Quem usa esse software?

Oracle NetSuite is ideal for fast growing businesses, across all industries.

Avaliações médias

439 avaliações
  • Geral 4 / 5
  • Praticidade 4 / 5
  • Atendimento ao cliente 4 / 5
  • Recursos 4 / 5
  • Relação qualidade/preço 4 / 5

Detalhes do produto

  • Versão gratuita Não
  • Avaliação gratuita Não
  • Implantação Nuvem, SaaS, web
    Celular - iOS nativo
    Celular - Android nativo
  • Formação Pessoalmente
    Ao vivo online
    Webinars
    Documentos
  • Suporte 24 horas por dia (representante ao vivo)
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • NetSuite
  • https://www.netsuite.com/portal/home.shtml

Sobre o NetSuite

NetSuite is the world's #1 cloud ERP solution, providing a unified platform to streamline all back-office processes, like accounting, CRM, and ecommerce. With built-in business intelligence, reporting, and real-time visibility across your organization, NetSuite empowers businesses of all sizes and industries to unleash growth, reduce IT costs, and eliminate operational inefficiencies-- allowing you to focus on key, revenue-generating decisions, rather than worry about your back-end systems.

Recursos do NetSuite

  • Balanço
  • Cenários hipotéticos
  • Consolidação/Roll Up
  • Controle de versões
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • Gestão de tesouraria
  • Multidepartamento/Projeto
  • Múltiplas empresas
  • Planejamento dos ativos
  • Previsão
  • Razão geral
  • Administração da distribuição
  • CRM
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão de RH
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de ativos empresariais
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de projetos
  • Gestão financeira
  • Relatórios e análise de dados
  • Administração de impostos
  • Cobrança e faturamento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Controle de despesas
  • Empresas de contabilidade CPA
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de ativos fixos
  • Governo
  • Organizações sem fins lucrativos
  • Pedidos de compra
  • Alocação
  • Código de barras
  • Códigos de SKU/UPC
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de itens
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Previsão
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do número de série
  • Administração de impostos
  • Consolidação e reagrupação
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Geração de relatórios financeiros
  • Gestão de operações de câmbio
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tesouraria
  • Gestão do investimento
  • Gestão do risco
  • Reconhecimento de receita
  • Gestão de dados do fornecedor
  • Gestão de suprimentos
  • Histórico de transações
  • Indicadores de desempenho
  • Portal de autoatendimento
  • Registro de auditoria
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Análise hipotética
  • Gestão da qualidade
  • Gestão de mudanças
  • Planejamento das necessidades de materiais (MRP)
  • Planejamento de capacidades
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de horas e despesas
  • Ferramentas de colaboração
  • Geração de propostas
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de orçamentos
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Portal do cliente
  • Alerta de pagamentos duplicados
  • Conciliação bancária
  • Controle do processo de aprovação
  • Detecção de fraude
  • Entrada no razão geral
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gestão de tesouraria
  • Impressão de cheques
  • Cobrança recorrente
  • Compensação de cheques
  • Compensação de pagamento excedente
  • Gestão de coletas
  • Gestão de recibos
  • Pagamentos parciais
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pagamento online
  • Processamento de pagamentos ACH
  • Compras
  • Código de barras e RFID
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de importação e exportação
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de remessas
  • Previsão de vendas
  • Compras
  • Código de barras/RFID
  • Gestão 3PL
  • Gestão da qualidade
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de recebimento e armazenamento
  • Gestão de remessas
  • Previsão
  • Sincronização em tempo real
  • Várias localizações
  • Atendimento do pedido
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de importação/exportação
  • Gestão de remessas
  • Gestão de transportes
  • Planejamento da demanda
  • Planejamento de vendas e operações
  • Troca de dados eletrônicos
  • Atendimento do pedido
  • Gestão de Pedidos em Espera
  • Gestão de catálogos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos especiais
  • Gestão de remessas
  • Pedidos recorrentes
  • Rastreamento de pedidos
  • Registro de pedidos
  • Acesso móvel
  • Alertas/notificações
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Identificação do produto
  • Kits
  • Otimização de estoques
  • Previsão
  • Relatórios e análise de dados
  • Agendamento
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Compras
  • Controle de horas e despesas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de estoques
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de marketing
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de projetos
  • Gestão financeira
  • Indicadores de desempenho
  • Análise de concorrentes
  • Controle de estoque
  • Formação dinâmica de preços
  • Gestão de rendimento
  • Mecanismo de recomendações
  • Otimização de preços
  • Para companhias aéreas
  • Para o setor hoteleiro
  • Previsão
  • Alocação de recursos
  • Arrastar e soltar
  • Gerenciamento da utilização
  • Gestão de capacidades
  • Pesquisa filtrada
  • Planejamento de pessoal
  • Previsão da demanda
  • Rastreamento de habilidades
  • Visualização de dados
  • CRM
  • Comércio eletrônico
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de comissões
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de mercadorias
  • Gestão de pedidos
  • Marketing por e-mail
  • Pedido por correio
  • Programa de fidelidade
  • Relatórios e análise de dados
  • Várias localizações
  • CRM
  • Cross Docking
  • Código de barras/RFID
  • Gestão 3PL
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de frotas
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de transportes
  • ERP
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da qualidade
  • Gestão da segurança
  • Gestão de remessas
  • Integração da contabilidade
  • MES (Sistema de execução de manufaturas)
  • Orçamentos/estimativas
  • Planejamento das necessidades de materiais (MRP)
  • Relatórios e análise de dados
  • Banco de dados de associados
  • Contabilidade
  • Gerenciamento das redes sociais
  • Gestão de arrecadação de fundos
  • Gestão de associação
  • Gestão de comitês
  • Gestão de doadores
  • Gestão de dívidas
  • Gestão de eventos
  • Gestão de voluntariado
  • Compras e recebimento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de subvenções
  • Rastreamento de donações

As avaliações mais úteis do NetSuite

NetSuite - Great ERP for mid-size/private companies

Avaliado em 06/03/2019
Senior Revenue Accountant
Software, 201-500 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
4 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
2 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: NetSuite is great overall. We have reliable numbers and the ability to create a search or report to facilitate data analysis. We have been able to automate a lot of processes (expenses, amortization, sales tax) and the interface is generally user-friendly.

Vantagens: NetSuite is scalable. I've used NetSuite at a company that was doing $200M+ in revenue and a company that is at $60M in revenue. I also really enjoy that NetSuite can be almost completely customized to your industry and business. NetSuite provides for a lot of automation of processes that Quickbooks cannot handle. It is also a better source of record-keeping as everything is somewhat seamlessly connected. The batch upload of journal entries/transactions and upload in general is extremely useful and saves so much time. My previous company used the Fixed Asset Module which was great for record keeping and for systematically recording amortization on a monthly basis. This was also extremely useful to ensure that our policy was uploaded as the amortization rule set, reducing errors in the amount of amortization per asset. The ability to report on the total assets and have their history in one spot proved useful for our audit. Currently, we are implementing rules for 606 and the multi-book and ARM add-ons have proven very useful for our reporting purposes. I really enjoy NetSuite's use of rules for transactions as they can vary from company to company and item sku to item sku. I love the saved search function too! So much flexibility for creating reports helps us create reports for month-end reconciliation purposes.

Desvantagens: SuiteAnswers has a terrible algorithm for their search bar. The system is also not as intuitive as others since the actual home screen itself is customized by role. We have also run into the need for an consultant/more technical administrator to provide working scripts for some of our reporting. People with NetSuite should not expect the system to do everything perfectly, sadly the call center is far less helpful than the US-based consultants at NetSuite. However, you can always escalate to your sales rep. Our solution is hosted and at times runs slower than I would prefer. I wonder if there is a way to increase the speed at which we can click through multiple cells or post a large amount of journal entries.

After you climb a steep learning curve, NetSuite is incredibly powerful.

Avaliado em 09/01/2018
Netsuite Project Manager
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
3 / 5
Suporte ao cliente
4 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We were able to have a single source of truth for our customer, vendor lists, for inventory, and for financials. Once our system was implemented, gaps analyzed and filled, and users trained, NetSuite has been an effective platform for our business.

Vantagens: NetSuite is an extremely powerful and inclusive package of applications that are extremely well-integrated. For SMBs who've outgrown Quickbooks or other "smaller" accounting packages, it's a major improvement. For manufacturing concerns looking to gain more traction and control over their processes, it is far beyond what lower-priced ERP systems provide. Again, it us a major improvement. NetSuite is extremely extensible through external interfaces, 3rd party add-ons, internal scripting and through customizations. Implemented correctly, it is relatively fast, and with its browser-based interface, there are no client issues and never any need for IT to upgrade a client version on every workstation because a new feature-set has been implemented. It's CRM is adequate, useful, and given NetSuite's signature internal integration, it is easy to implement an effective lead-to-cash system. The ecosystem also has multiple vendors who sell integration services, for example, there are a number of SalesForce to Netsuite integration partners who can (relatively) quickly connect the two systems. On the backside, the same is true of many popular shipping, warehouse management and other packages. Or, you can roll your own JSON connectivity.

Desvantagens: NetSuite is not easily deployed, and requires expertise to get things mostly right the first time. They address this in their ecosystem by encouraging customers to work with NetSuite partners -- VAR firms that have undergone certifications -- to deploy the system. There is a steep learning curve, even for system analysts familiar with other ERP, CRM and web commerce platforms. There is a saying in the NetSuite community that is very true: "you can do anything with NetSuite, but it is going to cost you." Those costs may be development hours for internal developers, fees paid to partners, license costs for addons and integrations, etc. etc. Count on it with any major NS effort. NetSuite is usually quite reliable, but it can and will "get slow" from time to time, and there are infrequent outages that can last a few minutes to an hour or more. These never come at a good time (is there ever a good time?) and getting information regarding status of repairs can be frustrating. Free advice: vett your NetSuite partner carefully, and make sure that they can and will provide effective ongoing support. Some firms are better than others at this, and it is a good question to ask references before you hire anyone. Plan on your implementation taking longer than you expect. This is true with most ERP implementations, NetSuite included. Support from the company itself can be an exercise in frustration, but persistence and insistence can really help.

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