Quem usa o Xero?

Todas as pequenas e médias empresas e escritórios de contabilidade.

Conheça o Xero

Software de contabilidade online premiado, projetado para pequenos empresários e contadores. Disponível em qualquer computador ou dispositivo móvel com conexão à Internet. Os dados financeiros e fluxos de caixa da empresa são atualizados em tempo real. Importa transações de contas bancárias. Logins de usuário ilimitados. Integra-se a mais de 600 aplicativos de negócios de terceiros. É compatível com várias moedas. Os dados são acessados através de um único livro, permitindo que contadores e clientes colaborem com os dados financeiros.

Xero - Informação

Xero

http://www.xero.co.uk

Fundada em 2006

Xero - Preços

O Xero não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Xero a partir de 9,00 US$/mês.

Preço inicial

9,00 US$/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do Xero

Programas de Orçamento
Balanço
Cenários hipotéticos
Consolidação/Roll Up
Controle de versões
Demonstrativo de lucros e perdas
Gestão de tesouraria
Multidepartamento/Projeto
Múltiplas empresas
Planejamento dos ativos
Previsão
Razão geral
Administração de impostos
Cobrança e faturamento
Conciliação bancária
Contabilidade de fundos
Contabilidade de projetos
Contas a receber
Controle de despesas
Empresas de contabilidade CPA
Gestão da folha de pagamento
Gestão de ativos fixos
Governo
Organizações sem fins lucrativos
Pedidos de compra
Cobrança e faturamento
Contas a pagar
Contas a receber
Custos do trabalho
Discriminação de obras
Elaboração de orçamentos e previsões
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão da folha de pagamento
Gestão de tesouraria
Orçamentos e estimativas
Projeções de custos excedentes
Razão geral
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão de conformidade
Gestão de contratos
Gestão de despesas
Gestão de estoques
Gestão de fornecedores
Gestão de requerimentos
Gestão de suprimentos
Processamento de faturas
Acompanhamento de faturas não pagas
Alerta de pagamentos duplicados
Controle do processo de aprovação
Detecção de fraude
Extração de dados
Gerenciamento de fornecedores
Gestão de tesouraria
Pagamentos recorrentes
Preenchimento de cheques
Preparação do Formulário W-1099
Processamento de faturas
Reconciliação de pedidos
Transferência eletrônica de fundos
Acompanhamento de faturas não pagas
Cobrança e faturamento
Cobrança recorrente
Compensação de cheques
Compensação de pagamento excedente
Depoimentos do cliente
Gestão de coletas
Livro de contas a receber
Pagamentos parciais
Processamento de pagamento online
Processamento de pagamentos ACH
Configurador de produto
Cotação automática
Gerenciamento de contatos
Gestão de catálogos
Gestão de descontos
Gestão de preços
Imagem de marca personalizável
Portal do cliente
Controle de despesas
Controle de horas
Faturação automática
Gerenciamento de documentos
Gestão da contabilidade
Gestão de calendários
Gestão de casos
Portal do cliente
Banco de dados de contatos
Calculadora de impostos
Cobrança de projetos
Cobrança por horas
Cobrança recorrente ou de assinaturas
Faturamento de contingências
Faturas personalizáveis
Faturação online
Gestão de agências de cobranças
Múltiplas moedas
Pagamentos móveis
Pagamentos online
Portal de cobrança
Processamento de pagamentos
Cumprimento Tributário
Depósito direto
Formulários W-2/1099
Gestão de benefícios
Impressão de cheques
Múltiplos estados (EUA)
Múltiplos países
Penhora do salário
Portal de autoatendimento
Rastreamento de 401(k)
Rastreamento de vagas e licenças
Relatório de Nóminas
Terceirização da folha de pagamento
Acesso para Celular
Alertas/notificações
Gerenciamento de multicanal
Gestão de armazéns
Gestão de estoques de fabricação
Gestão de estoques do varejo
Gestão de fornecedores
Gestão de renovações de pedidos
Identificação do produto
Kits
Otimização de estoques
Previsão
Relatórios e análise de dados
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Fluxo de trabalho de aprovações
Gerenciamento de documentos
Gestão de clientes
Gestão de projetos
Gestão do pessoal
Para empresas de CPA
Portal do cliente
Rastreamento de data de vencimento
Administração de impostos
Cobrança e faturamento
Coletas
Conciliação bancária
Contas a pagar
Contas a receber
Controle de despesas
Gestão da folha de pagamento
Gestão de ativos fixos
Gestão de despesas
Gestão de tesouraria
Integração de Serviços Contábeis
Razão geral
Reconhecimento de receita
Balanço
Cenários hipotéticos
Consolidação/Roll Up
Controles/permissões de acesso
Demonstrativo de lucros e perdas
Gestão de tesouraria
Importação/exportação de dados
Múltiplas empresas
Orçamentos/Previsões
Razão geral
Registro de auditoria

Xero - Avaliações

Exibindo 5 de 1876 avaliações

Geral
4,3/5
Praticidade
4,2/5
Atendimento ao cliente
3,9/5
Recursos
4,2/5
Relação qualidade/preço
4,2/5
Adam H.
CEO
Software, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/11/2019

"Absolutely love Xero"

Comentários: Xero has allowed us to get a real, detailed view on the financial situation within our company from one place. With a comprehensive setup, it can provide real value from day one.

Vantagens: Xero has transformed our financial management and provides us with all the real time data we could imagine, and where it lacks, integrations take over. While more "accountancy" friendly than some of the more simple products, once you work with your accountants to get this right, you won't regret it. The detail, features and holistic approach to managing company finances means that we are using this every day and with pleasure.

Desvantagens: The interface is being updated, and it is needed as it is a little old fashioned in its design. That said, it is clean and clear and otherwise we love everything about Xero.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/11/2019
Kathryn H.
Owner
Artes e artesanato, Profissional autônomo
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/08/2019

"Affordable professional level accounting software for small business"

Comentários: It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I realized the default accounts/descriptions for expenses did not correlate 1:1 to IRS categories. (I should have checked this more closely when I set up my accounts because it's a New Zealand company, and the previous product was local.) This means I will need to double-check all my transactions for 2018 and the IRS has my vastly overestimated tax payment until I can do that and file my return on an extension. I've had a much better experience importing data from financial institutions because Xero uses a well-known importing service that is trusted by the institutions. I like being able to match multiple invoices to bank deposits because I usually don't run to the bank for each check. This will be more valuable as my company grows. I should probably find an accountant to assist me with this, but I haven't found an accountant who understands both craft businesses and Xero.

Vantagens: Professional double entry software at a very affordable price
Accommodates both cash and accrual accounting
Links to financial institutions to get transactions
Uses standard importer recognized by the financial institutions instead of just trying to log in remotely (and triggering fraud alerts)
Can match multiple invoices to a single deposit transaction imported from bank
Can keep using Xero as company grows

Desvantagens: Pre-existing expense categories/descriptions don't map 1:1 with IRS definitions, so I'm having to go back to all my receipts to make sure expenses are entered in proper accounts because I didn't realize this when I switched
More difficult to focus on specific expense categories to check transactions
Have not been able to import historic data from previous app (possibly because it's not double entry) so I am still paying the subscription on that software to retain access to my data
No integration with Craftybase, so I have to enter supply purchases and customer invoices there independently

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/08/2019
Karen H.
Director
Construção, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/06/2020

"Excellent but some small issues"

Comentários: Overall we are very happy with this software and have no plans to change

Vantagens: Easy to use
Cost effective
Easy to speak to/connect with the accountant in real time
Clear graphics

Desvantagens: Ideas with lots of 'views' are not implemented
Some pointless ideas seem to get preference because they are more 'tech forward'

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/06/2020
Jonathan P.
Managing Director
Contabilidade, 2-10 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    1/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 07/11/2019

"Appalling Software - Avoid at all Costs in My Opinion"

Comentários: Overall, Xero costs us a lot of time we didn't spend before, does things on it's own such as create new suppliers for an expense and to me, it seems the software was written by ex Bookkeepers who didn't really understand bookkeeping anyway and had a good go at designing a software package that would compete I am guessing with the likes of Sage and failed abysmally. We use Xero because our accountants do the bookkeeping for us and this is what they use, if not for this, I wouldn't touch Xero if my life depended on it.

Vantagens: Nothing, nothing at all. The software is nothing more than a glorified analysed cashbook. Support is poor and some of the replies from Support demonstrate the advisor doesn't understand accounts, the accounts structure or the damage that can be done by the advice they are giving.

Desvantagens: All purchases whether a supplier, or a bottle of milk from Tesco's is a contact. A bottle of milk for the office should be coded directly to the nominal code, not a new supplier "Tesco's" created. Cash in an out of bank should be the same as the bank statement on a live bank feed, but it excludes transfers from savings to current account so not a true reflection of cash in and out. Xero doesn't reconcile customer receipts, even through the name on the receipt in the bank is the same as the customer account exactly. Xero dump a lot of support on to the accountant who provides the service. Xero creates accounts for customers and suppliers on it's own if it doesn't recognise a payment or receipt in the bank account. Software should never be allowed to decide if it wants to create something automatically. Xero isn't as automated as Sage Accounts, for instance when bulk invoicing over several days, you can't set the date at software level, you have to keep changing the date. When importing from Sage into Xero for the first time, if Xero doesn't understand an item on the invoice, it simply creates a new line on the invoice whether you want it to or not and there is no way apparently to undo this once done. Xero works with receipt bank and you can spend hours trying to tell it an expense is not to be coded to a customer. I could go on.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 07/11/2019
Mike K.
Technical Consultant
Publicidade e marketing, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/04/2020

"Perfect accounting solution for people who run their own business"

Comentários: love it and would recommend to anyone that was looking for an account product.

Vantagens: Easy of use, setup myself (with a little help for a bookkeeper), support has always been superb.

Desvantagens: Bank feeds not always sync, which is also a problem I have at the moment.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/04/2020