Quem usa o Canopy?

Profissionais da área tributária, contadores, advogados tributaristas, agentes inscritos

Conheça o Canopy

O Canopy cria produtos de software tributário com um objetivo: facilitar a vida tributária. O Practice Management aumenta a eficiência do fluxo de trabalho, melhorando o relacionamento com o cliente com um portal para clientes e gestão de projetos. O Tax Resolution economiza horas em cada caso com formulários da Receita Federal preenchidos automaticamente e assistentes de resultado dos casos. A Transcripts Tool do Canopy permite extrair transcrições da Receita Federal em menos de dois minutos. Faça uma avaliação gratuita sem necessidade de cartão de crédito.

Canopy - Informação

Canopy

https://www.canopytax.com/

Fundada em 2013

Canopy - Preços

O Canopy possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do Canopy a partir de 99,00 US$/mês.

Canopy - Vídeo
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Preço inicial

99,00 US$/mês

Versão gratuita

Sim

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Ao vivo online

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do Canopy

  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Ferramentas de colaboração
  • Gestão de carteira
  • Gestão de ideias
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gráficos de Gantt
  • Metodologias ágeis (Agile)
  • Modelos personalizáveis
  • Métodos tradicionais
  • Portal do cliente
  • Quadro kanban
  • Seguimento do custo até a conclusão

Ver lista completa de Ferramentas de Gestão de Projetos

  • Cobrança e faturamento
  • Controle de horas
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de clientes
  • Gestão de projetos
  • Gestão do pessoal
  • Para empresas de CPA
  • Portal do cliente
  • Rastreamento de data de vencimento

Ver lista completa de Programas para Escritórios de Contabilidade

  • Administração de impostos
  • Cobrança e faturamento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contas a receber
  • Controle de despesas
  • Empresas de contabilidade CPA
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de ativos fixos
  • Governo
  • Organizações sem fins lucrativos
  • Pedidos de compra

Ver lista completa de Sistemas de Contabilidade

  • Acesso offline
  • Arquivo morto de documentos
  • Assinatura eletrônica
  • Controle de versões
  • Conversão de tipo de arquivos
  • Ferramentas de colaboração
  • Indexação de documentos
  • Montagem de documentos
  • Rastreamento de conformidade
  • Reconhecimento óptico de caracteres
  • Recuperação de arquivos
  • Retenção de documentos

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Documentos

  • Banco de dados de contatos
  • Calculadora de impostos
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Faturamento de contingências
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Gestão de agências de cobranças
  • Múltiplas moedas
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Portal de cobrança
  • Processamento de pagamentos

Ver lista completa de Software de Faturação

  • Cobrança e faturamento
  • Controle do processo de aprovação
  • Declaração de impostos
  • Formulários de impostos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de clientes
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Planejamento de cenários
  • Portal do cliente
  • Rastreamento de data de vencimento

Ver lista completa de Software de Gestão de Práticas Tributárias

  • Acesso remoto
  • Assinatura eletrônica
  • Bate-papo ao vivo
  • Chat com vídeo
  • Colaboração
  • Conferência virtual
  • Gerenciamento de reuniões
  • Gestão de tarefas
  • Monitoramento da atividade dos funcionários
  • Rastreamento de fuso horário
  • Softphone
  • Suporte remoto

Ver lista completa de Software para Trabalho Remoto

Canopy - Alternativas

Mais alternativas ao Canopy

Canopy - Avaliações

Exibindo 5 de 92 avaliações

Geral
4,5/5
Praticidade
4,4/5
Atendimento ao cliente
4,5/5
Recursos
4,3/5
Relação qualidade/preço
4,1/5
Danny N.
Owner
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/04/2018

"Canopy takes the headaches out of client management by offering a way to keep client info organized."

Comentários: Improved practice management and time management. As well as a simple way for clients to securely share their files with me.

Vantagens: That all client info, files, communication, notes, and tasks are in one application. It has helped eliminate the need to jump around from application to application to find the info I need to manage all my clients accounts.

Desvantagens: The task feature can use some updates in simplification and added features. I still prefer Jetpack Workflow to help manage my tasks until Canopy improves this feature. I also get frustrated that there isn't a way to simply email a file stored in Canopy to a client that maybe isn't using the portal feature, rather than downloading and adding to an email as an atachment,

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/04/2018
Avaliador Verificado
Director Of Marketing And Business Development
Serviços financeiros
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/04/2018

"Canopy is to be loved."

Comentários: Client file organization and communication system all in one software. All tax forms and ease of editing client files... it's great.

Vantagens: Overall functionality and ease of navigation. Bonus points for cool GUI and branding. The Customer Support staff is absolutely outstanding.

Desvantagens: The billing section needs a lot of work. Need to be able to automatically run batches of clients on a monthly basis. I know this is being addressed but it's still an issue for us.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/04/2018
Dustin J.
District Manager
Bens de consumo, 501-1000 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    1/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/01/2020

"Customer Service is Terribly - This Company is too new to meet deadlines"

Comentários: Purchased a license in order to use their Tax Prep software (NOT the tax management software - ability to track clients and manage the funnel of taxes). Was told everything would be ready in time, and I ensured they knew I was only buying now because the Tax Prep software was going to finally be ready. (They told me 4 different dates for when this would be ready as I've been working with their sales for 2 years, waiting for them to get things together). Jumped in and decided to make them our company for our tax prep business, and everything went wrong. Salesperson we worked with had quit, implementation team was slow, and then I got off the phone with a support person who casually mentioned that the tax software was tossed out for this year. We had no clue, completely SOL as we have 4 weeks until tax season started and had to rush to find another company. All done without an apology, just "oh that's funny, I thought everyone knew that we couldn't get the software ready", even though we were assured that it would be - for a quick sale I imagine. Lots of back and forth with different support team members. We had been paying for two months and getting everything switched to their platform - which took an enormous amount of time and effort from our people, just to be told they won't have it ready for us and we will not receive a refund. I told the support manager before about this review being posted and was told I "might get a call back" for help.

Vantagens: The software is cloud based and therefore easy to access.

Desvantagens: The company consistantly made promises that they were unable to uphold. Pushbacks on product releases that we desperately needed, and no refund for their mistakes. Not the company you want to go with when you need something dependable. They're a tax company which makes it even more absurd that they mess around with deadlines.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/01/2020
Julie L.
Accountant Representing
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/04/2018

"As a tax professional with various types of clients I love it all in one place"

Comentários: Having a secure portal and most of my client tax information in one place.

Vantagens: The creators and tech support of this program are responsive to the end users requests and the site is updated, the tech support amazing, and until they get a feature installed, will help you with a work around to use in the mean time.

Desvantagens: That I cannot print lists easily, that clients cannot fill out their own portal information, and most importantly, that I cannot due my clients regular income taxes here thereby having all the important information saved in place.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/04/2018
John B.
President
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/05/2018

"Great product extraordinary customer support!"

Comentários: In it's fully developed form this product would be second to none! At the moment we use the product primarily for form population and transcript reports.

Vantagens: Integrated Form population - detailed client survey - transcript reports - assistant for innocent spouse and penalty abatement

Desvantagens: no chronological record per client to record calls and history of actions taken - no integrated calendar per user per client integrated to a record showing actions taken - email is not very functional or user-friendly at this point.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/05/2018