Quem usa NetSuite?

O NetSuite é ideal para pequenas e médias empresas.

O que é NetSuite?

O NetSuite é uma das melhores soluções de contabilidade baseadas na nuvem do mundo, fornecendo uma plataforma unificada para otimizar os processos de back-office em áreas como CRM, estoque e comércio eletrônico. O NetSuite capacita empresas de todos os tamanhos e setores a otimizar o fechamento de contas, reduzir custos de TI e eliminar ineficiências operacionais com inteligência comercial, geração de relatórios e visibilidade em tempo real, permitindo que o usuário se concentre nas principais decisões que geram receita em vez de se preocupar com os sistemas de back-end.

NetSuite - Informação

NetSuite

http://www.netsuite.com

Fundada em 1998

NetSuite - Preços

NetSuite não possui versão gratuita nem versão de teste grátis. Veja mais informações sobre preços do NetSuite abaixo.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Não

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do NetSuite

Ferramentas de BI
Análise de dados preditiva
Análise de dados visual
Análise de lucratividade
Benchmarking
Indicadores chave de desempenho (KPI)
Indicadores de desempenho
Indicadores de tendências e problemas
Painel
Planejamento estratégico
Publicação e compartilhamento
Quadros de resultados
Relatórios pontuais
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gestão de carteira
Gestão de ideias
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Modelos personalizáveis
Métodos tradicionais
Portal do cliente
Quadro kanban
Seguimento do custo até a conclusão
Administração da distribuição
CRM
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão da cadeia de fornecedores
Gestão de RH
Gestão de armazéns
Gestão de ativos empresariais
Gestão de estoques
Gestão de pedidos
Gestão de projetos
Gestão financeira
Relatórios e análise de dados
Gerenciamento de documentos
Gestão da cadeia de fornecedores
Gestão da qualidade
Gestão da segurança
Gestão de estoques
Gestão de fornecedores
Gestão de orçamentos
Gestão de pedidos
Listas de materiais
Planificação da produção
Relatórios e análise de dados
Administração de impostos
Cobrança e faturamento
Conciliação bancária
Contabilidade de fundos
Contabilidade de projetos
Contas a receber
Controle de despesas
Empresas de contabilidade CPA
Gestão da folha de pagamento
Gestão de ativos fixos
Governo
Organizações sem fins lucrativos
Pedidos de compra
Check-in/Check-out
Código de barras/RFID
Códigos SKU/UPC
Gestão de fornecedores
Gestão de itens
Gestão de renovações de pedidos
Otimização de estoques
Previsão
Rastreamento de estoque
Rastreamento do custo
Rastreamento do número de série
Controle de qualidade
Gerenciamento de documentos
Gestão da cadeia de fornecedores
Gestão de fornecedores
Gestão de orçamentos
Gestão de recursos
Previsão
Rastreabilidade
Acompanhamento de Tracking
Alerta de pagamentos duplicados
Controle do processo de aprovação
Detecção de fraude
Extração de dados
Gerenciamento de fornecedores
Gestão de tesouraria
Pagamentos Recorrentes
Preenchimento de cheques
Preparação do Formulário W-1099
Processamento de faturas
Reconciliação de Pedidos
Transferência Eletrônica de Fundos
Compras
Código de barras e RFID
Gestão de armazéns
Gestão de devoluções
Gestão de estoques
Gestão de importação e exportação
Gestão de pedidos
Gestão de remessas
Previsão de vendas
Compras
Código de barras/RFID
Gestão 3PL
Gestão da qualidade
Gestão de devoluções
Gestão de estoques
Gestão de pedidos
Gestão de recebimento e armazenamento
Gestão de remessas
Previsão
Sincronização em tempo real
Várias localizações
Atendimento do pedido
Gestão de Pedidos em Espera
Gestão de catálogos
Gestão de devoluções
Gestão de estoques
Gestão de pedidos especiais
Gestão de remessas
Pedidos recorrentes
Rastreamento de pedidos
Registro de pedidos
Acesso para Celular
Alertas/notificações
Gerenciamento de multicanal
Gestão de armazéns
Gestão de estoques de fabricação
Gestão de estoques do varejo
Gestão de fornecedores
Gestão de renovações de pedidos
Identificação do produto
Kits
Otimização de estoques
Previsão
Relatórios e análise de dados
Agendamento
CRM
Cobrança e faturamento
Compras
Controle de horas e despesas
Gerenciamento de fornecedores
Gestão de capacitação
Gestão de estoques
Gestão de funcionários
Gestão de marketing
Gestão de pedidos
Gestão de projetos
Gestão financeira
Indicadores de desempenho
Alocação de recursos
Arrastar e soltar
Gerenciamento da utilização
Gestão de capacidades
Pesquisa filtrada
Planejamento de pessoal
Previsão da demanda
Rastreamento de habilidades
Visualização de dados
CRM
Comércio eletrônico
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão de comissões
Gestão de devoluções
Gestão de funcionários
Gestão de mercadorias
Gestão de pedidos
Marketing por e-mail
Pedido por correio
Programa de fidelidade
Relatórios e análise de dados
Várias localizações
Cobrança e faturamento
Compras
Gestão da cadeia de fornecedores
Gestão da produção
Gestão de armazéns
Gestão de catálogos
Gestão de devoluções
Gestão de estoques
Gestão de fornecedores
Gestão de materiais
Gestão de pedidos
Gestão de produtos
Gestão de remessas
ERP
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão da manutenção
Gestão da qualidade
Gestão da segurança
Gestão de remessas
Integração da contabilidade
MES (Sistema de execução de manufaturas)
Orçamentos/estimativas
Planejamento das necessidades de materiais (MRP)
Relatórios e análise de dados
Banco de dados de associados
Contabilidade
Gerenciamento das redes sociais
Gestão de arrecadação de fundos
Gestão de associação
Gestão de comitês
Gestão de doadores
Gestão de dívidas
Gestão de eventos
Gestão de voluntariado

NetSuite - Avaliações

Exibindo 5 de 558 avaliações

Geral
4.2/5
Praticidade
3.8/5
Atendimento ao cliente
3.7/5
Recursos
4.1/5
Relação qualidade/preço
3.8/5

Controller at Non-Profit Legal Service Provider

Avaliado em 07/12/2018
Aaron O.
Controller
Serviços jurídicos, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
5/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We have used NetSuite for two years now. The Software saves us lots of time and makes our job easier.

Vantagens: User friendly software!!! Great for custom reporting and searches, able to import payroll in a few minutes, drill down feature, web-based you can use anywhere and open multiple windows at the same time. The ability to scan in AP backup which saves space and time on billing and audits, recent activity allows you to find what you did last quickly, dashboard can be customized to specific users - shows key performance indicators such as bank balances, sales & expense versus other periods. There are workflows to automate task such as vendor approvals, customer service and all NetSuite employees are very friendly and extremely helpful. Also being a non-profit, NetSuite employees volunteer their time with through Pro Bono projects - we have used this three times with great results.

Desvantagens: Any hurdles or issues that i have had were solved by reaching out to NetSuite. One year I was having difficulty printing 1099's but customer service helped get me on track.

a NetSuite view from the perspective of a user and partner

Avaliado em 07/11/2017
Martin K.
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
Fonte: GetApp
5/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
5/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Vantagens: multi anything: - multi tennancy
- multi currency
- multi language
absolute flexibilty / release secure customisation ALL in ONE product for ALL industries *** real/public CLOUD - Accounting
- financials
- controlling
- reporting
- KPIs
Billing
- recurring billing
Payments
- SEPA
- bank reconciliation
- credit card statement import
- ERP
- LEAD to CASH process
- PROCUREMENT to PAY process
- inventory
Project management
eCommerce
ALL RELEASE SECURE
- 2 x major release changes per year
- since ~20 years
- for 15000 "logos" = 40000+ clients
HUNDREDS of PARTNERS worldwide Customer does not need a special expertise to use NetSuite. An internal NetSuite admin can be trained - she/he needs to have some ERP-economical background through - sure. interface / API / development plattform "in the cloud" Whatever is not fully included so far can be "attached" e.g. global HR
- no ERP with accounting on earth has an HR product fully integrated that can cover the same amount of counties as expected from the accounting side of view. Too many regulations.
same with PAYROLE and BI
- the BI requirements are too diversified that 1 product can cover all. Eithger the internal NetSuite tools will do the job or you attach whatever suits best
and eCommerce
- NetSuite has kind of a "simple" webshop and a SUPER DUPER webshop named SCA = SuiteCommerce Advance that can do everything you need.
Rule of thumb with pricing: probably a 5th to a 10th of the price of DEMANDWARE or HYBRIS but INCLUDING webdesign AND fully integrated REAL TIME solution

Desvantagens: Maybe performance - does not apply in all countries and is very dependant on the amount of individual scripting/programming in the individual system. This can be monitored and maintenanced but still needs to be done. Not as "chique" as "best of bread" solutions The overall ERP problem: make users in their various roles aware of all the options they have ... in most case an internal problem which of course refelcts to supporting professional providersevice

NetSuite can handle most any business

Avaliado em 12/01/2020
Scott B.
Owner
Contabilidade, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
2/5
Atendimento ao cliente
3/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: NetSuite is a very stable and customizable software that can handle almost any business. The software works will for midsize businesses as it can be cost prohibitive for smaller companies.

Vantagens: NetSuite is customizable for most any business. Once set up, the software is easy to use. The software is very stable and reliable. No downtime and you can access it from any web browser.

Desvantagens: Setup can be somewhat complicated. There are so many features to set up you may require professional services to set up the software to be able to use it. NetSuite's licensing fees add up and get expensive with more users and features. Cost can be prohibitive for some smaller businesses.

Best ERP System on the market for small to mid-size companies

Avaliado em 28/10/2019
Josh C.
President
Roupa e moda, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
3/5
Atendimento ao cliente
4/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Bringing NetSuite into our environment was the single greatest decision I've made as the President of the company. NetSuite has helped realign our internal processes, make us significantly more efficient, and has saved us a significant amount of money while increasing our margins.

Vantagens: Mobility of use
Demand Planning capabilities
Finance depth and management

Desvantagens: Cost
Project managers lack the knowledge of the developers, which brings about frustrations to the end user on deliverabilities not being met.

Don't Use NetSuite

Avaliado em 22/10/2019
Stefanie S.
Administrator
Atacadistas, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
1/5
Geral
1/5
Praticidade
1/5
Recursos e funcionalidades
1/5
Atendimento ao cliente
1/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Implementation was a nightmare. During Go Live, they lost us tens of thousands of dollars by deleting dozens of sales by accident. Every aspect of it is not user friendly and requires extensive coding knowledge. It is completely the wrong choice for smaller businesses.

Vantagens: They sold it really well and their sales team was very enthusiastic and engaging.

Desvantagens: It is absolutely a nightmare to implement. It is way too complicated to function well. You need to be a developer to be able to do even the most basic augmentations. You might as well just build your own system from the ground up and save yourself the expensive NetSuite bill. The cost is huge and you can't make adjustments to licenses without long contracts. Despite their claims they don't know anything about integrating with other systems like Shopify via connectors like Celigo or FarApp. The integration team will not help you avoid even common pitfalls. The user interface is, despite their claims, woefully not intuitive or easy to use for average computer savvy individuals. You cannot easily make or adjust print or email templates and their WYSIWYG editor is garbage. The shipping component of it is far less powerful and customizable than many other shipping softwares like ShipStation. Their manufacturing processes are not customizable enough and don't account for realistic manufacturing challenges. You will absolutely end up doing way more steps for not much gain, making it very inefficient to operate. Their "support" is very limited and after you are past your support phase, help is non-existent unless your entire system is down. They are not appropriate at all for small to medium size businesses (despite their claims) and should only be used if you have an entire IT team that could probably just code a custom system for you anyway. Absolutely would not recommend!