SAP Business One

Quem usa o SAP Business One?

Pequenas e médias empresas em mais de 18 setores, abrangendo manufatura, produtos farmacêuticos, eletrônicos, alimentos e bebidas, automóveis, embalagens, logística, publicação, produtos químicos e mais.

Conheça o SAP Business One

O aplicativo SAP Business One é uma solução de planejamento de recursos empresariais (ERP) tudo-em-um e acessível para gerenciar todo o seu negócio, desde vendas e relacionamentos com clientes até finanças e operações. Projetado especificamente para pequenas empresas, ele ajuda as empresas a otimizar processos, agir com informações oportunas e acelerar o crescimento rentável. Com o SAP Business One, é possível manter-se no controle do negócio e fornecer uma imagem verdadeira e unificada de informações comerciais críticas, atualizadas a cada minuto para toda a organização.

SAP Business One - Informação

Uneecops

https://www.uneecops.com

Fundada em 1996

SAP Business One - Visão geral de preços

O SAP Business One não possui versão gratuita nem versão de teste grátis. Versão paga do SAP Business One a partir de 17 200,00 US$/uma vez.


Preço inicial

17 200,00 US$/uma vez

Versão gratuita

Não

Teste grátis

Não

SAP Business One: implantação e suporte

Assistência

  • Horário comercial

Implantação

  • Instalado - Mac
  • Nuvem, SaaS, web
  • Instalado - Windows
  • Celular - iOS nativo

Formação

  • Pessoalmente

Recursos do SAP Business One

  • Administração da distribuição
  • CRM
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão de RH
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de ativos empresariais
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de projetos
  • Gestão financeira
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Sistemas ERP

SAP Business One - Alternativas

Mais alternativas ao SAP Business One

SAP Business One - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,2/5

Pontuação média

Praticidade 3,8
Atendimento ao cliente 4
Recursos 4,3
Relação qualidade/preço 3,9

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Rom rulida -.
Marketing Funnel Specialist
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/03/2018

"Easy to use with almost complete functionality"

Comentários: Easy-to-use ERP System with not-so-complicated functionalities.

Vantagens: SAP Business One is an ERP System that is designed for Small and Medium Entities. With a highly interactive Graphical User Interface (GUI), it allows users to easily navigate the system within a few minutes of using it. Another good feature of SAP Business One is how it divided the different business functions by modules which allow a point-and-click capability to users. Unlike its more complex counterpart, SAP All-in-One, SAP Business One removed the need to use T-codes which is a huge advantage for users who are not particular in memorizing hundreds of codes to process transactions. With that in mind, SAP Business One still covers almost all of the fundamental business process of entities along with the capability to be customized using Table and Fields Management Queries.

Desvantagens: Considering that it is an ERP Software, the adaption of Generally Accepted Accounting Principles is not fully maximized. Users that are particular in accounting might notice that some of the journal entries are not in accordance with the applicable standard in their country. This is due to the fact that there's only a limited option when it comes to the Chart of Account to be used as well as the customization of accounts.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/03/2018
Avaliador Verificado
DevOps
Biotecnologia, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/01/2020

"The best RP in the market"

Comentários: I was the Admin that set up this software in a small business (up to 50 persons) and I don't have any issues with the software, I program some modules apart and connected it to SAP BO without problems

Vantagens: This is an easy to use ERP, cheap and designed accordingly to small business (10 - 100 peoples) without any problems, Is a low-cost efficient software.

Desvantagens: It is a little bit difficult to understand it at the beginning, but when you familiarize yourself with the System all is good with it. Has a few issues with the 10.0 Desktop version

Resposta dos fornecedores

por eNoah em 24/02/2020

Great. Thanks for the positive feedback.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/01/2020
Avaliador Verificado
Manager
Varejistas, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    3 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/09/2020

"Expandable ERP application for growing SMEs"

Comentários: We now have a centralised platform where all resources are streamlined in our organisation: logistics, accounting, service, ...

Vantagens: - Possibility to make your own addons to customize the ERP program.
- Drill down arrow buttons are very user friendly

Desvantagens: - Steep learning curve, difficult to implement this is a very small SME
- support via local partner is not always fast

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/09/2020
Avaliador Verificado
Coordinador de tesorería
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    1 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/07/2018

"Overall my experience has been good but I would expect much more from this software"

Vantagens: I usually use the bank management module is very friendly when creating seats and visualize movements in bank, to register suppliers or customers is great because it links the information of the RIF directly with the seniat platform so there is no error at the time of creating a new client, what I like about the system is that it is not integrated like others that have an administrative system and another accounting system that has it all in one single and at the moment of making a record they can be visualized in the reports .

Desvantagens: What I liked the least about this software is that it does not have the necessary support by the company that implements the system, they do not have timely answers to some questions which makes it difficult to work, on the other hand when creating seats if There was an error in the project if you let the change, however, the same thing does not happen with the distribution rule. I feel that it should not happen because it does not cause more impact, as it would be to modify the amount and / or the date of the seat.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/07/2018
Victoria L.
Admin
Transporte rodoviário e ferroviário, 11-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/09/2020

"Wonderful Upgrade in Performance"

Comentários: The customer service team has been responsive and timely in fixing most of our issues. They do charge for things that one would think would come as part of the set up package, such as working out kinks after go-live.

Vantagens: We switched from Quickbooks to this system. It is easier to track documents, provides more legitimacy (nothing can be deleted, thus bookkeeping is far more reliable), and allows tracking of changes of documents by user so I can easily look at a document and see every person who has made changes and what they were.

Desvantagens: Searching for business partners (customers, vendors) is not as fluid as I'd like. You have to go into a couple different screens to see a full list or do a search but nothing is immediately visible. When saving documents (invoices, sales orders, etc) if two people are creating at the same time there is no warning as to who gets the document number, so you have to double check your number after saving; it is inconvenient.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/09/2020