simPRO Software

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da simPRO Software

Quem usa o simPRO Software?

O simPRO foi criado para empreiteiros de serviços nos espaços residenciais e comerciais, incluindo negócios de eletricidade, segurança, climatização, incêndio, circuito de vídeo profissional e encanamento.

Conheça o simPRO Software

O simPRO é uma solução de software de gestão de trabalho de campo avançada criada por empreiteiros de serviços para empreiteiros de serviços. Se você tem dificuldade para orçar trabalhos, gerenciar projetos de várias etapas, gerenciar estoque, conectar o escritório ao campo ou qualquer outra área do seu fluxo de trabalho, o simPRO fornece uma plataforma otimizada para enfrentar seus maiores desafios enquanto ajuda a aumentar a produtividade e os lucros. Mais de 120.000 profissionais especializados confiam no simPRO para o gerenciamento do fluxo de trabalho.

simPRO Software - Informação

simPRO Software

http://simprogroup.com/us

Fundada em 2002

simPRO Software - Preços

O simPRO Software não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do simPRO Software

Programas de Manutenção Preventiva
Acesso para Celular
Agendamento de manutenção
Compras
Gerenciamento de fornecedores
Gestão de inspeções
Gestão de pedidos de trabalho
Lembretes
Listas de tarefas
Manutenção preditiva
Monitoração das condições
Agendamento
Aplicativo móvel
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Agendamento de manutenção
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos e estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Administração de chaveiros
Cobrança e faturamento
Gestão de calibração
Gestão de estoques
Gestão preventiva
Gestão técnica
Rastreamento do histórico de atendimento
Agendamento
Cobrança e faturamento
Custos do trabalho
Digitalização de documentos
Gestão de clientes
Gestão de estoques
Gestão de leads
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos e estimativas
Configurador de produto
Cotação automática
Gerenciamento de contatos
Gestão de catálogos
Gestão de descontos
Gestão de preços
Imagem de marca personalizável
Portal do cliente
Controle de horas
Elaboração de orçamentos e previsões
Gerenciamento de faturas
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão de pedidos de trabalho
Listas de materiais
Orçamentos e estimativas
Pedidos de mudanças
Rastreamento de percentual de progressão
Rastreamento do custo de produção
Relatórios de custos excedentes
Seguimento do custo até a conclusão
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Para instaladores comerciais e/ou industriais
Agendamento
Banco de dados do cliente
Compromissos recorrentes
Controle de estoque
Criação de ordem de serviço
Gestão de contratos
Gestão de expedição
Gestão de trabalhos
Gestão preventiva
Orçamentos/estimativas
Roteamento
Acesso para Celular
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Portal de autoatendimento
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Assinatura eletrônica
Banco de dados de contatos
Cobrança e faturamento
Coleta de pagamento no campo
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Relógio de ponto online
Roteamento
Agendamento
Banco de dados de empreiteiras
Controle de horas
Elaboração de orçamentos
Gerenciamento de documentos
Gestão da segurança
Gestão de conformidade
Gestão de lances
Gestão de terceirização
Gestão de trabalhos
Rastreamento de qualificação
Relatórios e análise de dados
Acesso para Celular
Alertas/notificações
Gerenciamento de multicanal
Gestão de armazéns
Gestão de estoques de fabricação
Gestão de estoques do varejo
Gestão de fornecedores
Gestão de renovações de pedidos
Identificação do produto
Kits
Otimização de estoques
Previsão
Relatórios e análise de dados
Agendamento de salas
Controle de estoque
Cronograma de instalações
Gerenciamento de fornecedores
Gestão de ativos fixos
Gestão de equipamentos
Gestão de incidentes
Gestão de inspeções
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de visitantes
Gestão do espaço
Gestão preventiva
Imóveis residenciais
Para escolas
Propriedades comerciais
Acesso para Celular
Administração de chaveiros
Agendamento
Cobrança e faturamento
Gestão de calibração
Gestão de estoques
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão preventiva
Gestão técnica
Manutenção preditiva
Rastreamento de recursos
Rastreamento do histórico de atendimento
Agendamento de manutenção
Controle de estoque
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Rastreamento de equipamentos
Rastreamento de garantias
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Gestão de clientes
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de químicos
Orçamentos e estimativas
Roteamento
Banco de dados de custos
Comércio e indústria
Conjunto pré-montado
Cotizações e propostas
Estimativa de custos gerais
Estimativa de materiais
Gestão dos encaixes
Importação/exportação de dados
Para contratantes em geral
Pedidos de mudanças
Agendamento
Cobrança e faturamento
Custos do trabalho
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Rastreamento de equipamentos
Rastreamento de garantias
Agendamento
Banco de dados de custos
Cobrança e faturamento
Comércio e indústria
Cotizações e propostas
Estimativa de materiais
Gestão de financiamento
Importação/exportação de dados
Manutenção de equipamentos
Tarifas de mão de obra

simPRO Software - Avaliações

Exibindo 5 de 71 avaliações

Geral
4,2/5
Praticidade
4/5
Atendimento ao cliente
4,1/5
Recursos
4/5
Relação qualidade/preço
4,1/5
Lori M.
President
Segurança pública, 13-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/01/2019

"Best overall Service/Project Software on the Market"

Comentários: It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Vantagens: simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Desvantagens: It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Resposta dos fornecedores

por simPRO Software em 10/01/2019

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/01/2019
Rob H.
Vice President
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/10/2019

"Robust and intuitive field management software"

Comentários: Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Vantagens: When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Desvantagens: There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Resposta dos fornecedores

por simPRO Software em 21/10/2019

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient.

We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/10/2019
John H.
CEO
Engenharia mecânica ou industrial, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    2/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 16/11/2019

"Think Twice"

Comentários: Support is lacking made several attempts while in Denver to meet with our customer support member and on three separate occasions they failed to meet with me that was all I need to realize simPRO does not care about longevity of their clients. They don't listen to our needs or concerns but inform us we need more training

Vantagens: Dispatching, Purchase order, Estimating and billing portion of the software top notch flow great to together awesome

Desvantagens: Job costing, tax reporting time tracking and reporting don't function well In fact to tools you would need to manage your business don't work

Resposta dos fornecedores

por simPRO Software em 19/11/2019

Hi John,

Thank you for your feedback. We're happy to hear that simPRO has helped you with dispatching, estimating, and billing. Our dedicated Customer Success & Support team at simPRO is available 24/6 via online chats and phone. We value our customers and are here to solve any issues you have within simPRO. Additionally, our Customer Success team was specifically developed to help our customers over the long run with consultation beyond the standard technical support. We also welcome customers to visit our Denver office. However, we are under no obligation to meet with customers outside of a work setting. Please reach out to Customer Success at [email protected] if you would like to discuss this further.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 16/11/2019
Robert S.
Owner
Segurança e investigações, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/10/2019

"SimPRO and ProSec Integration"

Comentários: SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and labor costs very effectively. Once you are properly trained and understand how the system works, preparing quotes is quick and the documents are professional looking.

Vantagens: Job costing is an important concern for us and SimPRO does an excellent job of tracking job costs. We are hoping for continual development in the ease of use for tracking labor and time on the job, but overall, SimPRO does a great job of job cost management.

Desvantagens: Seems clunky and non-intuitive at first and training from SimPRO after the initial roll out is not complimentary and quite costly. Also, there are some features that I wish could be improved, such as contract / agreement integration and a more intuitive way to find / locate jobs on the fly using the mobile app. I am looking forward to the rollout of the new SimPRO Mobile app, which may address the later concern.

Resposta dos fornecedores

por simPRO Software em 21/10/2019

Hi Robert, thanks for your feedback. We're glad that simPRO has helped your business with job costing. Regarding searching for jobs, the new simPRO Mobile app not only eases tracking of labor time, but it also allows users to search for jobs that are scheduled or assigned to you and all pending and progress jobs. Check out this page for more details: https://www.simpro.us/solutions/simpro-mobile.

We also appreciate your feedback on the initial implementation and training. We understand it's a time and financial commitment. Because simPRO touches every area of your business, allowing 4-5 days of training means we can work through your unique workflow to customize the content to specifically align with your business goals. We ensure everyone on your team understands how to get the most from simPRO, so you can get up and running as quickly as possible.
Best, Team simPRO

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/10/2019
Joel A.
Operations Manager
Construção, 13-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/10/2019

"simPRO works well for our us"

Comentários: The software has really improved the overall functionality of our business as a whole. There are flaws in the simPRO Enterprise software... but I would still say that it is the best software for our business, that I could see. We tried many other software packages... and none of them had as many features and worked as well with our workflow.

Vantagens: The workflow in simPRO is quite comprehensive and yet logical. We love the ability to turn a lead into a quote... then track it into a job, and to an invoice and payment. The fact that our staff can login to the software anywhere in the world makes working on the road so easy. Quoting in simPRO can be easy and straightforward when the software is set up properly. The simPRO Mobile App is logical and easy for our technicians to add time and materials to in the field. The ability to easily add photos and attachments to the job is a nice feature. Also, tracking asset information and test readings is another great feature. Invoicing is logical and fairly easy. Taking payments and giving credit memos is also very easy to do. Inventory management, purchase orders, vendor receipts and vendor invoices are all handled quite well. We struggle keeping up with our vendor receipts, but we like the workflow. We also like the project management aspect of the software.

Desvantagens: Learning the software was hard for a lot of our employees. Although the software is logical, it's not always straightforward to do certain tasks. Because simPRO is such a global software, certain features do not always translate to Canadian business practice. We find the inventory management part of the software to be a little overwhelming.... and adding/removing parts on work orders can be hard.

Resposta dos fornecedores

por simPRO Software em 14/10/2019

Hi Joel, thanks for your review! We're happy to hear that simPRO has helped your business in so many areas of your workflow. If you ever run into any issues or need help with any simPRO features, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/10/2019