Conheça o Twilio

Fornece APIs simples e pagamento conforme o uso para empresas criarem aplicativos de voz e SMS escaláveis e confiáveis para Internet ou dispositivos móveis.

Detalhes do Twilio

Twilio

https://www.twilio.com

Fundada em 2008

Preço do Twilio

O Twilio não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do Twilio

Programas de Gravação de Ligações
Arquivo morto
Compartilhamento de chamadas
Gravação acionada por evento
Gravação de chamada com vídeo
Gravação de chamadas distribuídas
Gravação programada
Gravação sob demanda
Marcar gravação favorita
Recuperação instantânea
Registro de atividade da tela
Transferência de arquivos
Controle de fonte
Controles/permissões de acesso
Depuração
Desenvolvimento de aplicativos web
Desenvolvimento de software
Desenvolvimento móvel
Ferramentas de colaboração
Gerenciamento da implantação
Modelagem de dados
Plataforma no-code
Refatoração de código
Relatórios e análise de dados
Testes de compatibilidade
Comunicações unificadas
Controles/permissões de acesso
Entroncamento SIP
Gerenciamento de contatos
Gravação de chamadas
Roteamento de chamadas
Unidade de Resposta Audível (URA)
Bate-papo em tempo real
Call center de ligações de entrada
Call center de ligações saída
Call center misto
Discador manual
Discador preditivo
Discador progressivo
Gestão de campanhas
Gestão de escalonamento
Gestão de filas
Gravação de chamadas
Registro de chamadas
Relatórios e análise de dados
Roteirização de chamadas
Unidade de Resposta Audível (URA)
Concurso por SMS
Cupons móveis
Códigos curtos
Enquetes/votações
Gerenciamento de contatos
MMS
Mensagens de texto em massa
Mensagens em dois sentidos
Mensagens programadas
Palavras-chave móveis
Personalização de mensagens
Relatórios e análise de dados
Call Center
Converter texto em voz
Digitação por teclado do telefone
Gestão de questionários
Gravação de chamadas
Mensagens por voz
Múltiplos scripts
Personalização da voz
Registro de chamadas
Roteamento de chamadas
Bate-papo/Mensagens instantâneas
Call Center
Compartilhamento de arquivos
Gerenciamento de fax
Gravação de chamadas
Reconhecimento de voz e IVR
Roteamento de chamadas
Áudio e vídeo conferências
Agendamento de notificações
Análise de dados
Notificações de vencimento
Notificações pela Internet
Notificações por celular
Notificações visuais
Segmentação contextual
Segmentação de campanhas
Segmentação de dispositivos
Segmentação geográfica
Testes A/B
Análises de Big Data
Coleta de dados
Desenvolvimento de aplicativos
Gerenciamento de conectividade
Gerenciamento de configuração
Gerenciamento de dispositivos
Gestão de dados
Gestão do desempenho
Prototipagem
Visualização

Avaliações do Twilio

Exibindo 5 de 213 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,2/5
Atendimento ao cliente
4,3/5
Recursos
4,6/5
Relação qualidade/preço
4,3/5
Renan S.
Web Developer
Serviços e tecnologia da informação, Profissional autônomo
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/05/2019

"The "magical" DIY (Do It Yourself) communication system"

Comentários: After 2 years using Twilio services, mainly phone and messages, I can say I am so happy I found this solution to handle my communications.
It is so flexible,
Although it has been a little bit complicated sometimes to self-learn about online phoning systems it saved me from a lot of hassles I wanted to avoid.
The best benefit you get is the ultra efficient support service

Vantagens: With Twilio you can start from scratch to build your own online communication system. I didn't know so much about VOIP before and it is true I had to learn a few things.
So far I have been able to use my Twilio french mobile number fully online even whenI need to travel abroad - with all mobile services you can expect (voice, SMS, MMS).
The pricing is light and the global user interface makes the whole systme pretty easy to manage.
I only use a few features from the platform but the possibilities are huge ! And they are always working on new services.
And as Twilio is now really recognized as a communication company you can find additional software apps very easily and even documentation, I am thinking of the softphone app I am using on my mobile or desktop for instance.

Desvantagens: I could customize a personal solution because I had time to test different options and as a developer I could code stuffs if needed.
I am not sure everybody can do the same without technical skills.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/05/2019
Brandon M.
Creative Strategist
Publicidade e marketing, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/12/2019

"Powerful Control of Marketing & Data Analytics For Text, SMS & Video Sending"

Comentários: Wonderful people, always replay within a few hours of my late-night support emails. Reducing the bills is fantastic, and the tool plugs and plays with everything else nicely. Super happy with them for sure!

Vantagens: Love their COSTS... Some of the lowest in the industry, gives better control of budget. Utilizing Twilio we were able to navigate away from other tools that were costing us hundreds of dollars a month in per minute or per text overage fees. Provides more numbers at a cheaper cost per month by far, the whole system is powerful, inclusive, integrative of all tools and solutions through zapier and webhooks, and just a powerful system.

Desvantagens: The UXI is a little heavy, when creating sub accounts and viewing the analytics, it is so powerful you can get lost, but that is a very minimal issue for I am sure someone with more knowledge can fly through the site and know what they are looking for much faster.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/12/2019
Medi M.
Director
Serviços e tecnologia da informação, 13-50 funcionários
Usou o software por: Avaliação gratuita
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/04/2020

"verification"

Comentários: Still stuck on a WhatsApp integration because facebook won't authorize a company's facebook page despite sharing the company legal forms/requirements. The whole process was smooth until we had to come to a stand still because of this. Would be great if some of this pain is either waived or taken care of since we had a paid Twilio number already.

Vantagens: Documentation is well presented with a very generous trial period and account. This offers ample build time and usability period to run proper production simulation before purchasing the commercial product.

Desvantagens: Most of the requirements by Twilio are based on third parties' compliance and response. It would be great if Twilio took lead on some of these if possible, represent or sale this representation so that the client doesn't need to go back and forth to meet various third party requirements. One stop center for a complete solution!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/04/2020
Avaliador Verificado
Pricing Strategy Advisor / REALTOR(R)
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/02/2018

"Tyranny of the 2FA gods!"

Comentários: Authy by Twilio is a run-of-the-mill 2FA app. There's nothing special about it. It works when you're not switching your hardware.

Desvantagens: Customer Support is only available by email, not by phone, and it takes 1-3 days to hear back from them. I was in the process of integrating their OneTouch functionality into a software program I'm designing, and I finally found out why no one else integrates it. It's busted and when you go to click the "Accept" or "Reject" buttons, it gives you an error. Authy support said to reinstall my Authy app, and now I can't get back into the app until 2 days later because of their overbearing security. They refuse to get me out of the bind, and I'm unable to access any of my accounts until they lift the hold. I've learned my lesson and I'm going to use LastPass so they can't hold my accounts hostage anymore for their nefarious purposes.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/02/2018
Avaliador Verificado
Head of B2B Product
Serviços e tecnologia da informação, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/02/2020

"Best Communications API for Voice and SMS"

Comentários: Overall, it's highly recommended that every startup or business should go with Twilio as their backbone communications layer. Recently they added more services like email through SendGrid, so it is really powerful.

Vantagens: Using Twilio services for programmable voice and SMS means that we do not have to build that infrastructure, and can build features on top of that at a quick speed. I like how reliable the services is, which is a major draw and value for money with the costs. At occasional times when there are issues, they are resolved speedily. The team is super friendly, and will always be there to help answer our problems. Otherwise, the API documentation is great and easy to implement.

Desvantagens: It doesn't work or work so well in places like China though, which is understandable. The admin console is largely usable but can include for features for less tech savvy people, understandably, not really their audience.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/02/2020