wanting to offer goods on multiple marketplaces. The software is comprehensive and relatively easy to learn and use. It is also stable with few day-to-day problems.

Desvantagens: It is also the most expensive solution out there (by far) and they require a one year contract. In addition, they are not easy to break away from when the contract expires. They continued to charge us even after our contract expired and forced us to go through our bank and credit card company to recover the extra charges. We also found them very inflexible. You pretty much have to accept it is their way or the highway.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 19/01/2018
Martin D.
IT Manager
Bens de consumo, 11-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    1 /5
  • Relação qualidade/preço
    3 /5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/10/2020

"Seems like a great product but project support is abysmal"

Comentários: The tool seems great and works well once properly configured. Lots of room to grow the business on to new platforms easily once properly configured, You will still need a lot of focus on the process and business logic required to create your initial feed, particularly where it comes to product pricing.

Vantagens: It allows us to get onboarded onto multiple market places easily with a single data feed and powerful rules engine. We can grow into solution as well.

Desvantagens: The project and onboarding support has been dreadful. You are on your own. But that might be for the best as most of the good staff seem overworked and the rest don't seem to care. Make no effort to understand you business and ensure the tool is properly configured so you might as well just take the basic onboarding package and do it all yourself.

Resposta dos fornecedores

por ChannelAdvisor em 17/11/2020

Dear Martin,
Thank you for bringing your concerns to our attention. We've made a note of your message and shared your concerns internally. Please know, we are always looking for ways to improve our Services and our customers' experience, so we appreciate your feedback. We know sustaining an e-commerce business can be a challenge, which is why we strive to provide each customer with the best solution for their business needs. If you have additional concerns with cases you have submitted, please reach out to your Account Manager directly. On behalf of our entire team, thank you for being a ChannelAdvisor customer.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/10/2020
Meena P.
E-commerce Director
Atacadistas, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/09/2019

"The Best platform for setting up your online marketplace business"

Comentários: I have shopped all around time and again to see what other competitors are coming up but I fail every time to learn anything new. Channel Advisor is so far the best in the industry and it always is top in its game.. be it simplifying new updates which may be daunting, keeping up with industry trends, adding features, extremely talented customer support and of course a very solid platform. I believe that they are the best in the industry and offer great value and service.

Vantagens: The platform is more easy to understand, solid and simple compared to its competition. Their customer support is extremely talented.

Desvantagens: The only thing I would say is pricing. I wish I could get a better pricing based on a lower tier.. maybe they should encourage sellers who are starting out and give them a basic platform to Manage Inventory and Orders only.

Resposta dos fornecedores

por ChannelAdvisor em 25/09/2019

Meena,
Thank you for this valuable feedback. We're glad to hear that you found a solution with ChannelAdvisor that allowed your business to excel. We know you have a choice, and we want you to know we appreciate the chance to work with you.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/09/2019