Quem usa o Panopta?

Engenheiros de DevOps, fornecedores de serviços gerenciados, empresas de hospedagem, comércio eletrônico, SaaS e empresas de grande porte.

Conheça o Panopta

A Panopta fornece monitoramento de página web para empresas online e provedores de serviços. É possível supervisionar o tempo de atividade e a velocidade em sites e servidores acessíveis ao público com ping, HTTP/S, SMTP, POP, IMAP e simples verificações de portas. As verificações incluem os controles de grãos finos com perda de pacotes de ping, cabeçalhos HTTP/S e autenticação básica, além de especificações de tempo limite.

Detalhes do Panopta

Panopta

http://www.panopta.com/

Fundada em 2007

Preço do Panopta

O Panopta não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Panopta a partir de 6,00 US$/mês.

Preço inicial

6,00 US$/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Panopta

Ferramentas de Monitoramento de Redes
Diagnóstico de rede
Gerente de linha de base
Gestão de recursos de rede
Monitoramento de acordos de nível de serviço (SLA)
Monitoramento de endereço IP
Monitoramento de tempo de funcionamento
Monitoramento de uso da Internet
Monitoramento do servidor
Monitoração da largura de banda
Painel
Relatórios de tráfego da Internet

O fornecedor ainda não preencheu essa informação.

Agendamento de manutenção
Alertas/notificações
Geração de relatórios de tempo de funcionamento
Indicadores de desempenho
Monitoramento de FTP
Monitoramento de servidor por e-mail
Monitoramento de transações
Monitoramento em tempo real
Registros de eventos
Testes de disponibilidade

O fornecedor ainda não preencheu essa informação.

Acesso ao log
Balanceamento de carga
Gerenciamento de configuração
Migração de dados
Monitoramento de acordos de nível de serviço (SLA)
Monitoramento do desempenho
Relatórios e análise de dados
Segurança de dados
Supervisão de rede

Avaliações do Panopta

Exibindo 5 de 57 avaliações

Geral
4,5/5
Praticidade
4,3/5
Atendimento ao cliente
4,6/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,4/5
Avaliador Verificado
Adjunct Faculty - College of Business & Economics
Educação superior, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/12/2018

"Quick setup and relatively easy monitorying"

Comentários: Overall they have been great to work with

Vantagens: Panopta’s support was very helpful in getting us up and running. So far it has been able to scale with our infrastrutures and is very user friendly when it comes to monitoring.

Desvantagens: We've had some false positive alerts, but haven't had those in a while so we think it was a bug that they fixed or we didn't have it configured properly out the gate.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/12/2018
Rafe H.
VP Engineering
Serviços financeiros, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 15/12/2016

"Solid, reliable and configurable monitoring and alerting solution"

Comentários: We started using Panopta over a year ago after having continual problems with some of the other better-known monitoring solutions; continual false-negative reports and convoluted interfaces were causing continual problems for us. Panopta's service has proven to be very reliable, allowing us to configure the points from which our servers are monitored which mean we're getting alerts from regions very close to our users, and we've been able to extend this past simple 'ping' type tests. Their alerting services are easily configurable and adaptable, meaning our staff receives alerts promptly when necessary. We have also had no issues with simple integrations via API to any services we've wanted so far. A couple of times we haven't been able to figure out issues on our own their support has proven to be very fast to respond and diligent with following up on any lingering concerns. Happy to recommend Panopta to anyone looking for a reliable, robust monitoring solution.

Vantagens: Ease of use; reliability; configurability; alerting systems; easily integrated with other systems

Desvantagens: They don't have as many 'out of the box' integrations as some of the better-known solutions, however, it hasn't proven to be a big hurdle with a little work.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 15/12/2016
Karl H.
Technical Director
Internet, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/12/2016

"Solid performance, mostly"

Comentários: Overall we're happy - all outages seem to be notified. The issue we do have is false notifications, that tend to wake up engineers in the middle of the night for no reason.

Vantagens: Mostly accurate

Desvantagens: False positives.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/12/2016
Andy F.
CTO
Software, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/12/2016

"Just the right amount of monitoring"

Comentários: We use Panopta as our front-line monitoring system at Nutshell, a SaaS product. In particular, we needed a tool that would notify the team via phone call, for late-night coverage. Panopta made this easy. We struggled with the iPhone app at first, but they've launched a new version which works great for us. It's nice to get an iPhone notification as a heads-up before we escalate to phone/text. The UI to attach notification schedules to services is a bit unwieldy, but they've made significant progress. We lean toward a simple configuration, ("Is the app up?"), and put members into several escalation groups (iPhone -> text -> phone). The effort, cost, and overhead of PagerDuty haven't proven necessary. Panopta's actual core monitoring platform has been bulletproof for us: no false positives, immediate notifications. It helpfully covers things like SMTP, DNS, and SSL expiry, too. We use other monitoring platforms, but Panopta is the source of truth, for both the operations team and the rest of the company!

Vantagens: Phone call alerting, bulletproof monitoring, straightforward monitoring of an HTTPS endpoint

Desvantagens: The UI to add a new team member to an existing schedule is a bit kludgy

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/12/2016
Jonathan D.
Owner
Software, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/12/2016

"Great System Monitoring Solution"

Comentários: Panopta has been wonderful for providing server monitoring for our applications. The ability to add custom dashboards to show key metrics and add alerts when those metrics are out of policy has been key to monitoring our physical infrastructure and has allowed us to focus on running our products vs running our systems. I would highly recommend to anyone looking to monitor public/private cloud and physical systems.

Vantagens: - Cheaper than competitors
- More features than competitors of similar price
- Very robust dashboard an alert system

Desvantagens: - Dashboards can be a bit difficult to change
- Not all features are obvious and can take some getting used to

Resposta dos fornecedores

por Panopta em 19/12/2016

Hi Jonathan,
We agree, the current dashboard has some faults. Keep an eye out for our Dashboard revamp coming in the beginning of January! Let us know what you think and send us some feedback so we can continue to make improvements.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/12/2016