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HubSpot CRM
Conheça HubSpot CRM
O software de gerenciamento de relacionamento com clientes (CRM) da HubSpot foi criado para empresas que desejam gastar menos tempo registrando dados. Ele mantém todos seus contatos em um banco de dados centralizado e personalizável e gerencia seu pipeline para que você possa manter os negócios avançando. E você pode ver tudo sobre um lead em um só lugar - não precisa mais procurar dados em vários lugares. Comece a usar o CRM gratuito da HubSpot hoje. É fácil de configurar e intuitivo de usar.
Quem usa HubSpot CRM?
O HubSpot CRM é ideal para empresas de pequeno e médio porte (10 a 200 funcionários), que querem deixar as planilhas de lado, mas não precisam dos recursos avançados de CRMs para grandes empresas.
Está em dúvida sobre o HubSpot CRM?
Compare com uma alternativa popular

HubSpot CRM
Avaliações do HubSpot CRM

Muitos recursos, pouco intuitivo
Vantagens:
Ele é bastante robusto e completo, você encontra muitas métricas e muitos relatórios dentro dele. Integra muito bem marketing, vendas e CS de forma que todas as áreas tenham condições de interagirem com os dados da melhor forma.
Desvantagens:
Exige que você se adapte ao formato dele. Especialmente para vendas, se você não se adaptar ao modelo Hubspot de processo comercial, você com certeza passará muito trabalho para conseguir medir e gerenciar seu time. Detalhes demais as vezes atrapalham muito.
Hub gestão de CRM
Comentários: O HubSpot CRM é conhecido por sua abordagem centrada no cliente, oferecendo uma experiência integrada para empresas que buscam consolidar suas atividades de vendas, marketing e atendimento ao cliente em uma única plataforma. Como com qualquer ferramenta, é importante avaliar as necessidades específicas da sua empresa para determinar se o HubSpot CRM atende aos requisitos do seu negócio
Vantagens:
O HubSpot CRM é uma plataforma de Customer Relationship Management (CRM) que oferece uma variedade de ferramentas para ajudar as empresas a gerenciar seus relacionamentos com clientes, automatizar processos de vendas e marketing, e otimizar o envolvimento do cliente.
Desvantagens:
Ajuda a organizar tarefas, reuniões e outras atividades relacionadas a vendas e marketing mas poderia ser mais agil
CRM bem poderoso
Vantagens:
Ainda estamos em período de adaptação com 5 meses de uso, porém a área comercial já conseguiu atingir ganhos iniciais bem interessantes utilizando recursos da ferramenta. Precisamos de mais maturidade para uma review mais completa, até o momento recomendo.
Desvantagens:
Implementação um pouco complexa creio que pela infinidade de recursos, com isso creio que seja um pouco demorado para operação rodar 100%.
Alternativas consideradas anteriormente:
Avaliação Hubspot
Vantagens:
Automação nos processos para o setor de pós venda (CS)
Desvantagens:
Para os vendedores da equipe não são tão eficientes, pois acaba duplicando vários cards dentro da plataforma e dificultando o processo de alguns vendedores.
Ótimo
Comentários: Muito ótima amei de mais
Vantagens:
Muito ótimo e muito bem paciente amei ótimo
Desvantagens:
Muita responsabilidade e atenção ao cliente ótima

Alternativas consideradas anteriormente:
CRm incrível e com ótimas funciolidades
Comentários: Eu adorei o HubSpot adorei a sua interface e está funcionando com a minha empresa
Vantagens:
Gostei da interface para o usuário, e da mobilidade do aplicativo
Desvantagens:
Acredito que poderia melhor a velocidade das buscas por palavras
Hubspot
Vantagens:
Todas as informações ficam no mesmo lugar e é possível fazer upload facilmente dos documentos necessários
Desvantagens:
A organização das abas , muitas coisas ficam perdida no sistema
Minha opinião sobre o uso do app para CRM
Comentários: Excelente.
Vantagens:
Além de ser gratuito, a usabilidade fácil é captação de leads.
Desvantagens:
O suporte ao usuário por não ter utilizado.
Excelente exposição das demandas
Comentários: Ótima, tem nos ajudado muito
Vantagens:
Impactou diretamente a minha equipe, os trabalhos são entregues mais rapidamente
Desvantagens:
No início o programa é diferente, no entanto, depois se acostuma e é excelente
Muito bom CRM
Vantagens:
CRM simples, intuitivo, totalmente integrado.
Desvantagens:
Alguma melhorias de interface (UI) poderão colocá-lo noutro nível.

Surpreendente ! Realmente faz a diferença no dia a dia !
Comentários: Não sei como não tinha usado antes. Trouxe um ganho de eficiencia imenso. Nossa ! Eu queria ter usado muito tempo antes. Além disso, queria que todos tivesse acesso porque é surpreendente. Amando demais !
Vantagens:
Não sei como não tinha usado antes. Trouxe um ganho de eficiencia imenso. Nossa ! Eu queria ter usado muito tempo antes. Além disso, queria que todos tivesse acesso porque é surpreendente. Amando demais !
Desvantagens:
Ele tem muita coisa boa, muita coisa ruim mas poderia ser mais intuitivo.
Hubspot CRM
Comentários: O gerenciamento de vendas ficou muito mais facil com essa ferramenta
Vantagens:
Excelente aplicativo, bem intuitivo e fácil de se aprender a utilizar para realizar o gerenciamento de vendas
Desvantagens:
Poderia deixar utilizar dois usuários por vez sem falar que algumas funções não funcionam de maneira adequada

Suíte de Gestão Incrível
Vantagens:
O Hubspot permite que você gerencie não só os clientes, mas, todos os processos e dados por trás dessa jornada
Desvantagens:
Usabilidade, poderia ser mais simples e pratico usar

O que acho do Hub Spot
Comentários: Utilizava para enviar e-mail em massa, captar e-mails como leads , mas não como CRM, utilizei por 6 meses e tive uma certa dificuldade em manusear. Poderia ser mais simpática a interface do Sorftware, menos complicada.
Vantagens:
Conseguia capitar e-mails dos sutes corporativos
Desvantagens:
Achei um pouco chatinha de mexer, não achei dinâmica, mas até que muito util.
Ótimo CRM
Vantagens:
Gosto muito do fluxo automatizado do Hubspot e da possibilidade de poder ver esse fluxo em kanban e em lista
Desvantagens:
Acho o preço um ano quanto alto se levarmos em consideração outras ferramentas no mercado.

A Valuable Tool for Streamlining Customer Relationships and Marketing in Cafes
Comentários: Overall, my experience with HubSpot CRM for a cafe has been positive. It’s an intuitive and user-friendly tool that helps track customer interactions, making it easy to offer personalized service
Vantagens:
What I liked most about HubSpot CRM for a cafe is its ease of use, which helps manage customer relationships without complicated setups.
Desvantagens:
The free version has limited features to use.
Alternativas consideradas anteriormente:
Elevates your business to the next level
Comentários: CRM is the gold standard for marketing a client list or prospect database. The integration with third party softwares make this CRM a cruicial tool to online businesses and campaigns.
Vantagens:
Powerful CRM that was designed for marketing as the focus. The customer is really prioritized in this CRM helping you to build strong relationships and close sales.
Desvantagens:
The price gets higher as you scale. Can be expensive for small businesses that work in smaller markets.
A Nightmare in SaaS: HubSpot's Sales Trap and Operational Chaos
Comentários: Choosing HubSpot over Salesforce was one of the biggest, most damning decisions I've ever made for the growth of my company, Desygner, which boasts 40 million users. We initially moved to HubSpot due to a tempting 90% discount, but what seemed like a cost-saving choice turned into a nightmare that has plagued us for the past three years. HubSpot's sales team is stellar at their job, perhaps the only good thing about them. Their ability to upsell and ensnare us into buying more and more was phenomenal. Unfortunately, that’s where the positives end. The product itself is a disaster. Buggy is an understatement. Confusing is far too kind. I love software, but this product makes me want to rip my hair out every time I use it. It’s so problematic and unreliable that my sales team flat-out refuses to use it. Despite investing over $150,000, the real cost isn’t just financial—it’s the lost opportunities and the mess this bloated, dysfunctional system has brought to our operations. HubSpot’s constant upsells are infuriating. To get anything reasonable done, you’re pressured into buying more features. The product is bloated, and I wouldn’t recommend it to any business, especially if you have more than a few employees. Even then, why bother? After enduring this chaos for three years, it’s time to escape. HubSpot was supposed to help us grow, but instead, it’s been a massive hindrance. If you value your sanity and business growth, steer clear of this nightmare.
Vantagens:
HubSpot's sales team is stellar at their job, perhaps the only good thing about them. Their ability to upsell and ensnare us into buying more and more was phenomenal. Unfortunately, that’s where the positives end. The product itself is a disaster.
Desvantagens:
Buggy and unreliable Extremely confusing interface Ineffective and unusable for sales teams Constant upsells to access essential features Bloated and dysfunctional system Significant financial investment with minimal return Lost opportunities due to operational inefficiencies Buggy is an understatement. Confusing is far too kind. I love software, but this product makes me want to rip my hair out every time I use it. It’s so problematic and unreliable that my sales team flat-out refuses to use it. Despite investing over $150,000, the real cost isn’t just financial—it’s the lost opportunities and the mess this bloated, dysfunctional system has brought to our operations. HubSpot’s constant upsells are infuriating. To get anything reasonable done, you’re pressured into buying more features. The product is bloated, and I wouldn’t recommend it to any business, especially if you have more than a few employees. Even then, why bother? After enduring this chaos for three years, it’s time to escape. HubSpot was supposed to help us grow, but instead, it’s been a massive hindrance. If you value your sanity and business growth, steer clear of this nightmare.
Alternativas consideradas anteriormente:
Provider of last mile solutions
Comentários: I have been using HubSpot for about two years, and it has met most of our company's needs. The environment is logically structured and flexible, and the high-quality guides are helpful. I have consistently followed product innovations and tried to implement them in my work. It is also very useful and convenient to learn through HubSpot Academia.
Vantagens:
What I appreciated most is that the software encompasses the entire customer journey, from lead generation to customer service, eliminating the need to switch between multiple applications.
Desvantagens:
Due to the specifics of our business, it is inconvenient to make Quotations in HubSpot because each of our offers is unique. This includes the prices of custom product layout (picture), product, software, follow-up service, and installation services, which differ by country.
Alternativas consideradas anteriormente:
The best CRM in its price point
Vantagens:
The ease of use beats all the other CRMs at this price point in my opinion, it's genuinely so simple to get up and running and then scale according to business needs.
Desvantagens:
I can't think of anything negative about HubSpot in the year and half we've used it.
Hubspot is the Best
Comentários: We moved from Salesforce to Hubspot and it was a breath of fresh air. The sleek design and setup and the ease of use had our company at almost 90% utilization.
Vantagens:
The ease of use and how everything could be done in the platform
Desvantagens:
I cant think of anything that I didnt like.
One Stop Shop for Your CRM
Comentários: In the setting up process. I don't care for the fact I need to pay an integrator. I think Hubspot should do this.
Vantagens:
Easy to read, flows smoothly. Lots of options to customize my screen. Seem there are hundreds if not thousands of intergrations
Desvantagens:
Sometimes can be overwhelming with the choices of what you can add to your command center.
Alternativas consideradas anteriormente:
An incredible tool
Comentários: Overall, a positive experience but not necessarily affordable for small business
Vantagens:
The integrations are very helpful - for example all my phone calls, texts, and emails go into the platform automatically and tie into the contact
Desvantagens:
It can be expensive with the add on features priced per user
Hubspot review
Comentários: Really good. Our experience has been really good so far!
Vantagens:
More in depth customer information with significantly better customer communication.
Desvantagens:
Nothing so far. Our experience has been really good so far!

HubSpot CRM Review
Comentários: HubSpot CRM is an amazing site and though I'm still using the free plan,the intention is to eventually upscale to a paid version so as to utilize the more advanced tools and capabilities.
Vantagens:
HubSpot CRM is very user friendly also the free plan has features that other paid CRMs don't have so that's a plus for HubSpot.
Desvantagens:
The paid tier is a little bit pricey compared to other CRMs.Larger establishments benefit more from paying more leaving smaller SMEs to opt for the free plan.