Quem usa o RQ?

Comércio varejista especializado com 2 a 4.000 unidades, com usuários ilimitados.

Conheça o RQ

Com foco em inovação, agilidade e serviço, o iQmetrix fornece soluções de gerenciamento de varejo para o comércio varejista especializado. O software de gerenciamento de varejo, RQ, fornece recursos para gerenciar e otimizar as principais funções de negócios, como ponto de serviço (POS), CRM, gestão de estoques, RH e contabilidade, além de fornecer aplicativos para acelerar os lucros, incluindo marketing, geração de relatórios e análises, força de vendas e automação de serviços.

RQ - Informação

iQmetrix

http://www.iqmetrix.com

Fundada em 1999

RQ - Vídeo
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RQ - Visão geral de preços

O RQ não possui versão gratuita nem versão de teste grátis. Versão paga do RQ a partir de 99,00 US$/month.


Preço inicial

99,00 US$/month

Versão gratuita

Não

Teste grátis

Não

RQ: implantação e suporte

Assistência

  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web
  • Instalado - Windows
  • Celular - iOS nativo

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos

Recursos do RQ

  • Assinatura eletrônica
  • Gestão de comissões
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de vales-presente
  • Integração de comércio eletrônico
  • Leitura de códigos de barras
  • PDV para restaurantes
  • PDV para varejo
  • Perfis de conta de cliente
  • Programa de fidelidade
  • Várias localizações

Ver lista completa de Sistemas PDV

  • CRM
  • Comércio eletrônico
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de comissões
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de mercadorias
  • Gestão de pedidos
  • Marketing por e-mail
  • Pedido por correio
  • Programa de fidelidade
  • Relatórios e análise de dados
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de Gestão de Varejo

RQ - Alternativas

Mais alternativas ao RQ

Classificação geral

4,3/5

Pontuação média

Praticidade 4,3
Atendimento ao cliente 4,2
Recursos 4,4
Relação qualidade/preço 4,4

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Escreva uma avaliação!
Mary C.
Manager
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/08/2018

"I've been using RQ for many many years now absolutely love how easy it is to use. Great tech support"

Comentários: Best retail software out there hands down!

Vantagens: Easy of use. Navigation, reports, widgets, cash management functions. Everything about rq is just right for retail.

Desvantagens: When they do have a software update it resets all my favorites, my favorite reports and homepage layout. Only thing.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/08/2018
Adam W.
Fabricação elétrica/eletrônica
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 07/08/2014

"RQ from iQMetrix - a brief review"

Vantagens: The best parts of this software are perhaps not features of the software at all, but rather the support you receive from the company. In email, phone, and online message boards, iQMetrix truly responds to its users and community in a way that goes beyond any expectations. They also hold training events and summits for their community and users to network and discover, which have been instrumental in propelling our knowledge and usage of the software. The software itself is generally intuitive and easy to use. Its layout makes it very easy for anyone who is new to the program to pick up the methods and perform sales and other basic tasks with little to no training. The deeper you dig into the program, the more you realize just how comprehensive the power to control everything in the company can be through this single source. The obvious management portions are there for inventory, operations, and finance, but the real gem is the suite of reporting that is baked in to the system. While there is very little you are unable to find using the baked-in reporting, any further reporting can be augmented by exporting these reports to Excel and using your own analytics teams to dive deeper into the data. For advanced users, there is a business intelligence module that allows intermediate and experienced database users complete freedom to query their database. This provides the ultimate flexibility in building custom reports and allows for the automation and scheduling of reports. The automated reports can setup to email individuals or groups in a variety of formats. The BI module is my favorite part of the software.

Desvantagens: The main gripes I have with the software stem from the clearly underdeveloped sections. While the vast majority of the software works well, there are often very small details that could be implemented that would save vast amounts of time and energy. That being said, the competitors we've used in the past simply do not hold up well, even to the underdeveloped tools in RQ. The vast majority of the software is easy to use and intuitive.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 07/08/2014
Stephanie H.
Vice President
Sem fio, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    2 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    2 /5
  • Atendimento ao cliente
    1 /5
  • Relação qualidade/preço
    1 /5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 29/08/2018

"Con company"

Vantagens: RQ4 on its face is a great POS tool with the one positive that it seemed to provide more detailed reports than most other POS software available.

Desvantagens: RQ4 was constantly doing updates which caused a lot of the functionality of the POS sofware to actually work. The updates created more bugs than what they were supposedly being created to fix. On top of the fact that these "updates" took away useful features most of the time because software writers were listening to "customer advice" and wrote in changes that had illogical practicality for actual end-users. Lastly, my recommendation is to not use this company--go somewhere else. We were a customer for over 7 years and when we had to close our doors, we were told that RQ4's (iQmetrix) contract involved a clause in which they could auto-renew every year--which sounds fine until you learn about the rest of the contract clause...in that if your contract is set for auto-renewal on Dec. 31st, AND you don't cancel within 60 days of your auto-renewal date, say you cancel on Nov. 1st in this scenario, RQ4 is obligating you to pay an entire year of services for the following year! So whatever you do, don't use this company! They operate on criminal contract practices.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 29/08/2018
Avaliador Verificado
Virtual Assistant
Varejistas, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/12/2018

"Best option available"

Comentários: For the most part things are very good but there are some features that make things harder than they should be, and it seems with every software update we get a new glitch.

Vantagens: RQ does what we need to for our cellular sales company. It houses all of our inventory, sales, goals, commissions, employee reporting, and more.

Desvantagens: It does not preserve historical data or allow you to future date changes such as reconciliation, chargebacks to commissions, etc. The coupons do not have flexibility in how you can offer a promo and they force return when they shouldn't.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/12/2018
Dominic J.
Regional Sales Manager
Varejistas, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/10/2019

"Good Product For Cellular Dealer Channel"

Comentários: Overall great and would recommend to all cellular dealers for each carrier.

Vantagens: The ease in inputting a sale in the system when scanner and computers are working in sync. The reporting functionality to show how much money the sales rep and the store generated for the sale.

Desvantagens: The slow down periods when multiple people are running reports all at the same time. For instance big holiday shopping times all store locations wouldn't be able to run sales reports.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/10/2019