Quem usa esse software?

O Housecall Pro atende a todos os profissionais de negócios de serviços em todas as principais categorias do setor, como encanamento, elétrica, limpeza de carpetes, climatização, manutenção residencial, faz-tudo, limpeza de janelas, serralheiro etc.

Avaliações médias

2016 avaliações
  • Geral 4.7 / 5
  • Praticidade 4.7 / 5
  • Atendimento ao cliente 4.8 / 5
  • Recursos 4.5 / 5
  • Relação qualidade/preço 4.7 / 5

Detalhes do produto

  • Preço inicial 39,00 US$/mês
  • Versão gratuita Sim
  • Avaliação gratuita Sim
  • Implantação Nuvem, SaaS, web
    Celular - iOS nativo
    Celular - Android nativo
  • Formação Pessoalmente
    Ao vivo online
    Webinars
    Documentos
  • Suporte Horário comercial
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • Housecall Pro
  • http://www.housecallpro.com
  • Fundada em 2013

Sobre o Housecall Pro

O Housecall Pro é um aplicativo de gestão de trabalho de campo baseado em nuvem para profissionais de serviços automatizarem processos de negócios e fluxos de trabalho. O aplicativo classificado como o número 1 é uma solução de gestão empresarial tudo-em-um que permite que os profissionais de serviços executem e ampliem todo o negócio diretamente no smartphone. A plataforma inclui uma ampla variedade de recursos, como agendamento de tarefas, distribuição, faturamento automático, notificações de texto para clientes, processamento de pagamentos, marketing, reservas online e muito mais!

Recursos do Housecall Pro

  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de estoque
  • Gestão de expedição
  • Gestão de frotas
  • Histórico do atendimento ao cliente
  • Layouts de imóveis
  • Monitoramento de pragas
  • Monitoramento de uso de pesticidas
  • Orçamentos e estimativas
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de aulas
  • Agendamento de compromissos
  • Agendamento de grupo
  • Agendamento de recursos
  • Agendamento em tempo real
  • Alertas/notificações
  • Cronograma de instalações
  • Gestão de reservas de quartos
  • Planejamento de pessoal
  • Várias localizações
  • Acesso móvel
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de grupo
  • Banco de dados de clientes
  • Compromissos recorrentes
  • Gestão de reservas de quartos
  • Lembretes de compromissos
  • Pagamentos online
  • Reservas online
  • Sincronização de calendários
  • Várias localizações
  • Agendamento
  • Aplicativo móvel
  • Banco de dados do cliente
  • Cobrança e faturamento
  • Gestão de estoques
  • Gestão de expedição
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão técnica
  • Orçamentos/estimativas
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Roteamento
  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Agendamento de manutenção
  • Banco de dados do cliente
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de estoque
  • Envios
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão técnica
  • Orçamentos e estimativas
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Roteamento
  • Configurador de produto
  • Cotação automática
  • Gerenciamento de contatos
  • Gestão de catálogos
  • Gestão de descontos
  • Gestão de preços
  • Imagem de marca personalizável
  • Portal do cliente
  • Acesso móvel
  • Agendamentos e compromissos
  • Cobrança e faturamento
  • Gestão de clientes
  • Gestão de contratos
  • Gestão de equipamentos
  • Gestão de expedição
  • Gestão de funcionários
  • Orçamentos e estimativas
  • Roteamento
  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de horas
  • Gestão de clientes
  • Gestão de contratos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Orçamentos/estimativas
  • Para empreiteiros elétricos comerciais e/ou industriais
  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Banco de dados do cliente
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de estoque
  • Gestão de call centers
  • Gestão de contratos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão técnica
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Roteamento
  • Assinatura eletrônica
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de horas
  • Gestão de estoques
  • Gestão de expedição
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Orçamentos e estimativas
  • Pagamentos móveis
  • Processamento de pagamentos
  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Assinatura eletrônica
  • Banco de dados de contatos
  • Cobrança e faturamento
  • Coleta de pagamento no campo
  • Expedição
  • Gestão de contratos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Orçamentos/estimativas
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Relógio de Ponto Online
  • Roteamento
  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Cobrança e faturamento
  • Gestão de clientes
  • Gestão de expedição
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Rastreamento de equipamentos
  • Reservas online
  • Cargas fracionadas e compartilhadas
  • Cobrança e faturamento
  • Gerenciamento de armazenamento
  • Gestão de clientes
  • Gestão de expedição
  • Gestão de frotas
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de leads
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de reclamações
  • Gestão de trabalhos
  • Mobilidade militar e GSA
  • Mudanças interestaduais
  • Mudanças internacionais
  • Mudanças locais
  • Orçamentos e estimativas
  • Banco de dados de custos
  • Comércio e indústria
  • Conjunto pré-montado
  • Cotizações e propostas
  • Estimativa de custos gerais
  • Estimativa de materiais
  • Gestão dos encaixes
  • Importar/exportar dados
  • Para contratantes em geral
  • Pedidos de mudanças
  • Agendamento
  • Banco de dados de custos
  • Cobrança e faturamento
  • Cotizações e propostas
  • Estimativa de materiais
  • Gestão de clientes
  • Gestão de lances
  • Gestão de projetos
  • Pedidos de mudanças
  • Agendamento
  • Cobrança e faturamento
  • Custos do trabalho
  • Gestão de clientes
  • Gestão de contratos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de expedição
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de garantias
  • Agendamento
  • Banco de dados de custos
  • Cobrança e faturamento
  • Comércio e indústria
  • Cotizações e propostas
  • Estimativa de materiais
  • Gestão de financiamento
  • Importar/exportar dados
  • Manutenção de equipamentos
  • Tarifas de mão de obra

Produtos alternativos

Produtos similares

As avaliações mais úteis do Housecall Pro

Housecall Pro Getting Better With Age.

Avaliado em 24/09/2019
Brian E.
President
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We are a small HVAC service and install company. Using Housecall Pro has been a positive experience. It has greatly improved scheduling for both customers and employees. A/R has been a very positive aspect. Integration with QB has made the accounting side of the business cleaner with less conflict. We are now beginning to use the service contract feature. HCP support always respond in a timely fashion and are always seeking to improve.

Vantagens: Seamless integration with Quickbooks is the most important feature. Once we learned to categorize where we wanted charges to show in QB such as "Labor" or "Material & Supplies" then reconciliation became easy. Software is easy to navigate and customize. Scheduling service for our customers is a major feature and increases customer confidence. Our A/R has improved dramatically. More of our customers use the pay online feature and the ability to accept cc payments is a huge plus. Admin settings allow to set cc minimum payments and employee access through mobile app.

Desvantagens: Would love have an attachment icon in customer history window indicating service calls that have attached photos or documents uploaded without having to open each one individually. I would also like to have the ability to record customer equipment Model & Serial #'s and connect services to particular equipment. Example: Customer has (5) individual air con systems. Enter Model & Serial #'s, and name systems. Then all future service at that site can be attached to a particular piece of equipment with the ability to run a report. Options for "Summer" & "Winter" maintenance to run reports for recurring future would also be on my wish list.

Great Product

Avaliado em 23/09/2019
Jennifer D.
Office Manager
Engenharia mecânica ou industrial, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: MY overall experience has been great, whenever i need customer service they are available and always helpful via chat or phone call

Vantagens: The owners were use too and liked a different dispatching/invoicing system. When I was hired as the Office Manager I was trained to use that system but always felt like it was out dated and not user friendly. I ran across an ad for house call pro on social media. I immediately loved what I saw, the ease of the program and how customers could make payments online and leave reviews for our business and technician experience. I showed the owners and we made the switch to housecall pro and have never regretted it.

Desvantagens: I wish the system could notify me when my technicians went in route, started there job and finished there job. Wish some sort of push notification or a chime when the dash board is open

HCP listens

Avaliado em 20/09/2019
Ben H.
Founder
Serviços de Facilities, 13-50 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We enjoy using HCP. There the best we've used by far, and we've used camelot and servicemonster. The Mastermind was helpful and we get the feeling they overall care and are out there to make us better. Our clients rave about the omw's and finishes communication. I love texting through the app (although I wish you could see/use that from the desktop). It simply makes us look more professional and it usually works... which is more than I can say about other services.

Vantagens: I like that a conference call was set up with me to discuss a major issue I had with billing multiple contact/dept clients. They listened to my concerns and within 2 hours made a change to the software they we now utilize on a weekly basis.

Desvantagens: There's still a few buttons that need to be accessible a little easier. For instance, the client search has too many steps to be the single most used button. (that's why we have hcp is to keep track of our clients info etc. (too many un-needed steps). You've made me click the client page, then I have to select the search bar... which happens to be on the opposite end of the screen. Either have the search bar auto fill (start curser there) so we can click client, and then start typing the clients name, or (my preference) add the search bar to the header and have it accessible from every page. 2nd biggest fix requested: I really wish we would get a notification similar to when a invoice doesn't connect with QBO properly for when our text and emails don't go through to the client. We love the software so much that we use the omw, finish tabs as well as sending estimates via email... and it's frustrating hearing the client didn't receive the notification only to then learn we had a missing letter or wrong digit etc. that we could have caught initially. It makes the client feel like we've forgotten them when they are expecting the notification and we do our part, but they don't receive it.... and we don't know that it didn't get completed.

Why House Call Pro

Avaliado em 21/09/2019
William K.
Owner/Piano Technician
Música, Profissional autônomo
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: My availability calander being available to customers who visit my website is the number one reason I've doubled my business in the past year.
I'm thrilled with it.

Vantagens: About a year ago I got a call from someone from House Call Pro requesting to schedule a demo on my laptop.
I requested an in person demo.
I went to San Diego and talked with the amazing people there.
I was told I could have a software that would allow my customers to schedule an appointment online from my website. I was floored because I was looking for exactly that. Plus they could set me up so after I was finished with a service call I could send my customer an invoice that they could use to pay me with a credit card and also I could use the software to record that they payed by check or cash as well. I would have a complete CRM and at a very affordable price.

Desvantagens: I realized early on that in order for me to benefit from using this software I'd have to really use it to it's full potential.
Most if the time if I dropped the ball it was because I did not fully utilize the full capacity of the software.

House call review

Avaliado em 20/09/2019
Barry C.
Owner
Arquitetura e planejamento, Profissional autônomo
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Vantagens: App use experience is phenomenal. I have written estimates In a time crunch in the driveway of the customers house b4 a sales meeting. While not ideal, the ability to have something for my client rather than nothing is all the difference. Only Houscall makes this possible.

Desvantagens: Housecall over all gets 5 stars , no question about it. The only reason I gave 4 stars is some areas is because I am seeing the potential of the product and would like to see house call achieve that potential.
Web based use is definitely not the same experience as the app. Pages bog, cursors lag, and it takes time to write proposals and navigate.
While the organization of the web based platform is truly superior, the navigation is not.
I choose to log on the web based platform because of the clarity and organizational benefits but I often find myself frustrated, losing unsaved pages or saying “ common”.
With that said there is nothing that even comes close to what housecall offers me so take that criticism in perspective to the the truly awesomeness of house call as a whole.
I would like to add that house call software engineers have come up with some great ideas! Ideas I never knew I needed but now can not go with out.
Features such as street view and home value in the customers page is very helpful. Other helpful features SA colab with employees and sales updates, employee tracking and credit card processing on site are In app features I have been introduced to that I can’t live with out. These features may not seem like the back bone of your business head on but i can tell you in hindsight they all add up and contribute to your over all competitive edge.

Ler mais avaliações