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Conheça JIRA Service Management

O Jira Service Desk é um software de central de serviços simples e fácil de usar, simples de configurar pelo administrador e tem tudo que as equipes de TI precisam, incluindo regras de automação, SLAs, geração de relatórios em tempo real e processos com certificação ITIL, como gestão de incidentes, problemas e gestão de mudanças. Ofereça um ótimo serviço, a uma fração do custo e tempo de preparação dos concorrentes.

Quem usa JIRA Service Management?

Equipes de TI. As empresas em crescimento estão deixando de usar e-mails para suporte, que desejam que uma solução seja implementada rapidamente, queiram consolidar sistemas e usar uma única plataforma em TI.

JIRA Service Management Software - 1
JIRA Service Management Software - 2
JIRA Service Management Software - 3
JIRA Service Management Software - 4
JIRA Service Management Software - 5

Está em dúvida sobre o JIRA Service Management? Compare com uma alternativa popular

JIRA Service Management

JIRA Service Management

4,5 (696)
19,04 US$
mês
Versão gratuita
Versão de teste gratuita
113
46
4,2 (696)
4,3 (696)
4,3 (696)
VS.
Preço inicial
Opções de preços
Recursos
Integrações
Praticidade
Relação qualidade/preço
Atendimento ao cliente
25,00 US$
mês
Versão gratuita
Versão de teste gratuita
215
17
4,1 (777)
4,1 (777)
4,2 (777)
As barras de classificação verdes mostram o produto vencedor com base na nota média e no número de avaliações.

Outras ótimas alternativas ao JIRA Service Management

Salesforce Service Cloud
Melhores recursos
Banco de dados de contatos
Gestão de filas
Histórico do cliente
Salesforce Sales Cloud
Melhores recursos
Banco de dados do cliente
CRM
Gestão de clientes
osTicket
Melhores recursos
Gestão de tíquetes
Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
Portal de autoatendimento
Pivotal Tracker
Melhores recursos
Gestão de tarefas
Planificação/Programação de projetos
Priorização
Intercom
Melhores recursos
Bate-papo ao vivo
Bate-papo com o consumidor em tempo real
Bate-papo/Mensagens instantâneas
HubSpot CRM
Melhores recursos
Gerenciamento de contatos
Gestão de leads
Gestão do pipeline de vendas
Confluence
Melhores recursos
Armazenamento de documentos
Ferramentas de colaboração
Gestão da base de conhecimento
GitHub
Melhores recursos
Controle de fonte
Controles/permissões de acesso
Ferramentas de colaboração
ManageEngine ServiceDesk Plus
Melhores recursos
Gerenciamento de tickets de suporte
Gestão de incidentes
Gestão de tíquetes

Avaliações do JIRA Service Management

Pontuação média

Geral
4,5
Praticidade
4,2
Atendimento ao cliente
4,3
Recursos
4,4
Relação qualidade/preço
4,3

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
58%
4
34%
3
6%
2
2%
1
0%
Sônia
Sônia
Gerente de Negócios Agro, Brasil
Usuário do LinkedIn Verificado
Bancos, 501 - 1 000 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Jira S Management

5,0 ano passado

Comentários: Essa ferramenta foi muito bem desenvolvida, muito prática e de fácil compreensão.

Vantagens:

Praticidade, facilidade de acesso e rapidez

Desvantagens:

Dos poucos meses que estou utilizando a ferramenta, não tenho nada para reclamar.

adriana
Coordenadora de suporte, Brasil
Serviços e tecnologia da informação, 501 - 1 000 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

avaliação Jira

5,0 há 2 anos

Vantagens:

de fácil utilização e intuitivo as informações são claras

Desvantagens:

não tenho contras, é ok para o meu dia a dia

Bruce
Empresario, Brasil
Medicina alternativa, 2 - 10 funcionários
Usou o software para: Avaliação gratuita
Fonte da avaliação

Resenha sobre o Jira -Excelente programa

5,0 ano passado

Comentários: O jira é um excelente produto, me ajuda muito no dia a dia.

Vantagens:

O jira tem muitos recursos úteis no meu dia a dia, desde o compartilhamento de ideias a gestão de conhecimento, ele agrega muito em meu trabalho.

Desvantagens:

Não tenho ressalvas negativas, apenas achei que poderia ser um pouco mais intuitivo.

Lohaine
Analista de Teste de TI, Brasil
Telecomunicações, 1 001 - 5 000 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Avaliação Jira

4,0 há 2 anos

Vantagens:

A patricidade de gestão de tasks. A eficácia do monitoramento das atividades da equipe e a organização dos itens.

Desvantagens:

O recurso de clonar uma task pode ser melhorado. Ao clonar uma task, precisamos atualizar a página e encontrar onde ela foi parar. Se ela já aparecesse na tela (sem precisar ficar buscando por ela) seria o ideal.

danielle
Analista de Conversão, Brasil
Software, 1 001 - 5 000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

prático e intuitivo

5,0 há 2 anos

Comentários: excelente.utilizo várias vezes ao dia, para diversos projetos.delegação, encerramento e monitoramento super fácil

Vantagens:

Utilizo para monitorar meus projetos e delegar tarefas para os demais setores.gosto da facilidade de uso e da forma de organização das minhas rotinas.

Desvantagens:

não vejo contras, já estou habituada a ferramenta. já faz parte do meu dia a dia

Avaliador Verificado
Usuário do LinkedIn Verificado
Ócio, viagens e turismo, 2 - 10 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Sistema que facilita e otimiza a gestão do trabalho

5,0 há 2 anos

Vantagens:

O software é extremamente fácil de se utilizar, ferramentas de gestão e resolução, utilizo muito também na abertura de chamados, vinculados ao sistema da CVC Corp empresa que utiliza em larga escala tal software.

Desvantagens:

O tempo de resposta em relação a uma demanda foi um pouco longo, contudo era algo complexo, mas foi solucionado, baita recursos, recomendo muito.

Silas
Silas
CEO, Brasil
Usuário do LinkedIn Verificado
Serviços e tecnologia da informação, 2 - 10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Gerenciamento de tickets perfeito

5,0 há 2 anos

Vantagens:

Melhor gerenciamento de tickets entre as equipes. Integração perfeita com softwares de crash e mensageiros.

Desvantagens:

Algumas funções são um pouco confusas. Criação de templates também poderia ser melhor.

Luiz Antonio Nunes
QA, Brasil
Serviços e tecnologia da informação, 51 - 200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Boa ferramenta centralizadora porém com fluxo complexos demais

4,0 há 2 anos

Comentários: é muito intuitiva e bem utilizada no mercado

Vantagens:

Ferramenta centralizadora muito prática para gerenciar entregas e tickets

Desvantagens:

Lentidão e alguns fluxo são confusos as vezes é muito complicado alterar status de tarefas , precisa chamar o administrador da ferramenta

Derick
Derick
Desenvolvedor RPA, Brasil
Usuário do LinkedIn Verificado
Serviços e tecnologia da informação, 201 - 500 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Funcionalidades Jira

5,0 há 2 anos

Vantagens:

A facilidade em abrir chamados para outras áreas da empresa

Desvantagens:

Até o momento sem contras sobre o software

Emerson
Consultor Atlassian, Brasil
Serviços e tecnologia da informação, 201 - 500 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Atlassian Jira

5,0 há 2 anos

Vantagens:

Software muito fácil de utilizar e integra com as melhores ferramentas.

Desvantagens:

A falta de possibilidade de alteração sobre o código front-end.

Laura
Laura
Human Resources Generalist, EUA
Usuário do LinkedIn Verificado
Hospitais e Saúde, 1 001 - 5 000 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Simple and effective task management software

4,0 ano passado

Comentários: It's useful for monitoring progress and coordinating the many tasks that have been delegated. In fact, the tool's progress track can be used to make estimates for the deadlines themselves.

Vantagens:

We utilize Jira to proactively guard against issues, notify clients when they are discovered, and monitor their progress and enhancements. Having the assignor's identity and that of the assigned person clearly shown also helps establish trust.

Desvantagens:

I had trouble finding older tickets or finding out who else had been assigned to the key I was working on; an internal chat function could greatly benefit those of us waiting for clients to respond to comments.

Muhammad Suffian
System engineer, Itália
Segurança de rede e informática, 11 - 50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Alternativas consideradas anteriormente:

Jira used by a system engineer

5,0 há 7 meses

Comentários: Overall, JIRA Service Management is powerful and customizable, but has a complex setup, steep learning curve, and can be costly.

Vantagens:

Seamless JIRA integration, customizable workflows, advanced automation, user-friendly interface, robust reporting, scalable, SLA management, and extensive third-party integrations.

Desvantagens:

Complex setup, expensive for small teams, slower with large data, steep learning curve, and overwhelming customization for non-tech users.

Terry
IT asset manager, Austrália
Saúde, bem-estar e condicionamento físico, 5 001 - 10 000 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Jira is a good tool but need to know the limitation

3,0 ano passado

Comentários: The ITSM offers a high-quality service and a competitive price compared to other tools. However, it requires a skilled implementation partner for a successful deployment. This tool also needs ongoing support and maintenance to ensure optimal performance. It is not advisable to rely on a short-term professional service during deployment without continuous support/improvement.

Vantagens:

Jira's ITSM module is user-friendly and intuitive. You don't need much training to master it. One of the features I appreciate most is the ability to mention other people with @ in the comment section and keep them updated on the ticket status.

Desvantagens:

The IT asset management module is very complex and requires a lot of configuration to enable the basic features. The out of box feature in this module was not useful for my purposes. I had to set up the IT asset classes from the schema level, which was time-consuming and tedious.

Carlos
Endpoint System Administrator, EUA
Educação superior, 51 - 200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

JIRA enhances your management!

5,0 há 4 meses

Comentários: Overall it has been a great resource for our institution. With the seamless tools imbedded in the program, it has enhance our productively and user communication. Our team has had a great experience and new employees find it easy to learn!

Vantagens:

This product helps our institution track ticket stats and helps us communicate with our customers efficiently.

Desvantagens:

The user interface could use a bit of a revamp. We also noticed that some workflow process could be added to track assets and maintain inventory.

Mohammed
IT Specialist, EUA
Imobiliárias, 51 - 200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Jira Service Desk Management

4,0 há 10 meses

Comentários: Overall I have been using Jira Service Mangement for 6 years and I love finding about new features and integrations.

Vantagens:

I like the analytics and incident management part of the Jira service desk management and of course the ease of locating tickets and updating them.

Desvantagens:

I feel like JQL is necessary for important searches which not everyone has experience with.

Layne
Application support specialist, EUA
Manutenção predial, 201 - 500 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Alternativas consideradas anteriormente:

Good but needs integrations to look better

4,0 há 5 meses

Vantagens:

Managing projects in service management is easy & integrating various applications into it is seamless

Desvantagens:

A bit confusing at first, roles seem jumbled at first glance & service management itself is a bit ugly when looking at it externally

Boris
CEO, Chéquia
Internet, 11 - 50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Alternativas consideradas anteriormente:

Top of the market

5,0 há 9 meses

Comentários: Overall, Jira has many integrations and way tu automate in-house processes. Second to none.

Vantagens:

Jira is standard of IT industry for managing effective development and connecting it to other teams in the company.

Desvantagens:

Jira can be sometimes complicated which is expected considering the amount of feature it needs to handle complex business processes.

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist, EUA
Usuário do LinkedIn Verificado
Hospitais e Saúde, 10 000+ funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

We track incoming work with Jira Service Management

4,0 ano passado

Comentários: I prefer Jira Service Management because it is very similar to Jira software; If you are familiar with Jira software, you will have no problem using this one. Concise but effective.

Vantagens:

First of all, Jira allows us to manage customer support requests in an organized way. They can be tailored to individual squads and relatively easily monitored. All relevant details can be stored in one location in a Jira request. Jira is an easy-to-use tool and request tracker for teams, with features including customizable dashboards, access permissions, and time/effort monitoring.

Desvantagens:

Inadequate translation of Jira Service Management into other languages is one of its biggest drawbacks, as it results in an unnatural hybrid between English and the selected language.

Shreya
Shreya
Product Manager, Portugal
Usuário do LinkedIn Verificado
Hospitais e Saúde, 11 - 50 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Alternativas consideradas anteriormente:

The best tool for Helpdesk which works seamlessly with Jira

5,0 ano passado

Comentários: My team enjoys this tool a lot and we surely feel this is the most suited tool for the workflow we have. Highly recommend for helpdesk in IT

Vantagens:

Works so well with a support email ID to collect client helpdesk issues, and even link them to development (IT project) tickets

Desvantagens:

Perhaps the dashboards can be easier and more insightful, for checking workload, number of issues managed per staff member etc

Dawit
Dawit
IT Administrator, Austrália
Usuário do LinkedIn Verificado
Serviços e tecnologia da informação, 2 - 10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Effortless Collaboration and Task Management: A Closer Look at JIRA Service Management

5,0 há 2 anos

Comentários: My overall experience with JIRA Service Management has been exceptional. The platform has revolutionized our incident management process and significantly improved collaboration among team members

Vantagens:

One of the aspects I liked most about Jira Service Management was its exceptional incident resolution efficiency. The platform truly excels in streamlining the incident management process, enabling our team to respond swiftly and effectively to any issues that ariseWith Jira Service Management, we were able to create a centralized incident ticketing system that provided complete visibility into ongoing incidentsThe automation capabilities of Jira Service Management were a game-changer. We were able to set up predefined workflows and triggers, ensuring that incidents were routed to the appropriate teams and escalated as needed

Desvantagens:

While Jira Service Management offers a plethora of robust features, one area that I felt could benefit from improvement was its reporting capabilities. Although the platform provides basic reporting functionalities, there are certain areas where additional enhancements would be valuable

Avaliador Verificado
Usuário do LinkedIn Verificado
Software, 51 - 200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Jira is your ally for scrum management!

5,0 há 12 meses

Vantagens:

The flexibility, all the things you can setup for a project to be tracked here, the board management, workflows, assignments, roles and that fits so great for Scrum teams.

Desvantagens:

We are lacking to have a free test cases management in Jira.

XUAN MAI
Product Manager, Alemanha
Serviços financeiros, 11 - 50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Very satisfied overall, however there is still room for improvement

5,0 há 8 meses

Comentários: Overall I'm pretty satisfied with JIRA service management, except for some missing functionalities as described above

Vantagens:

The ticketing system is very easy to use and intuitive.

Desvantagens:

While it is very easy to write the description for a ticket and edit it later, it is also highly error prone because anyone could just accidentally click on the description area and accidentally change something in there. However, there's no built-in tool to revert the accidental changes.

Avaliação anônima
Software, 1 001 - 5 000 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Alternativas consideradas anteriormente:

One of the best choices for a customer service desk

5,0 há 7 meses

Vantagens:

Highly customisable service desk portal, from the fields to the UI. We can set up a new portal in minutes for every new project and easily tie the tickets to our internal Jira Software projects keeping internal and external discussions separate.

Desvantagens:

SLA management should be made easier as well as the reporting options. Naturally the easy integration between the service desk and the software issue tracking system occurs if you are using Atlassian, good luck with other tools.

Rupa
Quality Engineer, GB
Software, 51 - 200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Excellent software for incident and ticket management

4,0 há 5 meses

Comentários: It is a intutive software that has made our incident and ticket management so easy

Vantagens:

It has made the incident and ticket mangement so easy. Its jntegration witj Zendesk is so helpful

Desvantagens:

The configuration takes a bit of time. If you have not used Jira earlier then learning takes a bit if time.

Alper
Analyst II, Turquia
Serviços e tecnologia da informação, 5 001 - 10 000 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Jira service mamagent is useful for me

5,0 há 10 meses

Comentários: My total idea is the Best choice for ticket management

Vantagens:

Usage and crearimg tickets are so easy and have good interface

Desvantagens:

I do not have something bad for jira management