Quem usa esse software?

Pequenas e médias empresas em qualquer setor. Zoho Creator é usado por empreendedores, pequenas empresas, institutos educacionais e até ONGs.

Avaliações médias

113 avaliações
  • Geral 4.3 / 5
  • Praticidade 4 / 5
  • Atendimento ao cliente 4 / 5
  • Recursos 4.2 / 5
  • Relação qualidade/preço 4.3 / 5

Detalhes do produto

  • Preço inicial 10,00 US$/mês
    Veja detalhes de preços
  • Versão gratuita Sim
  • Avaliação gratuita Sim, consiga uma avaliação gratuita
  • Implantação Instalado - Mac
    Nuvem, SaaS, web
    Instalado - Windows
    Celular - iOS nativo
    Celular - Android nativo
  • Formação Pessoalmente
    Ao vivo online
    Webinars
    Documentos
  • Suporte 24 horas por dia (representante ao vivo)
    Horário comercial
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • Zoho
  • https://www.zoho.com/creator/automation.html
  • Fundada em 1996

Sobre o Zoho Creator

Quando cada processo de negócio é diferente do outro, não pode haver um software que resolva todos eles. É por isso que mais de 4 milhões de usuários em todo o mundo criaram aplicativos personalizados para gerenciar os exclusivos processos de negócio.

Zoho Creator fornece ferramentas essenciais e toda a ajuda que você precisa para criar aplicativos personalizados, sozinho, independentemente de experiência técnica. Assista aos estudos de caso!

Recursos do Zoho Creator

  • Controle de fonte
  • Controles/permissões de acesso
  • Depuração
  • Desenvolvimento de aplicativos web
  • Desenvolvimento de software
  • Desenvolvimento móvel
  • Ferramentas de colaboração
  • Gerenciamento da implantação
  • Modelagem de dados
  • Plataforma no-code
  • Refatoração de código
  • Relatórios e análise de dados
  • Testes de compatibilidade
  • Assinatura eletrônica
  • Gestão de comissões
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de vales-presente
  • Integração de comércio eletrônico
  • Leitura de códigos de barras
  • PDV para restaurantes
  • PDV para varejo
  • Perfis de conta de cliente
  • Programa de fidelidade
  • Várias localizações
  • Acesso móvel
  • Análise do desempenho
  • Backup e recuperação
  • Compatível com diversas linguagens de programação
  • Controles/permissões de acesso
  • Conversão do banco de dados
  • Migração de dados
  • NOSQL
  • Relacional
  • Replicação de dados
  • Virtualização
  • Gestão de dados do fornecedor
  • Gestão de suprimentos
  • Histórico de transações
  • Indicadores de desempenho
  • Portal de autoatendimento
  • Registro de auditoria
  • Acompanhamento da construção
  • Administrador de website
  • Agendamento de trabalhos
  • Gestão de comissões
  • Intranet de franquias
  • Loja online
  • Renovação automática de pedidos
  • Banco de dados do cliente
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de expedição
  • Gestão de terceirização
  • Impressão no local
  • Modelos de relatórios
  • Rastreamento de equipamentos
  • Reconhecimento de voz
  • Relatórios com fotos
  • Cobrança e faturamento
  • Contabilidade incorporada
  • Gestão de cardápios
  • Gestão de cozinhas
  • Gestão de estoques
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de lista de espera
  • Gestão de reservas
  • Gestão de tabelas
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Relatórios e análise de dados
  • Configurador de produto
  • Cotação automática
  • Gerenciamento de contatos
  • Gestão de catálogos
  • Gestão de descontos
  • Gestão de preços
  • Imagem de marca personalizável
  • Portal do cliente
  • Compras
  • Código de barras e RFID
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de importação e exportação
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de remessas
  • Previsão de vendas
  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de requerimentos
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento do custo
  • Acesso móvel
  • Acesso offline
  • CRM
  • Comercial
  • Edifícios residenciais
  • Empreiteiras
  • Estimativas
  • Geração de relatórios de incidentes
  • Gestão de contratos
  • Gestão de terceirização
  • Integração da contabilidade
  • Pedidos de mudanças
  • RFI e envios
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de orçamentos/Custos do trabalho
  • Doações online
  • Doações por celular
  • Doações recorrentes
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de doadores
  • Gestão de doações de funcionários
  • Gestão de eventos
  • Gestão de recibos
  • Painel
  • Processamento de pagamentos
  • Rastreamento de donações
  • Acesso móvel
  • Automação dos processos comerciais
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controles/permissões de acesso
  • Editor gráfico de fluxo de trabalho
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de calendários
  • Gestão de formulários
  • Gestão de tarefas
  • Integrações de terceiros
  • Painel personalizável
  • Plataforma no-code
  • Rastreamento de conformidade
  • Ações corretivas (CAPA)
  • Conformidade com a OSHA
  • Diagnóstico da causa raiz
  • Geração de relatórios de incidentes
  • Gestão da segurança
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de tíquetes
  • Recuperação de desastres
  • Registro de auditoria
  • Agendamento de salas
  • Controle de estoque
  • Cronograma de instalações
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gestão de ativos fixos
  • Gestão de equipamentos
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de inspeções
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de visitantes
  • Gestão do espaço
  • Gestão preventiva
  • Imóveis residenciais
  • Para escolas
  • Propriedades comerciais
  • Alertas/notificações
  • Automação dos processos comerciais
  • Colaboração
  • Controles/permissões de acesso
  • Gestão das regras comerciais
  • Gestão virtual do fluxo de trabalho
  • Mapeamento de processos
  • Modelagem de processos & Design
  • Rastreamento de mudanças do processo
  • Acompanhamento de inquilinos
  • Administração de impostos
  • Administração de website
  • Consulta de crédito
  • Gestão de vagas
  • Pagamentos online
  • Portal do inquilino
  • CRM
  • Cross Docking
  • Código de barras/RFID
  • Gestão 3PL
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de frotas
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de transportes
  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Controle de comparecimento
  • Diretório de associados
  • Ferramentas de comunicações
  • Gerenciamento do reconhecimento
  • Gestão de associação
  • Gestão de calendários
  • Gestão de eventos
  • Gestão de inscrições
  • Portal de autoatendimento
  • Recrutamento Voluntário

Produtos alternativos

Produtos similares

As avaliações mais úteis do Zoho Creator

Good for administrative apps

Avaliado em 03/04/2019
Avaliador Verificado
Web Developer
Serviços e tecnologia da informação, Profissional autônomo
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
5 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
4 / 5
Suporte ao cliente
4 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Overall I found that is quite easy to build a stable, clean and powerful app in Zoho creator, it's a big deal to be able to write my own code and customize the form definition as well.

Vantagens: I found Zoho creator easy to use and developer friendly as well. They made things quite simple, for every app the users will need to input data (forms) and view that data (reports), to create both is really easy and the new editor lets you create custom HTML pages so extend your app to any possible layout. I like to be able to write code for the app, Deluge does quite good. The syntax is quite easy to understand and the error hints are most of the times really accurate. Is good to be able to communicate between forms and apps, making Zoho creator apps quite versatile. I also use Schedules often to collect trash, organize records or upgrade records based on a time variable; the reports can go from barebones to complex pivot charts, is useful that you can see underlying data clicking on each segment of the chart.

Desvantagens: I have had some issues with the introduction of the new editor, I like the Old editor to code and the New editor to create custom pages (you are forced to do so), it's often confusing to remember that you have to switch in order to perform one task or the other. Another issue I have had to cope with several times is the lack of a time-only field, not date-time. I had to use workarounds when I needed the user to input time. Same with try-catch functionalities or being able to edit the fields labels dynamically. Is also strange that most of the answers in the forum are only visible for the user that asked the question, making it almost useless for users trying to troubleshoot an error. The charts might take a while to load if the report has a big volume of data.

Zoho Creator - Rapid App Development

Avaliado em 24/04/2019
Colin M.
Consultant
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
4 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Mostly this has been used for prototyping and proof of concept for larger projects that end up being developed on other platforms. It's great value for what you get. If you are using other elements of the Zoho suite there are good integrations and Creator would be great for adding functionality for the likes of first-line workers in the organisation.

Vantagens: Zoho Creator is an application development tool sold as a stand-alone SaaS product or as part of the Zoho One Suite. Zoho Creator is a quick way to create applications without writing code. You can create forms, reports, pages and workflows largely through a drag-and-drop interface. There is a custom scripting language available for more complex requirements, but most users will be sticking to the no-code features. This is a good solution for collecting data on web forms and presenting it in meaningful reports. Completed apps can be embedded on websites or made available to users within or external to the organisation. Apps created are responsive and designed to display well on desktop, tablet or smartphone. Typical use cases are collecting data for surveys, tests and managing assets. With a bit of practice, you can create functional apps with triggers for email notifications and the like. Zoho Creator can be a good tool for agile teams to use for proof of concept for larger projects that may be developed further on other platforms.

Desvantagens: Could be dangerous in the wrong hands - ease of use is a double-edged sword. You'll still want to retain control of these kinds of tools; it's easy for enthusiastic amateurs to get carried away!

Zoho Creator is an easy way to create data collection forms on the fly

Avaliado em 12/07/2018
Avaliador Verificado
Chief Marketing Strategist
51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
4 / 5
Praticidade
3 / 5
Recursos e funcionalidades
4 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Zoho Creator is a quick way to create a web form for user submissions, for anything from an internal survey, to a work-related data collection form, or a web site submission form from customers.

Vantagens: A user can get up and running with Zoho Creator within about ten minutes. It is very intuitive and requires very little set-up. Any time I need to collect data, Zoho is my go-to app for form creation, and it is easy to distribute the forms securely using a link, a password, or to embed it in another site. Zoho has great customizable workflows if you are able to handle minimal programming.

Desvantagens: The user interface is very basic and could probably use an update to modernize a bit. It would also be nice if the front-end interface could be more highly customized. I use Zoho Creator mostly to create forms that I'm sending to people who don't require something super pretty with lots of graphic design. If i needed a visually compelling form, Zoho would not be my choice because it isn't rich in those features.

With Zoho Creator Seriously Anything Is Possible

Avaliado em 23/11/2018
Avaliador Verificado
Project Administrator
Energias renováveis e meio ambiente, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Awesome, I love Zoho Creator. We use it for many different parts of our business to complement what we accomplish with Zoho CRM. It can house a ton of data and the UI is nice and easy to navigate. Forms from Creator can easily be integrated with other Zoho apps to make Zoho Creator even more powerful!

Vantagens: If you can think up an app, or a business workflow, or a business data scenario, or seriously anything, Zoho Creator can handle it. They have pre-built apps which can be modified to suit your business app needs, or you can build apps from scratch. Basic apps with basic workflow or notifications can be set up in minutes. Creator integrates nicely with other Zoho apps (for Zoho One users) like Zoho CRM and Zoho Books.

Desvantagens: The scripting language Zoho Creator uses is called DELUGE. It is the powerful engine behind what seriously makes anything possible with Zoho Creator. For most users that have no coding background it this can provide limits as DELGUGE can be difficult to learn.

Best Database software for beginners

Avaliado em 18/09/2019
Avaliador Verificado
Business Group Head
Produção audivisual, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
5 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
4 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Easy to use and great value for money for a small business. The companion iPhone app is also excellent and you can easily enter data from the app. The iPad app is perfect as a POS (Point of Sale) companion.

Vantagens: The things I like about this software are - 1. It is best for beginners who don't have much knowledge of building complex databases
2. It has a superb way of building databases from the excel sheets. I used to use excel sheets before and when I switched to Zoho, it turned my excel sheets into forms and tables with data in no time at all
3. The types of variables are very good. Every variable a small business owner would need is there. And it automatically selected the best variable type from my excel sheet.
4. The reports are also there easily and are very customisable.
5. There is an excellent knowledgebase also for support

Desvantagens: The UI could be better. It still feels clunky like a 90s software. Does not take away from the ease of use and functionality, but this is not the software I look forward to using. The colours and general design could be better.

Ler mais avaliações