Quem usa o Calamari?

A Calamari ajuda todas as empresas a partir de start-ups de tecnologia, focadas no crescimento, através do convento de pequenas e médias empresas, onde o trabalho remoto e o acompanhamento de ausência são parte importante do planejamento.

Conheça o Calamari

O Calamari facilita a gestão de pessoas. Ele permite que você planeje e acompanhe todos os tipos de férias, folgas e licenças médicas. Agora você pode acompanhar a participação com ibeacons, aplicativos móveis e notificações automáticas. A Calamari apoia empresas com escritórios baseados em vários países/locais e suporta segurança baseada em funções. Integrados com ferramentas de gestão de projetos como o JIRA, o Slack, o Office 365, o Toggl, o G Suite, o Basecamp e o Asana.

Calamari - Informação

Calamari

http://calamari.io

Fundada em 2014

Calamari - Preços

O Calamari não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Calamari a partir de 1,00 US$/mês.

Preço inicial

1,00 US$/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Calamari

Ferramentas de Gestão de Tempo
Banco de dados de funcionários
Cobrança e faturamento
Controle de tempo offline
Controle de tempo por celular
Cálculo de horas extras
Gestão do quadro de horários
Horas faturáveis e não faturáveis
Rastreamento de vagas e licenças
Registro automático de tempo
Taxas de cobrança múltiplas
Controle do processo de aprovação
Geração de relatórios de licenças e ausencias
Gestão de calendários
Gestão de políticas de licenças
Planejamento de pessoal
Portal de autoatendimento
Rastreamento FMLA
Acesso para Celular
Cartão perfurado
Cartão perfurado online
Controle da estação de trabalho
Controle de licenças médicas
Gestão da folha de pagamento
Gestão do quadro de horários
Mensagens instantâneas
Rastreamento de vagas e licenças
Reconhecimento biométrico
Relatórios e análise de dados
Seguimento de assalariados
Banco de dados de funcionários
Comentários de 360 graus
Gestão da folha de pagamento
Gestão de benefícios
Gestão de indenizações
Gestão de recrutamento e seleção
Gestão de tempo e comparecimento
Gestão do desempenho
Gestão do tempo livre
Incorporação
Perfil dos funcionários
Portal de autoatendimento
Seguimento dos candidatos
Gestão de empreiteiras
Gestão de recrutamento e seleção
Gestão de tempo e comparecimento
Gestão do ciclo de vida do funcionário
Indicadores de desempenho
Mão de obra variável
Orçamentos/Previsões
Planejamento de pessoal
Previsão de trabalho
Rastreamento de habilidades
Controle de horas
Cálculo de horas extras
Gestão de calendários
Planejamento de pessoal
Portal de autoatendimento
Rastreamento FMLA
Relatórios e análise de dados

Calamari - Avaliações

Exibindo 5 de 314 avaliações

Geral
4,7/5
Praticidade
4,6/5
Atendimento ao cliente
4,9/5
Recursos
4,5/5
Relação qualidade/preço
4,7/5
Avishkar P.
Project Director
Consultoria de gestão, 13-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/11/2017

"Effective timesheet and leave management - we have a very happy HR Department!"

Comentários: My review pretty much covers it. Resource planning in the Calendar view. Monitoring leave applications and clock in locations. My HR Managers now have confidence in the timesheet information as they can review it in real time and not just at month end.

Vantagens: We have decentralized operations, and our managers and HR love being able to see presence and location statuses of our employees in real time, and at a high level.
The Calendar function in the leave module allows for great oversight and enables more efficient resource management and allocation.
The time-sheet and leave reports available are robust and we love the download to excel feature, this perfect tabular format allows for deeper dives on trends, pivot tables etc within Excel.
It really is simple to use for employees and managers. The app keeps things simple to enable clocking in/out and applying for leave.
Really just very easy to navigate, after training our managers, no one has had to come back to us on how to navigate the system.
There are several clock in methods which allows for flexibility, eg smartphone clock-in, QR scans, and browser check-ins.
I must also commend the support team for providing excellent back-end support for our administrators! Keep up the great work and service

Desvantagens: A few improvements could be made, such as allowing for attachment uploads from a smartphone for leave applications and for locations to be tagged when clocking in with a QR code.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/11/2017
Monika A.
Finance Manager
Software, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/06/2020

"Very simple tool that integrates easily with Jira, Slack and HR payroll software"

Comentários: All in all the system improved our corporate life. Everyone finally knows how many day-off he can/may use during a year.

Vantagens: We like this tool, because it's synchronized with other tools used in our organization (e.g. outlook Calendar, Jira, Optima, Slack, Office365). It is very userfriendly and intuitive and can be customized the way we need. We have a lot of different types of agreements and hence a lot of different absence types - and the system enables to configure everything the way we need. Additionally we are delighted with a customer support.

Desvantagens: Lots of possibilities to customize ( absence types, calendars, working shifts, approval processes etc.) makes the system more complex to configure and it looks difficult at the beggining, but - when you start to udnerstand different dependancies and how it's built - is stops to be a problem. Customer support is of absolutely marvelous, always responsive and very, very helpful.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/06/2020
Jimz ..
Project Manager
Produção audivisual, 13-50 funcionários
Usou o software por: Avaliação gratuita
  • Classificação geral
    1/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    1/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    1/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 20/08/2017

"the sign-up system is faulty, and no one cares in "support""

Desvantagens: i signed up. received the email, followed the link and only get a green screen asking you to "wait for a while". and after a few HOURS ( you get it right, hours ), that so-called "while" is still there. refresh / quit browser do no help. same link goes to same screen with same words. i received the mail at 0100, tried it on 0300, get the same result. so i contacted them via the webform. i checked back on 0700. my mailbox got nothing - not even a acknowledgement of receiving my email, and surely nothing about why the while is still staying. and yes - same signup link still goes to the same page with the same words. i'm still hopeful, so tried again on 1900 on the same day. now the best part arrived - the same link i tried said "my license expired and my account is blocked". so, what Calamari suggesting, is that my signup license is "looking at their green screen and wait for a while" - but hey, i haven't looked at that for 14 days yet, why have my license expired SO SOON??? is Calamari a hoax for getting my email? the other "positive" reviewers sound SO TRUE, i just can't tell how can that be. i'm not suggesting fake accounts with fake reviews, but i doubt for this kind of performance and stability, how can i handle the attendance / leave management thing of my whole company to it ?

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 20/08/2017
Elia T.
IT Leader
Bancos, 201-500 funcionários
Usou o software por: Avaliação gratuita
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/05/2020

"Calamari Review"

Comentários: I don't have a lot of time using it, but I do like the interface, it is really user friendly and intuitive. You can easily find the options you need and it allows you to update almost anything. Besides, the integration with Slack makes it really easy for the end users, they just need to add the Calamari bot and they will see the options to punch in, punch out or mark their breaks or lunches. The tool is really cool.

Vantagens: I truly like that this tool is really complete. It has almost everything you can think of regarding the employees schedules, if you need the users to punch from different locations or to punch from different means like mobile phone or web browser, this tool has it all, it even has the option to print QR codes, you can print the code and place them strategically on your office so the employees can go and scan the code to punch. I also like that it has integration with G Suite and Slack, you can use these tools to import your employees, which makes it really easy to start.

Desvantagens: The only thing that I don't like is that you need to enter the work days of the employees, you need to specify the time the employees work a day, but if you work in a company where the schedules are updated a lot, this part might be a little cumbersome. Apart from that, all good, the tool has it basically all you need for maintaining your employees schedules.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/05/2020
Kat J.
Office and Accounting Administrator
Gestão de organizações sem fins lucrativos, 13-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/07/2019

"Offer great policy integration"

Vantagens: We could build in our leave policies so that Calamari enforces the rules automatically (e.g., who is eligible to take school visitation leave, awarding some leave annually and some by days worked, different minimum durations for different leave types, etc). It offers very granular control over the setup, and is very intuitive and smooth once setup.

Desvantagens: The downside of having such detailed control options is the steep learning curve in the implementation process. Fortunately, the customer support staff are great and really helpful with figuring everything out. I'd like Calamari to implement an "edit" feature for approved leave requests, which would be more convenient than cancelling and resubmitting.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/07/2019