Quem usa o NetSuite?

O Oracle NetSuite é ideal para empresas de rápido crescimento, em todos os setores.

Conheça o NetSuite

O NetSuite é uma solução de ERP baseada na nuvem que fornece uma plataforma unificada para otimizar todos os processos de back-office, como contabilidade, CRM e comércio eletrônico. Com inteligência comercial integrada, geração de relatórios e visibilidade em tempo real de toda a organização, o NetSuite capacita empresas de todos os tamanhos e setores a gerar crescimento, reduzir custos de TI e eliminar ineficiências operacionais, permitindo que você se concentre nas principais decisões que geram receita, em vez de se preocupar com os sistemas de back-end.

NetSuite - Informação

NetSuite

https://www.netsuite.com/portal/home.shtml

NetSuite - Preços

O NetSuite não possui versão gratuita nem versão de teste grátis.

NetSuite - Vídeo
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Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Não

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do NetSuite

  • Acesso para Celular
  • CRM
  • Gerenciamento de SEO
  • Gestão de avaliações
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de promoções
  • Gestão de várias lojas
  • Kits
  • Marketing de multicanal
  • Marketing por e-mail
  • Modelos
  • Segurança de dados

Ver lista completa de Plataformas de E-Commerce

  • Balanço
  • Cenários hipotéticos
  • Consolidação/Roll Up
  • Controle de versões
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • Gestão de tesouraria
  • Multidepartamento/Projeto
  • Múltiplas empresas
  • Planejamento dos ativos
  • Previsão
  • Razão geral

Ver lista completa de Programas de Orçamento

  • Administração da distribuição
  • CRM
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão de RH
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de ativos empresariais
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de projetos
  • Gestão financeira
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Sistemas ERP

  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da qualidade
  • Gestão da segurança
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de orçamentos
  • Gestão de pedidos
  • Listas de materiais
  • Planificação da produção
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Sistemas MRP

  • Administração de impostos
  • Cobrança e faturamento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contas a receber
  • Controle de despesas
  • Empresas de contabilidade CPA
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de ativos fixos
  • Governo
  • Organizações sem fins lucrativos
  • Pedidos de compra

Ver lista completa de Sistemas de Contabilidade

  • Check-in/Check-out
  • Código de barras/RFID
  • Códigos SKU/UPC
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de itens
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Otimização de estoques
  • Previsão
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do número de série

Ver lista completa de Sistemas de Controle de Estoque

  • Administração de impostos
  • Consolidação e reagrupação
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Geração de relatórios financeiros
  • Gestão de operações de câmbio
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tesouraria
  • Gestão do investimento
  • Gestão do risco
  • Reconhecimento de receita

Ver lista completa de Sistemas de Gestão Financeira

  • Gestão de conformidade
  • Gestão de suprimentos
  • Histórico de transações
  • Indicadores de desempenho
  • Offboarding
  • Pagamento a fornecedores
  • Portal de autoatendimento
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Fornecedores

  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Análise hipotética
  • Gestão da qualidade
  • Gestão de mudanças
  • Planejamento das necessidades de materiais (MRP)
  • Planejamento de capacidades

Ver lista completa de Sistemas de Programação de Produção

  • Acompanhamento de faturas não pagas
  • Alerta de pagamentos duplicados
  • Controle do processo de aprovação
  • Detecção de fraude
  • Extração de dados
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gestão de tesouraria
  • Pagamentos recorrentes
  • Preenchimento de cheques
  • Preparação do Formulário W-1099
  • Processamento de faturas
  • Reconciliação de pedidos
  • Transferência eletrônica de fundos

Ver lista completa de Software de Contas a Pagar

  • Acompanhamento de faturas não pagas
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança recorrente
  • Compensação de cheques
  • Compensação de pagamento excedente
  • Depoimentos do cliente
  • Gestão de coletas
  • Livro de contas a receber
  • Pagamentos parciais
  • Processamento de pagamento online
  • Processamento de pagamentos ACH

Ver lista completa de Software de Contas a Receber

  • Compras
  • Código de barras e RFID
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de importação e exportação
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de remessas
  • Previsão de vendas

Ver lista completa de Software de Distribuição

  • Compras
  • Código de barras/RFID
  • Gestão 3PL
  • Gestão da qualidade
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de recebimento e armazenamento
  • Gestão de remessas
  • Previsão
  • Sincronização em tempo real
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de Gestão de Armazéns

  • Atendimento do pedido
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de importação/exportação
  • Gestão de remessas
  • Gestão de transportes
  • Planejamento da demanda
  • Planejamento de vendas e operações
  • Troca de dados eletrônicos

Ver lista completa de Software de Gestão de Cadeia de Abastecimento

  • Atendimento do pedido
  • Gestão de Pedidos em Espera
  • Gestão de catálogos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos especiais
  • Gestão de remessas
  • Pedidos recorrentes
  • Rastreamento de pedidos
  • Registro de pedidos

Ver lista completa de Software de Gestão de Encomendas

  • Acesso para Celular
  • Alertas/notificações
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Identificação do produto
  • Kits
  • Otimização de estoques
  • Previsão
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Software de Gestão de Estoque

  • Agendamento
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Compras
  • Controle de horas e despesas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de estoques
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de marketing
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de projetos
  • Gestão financeira
  • Indicadores de desempenho

Ver lista completa de Software de Gestão de Negócios

  • Análise de concorrentes
  • Controle de estoque
  • Formação dinâmica de preços
  • Gestão de rendimento
  • Mecanismo de recomendações
  • Otimização de preços
  • Para companhias aéreas
  • Para o setor hoteleiro
  • Previsão

Ver lista completa de Software de Gestão de Receita

  • CRM
  • Comércio eletrônico
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de comissões
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de mercadorias
  • Gestão de pedidos
  • Marketing por e-mail
  • Pedido por correio
  • Programa de fidelidade
  • Relatórios e análise de dados
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de Gestão de Varejo

  • Cobrança e faturamento
  • Compras
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da produção
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de catálogos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de materiais
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de produtos
  • Gestão de remessas

Ver lista completa de Software de Gestão de Vestuário

  • CRM
  • Cross Docking
  • Código de barras/RFID
  • Gestão 3PL
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de frotas
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de transportes

Ver lista completa de Software de Logística

  • ERP
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da qualidade
  • Gestão da segurança
  • Gestão de remessas
  • Integração da contabilidade
  • MES (Sistema de execução de manufaturas)
  • Orçamentos/estimativas
  • Planejamento das necessidades de materiais (MRP)
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Software de Produção

  • Banco de dados de associados
  • Contabilidade
  • Gerenciamento das redes sociais
  • Gestão de arrecadação de fundos
  • Gestão de associação
  • Gestão de comitês
  • Gestão de doadores
  • Gestão de dívidas
  • Gestão de eventos
  • Gestão de voluntariado

Ver lista completa de Software para ONGs

  • Compras e recebimento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de subvenções
  • Rastreamento de donações

Ver lista completa de Software para Organizações Sem Fins Lucrativos

NetSuite - Alternativas

Mais alternativas ao NetSuite

NetSuite - Avaliações

Exibindo 5 de 713 avaliações

Geral
4,1/5
Praticidade
3,8/5
Atendimento ao cliente
3,6/5
Recursos
4,1/5
Relação qualidade/preço
3,7/5
Alvaro I.
Director of Web Development
Internet, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/07/2018

"Great ERP"

Comentários: Help us at a time we were growing the company, so right now we are more efficient and have real time data because of Netsuite.

Vantagens: - Very Robust and Fully customizable
- Have an API and so connect with third party and other tools you use internally can be definitely doable.
- Multiple currencies, locations and internationalization help you when you have to access in different subsidiaries
- Have great tools for making reports
The support have been great the last 2 or 3 times I used it.

Desvantagens: - Sometimes tends to be slow, It seems like that was a problem with the implementation but in general it feel slow.
- The UI looks old, but does what you need.
- The documentation is really heavy and sometimes is hard to find things there.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/07/2018
Arthur H.
Accounting Manager
Atacadistas, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 06/06/2020

"Extremely robust and customizable, yet archaic, poor interface, and too expensive."

Vantagens: The ability to customize just about anything your organization wants is rewarding. And if you are willing to spend, you can have your system fit your business processes like a glove. Integration apps, along with native functionality of workflows can put your business in a “semi-autopilot mode.” Practically limitless reporting capabilities. You can manage almost every aspect of the your organization while enforcing internal controls and monitoring employees with full visibility. I would recommend for enterprises with no less than 8M in sales and with at least 8 or more users to leverage the full functionality of this role-based system. Netsuite is built to fit the needs of each role within your organization, from the sales rep and warehouse manager to the A/R clerk and controller.

Desvantagens: Nasty corporate culture. No accountability for system issues, error, or outages. Sneaky contracts that will hook you with discounts and raise fees exorbitantly after your are stuck with your data and huge conversion costs. Nightmarish implementation that Netsuite outsources to foreign “professional” services that know pretty much the same as you would do from the get go. They barely speak English—incorrect setup caused us much lost revenues and frustrated, burned-out employees. Never believe Netsuite reps who say implementation can be done in 3 months. Be prepared to spend a hundreds of hours to understand the software - it is not always intuitive. Plan comprehensive employee training. You will most likelly need a full time administrator to support users due to the high learning curve. As a retail and distribution company that grew out of Quick Books Desktop, Netsuite was apparently the the next solution. Although I still believe the software has much to offer, user interface is about 10 years behind time. My dream is that super user-friendly QuickBooks Online launches an Enterprise version one day.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 06/06/2020
Tony M.
Managing Director
Consultoria de gestão, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/08/2020

"all in one solution"

Vantagens: customisability to suit needs of our growing business

Desvantagens: cost to set up and run and for employees to be able to successfully use

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/08/2020
Stefanie S.
Administrator
Atacadistas, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    1/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    1/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/10/2019

"Don't Use NetSuite"

Comentários: Implementation was a nightmare. During Go Live, they lost us tens of thousands of dollars by deleting dozens of sales by accident. Every aspect of it is not user friendly and requires extensive coding knowledge. It is completely the wrong choice for smaller businesses.

Vantagens: They sold it really well and their sales team was very enthusiastic and engaging.

Desvantagens: It is absolutely a nightmare to implement. It is way too complicated to function well. You need to be a developer to be able to do even the most basic augmentations. You might as well just build your own system from the ground up and save yourself the expensive NetSuite bill. The cost is huge and you can't make adjustments to licenses without long contracts. Despite their claims they don't know anything about integrating with other systems like Shopify via connectors like Celigo or FarApp. The integration team will not help you avoid even common pitfalls. The user interface is, despite their claims, woefully not intuitive or easy to use for average computer savvy individuals. You cannot easily make or adjust print or email templates and their WYSIWYG editor is garbage. The shipping component of it is far less powerful and customizable than many other shipping softwares like ShipStation. Their manufacturing processes are not customizable enough and don't account for realistic manufacturing challenges. You will absolutely end up doing way more steps for not much gain, making it very inefficient to operate. Their "support" is very limited and after you are past your support phase, help is non-existent unless your entire system is down. They are not appropriate at all for small to medium size businesses (despite their claims) and should only be used if you have an entire IT team that could probably just code a custom system for you anyway. Absolutely would not recommend!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/10/2019
Mariana V.
Assistant Controller
Biotecnologia, 11-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/06/2020

"Pros and Cons - Don't fall for their sale pitch"

Comentários: - The implementation has been extremely frustrating and disappointing. The sales team pushes for a sale that does not include all the client's needs, resulting in the need for change orders which causes delays. -The implementation team is friendly and proactive but inexperienced/ with little supervision - I can tell they are working hard to find solutions for me, but they seem to be scrambling to figure things out without proper help/ and experienced person in the team. - They have a tendency to promise things they are not able to deliver - for example, they sold me a 3-way match solution that they were not able to deliver it. Their excuse is that it wasn't working because of the partial receipt feature we need. Still, to me it is a very serious issue if they are selling things they can't deliver. - Lastly, as it relates to reviews that you can't customize NetSuites, the truth is, you might be able to, but it will most likely be out of your scope. Although the change order may not be extremely pricey, the delays on the project may be extensive. And I'm not talking about 'unique customization' - I would think blanket POs/ partial receipts, 3-way match would be included in the original sales of a client that made extremely clear that the Procure to Pay module was the most important module to them.

Vantagens: - The software allows for some visual customization of the home page based on each role that is easy to do without the help of a programmer. For example, customize the views for each roles, set up alerts, etc.
- The search bar within the software works extremely well, which makes it easier to navigate;
- The use of the software is intuitive and easy to follow/ learn;
- The SuiteAnswers articles are very helpful in answering questions/ showing how to do anything one may need in the system.

Desvantagens: Before selecting this software, I read several reviews saying the biggest issue was the how difficult it was to customize the software. Here are some actual examples: 1. If you want a new field (which they call segment) to be tracked for reporting purposes, you need to create a costume segment, which wont be part of the basic product the sales team sells to you. Also, just found out that it can not created as a mandatory field. 2. All NetSuite modules are standard/ out of the box. Even though we emphasized that Procure to Pay was the absolutely most important module to us, the sales team pushed the basic procure to pay module, which did not include Blanket POs or 3-way match. The thing is the sales team pushes the basic solutions to close the sale, but then later you are stuck having to process change orders, which although are not very expensive, each take about 2 weeks to process, delaying the project. 3. After delaying our project to include 3-way match and blanket POs (2-week delay), the implementation issues begun. It turns out that the 3-way match that they sold to us does NOT work. What the system was able to do is a 2-way match. Also, the system does not allow for an approval flow for releases of blanked POs. Lastly, the costume segment can not be a mandatory field as it doesn't work on blanket PO releases. In Summary - The sales team will push their most simple out of the box version, upgrades result in delays.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/06/2020