Quem usa o Xero?

Todas as pequenas e médias empresas e escritórios de contabilidade.

Conheça o Xero

Software de contabilidade online premiado, projetado para pequenos empresários e contadores. Disponível em qualquer computador ou dispositivo móvel com conexão à Internet. Os dados financeiros e fluxos de caixa da empresa são atualizados em tempo real. Importa transações de contas bancárias. Logins de usuário ilimitados. Integra-se a mais de 600 aplicativos de negócios de terceiros. É compatível com várias moedas. Os dados são acessados através de um único livro, permitindo que contadores e clientes colaborem com os dados financeiros.

Xero - Informação

Xero

http://www.xero.co.uk

Fundada em 2006

Xero - Preços

O Xero não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Xero a partir de 9,00 US$/mês.

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Preço inicial

9,00 US$/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do Xero

  • Balanço
  • Cenários hipotéticos
  • Consolidação/Roll Up
  • Controle de versões
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • Gestão de tesouraria
  • Multidepartamento/Projeto
  • Múltiplas empresas
  • Planejamento dos ativos
  • Previsão
  • Razão geral

Ver lista completa de Programas de Orçamento

  • Cobrança e faturamento
  • Controle de horas
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de clientes
  • Gestão de projetos
  • Gestão do pessoal
  • Para empresas de CPA
  • Portal do cliente
  • Rastreamento de data de vencimento

Ver lista completa de Programas para Escritórios de Contabilidade

  • Administração de impostos
  • Cobrança e faturamento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contas a receber
  • Controle de despesas
  • Empresas de contabilidade CPA
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de ativos fixos
  • Governo
  • Organizações sem fins lucrativos
  • Pedidos de compra

Ver lista completa de Sistemas de Contabilidade

  • Cobrança e faturamento
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Custos do trabalho
  • Discriminação de obras
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de tesouraria
  • Orçamentos e estimativas
  • Projeções de custos excedentes
  • Razão geral

Ver lista completa de Sistemas de Contabilidade em Construção

  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos
  • Gestão de despesas
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de requerimentos
  • Gestão de suprimentos
  • Processamento de faturas

Ver lista completa de Software de Compras

  • Acompanhamento de faturas não pagas
  • Alerta de pagamentos duplicados
  • Controle do processo de aprovação
  • Detecção de fraude
  • Extração de dados
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gestão de tesouraria
  • Pagamentos recorrentes
  • Preenchimento de cheques
  • Preparação do Formulário W-1099
  • Processamento de faturas
  • Reconciliação de pedidos
  • Transferência eletrônica de fundos

Ver lista completa de Software de Contas a Pagar

  • Acompanhamento de faturas não pagas
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança recorrente
  • Compensação de cheques
  • Compensação de pagamento excedente
  • Depoimentos do cliente
  • Gestão de coletas
  • Livro de contas a receber
  • Pagamentos parciais
  • Processamento de pagamento online
  • Processamento de pagamentos ACH

Ver lista completa de Software de Contas a Receber

  • Configurador de produto
  • Cotação automática
  • Gerenciamento de contatos
  • Gestão de catálogos
  • Gestão de descontos
  • Gestão de preços
  • Imagem de marca personalizável
  • Portal do cliente

Ver lista completa de Software de Cotação

  • Controle de despesas
  • Controle de horas
  • Faturação automática
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da contabilidade
  • Gestão de calendários
  • Gestão de casos
  • Portal do cliente

Ver lista completa de Software de Faturamento Jurídico

  • Banco de dados de contatos
  • Calculadora de impostos
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Faturamento de contingências
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Gestão de agências de cobranças
  • Múltiplas moedas
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Portal de cobrança
  • Processamento de pagamentos

Ver lista completa de Software de Faturação

  • Cumprimento Tributário
  • Depósito direto
  • Formulários W-2/1099
  • Gestão de benefícios
  • Impressão de cheques
  • Múltiplos estados (EUA)
  • Múltiplos países
  • Penhora do salário
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de 401(k)
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Relatório de Nóminas
  • Terceirização da folha de pagamento

Ver lista completa de Software de Folha de Pagamento

  • Acesso para Celular
  • Alertas/notificações
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Identificação do produto
  • Kits
  • Otimização de estoques
  • Previsão
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Software de Gestão de Estoque

  • Administração de impostos
  • Cobrança e faturamento
  • Coletas
  • Conciliação bancária
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Controle de despesas
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de ativos fixos
  • Gestão de despesas
  • Gestão de tesouraria
  • Integração de Serviços Contábeis
  • Razão geral
  • Reconhecimento de receita

Ver lista completa de Software de Livro de Contabilidade

  • Balanço
  • Cenários hipotéticos
  • Consolidação/Roll Up
  • Controles/permissões de acesso
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • Gestão de tesouraria
  • Importação/exportação de dados
  • Múltiplas empresas
  • Orçamentos/Previsões
  • Razão geral
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Software de Relatórios Financeiros

Xero - Alternativas

Mais alternativas ao Xero

Xero - Avaliações

Exibindo 5 de 1897 avaliações

Geral
4,3/5
Praticidade
4,2/5
Atendimento ao cliente
3,9/5
Recursos
4,2/5
Relação qualidade/preço
4,2/5
Michel K.
Ceo
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software por: Avaliação gratuita
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/08/2020

"Facilitador"

Comentários: Bastante satisfeito com tantos recursos e o esforço de trazer tudo isso da forma mais simples possível.

Vantagens: A primeira impressão que tive foi muito positiva quando mesmo antes de precisar me cadastrar para obter acesso ao programa, tive a opção de fazer uma demonstração gratuita de como seria ter como suporte o programa Xero para minha empresa. Muito bem construído, com um sistema bem organizado e que funciona corretamente, tanto pelo desktop quanto pelo aplicativo.

Desvantagens: É uma crítica necessária que faz diferença à quem procura um programa de gerenciamento. Sabemos que cuidar da parte financeira e de outras coisas mais de uma empresa, mesmo que seja pequena, é um grande trabalho, e isso pode se tornar mais desafiador quando não encontramos suporte para nosso próprio idioma, e é essa minha crítica ao Xero, a falta de opção para meu idioma.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/08/2020
Kathryn H.
Owner
Artes e artesanato, Profissional autônomo
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/08/2019

"Affordable professional level accounting software for small business"

Comentários: It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I realized the default accounts/descriptions for expenses did not correlate 1:1 to IRS categories. (I should have checked this more closely when I set up my accounts because it's a New Zealand company, and the previous product was local.) This means I will need to double-check all my transactions for 2018 and the IRS has my vastly overestimated tax payment until I can do that and file my return on an extension. I've had a much better experience importing data from financial institutions because Xero uses a well-known importing service that is trusted by the institutions. I like being able to match multiple invoices to bank deposits because I usually don't run to the bank for each check. This will be more valuable as my company grows. I should probably find an accountant to assist me with this, but I haven't found an accountant who understands both craft businesses and Xero.

Vantagens: Professional double entry software at a very affordable price
Accommodates both cash and accrual accounting
Links to financial institutions to get transactions
Uses standard importer recognized by the financial institutions instead of just trying to log in remotely (and triggering fraud alerts)
Can match multiple invoices to a single deposit transaction imported from bank
Can keep using Xero as company grows

Desvantagens: Pre-existing expense categories/descriptions don't map 1:1 with IRS definitions, so I'm having to go back to all my receipts to make sure expenses are entered in proper accounts because I didn't realize this when I switched
More difficult to focus on specific expense categories to check transactions
Have not been able to import historic data from previous app (possibly because it's not double entry) so I am still paying the subscription on that software to retain access to my data
No integration with Craftybase, so I have to enter supply purchases and customer invoices there independently

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/08/2019
Craig D.
Owner
Publicidade e marketing, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/08/2020

"I can't wait for it to be finished!"

Comentários: It's a lot of money to get setup with a certified consultant. Very few consultants available in Canada. When we did find one she was great but she bills you for every second she works. As in not any free advice. My lawyer is easier to work with.

Vantagens: As a former quickbooks user of about 20 years, it was a big deal to switch platforms. At first glance it looked like it would do everything we wanted. I loved the price point, the interface and relative ease of use. The multi currency was great as was the ability to integrate with Stripe. You make a lot of compromises to save on the huge monthly cost of quickbooks but there are workarounds.

Desvantagens: There are so many things that are just common/must have's for any business. Things like progressive billing, job costing and even the ability to make your own journal entries are missing. We had to hire a consultant and spend around $800 just to get it to add purchases easier to the mix with HubDoc. You see job costing catagories at the invoice level but not software or 3rd party app to back it up. The single most annoying thing about it is the support. It's non existent. You complain, They tell you its not a problem and ignore your requests. I struggle daily with the search function. I can't get about 50% of my searches to work. The clients I'm looking for are entered. I'm typing them in fine but you often have to visit contacts menu and find them manually by quote number or just never ending scrolling. Upon complaining numerous times the best they can do is say "it might take up to two weeks for your contacts to sync. " Xero: It's 2020 and the dark ages of cloud software have passed. You need to fix the search function and add job costing to be considered a contender. So here we are in 2020, manually adding each of our sales to a spreadsheet and adding the subsequent bills to it to see if we made $. They make it incredibly hard to contact support and they are quite unresponsive when they do reply to your ticket. They try really hard to push you to support forums, where there are literally hundreds of complaints on the same issue with the ability to comment closed.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/08/2020
John D.
President
Transporte rodoviário e ferroviário, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    1/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 10/04/2018

"Concerns with Xero"

Comentários: We've been using Xero for about two years now. There have been a few hiccups along the way but for the most part things have been ok. Recently however, we've had a problem with our bank feed uploading into Xero in order to reconcile transactions. We first encountered this issue on 2/10/18. We informed Xero and they said they would look into the issue. A couple of weeks went by without hearing anything about the feed working as it should. We contacted them again and they said they were still working on the issue but that we could manually download the transactions ourselves in the meantime. Today is 4/10/18 (2 months later) and they still have not fixed the issue. We are still having to manually download these transactions ourselves in order to reconcile our bank accounts within the Xero software. I spoke with Xero this morning and they still do not have a timeline for when this will be fixed. They said they use an outside company to perform the importing of bank feeds functions and that they are not responsible for it not working. They said when we signed up for the Xero service we were informed about the possibility of the feed possibly cutting out at some point in the fine print (terms & conditions). They refuse to issue any sort of refund for their monthly service during this time of inconvenience because they say the bank feed import function is a free service offered by a third party. The problem we have is that Xero is marketing this service as part of their overall monthly service package which you assume is really included in your monthly service fee you pay to them. When it doesn't work they take no accountability for it not working. We think it's very deceptive for them to market a service (bank import functionality) to prospective buyers, which you assume is included with your monthly service fee, but then take no responsibility for it not working when things breakdown. We believe they do this to gain a competitive advantage over other companies like Quickbooks. Instead of just charging for the bank import service which would increase their monthly service fee and make them less competitive on a price basis with their competition they artfully setup their service to be able to offer a more competitive price but not assume any of the responsibility when the service doesn't work as expected. The general consumer doesn't think to put this deceptive tactic together when they sign up for the service and Xero assumes once they have you onboard you'll deal with the issue until they can get it fixed because switching accounting software companies at a later date is extremely inconvenient.

Vantagens: The service accomplishes most of what it was intended to do albiet at a bit of a learning curve for the new user.

Desvantagens: There is no customer service support number to call. Bank feeds do not work properly. IOS app is mising some functionaility

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 10/04/2018
Sherm S.
Creative Marketing Genius | Small Business Marketing Expert
Publicidade e marketing, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    5/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 20/08/2020

"XERO reconciliation is an issue"

Comentários: Overall, it's a decent program, with all the bells and whistles you'd expect from a cloud based accounting program. Unfortunately working without being able to reconcile monthly made life too difficult. And not many accountants work with it, so that made it difficult to have professional eyes on my accounting.

Vantagens: I loved how easy it was to integrate XERO with my bank accounts and Paypal. XERO seamlessly connected and kept my balances up to date. I also liked how easy it was to invoice clients and connect invoices to Paypal or Stripe.

Desvantagens: Unfortunately, the reconciliation process in XERO is a no-go for me. Rather than the Quickbooks and standard approach, where you do a monthly reconciliation against a bank statement, XERO had no such function. Once an item was matched up to a bank transaction, it was considered "reconciled." No option to close out a month and double-check transactions. I went back to QBO to get that feature.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 20/08/2020