Service Fusion

Service Fusion

da Service Fusion

Quem usa Service Fusion?

We serve over 3,000 small and mid-sized field service companies in the HVAC, plumbing, electrical, appliance repair, home automation, A/V, locksmith, IT, and many other service industries.

O que é Service Fusion?

Easy. Powerful. Mobile. Create estimates & jobs and schedule them in under 60 seconds. Invoice & process credit cards. Track customer equipment history, run sales revenue and commission reports. Send text message and email reminders to customers. Integrated with QuickBooks Desktop & Online. No per-user fees, no contracts. Starting at $99 per month per company. Request a free demo today.

Service Fusion - Informação

Service Fusion

http://www.servicefusion.com/

Fundada em 2014

Service Fusion - Preços

Service Fusion a partir de 99,00 US$/mês. Service Fusion não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Veja mais informações sobre preços do Service Fusion abaixo.

Preço inicial

99,00 US$/mês

Detalhes dos preços

Unlimited users. No contracts!

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Service Fusion

Programas para Paisagismo
Agendamento de compromissos
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão da folha de pagamento
Gestão de contratos
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Orçamentos/estimativas
Paisagismo
Roteamento
Agendamento automatizado
Agendamento de aulas
Agendamento de compromissos
Agendamento de grupo
Agendamento de recursos
Agendamento em tempo real
Alertas/notificações
Cronograma de instalações
Gestão de reservas de quartos
Planejamento de pessoal
Várias localizações
Agendamento
Aplicativo móvel
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Agendamento de manutenção
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos e estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Agendamento
Cobrança e faturamento
Custos do trabalho
Digitalização de documentos
Gestão de clientes
Gestão de estoques
Gestão de leads
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos e estimativas
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Controle de horas
For Commercial and/or Industrial Electrical Contractors
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Agendamento
Banco de dados do cliente
Compromissos recorrentes
Controle de estoque
Gestão de contratos
Gestão de expedição
Gestão de trabalhos
Gestão preventiva
Orçamentos/estimativas
Roteamento
Work Order Creation
Acesso para Celular
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Portal de autoatendimento
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Assinatura eletrônica
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos e estimativas
Pagamentos móveis
Processamento de pagamentos
Acesso para Celular
Agendamento
Assinatura eletrônica
Banco de dados de contatos
Cobrança e faturamento
Coleta de pagamento no campo
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Online Time Clock
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Gestão de clientes
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Rastreamento de equipamentos
Reservas online
Banco de dados de custos
Comércio e indústria
Conjunto pré-montado
Cotizações e propostas
Estimativa de custos gerais
Estimativa de materiais
Gestão dos encaixes
Importação/exportação de dados
Para contratantes em geral
Pedidos de mudanças
Agendamento
Banco de dados de custos
Cobrança e faturamento
Cotizações e propostas
Estimativa de materiais
Gestão de clientes
Gestão de lances
Gestão de projetos
Pedidos de mudanças
Agendamento
Cobrança e faturamento
Custos do trabalho
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Rastreamento de equipamentos
Rastreamento de garantias
Agendamento
Captura de fotos
Cobrança e faturamento
Comércio e indústria
Gestão de expedição
Gestão de leads
Gestão de pedidos de trabalho
Listas de verificação e inspeção
Medição aérea
Orçamentos e estimativas
Agendamento de trabalhos
Cobrança e faturamento
Compromissos recorrentes
Gestão de inspeções
Mapeamento da vegetação
Orçamentos e estimativas
Para podadores para redes elétricas
Relatórios com fotos
Acesso para Celular
Agendamento
CRM
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Processamento de pagamentos
Rastreamento por GPS
Agendamento
Banco de dados de custos
Cobrança e faturamento
Comércio e indústria
Cotizações e propostas
Estimativa de materiais
Gestão de financiamento
Importação/exportação de dados
Manutenção de equipamentos
Tarifas de mão de obra
Acesso para Celular
Agendamento
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Compromissos recorrentes
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento

Service Fusion - Avaliações

Exibindo 5 de 126 avaliações

Geral
4.5/5
Praticidade
4.5/5
Atendimento ao cliente
4.6/5
Recursos
4.2/5
Relação qualidade/preço
4.5/5
Brandon V.
Franchise Community Manager
13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/04/2018

"If you have a sales team that is mobile and on the road this is an incredible platform."

Vantagens: It's very intuitive and has more tools and most businesses will need. It's very easy for salespeople to use and if they are not able to use it that's a good sign that you should be looking for a replacement.

Desvantagens: There are a lot of options that can get a little bit overwhelming. The learning curve is a little high but that's due to the fact that there are so many tools available.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/04/2018
Carla R.
Owner
Construção, 13-50 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/03/2020

"Wow, great product and great support!"

Comentários: We were skeptical about switching from one online program to another for our dispatch and billing needs but holy cow, so glad we did! From the beginning they have been so helpful. We can now look customers up by address, phone number, etc... We can add contacts for each job location, as many as we want, we can add service locations with notes, as many as we want... The accounting portion, unpaid invoices etc... is great. Being able to figure out what jobs haven't been billed out is simple. This program is helping us be more efficient, collect money faster and thus buy new equipment sooner. There are so many options with this program, it's truly amazing.

Vantagens: It is hard to say what we like most about Service Fusion because all the parts work together to help our business function at it's best. Maybe the customer support. They actually want to help us, can help us and know what they are talking about. They give answers instead of the run around, every single time without fail. It is truly amazing and compared to other programs we have used it is night and day the level of expertise and perfection.

Desvantagens: The video tutorials. They were a bit torturous. Watching a video of a learning session that lasts a couple of hours while trying to run an emergency service company and take care of customers is asking too much.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/03/2020
Makenzie G.
Administrative Assistant
Serviços ao consumidor, 2-10 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/09/2019

"Dispatch Made Easy "

Comentários: I really enjoy Service Fusion. It stands out among the crowd of dispatch software. Other programs I had used were glitchy and ended up causing me to spend more time fixing the problem then getting actual work done. One thing that deserves mention is SF's amazing customer service. I cannot sing his ( our tech) praises enough. This man deserves a raise, as he is always helpful, and actually interested in ME , not just work!!

Vantagens: My favorite thing about this software is how easy it is to create/schedule jobs. The way they are displayed on the dispatch board so that I can see what is scheduled but unassigned, what has been dispatched, and what needs a follow up. I also enjoy how easy the software is for the techs and the fact that there is a space for all the information we are interested in collecting (i.e. equipment type)

Desvantagens: The one thing I really dislike about this software is how difficult it is to just get a simple list of the VIP customers or maintenance contracts. Previously we used FieldEdge and all I had to do was simply hit "Maintenance Contract Customers" and it would list all the contracts- when they were purchased, when they expired, and if they had previously been on contract and failed to renew. I don't like the fact that I have to put in the dates what not. I just want an easy one-click button.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/09/2019
Sharon S.
Consultant
Consultoria de gestão, 2-10 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/12/2019

"Full Enterprise Solution for Field Service Operation"

Comentários: Service Fusion is our field operations enterprise software. As an installation and service company, it serves as the CRM, produces estimates/quotes, facilitates dispatching and job notes collection. In addition, Service Fusion integrates with both QuickBooks desktop and QuickBooks Online. Invoices are creating in Service Fusion and pushed thru to QuickBooks as are customer payments, which allow us to invoice immediately upon the close out of a job without having to wait for part-time accounting staff to be in the office. Our prior process lost up to 4-7 days before invoices were processed. Service Fusion comes with mobile apps for field staff to check in and out of jobs which is used for project billing and payroll processing. We were able to eliminate the use of 4 separate programs upon implementation of Service Fusion: time tracker, calendar, teams collaboration software, and a service ticket tracking program.

Vantagens: Service Fusion's functionality allowed us to replace several separate program, reducing cost and increasing efficiency. Customers are able to digitally sign-off on techs' mobile devices upon project completion.

Desvantagens: There are limited report options. Would like to have a checklist option for field techs, where they can actually check off the boxes as specific tasks are completed.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/12/2019
Aaron S.
Owner
Serviços de Facilities, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    2/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    2/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/07/2019

"Another Broken Software With Crappy Back-End Support"

Comentários: Mostly negative. Its been really rough for us trying to build and grow our company using this platform because there have been so many problems with the functionality of key workflows processes. The software is heavily marketed as a POS option for HVAC, Electrical, & Plumbing Companies but based on our experience it not able to handle their processes effectively and there is no fix in sight. It's extremely lacking in several key areas and service fusion management doesn't seem to care at all about the issues we have reported. We would highly recommend you steer clear of this company until they get their act together

Vantagens: It customizable and pretty user-friendly

Desvantagens: The bugs and workflow problems NEVER get fixed. We have been reporting issues and asking for fixes to them for over 3 years now and practically NOTHING we have asked for has been done. Customer service reps just say that they will pass the issue onto the developers but then nothing ever happens. V2 just keeps getting promised as the fix-all, but somehow how I doubt it's going to be without major issues itself

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/07/2019