Quem usa o Float?

Agências, estúdios e empresas que precisam acompanhar quem está trabalhando em quê e quando. Float agenda equipes em mais de 150 países.

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O aplicativo líder em gestão de recursos para agências, estúdios e empresas.

Float ajuda as principais equipes do mundo, incluindo RGA, Vice e Buzzfeed, a prever o tempo desde 2012.

Design bonito e simples, tecnologia extremamente rápida, colaboração em tempo real. A intuitiva interface de arrastar e soltar do Float simplifica o agendamento da equipe.

Float inclui aplicativos para iPhone, iPad e Slack.

Avaliação gratuita por 30 dias.

Float - Informação

Pixel Paddock

https://www.float.com

Fundada em 2012

Float - Preços

O Float possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do Float a partir de 5,00 US$/mês.

Preço inicial

5,00 US$/mês

Versão gratuita

Sim

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do Float

Ferramentas de Gestão de Projetos
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gestão de carteira
Gestão de ideias
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Modelos personalizáveis
Métodos tradicionais
Portal do cliente
Quadro kanban
Seguimento do custo até a conclusão
Agendamento automatizado
Agendamento de aulas
Agendamento de compromissos
Agendamento de grupo
Agendamento de recursos
Agendamento em tempo real
Alertas/notificações
Cronograma de instalações
Gestão de reservas de quartos
Planejamento de pessoal
Várias localizações
Colaboração
Compartilhamento de arquivos
Controle de horas
Gerenciamento de documentos
Gestão de campanhas
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Calendário de marketing
Cobrança e faturamento
Colaboração
Compartilhamento de arquivos
Controle de horas
Gestão de clientes
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Colaboração
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Elaboração de orçamentos
Gestão de carteira
Gestão de mudanças
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Painel
Planejamento de projetos
Relatórios e análise de dados
Agendamento de recursos
Alocação e planejamento de recursos
Arrastar e soltar
Gestão de capacidades
Pesquisa e filtro
Previsão
Rastreamento de habilidades
Relatórios de utilização
Seguimento de relatórios/projetos
Acesso para Celular
Agendamento automatizado
Distribuição de cronogramas
Gestão da folha de pagamento
Gestão de recursos
Mensagens instantâneas
Relatórios e análise de dados
Relógio de ponto online
Troca de turnos
Ferramentas de colaboração
Gestão de modelos
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de tarefas
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Monitoramento do progresso
Métodos tradicionais
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de data de vencimento
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gráficos de Gantt
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Seguimento do custo até a conclusão
Acesso remoto
Assinatura eletrônica
Bate-papo ao vivo
Chat com vídeo
Colaboração
Conferência virtual
Gerenciamento de reuniões
Gestão de tarefas
Monitoramento da atividade dos funcionários
Rastreamento de fuso horário
Softphone
Suporte remoto

Float - Avaliações

Exibindo 5 de 823 avaliações

Geral
4,5/5
Praticidade
4,5/5
Atendimento ao cliente
4,5/5
Recursos
4,1/5
Relação qualidade/preço
4,3/5
Aidan D.
Chief Product Officer
Software, 51-200 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/01/2019

"Beautifully simple and easy to use"

Comentários: Float is a product I like using, and I wish some of its features and UX elements were in the other software that I use! We use Synergist for job and project management, but Float for scheduling because it UX is so much better than Synergist's scheduler tool.

Vantagens: Float's user interface and logic are inspirational. They have made the activity of coordinating multiple resources on multiple projects about as easy as it can be. They have paid a lot of attention to usability, efficient use of screen real estate and simple navigation. However the killer feature is the intuitive yet clever way that searching and data navigation work. All searching and filtering is done using a single search field, which offers indexed word search on pretty much everything including tags. There is also a well-worked out protocol for handling union and intersect searches.

Desvantagens: The only real bugbear is that any user that can enter data into the system can define new values for any field. It isn't possible to centrally control lists such as task names, clients, job descriptions etc. This means that if you have more than one person using the system, very quickly you get different versions of the same thing being defined (e.g. job roles being slightly different) which makes it difficult to analyse across records. Not a dealbreaker, but I do think it should be possible to lock down lists of values. Also it would be good if you could zoom out the view a little more - if you're dealing with more than a dozen resources/projects.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/01/2019
Tomasz F.
CEO
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/09/2019

"Resource planning in big picture"

Comentários: Float is great tool that helps us in three ways: 1. Planning resources in the near future - thanks to this we can easily know what specialist and when will have free time for some short maintenance or start new project. 2. Planning time off office days 3. Get statistics about how much time was spend in which project in wide perspective and quickly check who and when was working on what milestone off the project for client reports.

Vantagens: How easy it is. To book resource or edit time range you only need a few clicks or drag and drop.

Desvantagens: It will be nice to get notifications about not booked time of some resource and small tool for moving all booked resources for a given project in time.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/09/2019
Callison N.
Art Director
Relações públicas e comunicações, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/06/2020

"Packed full of features but not fully utilised"

Comentários: It was easy to implement and helped streamline our scheduling of jobs within the team. However, it is has lots of features which weren't properly utilised and lacked better user experience.

Vantagens: It does not require all users to create a user and login. The administrative team set up all colleagues and could get started with scheduling work immediately. That convenience helped allow the rest of the team to be freed of the cumbersome admin work and concentrate on our tasks. The whole seamless implementation is complemented by how our team members could check our schedules right from the browsers.

Desvantagens: The application seemed to be a bit laggy. It is probably due to a lot of features that most of us do not require using. Without proper onboarding UI/UX, it further discourages us from exploring the application to find out how to put it to good use.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/06/2020
Laura P.
Production Coordinator
Produção audivisual, 2-10 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2019

"Great value. Lots of potential"

Comentários: I've been using CETA scheduling software for the last 4 years in big VFX companies and I must say that Float is not there yet but is actually getting broadly comparable. In the last 4 months that I introduced it into my new team it's proved to be quite useful to keep track of the progression of our projects. During these months I've seen that it has already improved in many areas that I'm excited to see what comes next.
I can see it can become a really powerful software.

Vantagens: There aren't may softwares that let you schedule a team in such an easy and organised way.
I think most softwares nowadays are too complex and make you spend more time organising tasks than actually working on them.
Float is so clear and simple you can actually use it to manage big projects without spending too much time on it.

Desvantagens: It's getting better, but it would be very useful if we could: - Right click on a pencil and be able to copy it over into a different person.
- Book more than one person on the same project (for example if two workers are on the same project because one of them is doing a training but you don't want to charge twice for that time).
- Lately when I try to schedule more than 1 project in one day on the same person I get a message saying I can't schedule anyone for more than 24 hours) even if I'm not exceeding the 8 normal working hours. It'd be great if that could be fixed.
- It'd be good if milestones were more visible.
- I think reports should be a bit less complicated and more visual.
- It'd be really helpful if you could group projects up in folders when you go to the Projects tab as at the moment we have like... 45 different projects going on and although we color code them it's difficult to organise all of them.
-I'd like to have more than only three types of view when looking at our schedules a part from 'Days, 'Weeks' and 'Months'.
It'd be great if you could 'Archive' users as well as projects. So when a worker it's not working at the company anymore and you don't want to pay for it on Float you can kind of 'Archive' him (so you are not able to book him on anything but still you can see him on the boards so you don't loose what it's been scheduled on him.)

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2019
Ian T.
Creative Services Manager
Gestão da educação, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/03/2020

"You float my boat"

Comentários: I'm pretty much scheduling 9am-5pm as part of my job, so I needed something that was 'clean' and easy to use, as well as having the required functionality. I trialled a few other software products and found Float came out on top.

Vantagens: The user-friendliness. It doesn't try and be too over complicated.

Desvantagens: only downside is that I'm unable to brand it up a bit with our company logo's/colours. Not a biggy though, more of a nice to have.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/03/2020