Quem usa esse software?

IT Service Providers and Managed Service Providers (MSPs)

Avaliações médias

87 avaliações
  • Geral 4.2 / 5
  • Praticidade 3.5 / 5
  • Atendimento ao cliente 3.8 / 5
  • Recursos 4.4 / 5
  • Relação qualidade/preço 3.9 / 5

Detalhes do produto

  • Versão gratuita Não
  • Avaliação gratuita Sim
  • Implantação Nuvem, SaaS, web
    Instalado - Windows
  • Formação Pessoalmente
    Ao vivo online
    Webinars
    Documentos
  • Suporte 24 horas por dia (representante ao vivo)
    Horário comercial
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • ConnectWise
  • http://www.connectwise.com/software/automate
  • Fundada em 2004

Sobre o ConnectWise Automate

ConnectWise Automate, formerly LabTech, has collaborated closely with best-in-class IT backup, storage and data recovery providers with extensive product lines that offer an array of features and functionalities. Through these integrations, Automate Backup and Storage solutions can provide data protection and recovery from physical and virtual machines, including cloud. Whether Windows or Linux, we've got you covered! Take your tour today!

Recursos do ConnectWise Automate

  • Diagnóstico de rede
  • Gerente de linha de base
  • Gestão de recursos de rede
  • Monitoramento de acordos de nível de serviço (SLA)
  • Monitoramento de endereço IP
  • Monitoramento de tempo de funcionamento
  • Monitoramento de uso da Internet
  • Monitoramento do servidor
  • Monitoração da largura de banda
  • Painel
  • Relatórios de tráfego da Internet
  • Acesso remoto
  • Agendamento
  • Elaboração de orçamento de TI
  • Estoque de ferramentas
  • Gerenciamento de correções
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de licenças
  • Inventário de software
  • Monitoramento da atividade do usuário
  • Monitoramento de capacidades
  • Registros de eventos
  • Catálogo de serviço
  • Geração de relatórios de atendimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de contratos
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do conhecimento
  • Portal de autoatendimento
  • Antispam
  • Antivírus
  • Gerenciamento de ameaças da web
  • Proteção de anexos de e-mail
  • Proteção do IP
  • Rastreamento de eventos
  • Relatórios de tráfego da Internet
  • Resposta a Ameaças
  • Scanner de vulnerabilidades
  • Sistema de detecção de intrusões
  • Acesso remoto
  • Agendamento
  • Backup e recuperação
  • Bate-papo ao vivo
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Gerenciamento de correções
  • Gestão de edição
  • Gestão de projetos
  • Help Desk
  • Painel
  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de requerimentos
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento do custo
  • Atualização e instalação remotas
  • Gerenciamento da implantação
  • Gerenciamento da sincronização
  • Gerenciamento de software
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de dados
  • Gestão de estoques
  • Reconhecimento automático de dispositivos
  • Serviços de manutenção
  • Suporte à rede sem fio
  • Alertas/notificações
  • Aprovação Automática
  • Controle e acesso remoto
  • Correções personalizadas
  • Digitalização automática
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de toda a rede
  • Implantação Automática de Atualizações
  • Painel
  • Prioridade de Atualização
  • Scanner de vulnerabilidades
  • Teste de Atualizações
  • Agendamento
  • Gerenciamento de correções
  • Gerenciamento de credenciais
  • Monitoramento da atividade do usuário
  • Monitoramento de e-mail
  • Monitoramento de máquinas virtuais
  • Monitoração da CPU
  • Rastreamento de historial
  • Registros de eventos
  • Servidores de banco de dados
  • Arquivo morto e retenção
  • Controle de versões
  • Gestão de espaços de nomes
  • Gestão do desempenho
  • Mobilidade de dados
  • Monitoramento de capacidades
  • Monitoramento de máquinas virtuais
  • Recuperação de desastres
  • Virtualização de desktops
  • Aceleração por comportamento
  • Conformidade com a lei Sarbanes-Oxley
  • Dados de importação e exportação
  • Descoberta automática de dispositivos
  • Exames de diagnóstico
  • Gestão de JCL
  • Gestão de energia
  • Multiplataforma
  • Registro de auditoria
  • Sistema de referências cruzadas
  • Vários usuários
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As avaliações mais úteis do ConnectWise Automate

RMM to the stars

Avaliado em 29/10/2019
Jared M.
NOC Manager
Serviços e tecnologia da informação, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
3 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
Suporte ao cliente
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We used this tool when it was LabTech - and even in those days there was no comparing this to any other RMM platform. For years it had the edge in so many ways. To those willing to learn it this tool was capable of being the entirety of your platform for doing business!

Vantagens: The feature set has been astounding from day one.
With the big rebrand and integration with ConnectWise Manage the duo are now all that much better, complementing each others previous, non-focused features.

Desvantagens: Truly forward progress was the main issue. During the time we actively used LabTech/Automate was during the transition years of the name and aesthetic. Things are definitely driving into the right, unified direction for all of their tools and that is exciting to see!
Learning the tool, like most ConnectWise products, can be daunting but there are lots of resources to pull from and well worth the investment.
Again, I suspect due to the years of bringing the tools together, Automate seemed to somewhat stall/lag on added features for awhile. They certainly had the most initially so it wasn't a drastic fall-behind, but new tools were taking the slow moving to catch up and the market is certainly competitive again.

Automate - IT automation software for IT Service Providers

Avaliado em 24/07/2018
Mike H.
VP of Sales and Marketing
Software, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
Fonte: SoftwareAdvice
5/5
Geral
3 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
3 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: I work for an MSP, and we have the luxury of having a full time guy that is our Automate administrator. He's amazing, and has made this software do some really incredible stuff for us. It had good functionality out of the box, but we've been adding scripts and automation to it for 5 years at this point. The sky is the limit on what you can do, but you will need to invest the time and energy into doing it.

Vantagens: We love Automate. We use it to manage patches and updates across thousands of computers. We also use it for customized monitoring and alerting on workstations and servers. Monitoring is really robust and granular. It does a great job of gathering a TON of data about the network, and that data is searchable. There are a bunch of different reports built in. Integrates with Manage, Control, and other applications. It does a ton of stuff out of the box, and has endless customization options.

Desvantagens: It may not do quite as much as you want right out of the box, and it will take some work to set it up. You'll need someone on your team willing to invest the time and energy into making this software do everything you want.

Great Software with a great learning curve

Avaliado em 20/01/2017
Chris T.
Senior Technician
Serviços e tecnologia da informação, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
2 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
4 / 5
Suporte ao cliente
2 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: I've been using it for 2 years now. Overall I'm impressed with the software. "Screenconnect" software is brilliant, fast and reliable connections to your managed agents. Pricing is competitive for what it delivers however it is expensive. Make sure you NEED all of it's features before investing otherwise your potentially just burning money you don't need too. However the learning curve required to get the best from this software is vast, documentation is sparse. The documentation that does exist is out of date. For example the knowledge base article regarding configuring the agent to utilise a proxy server doesn't seem to match up with the latest version. You're left either fending for your self on the forums or waiting in line for a chat with their tech support, which to be fair once you get there is very good. Looking elsewhere simply because of two price rises in 2016 with more likely in 2017.

Vantagens: Screenconnect - A real asset to the platform.
Scripting
Tunnel options - Can tunnel into your customer network using the agent.
Powerful Automation and patch management

Desvantagens: Complex
Growing expense
Out of date knowledge base / manuals.

Connectwise Automate, formerly Labtech, works well for the most part.

Avaliado em 21/03/2018
Jamenn V.
System Technician
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
3 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
3 / 5
Suporte ao cliente
3 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Vantagens: Before Automate/Labtech 12 the best thing about this software was being able to see, at a glance, all the information you needed about a particular managed computer. They are moving back in this direction it appears. The scripting and monitoring systems are robust and allow you to do pretty much anything you can think of.

Desvantagens: The GUI update that came with version 12 is not good. It uses a bunch of giant squares to present information and you have to drill into each one to find the specific info you are looking for rather than the at-a-glance experience I had before. Support leaves something to be desired. Just starting to chat with someone there can take 45+ minutes, then the person you are chatting with does not have the knowledge to fix the problem so you have to open a ticket anyway. Lots of time wasted there. Furthermore sometimes the inexperienced technician will offer suggestions to resolve the problem that have nothing to do with the problem which underlines the fact that they do not understand the problem.

ConnectWise Automate, a great software

Avaliado em 14/01/2019
Avaliador Verificado
Ingeniero de Implementación y Soporte
Segurança de rede e informática, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
4 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Labtech, as it was previously known, is currently operating in our offices and infrastructures, operating correctly and providing an optimal service, over time we have applied favorable configurations such as the reproduction of events associated with ConnectWise Manage. Its monitoring offers us remarkable performance by tracking any device that is in the network, from the installed applications to the events presented by an error in the system. Its powerful command system manages to facilitate the deployment of any patch you wish to perform.

Vantagens: It has a large interface composed of various options that enhance its use, it works well enough to carry a monitoring on your devices, you will have detailed information of each action that this takes, you can even display any action by means of commands.

Desvantagens: CW Automate is a fairly complete software, but with a support team that leaves a lot to be desired for certain problems, the resolution of problems is not very complete.

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