Avaza

Avaza

da Avaza Software

Quem usa o Avaza?

Avaza is used by all manner of small and medium-sized client-focused businesses. It's perfect for managing internal & customer-facing projects, tracking timesheets & expenses, quoting & invoicing

Conheça o Avaza

Avaza is an all-in-one solution for project management, resource scheduling, tracking time, managing expenses, quotes & invoices. Teams of all sizes, from freelancers to large businesses, will love it, for its simple & intuitive design with powerful features. You can work on projects, track time, manage expenses and invoice your customers all in one place. Available in the cloud, from any device.

Avaza - Informação

Avaza Software

http://www.avaza.com

Fundada em 2012

Avaza - Preços

O Avaza possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do Avaza a partir de 9,95 US$/mês.

Preço inicial

9,95 US$/mês

Versão gratuita

Sim

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do Avaza

Ferramentas de Gestão de Projetos
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gestão de carteira
Gestão de ideias
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Modelos personalizáveis
Métodos tradicionais
Portal do cliente
Quadro kanban
Seguimento do custo até a conclusão
Acesso para Celular
Controle de horas
Criar subtarefas
Ferramentas de colaboração
Gamificação
Gestão de tarefas recorrentes
Rastreamento de percentual de progressão
Relatórios e análise de dados
Visualização de Gantt/linha do tempo
Visualização de lista de tarefas
Visualização de planilhas
Visualização em tabela de tarefas
Banco de dados de funcionários
Cobrança e faturamento
Controle de tempo offline
Controle de tempo por celular
Cálculo de horas extras
Gestão do quadro de horários
Horas faturáveis e não faturáveis
Rastreamento de vagas e licenças
Registro automático de tempo
Taxas de cobrança múltiplas
Aceita o método Scrum
Apto para a metodologia ágil
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Gestão de carteira
Gestão de edição
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Gestão de testes e controle de qualidade
Priorização
Quadro de referência de produtos
Rastreamento de erros
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Acesso para Celular
Cartão perfurado
Cartão perfurado online
Controle da estação de trabalho
Controle de licenças médicas
Gestão da folha de pagamento
Gestão do quadro de horários
Mensagens instantâneas
Rastreamento de vagas e licenças
Reconhecimento biométrico
Relatórios e análise de dados
Seguimento de assalariados
Colaboração
Compartilhamento de arquivos
Controle de horas
Gerenciamento de documentos
Gestão de campanhas
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
CRM
Cobrança e faturamento
Controle de horas e despesas
Ferramentas de colaboração
Geração de propostas
Gerenciamento de documentos
Gestão de carteira
Gestão de orçamentos
Gestão de projetos
Gestão de recursos
Portal do cliente
Acompanhamento de faturas não pagas
Cobrança e faturamento
Cobrança recorrente
Compensação de cheques
Compensação de pagamento excedente
Depoimentos do cliente
Gestão de coletas
Livro de contas a receber
Pagamentos parciais
Processamento de pagamento online
Processamento de pagamentos ACH
Controle de despesas
Controle de horas
Faturação automática
Gerenciamento de documentos
Gestão da contabilidade
Gestão de calendários
Gestão de casos
Portal do cliente
Banco de dados de contatos
Calculadora de impostos
Cobrança de projetos
Cobrança por horas
Cobrança recorrente ou de assinaturas
Faturamento de contingências
Faturas personalizáveis
Faturação online
Gestão de agências de cobranças
Múltiplas moedas
Pagamentos móveis
Pagamentos online
Portal de cobrança
Processamento de pagamentos
Colaboração
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Elaboração de orçamentos
Gestão de carteira
Gestão de mudanças
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Painel
Planejamento de projetos
Relatórios e análise de dados
Controle de despesas
Controle de horas e despesas
Controle do processo de aprovação
Gestão de recibos
Gestão de reembolsos
Gestão do fluxo de trabalho
Múltiplas moedas
Acompanhamento de atividades
Cobrança e faturamento
Controle de despesas
Controle de horas
Controle de horas pelo cliente
Controle de horas pelo projeto
Gestão de reembolsos
Rastreamento do projeto

Avaza - Avaliações

Exibindo 5 de 330 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,5/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,5/5
Relação qualidade/preço
4,6/5
Juliana W.
Co-Founder
Publicidade e marketing, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/12/2019

"Great to have everything from task management to invoicing in one place"

Comentários: Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.

Vantagens: The task management system is robust and easy to learn, so onboarding new people is simple. And for us, a big benefit was going straight from project to invoice. No more importing or exporting information and doubling up on data entry tasks.

Desvantagens: Scheduling recurring tasks is currently a little clumsy. You cannot set a task for "First Monday" of the month, for example. However, I'm told they have improved scheduling for recurring tasks in the works by their customer service.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/12/2019
Simon D.
Sales & Support Director
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/05/2020

"An excellent, intuitive, and easy-to-use project & task management system"

Comentários: Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate to Avaza easy. Avaza's importing process enabled us to export tasks from our old system and import into Avaza. Avaza's support is very responsive - and they've even made changes based on suggestions from me.

Vantagens: I have used a raft of alternative task & project management SaaS (software as a service) solutions. Additionally, I have trialled around 15-20 different task & project management SaaS solutions. With out a doubt, Avaza is the best solution I have ever used; it is intuitive, easy-to-use, very responsive in speed, has a great smartPhone app to compliment the web-based system, it integrates with Xero (for accounts), and has a raft of sophisticated features and views (Kanban-styled boards, Gantt Charts, task lists, priority views, status views, etc, etc etc!). The features we don't as yet use include Estimate and Invoicing creation, but we may well move to using these too.

Desvantagens: A great SaaS solution and I think if I was to want to additional features added, then one would be chat integration (currently comments are available, but no chat). And the 2nd would be an enhanced file management facility, whereby you could upload to a File Repository/Folder, tag the image, assign it to a project, rename the virtual file name, and move it to another folder for housekeeping.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/05/2020
Sarah P.
owner
Publicidade e marketing, Profissional autônomo
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    5/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/03/2018

"Functional but not a perfect fit"

Vantagens: I liked the clean structure of Avaza, and the budget features. It's a good option for a business who doesn't rely heavily on project management to drive their productivity. Their customer service was very helpful though when I was letting them know we were going in another direction and they genuinely seemed to want to know what was driving our decision.

Desvantagens: We run a marketing/PR based business, and we were looking for a one-stop-shop project management and back office system. While we knew that was a long shot, we tried Avaza for several months and even gave them a second go when our current system wasn't doing everything we needed as well. I would have liked to see Avaza have different dashboard customization views so we could tailor the system to be more project centered instead of a financial view upon logging in. Since we use a different billing and accounting software, this data on our dashboard would remain blank and the dashboard wouldn't even be utilized. Also by the time we added all of our employees and contractors to have timesheet accessibility, we would have been paying a lot more in extra monthly fees than we were looking to spend. It just started really adding up for us when other software companies offer these options within their pricing tiers.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/03/2018
Nupur W.
Senior Consultant
Consultoria de gestão, 13-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/04/2020

"Easy collaboration and Time tracking"

Comentários: Its been very helpful. We are able to easily collaborate without clients and all information sits in a centralized space.

Vantagens: Timesheet feature (Billable vs Non-Billable tracking)
Extensive reporting
Task allocation

Desvantagens: I am satisfied with what this product offers. My suggestion is that we should have the ability to assign tasks to multiple users.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/04/2020
Grace L.
Designer
Design, Profissional autônomo
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/11/2019

"Great project and resource management tool"

Comentários: I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com – and Avaza is the only one that allows me to create projects, estimate hours, manage capacity, and track time in the same platform, without spending a lot of time configuring it. I was able to set up Avaza using a project spreadsheet I had already created and the whole configuration process was pretty quick.

Vantagens: I love that it combines resources management and project management into one tool. Perfect for small design studios and agencies that need to know if their employees have the bandwidth to take on a new project (it also takes into account holiday/vacation time!). I use Avaza to create project estimates for clients, knowing that I can easily import from a spreadsheet and adjust timeline/dependencies once the project is confirmed. All on the free plan, too!

Desvantagens: The UI could be a bit better-designed. There are some things, like the top toolbar design and the navigation menu for projects, that aren't really the best user experience. But then again, I'm a designer. My only complaint is that it's hard to bulk-edit tasks and it's not possible to do so with CSV import; you can't even select multiple tasks to delete, which can be an administrative time suck if you have a lot of tasks to edit/delete from a project.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/11/2019