Quem usa o ISL Light Remote Desktop?

O software ISL Online tem a confiança de empresas de TI de todos os tamanhos, em todos os setores, especialmente TI, saúde, universidades, bancos e governos. Os mercados mais fortes são Japão, Europa e EUA.

Conheça o ISL Light Remote Desktop

ISL Light é uma solução de desktop remota baseada na Internet que permite acessar e controlar qualquer computador com Windows, Mac ou Linux em segundos, a partir de qualquer computador ou dispositivo móvel ou fornecer suporte técnico específico para usuários de dispositivos móveis. Licença para diversas plataformas, segura, com compartilhamento de tela em alta velocidade, baseada na nuvem ou no local.
As sofisticadas opções de personalização permitem que você renomeie o software para identidade corporativa própria e aplique medidas de segurança avançadas.

ISL Light Remote Desktop - Informação

ISL Online

https://www.islonline.com/

Fundada em 2003

ISL Light Remote Desktop - Preços

O ISL Light Remote Desktop não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.

ISL Light Remote Desktop - Vídeo
Play
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Versão gratuita

Não

Implantação

Instalado - Mac

Nuvem, SaaS, web

Instalado - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do ISL Light Remote Desktop

  • Agendamento de manutenção
  • Auditoria de problemas
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Gerenciamento de correções
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de licenças

Ver lista completa de Ferramentas de TI

  • Bate-papo em tempo real
  • Compartilhamento de arquivos
  • Compartilhamento de tela
  • Ferramentas de diagnóstico
  • Gravação de sessão
  • Questionários e feedback
  • Transferência de sessão

Ver lista completa de Programas de Assistência Remota

  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo em tempo real
  • Comunicação multicanal
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle e acesso remoto
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de call centers
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de e-mail
  • Integração de redes sociais
  • Macros e modelos de respostas
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de interações
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede

Ver lista completa de Sistemas de Help Desk

  • Captura de tela
  • Compartilhamento de tela de celular
  • Compartilhamento de tela segmentada/bloqueada
  • Compartilhamento de tela/navegador
  • Espelhamento de tela
  • Ferramentas de anotação/desenho
  • Gestão de controle de apresentações
  • Gravação de tela

Ver lista completa de Software de Compartilhamento de Tela

  • Acesso a múltiplos monitores
  • Acesso para Celular
  • Acesso remoto
  • Bate-papo em tempo real
  • Colaboração
  • Compartilhamento de tela
  • Controle do acesso
  • Ferramentas de diagnóstico
  • Gravação de tela
  • Impressão remota
  • Relatórios e análise de dados
  • Resolução de problemas
  • Transferência de arquivos

Ver lista completa de Software de Desktop Remoto

  • Acesso remoto
  • Assinatura eletrônica
  • Bate-papo ao vivo
  • Chat com vídeo
  • Colaboração
  • Conferência virtual
  • Gerenciamento de reuniões
  • Gestão de tarefas
  • Monitoramento da atividade dos funcionários
  • Rastreamento de fuso horário
  • Softphone
  • Suporte remoto

Ver lista completa de Software para Trabalho Remoto

ISL Light Remote Desktop - Alternativas

Mais alternativas ao ISL Light Remote Desktop

ISL Light Remote Desktop - Avaliações

Exibindo 5 de 223 avaliações

Geral
4,7/5
Praticidade
4,7/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,6/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Christian M.
CEO
Serviços e tecnologia da informação, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/05/2019

"Solid alternative to Teamviewer"

Comentários: It was a positive experience for us so far. The software allows us to provide a professionally looking remote support service to mostly new and unknown users.

Vantagens: We've just renewed our license for the third year. We're using it to provide remote tech support for our customers and it never let us down so far. Our support staff likes working with it. Certainly not looking back to Teamviewer again.

Desvantagens: Two relatively small issues with it, last time we checked:
1. The chat identifies our staff as "Desk" and there is no way to change this. In TeamViewer we could set our identification to whatever we wanted (We had it set to "Firstname Lastname - Company" for clarity and personal touch).
2. It uses the chat like a log, so everything that happens while we're connected gets logged in the chat, and we feel it's difficult to carry on a conversation with someone with log output cluttering the chat.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/05/2019
David S.
Technical Manager
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/01/2020

"Great product that works!!!"

Vantagens: This is a great product that just works, no messing, we give the customer the session code, connects very quickly and we can support our client's needs quickly and easily. I can set up unattended access so I can remote into my clients after they have gone home to fix issues so they don't have any downtime.

Desvantagens: The only thing I have an issue with the software is when I am justing it on my tablet to give remote support, I am unable to pause it on the app or have multiple sessions open. I can do this on the desktop no problem.

Resposta dos fornecedores

por ISL Online em 10/02/2020

Thank you for your review!

Regarding the pausing of sessions on mobile devices - this is currently not possible. However, we have created a feature request ticket (internal ID REQ-1948) for this functionality to be developed and integrated.

I suggest you subscribe to our newsletter, follow our blog and social channels, so you'll be notified on the progress.

Best, ISL Online Team

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/01/2020
Andrew S.
IT Consultant
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/07/2020

"ISL Light has streamlined our business."

Comentários: ISL has always been a pleasure to deal with. On the VERY few ocassions we have had an issue it was resolved quickly with knowledgeable support staff. I would highly recommend ISL for 'always on' connections and help desk support. We use the performance details often to help diagnose our clients problems, all integrated into the ISL platfrom. Brilliant!

Vantagens: ISL Light is easy to implement and integrate into our website and daily business tasks. Our clients like the ability to have transparency when using the software and the tools it enables us as business to help them with.

Desvantagens: A more lightweight client installer would be good but this is a small request as most clients can connect with our instructions over the phone.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/07/2020
Matjaž D.
Support/Development
Eletrônicos, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    1/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/07/2019

"ISL Light"

Comentários: We mostly support people in the USA, Denmark, Arab emirates.

Vantagens: slo support, multiple monitor connect is nice

Desvantagens: I can not prepare a remote access in advance. I have to open software, generate session ID and then wait a really long time for the installer to tell the customer to download it. Generating link is nice, but I still need to be there at the beginning.
It is really confusing whenever session drops, sometimes it reconnects and writes some data into chat window? why chat window?
Whenever you have chat open and remote and also file transfer it is really hard to manage all those windows.
Audio chat would also be nice.
Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes.
Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature.

Resposta dos fornecedores

por ISL Online em 03/09/2019

"Audio chat would also be nice. "
Audio chat in an active session is possible.
You can check out the following guide which will show you how to use it: https://help.islonline.com/37390/230353

"Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes. "
Long connection times can be caused by a number of reasons (network issues, ports unavailable, ...) If you can reproduce this issue, we can help you see the exact reason why the connections take a long time. You are most welcome to visit our live chat so we can connect to one such computer and check the issue.

"Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature."
Since the session code (Session ID) contains a lot of important information about the session, each session code is unique. However, you are able to invite other operators into the session by using the 'Invite operator' option: https://help.islonline.com/37390/166673#invite-operator

Yours sincerely
Domen Vidmar
ISL Online Team

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/07/2019
Dario P.
CEO
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/07/2020

"Probably the best remote support software around"

Comentários: It just works very well and it has made our support experience painless

Vantagens: The possibility to self-host the server and to customize the product.
It is really easy to use even for "difficult customers".

Desvantagens: It is not cheap, but it is even not too much expensive

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/07/2020