Quem usa o Statii?

Small to medium manufacturing business's who are looking to streamline business operations and organise information.

Conheça o Statii

Designed for the smaller MANUFACTURING business - The Statii system is arguably one of the SIMPLEST ERP/MRP packages out there. The highly rated cloud based system is fully INCLUSIVE of all training and support. Low cost monthly subscription and a simple 30 day contract makes Statii a low risk option.
Complete software solution including costing/estimating, purchasing, inventory control, production planning & scheduling, shop floor data capture, dispatch and invoicing.
FREE TRIAL.

Statii - Informação

Statii

http://www.statii.co.uk/

Fundada em 2011

Statii - Vídeo
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Statii - Visão geral de preços

O Statii possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do Statii a partir de 130,00 US$/mês.


Preço inicial

130,00 US$/mês

Detalhes de preços

The software is available in four pricing plans: Statii Liite: Free Statii Enterprise: $130.00/month (includes 1 user) Statii Professional: $260.00 /month (includes 4 users) SFDC (shop floor data capture): $6.00 /month/user

Versão gratuita

Sim

Teste grátis

Sim

Statii: implantação e suporte

Assistência

  • Email/Help Desk
  • Base de conhecimento
  • Suporte por telefone
  • Bate-papo

Implantação

  • Nuvem, SaaS, baseado na web

Formação

  • Ao vivo online

Recursos do Statii

  • API
  • Administração da distribuição
  • Análise financeira
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade
  • Controle de despesas
  • Controle de horas e despesas
  • Dados em tempo real
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de RH
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de ativos empresariais
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de projetos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão financeira
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Listas de materiais
  • Múltiplas moedas
  • Operações de negócios integradas
  • Orçamentos/estimativas
  • Painel de atividades
  • Pedidos de vendas
  • Planejamento de fabricação
  • Previsão
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pedidos
  • Projeções
  • Rastreamento de estoque
  • Razão geral
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Várias localizações

Ver lista completa de Sistemas ERP

  • API
  • Administração da distribuição
  • Agendamento automatizado
  • Análise de dados em tempo real
  • Cobrança e faturamento
  • Contabilidade
  • Controle de qualidade
  • Custos do trabalho
  • Dados em tempo real
  • Estimativas
  • Ferramentas de colaboração
  • Ferramentas de planejamento
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da produção
  • Gestão da qualidade
  • Gestão da segurança
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de projetos
  • Gestão de remessas
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão financeira
  • Integração da contabilidade
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Listas de materiais
  • Monitoramento
  • Monitoramento da produção
  • Múltiplas moedas
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • Painel de atividades
  • Pedidos de vendas
  • Planificação da produção
  • Previsão
  • Rastreabilidade
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento do custo
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Seguimento de status
  • Várias localizações

Ver lista completa de Sistemas MRP

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de aulas
  • Agendamento de compromissos
  • Agendamento de eventos
  • Agendamento de grupo
  • Agendamento de recursos
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento em tempo real
  • Alertas do celular
  • Alertas/notificações
  • Arrastar e soltar
  • Atualização em tempo real
  • Banco de dados do cliente
  • Campos personalizáveis
  • Controle de comparecimento
  • Controles/permissões de acesso
  • Cronograma de instalações
  • Dados em tempo real
  • Formulários personalizáveis
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão de calendários
  • Gestão de comparecimento
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de reservas
  • Gestão do quadro de horários
  • Histórico do cliente
  • Imagem de marca personalizável
  • Indicador de disponibilidade
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Mensagens de SMS
  • Modelos personalizáveis
  • Notificações em tempo real
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Planejamento de pessoal
  • Portal de autoatendimento
  • Processamento de cartões de crédito
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Reservas de quartos
  • Reservas online
  • Sincronização de calendários
  • Várias localizações

Ver lista completa de Sistemas de Agendamento

  • API
  • Alertas/notificações
  • Atualização em tempo real
  • Auditoria de inventário
  • Banco de dados do cliente
  • Campos personalizáveis
  • Check-in/Check-out
  • Cobrança e faturamento
  • Compras e recebimento
  • Código de barras/RFID
  • Códigos SKU/UPC
  • Dados em tempo real
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de itens
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Importação/exportação de dados
  • Impressão de códigos de barras
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Múltiplas moedas
  • Otimização de estoques
  • Painel de atividades
  • Pedidos de vendas
  • Pesquisa e filtro
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Previsão
  • Processamento de pedidos
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do número de série
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Reposição de estoque
  • Várias localizações

Ver lista completa de Sistemas de Controle de Estoque

  • API
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de trabalhos
  • Análise de dados em tempo real
  • Contabilidade incorporada
  • Controle de qualidade
  • Dados em tempo real
  • Estimativas
  • Ferramentas de planejamento
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da produção
  • Gestão da qualidade
  • Gestão da segurança
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Indicadores de desempenho
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  • Integrações de terceiros
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  • Monitoramento
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  • Monitoramento em tempo real
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  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Visualização de dados
  • Várias localizações

Ver lista completa de Sistemas de Controle de Produção

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  • Estimativas
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da produção
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de projetos
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  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do número de série
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Ver lista completa de Sistemas de Manufatura

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  • Agendamento de trabalhos
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  • Cobrança e faturamento
  • Controle de qualidade
  • Controle de qualidade
  • Controle do processo de aprovação
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  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de pedidos de compra
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  • Gestão da produção
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  • Gestão de armazéns
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
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Ver lista completa de Sistemas de Programação de Produção

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Ver lista completa de Software de Calendário

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  • Rastreamento do projeto
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Ver lista completa de Software de Custos Laborais

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Ver lista completa de Software de Engenharia e Manufatura

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  • Gestão de estoques
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  • Gestão de remessas
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  • Integrações de terceiros
  • Kits
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  • Relatórios em tempo real
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  • Seguimento de status
  • Sincronização de dados
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de Gestão de Estoque

Statii - Alternativas

Mais alternativas ao Statii

Statii - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,6/5

Pontuação média

Praticidade 4,5
Atendimento ao cliente 4,9
Recursos 4,3
Relação qualidade/preço 4,6

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Escreva uma avaliação!
Mark S.
Finance Director
Construção, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/02/2019

"Statii Review"

Comentários: We are introducing Statii into the business in stages and are approximately 75% of the way through the process with most departments now accessing the system. The Statii experience to date is very positive and the software has already enabled us to clear away many of the paper and spreadsheet systems that ran throughout our business, so that we are now all working from one platform.

Vantagens: The Statii software is generally easy to use with help readily available. Statii links together all the departments in the business and the Statii team are very open to the needs of our business for the ongoing development of the program. Once fully implemented we will begin to gain insights into our business that were never possible with our old systems.

Desvantagens: The scheduling side of the software isn't quite there yet, but I understand that the Statii Team are working on an update to improve this.

Resposta dos fornecedores

por Statii em 27/02/2019

Thanks for the update Mark. Took us a while to get to 75%, hopefully the last part for full implementation will be in sight.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/02/2019
Kevin S.
Managing Director
Mobiliário, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/07/2020

"Statii so good I used it twice !!"

Comentários: I personally recommend this system to any organisation that wants to get the job done. It competently controls all the needs of most small to medium size businesses and is very quick to implement and understand. Information that is linked from start to finish is invaluable and this system manages it very very well it aids my staff and I all day everyday in all our business functions.

Vantagens: It is designed to be logical and straight forward in comparison to other similar type systems. It is configurable enough to tailor it to your exact business needs but works effectively straight out the box. It copes well with everything from quote to invoice and its data capture feature is a real plus for real time analysis I have used many systems over the years and this one is by far the best its small enough to not be a drain on resources when implementing but big enough to handle anything that you can throw at it a real little powerhouse of a system so much so I implemented it when I worked at one organisation and I bought it again when I set up on my own.

Desvantagens: Some of the standard documents are a bit too standard but for a nominal cost the guys will configure you a bespoke document to your exact needs not really a Con just an observation.

Resposta dos fornecedores

por Statii em 22/07/2020

Pleasure to work twice with you Kevin and good to hear it's working well in your business.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/07/2020
Merill R.
Production & Profiles Manager
Construção, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    5/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/07/2020

"An easy to use, entry level MRP/ERP software"

Comentários: We are starting to see a benefit with using Statii when processing the same items for customers as we are able to create them as inventory items which we can then adjust to suit their unique requirements.

Vantagens: Statii is a very simple laid out software, and easy to use. It's online based system allows for easy use in or out of office.

Desvantagens: It doesn't allow you to easily record downtime/non-profitable jobs ie. logistics, cleaning workshops, etc. I have been advised to create a works order for this and then the members of staff can clock on but not the best solution.
You can't record rejections and reasons why, and issue paperwork to use in reports.
Staff need to clock onto their breaks, as opposed to auto clock off/on based upon inputted working hours within the office.
When creating delivery notes, no information pulls through onto the delivery note so has to be copied and pasted to show what has been made (information from the specification)
There is no way to record health and safety issues (accident reports)

Resposta dos fornecedores

por Statii em 16/07/2020

Thanks for your useful insight into your Statii experience Merill.
We are currently working on a 'TOP SECRET' revamp of the system with lots of brand new features. One of the features includes a Non Productive button on the shop floor tablets.
The rejects is already a feature that we can show you if you wish to call our office at your convenience.
Every client has different needs on their documents if you need something pulling onto the delivery note from somewhere, let me know and we can look at customising the document for a small bespoke work charge.
Look forward to hearing back from you.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/07/2020
Daniel G.
Director/estimator
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/07/2020

"better pricings and quicker quotes"

Comentários: Very good. From start to present we have been tutored how to use, populate and work statii by Mark from statii. If ever we have needed to adjust something or have muddle something up they have been quick to help and show us resolve any issue we might have had. This software has made our company more profitable, more efficient, easier to run and organise, we can track and understand what our operative are doing, our accounts has had a custom file made by statii to work with sage. Every step of the way has been a fantastic experience. This product is very good.

Vantagens: For us it is the fact that we don't lose money on our work.
This software enables us the track how long a job has taken to the minute.
This means our estimators and look back over similar jobs info and use this gathered date to price work.
We can also see our profit margin and this allows us to have target percentages which is brilliant.
The time saving element allow us to price work super quick. If your statii has been populated and is up to date. Then this allowed you to quote good sizes jobs in 10 or 15 min instead of 2 or 3 hours.
One of our estimators last year between 10/7/19 to 10/7/20 quoted 493 jobs est value £5503373.66.
Statii removes the piles of paperwork and makes your work easier to manage.
We use Statii for our CE marking which is a massive head ache that became a lot easier.

Desvantagens: My only grumble is something email can get treated a spam and it can end up in there junk mail.

Resposta dos fornecedores

por Statii em 16/07/2020

Thanks for the insight Dan, particularly in what the competition are doing pricewise!
The emails are set up to be sent through your client (Gmail) so them not landing is not a Statii issue.
Great to hear that you are getting real value from the system and it sounds like you're doing a lot of measuring.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/07/2020
Mark K.
Managing Director
Fabricação elétrica/eletrônica, 11-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 31/03/2020

"ERP that has been worth the wait.."

Comentários: The biggest thing for me is the time that Statii now saves us, which means we can give enough time to focus on real issues that will allow us to grow our business to a level we have aspired towards for far too long, but literally never had the time.
The work is still there don't get me wrong, but staff now know what needs to be done where as before it was do this, do that which is all very draining for everyone. We work better as a team which is the key to any successful business, and people are now more engaged and commercially more astute thanks to Statii and some internal process changes. Having Statii means also I can see from any PC whats going on in the business, at anytime, again something not possible before.

Vantagens: Once I had seen the software in action with a demo from [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], I knew we had found the right system after searching for app 3yrs. The ease of finding information is so quick and saves so much time compared to our previous excel ssytem which was outdated, slow and so counter prodcutive to the aim of driving the business forward. The Inventory is the heartbeat for our business as everything we produce begins here. The products are so easy to build and you can cover all costs that are sometimes overlooked, but these costs build up over time and can greatly reduce the bottom line, but not anymore. Once products are created, quoting then is very slick and saves so much time compared to excel sheets. As orders are won, the conversion to a Works Order is a click away, and stock, labour and dates can easily be managed by Statii. At anytime, I can see what stage every Sales Order is, so forecasting the invoicing can now be done far more accurately. and with a better degree of confidence. There is now more visibility than ever before and staff can see this but I believe they would have it no other way now. Compared to previous system, Statii has been a big win for all of us here.

Desvantagens: If I could improve one thing it would be the traceability of when soemthing has been edited, changed. We need to allow most staff the admin password (office staff) to do their different jobs as it would not be practical only having 1 person responsible, but I feel the system is a little open here. If we had someway of recording the last edit say on a product for instance, we could then go to that person. Having a handful of people with admin rights means we do not know when things are added wrongly or edited. This is not just about products, its generally in every module where traceability could be improved. Anyone with Admin rights can go into Settings and edit anything. There is a lot of trust placed on staff here.

Resposta dos fornecedores

por Statii em 14/04/2020

Thank you Mark for your detailed insight into our product, the team at Kemps Architectural Lighting have been a pleasure to deal with.
I will take your comments about further traceability to the development team. I know we have looked at this before but it isnt that simple to solve. If you think about it logically the amount of data we would need to store would be significantly increased for example if someone changes a single character on a part description, does it need to record this.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 31/03/2020