Quem usa JIRA?

O Jira Software tem a confiança de equipes ágeis que buscam capturar e organizar problemas, atribuir trabalhos e acompanhar a atividade da equipe. O software foi desenvolvido para que o Scrum, o Kanban e os modelos híbridos sejam todos bem-sucedidos.

O que é JIRA?

Jira Software is the worlds #1 software development tool used by agile teams to plan, track, report, and release software. Whether its Scrum or Kanban - or a variation thereof - Jira Softwares' flexible next-gen project allows teams to design the way it works best.

Software teams have visibility into long term goals, project roadmaps, the status of work, and real-time release information-- all in a simple drag-and-drop interface that is easy to setup and customize on the fly.

JIRA - Informação

Atlassian

http://www.atlassian.com

Fundada em 2002

JIRA - Preços

JIRA a partir de 10,00 US$/mês. JIRA não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Veja mais informações sobre preços do JIRA abaixo.

Preço inicial

10,00 US$/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Instalado - Mac

Nuvem, SaaS, web

Instalado - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do JIRA

Ferramentas Agile
Aceita o método Scrum
Gerenciamento de comentários negativos
Gestão de equipes
Gestão de modelos
Gestão de pendências
Gestão de recursos
Gestão de retrospectivas
Gestão de solicitações
Gestão do fluxo de trabalho
Priorização
Quadro kanban
Seguimento de status
Visualização de Gantt/linha do tempo
Chuva de ideias
Controle de versões
Edição em tempo real
Fóruns de discussão
Gerenciamento de contatos
Gerenciamento de documentos
Gestão de calendários
Gestão de conteúdo
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Vídeo conferência
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gestão de carteira
Gestão de ideias
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Modelos personalizáveis
Métodos tradicionais
Portal do cliente
Quadro kanban
Seguimento do custo até a conclusão
Acesso para Celular
Controle de horas
Criar subtarefas
Ferramentas de colaboração
Gamificação
Gestão de tarefas recorrentes
Rastreamento de percentual de progressão
Relatórios e análise de dados
Visualização de Gantt/linha do tempo
Visualização de lista de tarefas
Visualização de planilhas
Visualização em tabela de tarefas
Fluxo de trabalho de aprovações
Gestão de carteira
Gestão de lançamento
Gestão de políticas
Gestão do calendário
KPIs
Painel
Priorização
Relatórios de solução de problema
Controle de fonte
Controles/permissões de acesso
Depuração
Desenvolvimento de aplicativos web
Desenvolvimento de software
Desenvolvimento móvel
Ferramentas de colaboração
Gerenciamento da implantação
Modelagem de dados
Plataforma no-code
Refatoração de código
Relatórios e análise de dados
Testes de compatibilidade
Aceita o método Scrum
Controle de horas
Controle de marcos
Criação de trajetórias
Ferramentas de colaboração
Gestão de tarefas
Monitoramento do KPI
Múltiplos quadros
Planejamento de projetos
Priorização
Rastreamento de dependências
Aceita o método Scrum
Apto para a metodologia ágil
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Gestão de carteira
Gestão de edição
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Gestão de testes e controle de qualidade
Priorização
Quadro de referência de produtos
Rastreamento de erros
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Análise de dados das capacidades
Análise de dados do desempenho
Aprovação do fluxo de trabalho
Cobrança e provisionamento
Controle do acesso
Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
Gestão de custos
Gestão de múltiplas nuvens
Monitoramento da demanda
Monitoramento da oferta
Agendamento de problemas
Auditoria de problemas
Gestão da base de conhecimento
Gestão de atribuições
Gestão de escalonamento
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Painel
Problemas recorrentes
Gerenciamento de comentários negativos
Gestão de objetivos
Monitoramento do KPI
Monitoramento do progresso
Painel personalizável
Planejamento estratégico
Controle de marcos
Criação de trajetórias
Gestão de iterações
Gestão de pendências
Gestão de tarefas
Monitoramento do KPI
Monitoramento do progresso
Planejamento de lançamento
Planejamento de sprint
Priorização
Quadro de colaboração
Relatórios diários
Colaboração
Gestão de pendências
Gestão de tarefas
Gestão de tíquetes
Gestão do fluxo de trabalho
Registro de auditoria
Acesso para Celular
Automação dos processos comerciais
Configuração do fluxo de trabalho
Controles/permissões de acesso
Editor gráfico de fluxo de trabalho
Gerenciamento de documentos
Gestão de calendários
Gestão de formulários
Gestão de tarefas
Integrações de terceiros
Painel personalizável
Plataforma no-code
Rastreamento de conformidade
Agendamento
CRM
Cobrança e faturamento
Compras
Controle de horas e despesas
Gerenciamento de fornecedores
Gestão de capacitação
Gestão de estoques
Gestão de funcionários
Gestão de marketing
Gestão de pedidos
Gestão de projetos
Gestão financeira
Indicadores de desempenho
Colaboração
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Gestão de carteira
Gestão de edição
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Painel
Planejamento de projetos
Seguimento de status
Colaboração
Coleta de comentários
Controle de marcos
Gestão de ideias
Gestão de lançamento
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão do fluxo de trabalho
Priorização
Quadro de referência de produtos
Alertas/notificações
Arrastar e soltar
Controle de marcos
Código de cores
Gestão de tarefas
Modelos
Monitoramento de capacidades
Monitoramento do progresso
Rastreamento de dependências
Ferramentas de colaboração
Gestão de modelos
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de tarefas
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Monitoramento do progresso
Métodos tradicionais
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de data de vencimento
Análise de dados preditiva
Calendário de marketing
Colaboração
Criação de trajetórias
Definição e seguimento de objetivos
Ferramentas de apresentações
Gestão de despesas
Gestão de projetos
Orçamentos/Previsões
Planejamento de mídia
Bate-papo de equipe
Colaboração
Compartilhamento de arquivos
Criação de banco de dados
Criação de documentos
Ferramentas de apresentações
Gerenciamento de notas
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Pacote do Office
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gráficos de Gantt
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Seguimento do custo até a conclusão
Arrastar e soltar
Colaboração
Controle de marcos
Gestão de requisitos
Gestão do fluxo de trabalho
Importar/exportar conteúdo
Priorização

JIRA - Avaliações

Exibindo 5 de 8616 avaliações

Geral
4.4/5
Praticidade
3.9/5
Atendimento ao cliente
4.1/5
Recursos
4.4/5
Relação qualidade/preço
4.2/5
Janosch F.
Human Resources Consultant
Internet, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/11/2018

"Flexible, powerful, simple to use and grows as you go"

Comentários: Jira surprised me as coming across simple yet being incredibly powerful and versatile. It is a full blown Ticket and workflow management tool and it might be too much for small or personal projects. However, not being required to change the ticket system when the company or the team scales or are faced with types of tasks you did not expect is simply fantastic. Keeping software simple, easy to use yet increase its versatility and power is a virtue and Jira is build upon this virtue with care and vision

Vantagens: Jira is clean and it is simple yet powerful. You can use it for your basic ticket workflows from the get go and expand as you grow or the tasks you wisch to cover branch out. It is easy to customize the ticket views to contain the information you want to use and avoid cluttering. The Workflow editor is one of the most powerful I came across in all my professional career. It might not seem so much of an importance but believe me, when your business grows unexpected necessities will arise and you will suddenly be required to track tasks you never though about. Jira will have you covered and allow you to add different task types which traverse task-type specific phases and have corresponding stati. Also you have all the world of notification and responsibility tracking ping-pong covered as you go. Two further things are woth mentioning: First the Atlassian World (the Wiki Confluence and build system Bamboo and many other products) integrate flawlessly and it actually really makes using them fun. Jira is one of the tools, that make you smile when you are required to use it no matter the task to track, its jus smooth, convenient and above and beyond provides a rich ecosystem for free and commercial plugins even for rather exotic use cases.
Also, the license Model behind it scales fantastically. When we introduced it we were a small company with 8 people (we are now going strong towards the 200) and it was critical to keep cost for our tools reasonable. Jira got us covered.

Desvantagens: When we scaled, the License was not as flexible in higher user tiers as it was in the lower ones. Also once upon a time an update went wrong and we had to invest a bucketload of time and brain power to get everything back up to speed. We did run jira on premise and hat some custom plugins so there might be some of the tripwires: In case you use plugins they must be available in the version you wish to upgrade to and this might require some research prior to updates. Also, you can make a science out of the workflow and notification configuration. In case it is not documented well when you do it it might get you into trouble.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/11/2018
Tigran H.
Developer
Serviços e tecnologia da informação, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/03/2020

"The most Advanced Managment Software"

Comentários: Overall this is the great software for Product-process management and for issue tracking.

Vantagens: Firstly Jira is the most advanced task management software in my opinion. It has tons of valuable features for issue tracking, has interfaces like scrum, kanban and etc. It has simple mode for an starting projects and very advanced for more complex projects. One of the great things it is the editable everything e.x statuses which helps to my my team to do process more likly.

Desvantagens: Using the Jira API it has little drawbacks for example complex documentation. It does not have major language libraries and sometimes the the API is not stabile.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/03/2020
Usman K.
Senior Android Engineer
Software, 501-1000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/01/2020

"Useful to track software project progress"

Comentários: Overall, I have had a good experience with JIRA. It makes software development easier certainly. But it is by no means a perfect tool. Every team I have worked with that does software development has used this tool, so it is a popular choice for software projects.

Vantagens: This tool lets you create projects, and subdivide them into smaller projects. This allows for separation of development tasks from product and project management. It has messaging/comments in each ticket that is created, where people can be tagged and notified when their input is required. This makes for collaborative solutions. Informational data objects such as documents, images, zip files, videos can be attached to each ticket to add to the task description. JIRA also has Bitbucket integration, so any software development such as code branches or pull requests are automatically attached to the corresponding ticket if the ticket number is mentioned in the commit message. Pull requests are also automatically linked to the ticket so it is very easy to find corresponding code for a task/ticket.

Desvantagens: JIRA does it's job. The cloud version of the tool can be slow sometimes. The tool does not put dates on every change or addition to a ticket. For example, if you keep making changes to an issue description over time, it does not tag each change with a timestamp or which user made the change . This makes it difficult to track when an addition to the issue description was made, or who made it. Also, in some cases of very large features, the description box can get very convoluted and hard to read. Same goes for message/comment sections where too many people are commenting and asking questions, it gets very difficult to sift through all the noise.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/01/2020
Avaliador Verificado
Software Consultant
Software, Profissional autônomo
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/03/2020

"It works, but..."

Comentários: Overall, JIRA can work. It seems to require knowing what you're doing - including understanding Agile theory, your team's preferences, and how deeply you want to use the myriad features. This is not necessarily a bad thing, of course. If you don't know how Agile works, maybe take a class and figure it out. That said, most of the people I've worked with don't have the 20+ years of process study that I have undertaken, so JIRA is configured very lightly or customized to a point where it becomes a hindrance. The UI could really stand some updates for consistency and - yes - some hand-holding for configuration.

Vantagens: JIRA certainly has a lot of features that should make Project Management easy. The mobile app is adequate, and the web site works well enough. There are a whole lot of places to enter data, which ends up being a bit of a downfall. When JIRA is set up well, it does support PM. When it is used as a vanilla Agile product, I think it falls behind other offerings.

Desvantagens: JIRA has so many configuration points that it takes forever to get it working properly for your team. They have also been changing the UI a lot recently, which has obscured where some data is, which - predictably - has slowed down our use. If JIRA could get a more consistent UI, I feel it could be a much better product.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/03/2020
Senthilkumar N.
Test and tools specialist
Serviços e tecnologia da informação, 10 001+ funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/01/2020

"Effective Agile business project board"

Comentários: We used JIRA for agile development and testing projects for tracking status. Multiple scrum and agile masters used JIRA, resulted effective outcomes, tracking in a easy way and watch out without a delivery miss. Creating sub tasks within task lead to deep level of monitoring work items, given confident to manage the task items. We have used user stories, back logs, mini sprints, daily hour stand up calls which given target throughput accurately. Used JIRA in the form of test cases, defects, change request types, requirement analysis - all forms of software test and development life cycle along with multiple development tools like dotnet, GitHub, etc.,

Vantagens: Couple of features below that I really admired the most-Mobile version of Jira board, colorful status tracking with accurate percentage, effective customized workflow modal, quick peek view of tasks in dashboard, search option for any filter, quick catch for getting user by using '@', easy query handling and filters, easier mode of cloning tasks, linking items and referencing, multiple built in report types like bar chart, pie charts, etc., Kanban & Agile flexi boards, vast of plugin support like git-hub, git bucket, zendesk, etc., From the admin point - easy configuration of development tools dotnet, configuring mailing options, deep level view of audit logs, watch list for issues.Couple of features below that I really admired the most-Mobile version of Jira board, colorful status tracking with accurate percentage, effective customized workflow modal, quick peek view of tasks in dashboard, search option for any filter, quick catch for getting user by using '@', easy query handling and filters, easier mode of cloning tasks, linking items and referencing, multiple built in report types like bar chart, pie charts, etc., Kanban & Agile flexi boards, vast of plugin support like git-hub, git bucket, zendesk, etc., From the admin point - easy configuration of development tools dotnet, configuring mailing options, deep level view of audit logs, watch list for issues.

Desvantagens: Sometimes I feel, the JIRA GUI is clumsy to have many things in dashboard, other than that I do not see any specific negative factors to hate JIRA, and it depends on how we use the features for projects.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/01/2020