Quem usa o Whatfix?

Empresas de todos os portes que sofrem com o aumento do número de consultas de suporte ao cliente e gastam longas horas em treinamento para instruir seus clientes.

Conheça o Whatfix

O Whatfix é um líder entre as plataformas de adoção digital que ajuda as empresas a oferecer integração fácil e moderna, treinamento efetivo e melhor suporte aos usuários por meio de conteúdo contextual exibido quando necessário. O Whatfix habilita soluções de software ao proporcionar um nível incrível de simplicidade, intuitividade e personalização. Várias empresas da Fortune 500 em todo o mundo confiam no Whatfix para garantir um retorno rápido sobre seus investimentos em tecnologia e impulsionar o envolvimento e a produtividade dos usuários.

Whatfix - Informação

Whatfix

http://whatfix.com/

Fundada em 2013

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Whatfix - Visão geral de preços

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O Whatfix possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis.


Versão gratuita

Sim

Whatfix: implantação e suporte

Assistência

  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web

Formação

  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos

Recursos do Whatfix

  • Conteúdo interativo
  • Conversão de PowerPoint
  • Criação de testes e questionários
  • Cursos com instrutor
  • Cursos no próprio ritmo
  • Esboço sequencial
  • Gamificação
  • Gestão de modelos
  • Gestão de vídeos
  • Importar/exportar conteúdo
  • Publicação de cursos

Ver lista completa de Ferramentas de Criação de Conteúdos de Ensino Eletrônico

  • Acadêmico/Educação
  • Aprendizado assíncrono
  • Aprendizado misto
  • Aprendizado móvel
  • Aprendizado sincronizado
  • Autoria de cursos integrada
  • Comércio eletrônico
  • Empresas de capacitação
  • Empresas/negócios
  • Gerenciamento de certificação
  • LMS integrado
  • Portal do aluno
  • Simulação

Ver lista completa de Programas de Treinamento

O fornecedor ainda não preencheu essa informação.

Ver lista completa de Sistemas LMS

  • Alertas/transferência
  • Assistente virtual
  • Base de conhecimento
  • Bate-papo ao vivo
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gestão de call centers
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de filas
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Indicadores de desempenho
  • Integração de redes sociais
  • Portal de autoatendimento
  • Questionários e feedback

Ver lista completa de Sistemas de Atendimento ao Cliente

  • Elaboração de conteúdo
  • Ferramentas self-service
  • Gestão de lançamento
  • Orientação contextual
  • Processo de integração dos usuários
  • Questionários e feedback
  • Segmentação do público
  • Treinamento no app
  • Validação de dados
  • Vários idiomas

Ver lista completa de Software de Adoção de Tecnologia Digital

  • Colaboração
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de reuniões
  • Gestão de apresentações
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de leads
  • Gestão de metas e cotas
  • Gestão de propostas
  • Gestão do desempenho
  • Gestão territorial

Ver lista completa de Software de Dinamização de Vendas

  • Bate-papo/Mensagens instantâneas
  • Compartilhamento de arquivos
  • Diretório de funcionários
  • Feed de notícias/atividades
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de calendários
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do conhecimento
  • Questionários e feedback

Ver lista completa de Software de Espaço de Trabalho Digital

  • Análise de dados
  • Análise de dados preditiva
  • Análise de sentimentos
  • Análise de texto
  • Coleta de dados de multicanal
  • Gerenciamento de comentários negativos
  • Gestão de pesquisas/enquetes
  • Gestão do conhecimento
  • Painel
  • Segmentação de clientes

Ver lista completa de Software de Experiência do Cliente

  • Calendário de mudanças
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tarefas
  • Planejamento de mudanças
  • Priorização
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Software de Gestão de Mudanças

  • Aprendizado adaptativo
  • Aprendizado assíncrono
  • Autoria de cursos integrada
  • Biblioteca de conteúdo
  • Gamificação
  • Gestão de avaliações
  • Gestão de recompensas
  • Monitoramento do progresso
  • Tabelas de classificação geral
  • Testes

Ver lista completa de Software de Microaprendizado

  • Assinatura eletrônica
  • Formulários de verificação eletrônica/I-9
  • Formulários eletrônicos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da orientação do fluxo de trabalho
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de descrição de trabalho
  • Gestão de tarefas
  • Manual de funcionários
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Software de Processo de Integração

Whatfix - Alternativas

Mais alternativas ao Whatfix

Whatfix - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,7/5

Pontuação média

Praticidade 4,5
Atendimento ao cliente 4,9
Recursos 4,6
Relação qualidade/preço 4,6

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Iziar R.
Ejecutivo de Ventas Estados Unidos
Software, 11-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 29/01/2018

"Help your customers understand your platform"

Vantagens: This application is really easy to use for you and your clients. Since we created a platform with so much content in TravelContact, Whatfix helps our customers know every detail we offer.
Now our clients, such as travel advisors, agencies, DMC have two different tools to make life easier for them.
On the other hand Whatfix´s support team has been impressive, they have solved every doubt or inconvenience that we have presented throughout the process.

Desvantagens: We would like the information inside the Whatfix platform to have different views, since they use very large boxes that take up a lot of space on the screen. This doesn't allows you to see all the content when you have created many flows.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 29/01/2018
Hal R.
Technical Writer
Software, 51-200 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    Não avaliado
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    3 /5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 15/07/2016

"Whatflow flows implementation in a special education web based product"

Comentários: Frontline provides special education solution services to thousands of school districts nation wide and abroad. The business need for interactive flows in our case is primarily to reduce customer calls and provide self-help instruction while simultaneously allowing the customer to complete their work. While use of the Whatfix product is still in its infancy (i.e. initial rollout was a pilot with a few districts and two products), we are encouraged by what we see thus far, and plan to implement the feature across a wider spectrum of products and thus make it available to more end-users.

Vantagens: Implementing the required java code into our application we found to be relatively easy (i.e. needs hours not days or weeks). When and if needed, their team is extremely technical where java, java scripting, html and related technologies are concerned. The Whatfix documentation made available via the Internet is also very good. Moreover, the Whatfix customer support is also very good and we found them to be extremely flexible when organizing meetings, especially given the time zone difference. Their software interface to create the flows is also easy to use and largely intuitive.

Desvantagens: Flows must be exported in their entirety and we have requested that an option be provided to export only those flows that are desired at a particular time so as to avoid having to overwrite files and/or download large file sets. Once a flow is created and if it consists of many steps, should there be a need to edit one or more steps, depending on the nature of the edit it can be a bit time consuming.

Resposta dos fornecedores

por Quicko Technosoft Labs PVT LTD em 13/02/2017

Thanks for the review, Hal.

We are working towards building the framework for selective actions on the flows, which should be released soon.

As per your feedback, our UX team is currently improving the editing experience.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 15/07/2016
Rory R.
Director of Training & Development
Impressão, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/09/2020

"An extra layer of our software"

Comentários: We have rewritten our entire onboarding process for new clients using WhatFix as an overlay. When clients see a WhatFix element on our site they think that it is part of our program.

Vantagens: WhatFix makes it easy to add functionality to our software offering without the need for Development to get involved.

Desvantagens: The organization of content can be a bit frustrating but once you get the hang of it, it makes sense.

Resposta dos fornecedores

por Whatfix em 08/10/2020

Hey Rory,

Thank you for taking the time and leaving us a positive review. Customer experience and satisfaction is our priority. We have also noted your suggestions regarding the content organization, and have incorporated them in our roadmap. You can also visit the WHATFIX COMMUNITY to know more about our upcoming releases. Our experts are just a message away to all your queries. Thank you once again for your review!

Best,
Pratheek

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/09/2020
Tim L.
Sr. Consultant
Telecomunicações, 10 000+ funcionários
Usou o software por: Avaliação gratuita
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 01/08/2018

"good APP"

Vantagens: Whatfix is a very good software and it is easy to use and help guide the customer step by step to resolve their concerns.

Desvantagens: The price is a little high. It is lack of analytical features. Some features is not easy to configure.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 01/08/2018
Mohit J.
Co-Founder
Serviços e tecnologia da informação, 11-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    Não avaliado
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 09/09/2015

"Reduced our support costs by 40%"

Comentários: We implemented whatfix inside web dashboard of Cuztomise used by top management of large FMCG, Healthcare and Services companies mostly in India and Europe. Cuztomise platform is a complete DIY platform which enables companies to swiftly make changes to workflow. We use to get a lot of calls from users in our support center asking help on making various modifications on platform. Even after having a complete FAQ and user manual, still users felt comfortable doing changes while on line with our support staff. We quickly realised that its very crucial for us to provide hand holding for our customers. Then we decided to try Whatfix . Whatfix not only allowed us to provide user handholding but instantly helped us generate lot of guides which can literally be created by anyone quickly. We have experienced 40% reduction in calls which means lot of savings on our support costs.

Vantagens: - Easy to use, quickly create guides in various languages
- Easily convert guides to PDF, videos in few clicks
- Very easy to integrate

Desvantagens: - Not exactly a con, but i would like it to be available for mobile also.

Resposta dos fornecedores

por Quicko Technosoft Labs PVT LTD em 13/02/2017

Thanks for the amazing review, Mohit.

Currently, Whatfix is responsive and supports mobile web. Whatfix also supports hybrid HTML5 mobile apps.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 09/09/2015