Quem usa esse software?

Cincom CPQ is for customized products and sales processes in industrial equipment, specialty vehicles, health/medical devices, electronics, energy/power generation machinery & HVAC-R/plumbing parts.

Avaliações médias

5 avaliações
  • Geral 4.5 / 5
  • Praticidade 4.5 / 5
  • Atendimento ao cliente 4 / 5
  • Recursos 5 / 5
  • Relação qualidade/preço 4 / 5

Detalhes do produto

  • Versão gratuita Não
  • Avaliação gratuita Sim
  • Implantação Nuvem, SaaS, web
    Instalado - Windows
  • Formação Pessoalmente
    Webinars
    Documentos
  • Suporte 24 horas por dia (representante ao vivo)
    Horário comercial
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • Cincom Systems
  • https://www.cincom.com
  • Fundada em 1968

Sobre o Cincom CPQ

Cincom CPQ software is an enterprise configure-price-quote platform that improves the buying experience for B2B customers. Beginning with product configuration, Cincom CPQ creates real-time pricing and quoting options with guided recommendations, and delivers proposals on the fly. With expert knowledge at their fingertips, salespeople, dealers and resellers have all of the data they need to sell. More importantly, customers have all of the information they need to order and buy.

Recursos do Cincom CPQ

  • Comércio eletrônico
  • Configurador de produto
  • Desenho em 2D
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Geração de propostas
  • Gerenciamento de renovação
  • Modelagem em 3D
  • Orçamentos e estimativas
  • Portal de autoatendimento
  • Venda guiada
  • Análises e restrições
  • Comércio eletrônico
  • Desenho em 2D
  • Gestão de estoques
  • Mecanismo de recomendações
  • Modelagem em 3D
  • Opções de preços personalizados
  • Assinatura eletrônica
  • Biblioteca de conhecimento
  • Colaboração
  • Controle de versões
  • Formatação automática
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de RFP
  • Gestão de calendários
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de revisões
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do pipeline
  • Modelos
  • Repositório de conteúdo
  • Configurador de produto
  • Cotação automática
  • Gerenciamento de contatos
  • Gestão de catálogos
  • Gestão de descontos
  • Gestão de preços
  • Imagem de marca personalizável
  • Portal do cliente

Produtos sugeridos

As avaliações mais úteis do Cincom CPQ

Very exciting project where you can easily built and personalize your solution

Traduzir com Google Avaliado em 16/05/2018
Mauro B.
IT responsible
Engenharia mecânica ou industrial, 501-1.000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
3 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: - Because of the structure of the software now we are managing alone the data entering. In this way we are saving a lot of money in external support
- Same product can manage different companies, languages and countries. With only 2 users as a developer, we can manage 30 salesmen around the world
- We standardized the way to do a quotation for all the salesman in all the countries using the same product
- We reinforced the salesman control using a workflow within the Cincom sales portal converting the sales portal in the only tool of the sales force

Vantagens: - Guru is very flexible
- Nice interface easy to use in Guru (for both models and applications) for a not IT user
- Nice roles builder in the Sales Portal
With a small number of customization we realized what we need for our business

Desvantagens: - No standard interface with Microsoft Dynamics AX
- No possibility to fully personalize the Sales portal (maybe depend by our version)
- No possibility to enter missing translations for the Sales portal (we are using english, Italian, french, german and Russian)

The system that was launched 9 months ago is now relied upon as a key business process.

Traduzir com Google Avaliado em 15/05/2018
Graham H.
Group Configuration Manager
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
4 / 5
Suporte ao cliente
4 / 5
Relação qualidade/preço

Vantagens: It is very flexible and can handle many complicated issues.
It formalises the Engineer to order process, which enforces discipline and closer working between different business departments.
Capturing business information in a database makes it available for analysis to develop market trends, allowing the business to objectively decide on developing its product range.

Desvantagens: Due to its power, maintenance of the models requires an in depth knowledge of how the models are built.
Connectivity between the CRM and rules engine was lacking at the time we took up the system, but this has been improved on the newer releases.

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