Conheça o Intercom

A Intercom constrói um conjunto de produtos com mensagens em primeiro lugar para empresas, a fim de acelerar o crescimento ao longo do ciclo de vida do cliente. Ela fornece uma plataforma completa de crescimento para marketing, vendas e suporte. As empresas mais bem-sucedidas do mundo, como Atlassian, Shopify e New Relic, usam o Intercom para impulsionar o crescimento por meio de bate-papo, bots e comunicações personalizadas com os clientes.

Quem usa o Intercom?

A Intercom possui mais de 30.000 clientes pagantes em todo o mundo, incluindo empresas maiores, como New Relic, Sothebys e Shopify, além de empresas menores, como Airtable e Coda.

Intercom Software - 1
Intercom Software - 2
Intercom Software - 3
Intercom Software - 4
Intercom Software - 5

Not sure about Intercom? Compare with a popular alternative

Intercom

Intercom

4,5 (937)
Not available in your country
74,00 US$
mês
Versão gratuita
Versão de teste gratuita
183
41
4,4 (937)
4,0 (937)
4,3 (937)
VS.
Preço inicial
Opções de preços
Recursos
Integrações
Praticidade
Relação qualidade/preço
Atendimento ao cliente
20,00 US$
mês
Versão gratuita
Versão de teste gratuita
76
79
4,7 (194)
4,5 (194)
4,7 (194)

Outras ótimas alternativas ao Intercom

Help Scout
Top rated features
Gerenciamento de e-mails
Gerenciamento de tickets de suporte
Gestão de tíquetes
Olark
Top rated features
Bate-papo com o consumidor em tempo real
Formulário offline
Histórico de transcrições/chat
Crisp
Top rated features
Acesso para Celular
Bate-papo com o consumidor em tempo real
Rastreamento de interações
Smartsupp
Top rated features
Acesso para Celular
Bate-papo com o consumidor em tempo real
Compartilhamento de arquivos
tawk.to
Top rated features
Acesso para Celular
Bate-papo com o consumidor em tempo real
Histórico de transcrições/chat
LiveChat
Top rated features
Acesso para Celular
Bate-papo com o consumidor em tempo real
Gerenciamento de tickets de suporte
Drift
Top rated features
Bate-papo com o consumidor em tempo real
Histórico de transcrições/chat
Reservas online
HubSpot Service Hub
Top rated features
Bate-papo com o consumidor em tempo real
Gerenciamento de tickets de suporte
Gestão da base de conhecimento
Freshdesk
Top rated features
Alertas/notificações
Gerenciamento de tickets de suporte
Gestão de tíquetes

Avaliações do Intercom

Pontuação média

Geral
4,5
Praticidade
4,4
Atendimento ao cliente
4,3
Recursos
4,3
Relação qualidade/preço
4,0

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
65%
4
25%
3
7%
2
1%
1
2%
Jesse
Technical Operations Manager
Usuário do LinkedIn Verificado
Serviços de eventos, 51 - 200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Intercom is great for chat

5,0 há 7 meses
Legendas em português disponíveis no player de vídeo
Guilherme
Guilherme
Auxiliar de customer service, Brasil
Usuário do LinkedIn Verificado
Serviços e tecnologia da informação, 201 - 500 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Ferramenta robusta e incrível

5,0 há 9 meses

Comentários: Experiência fácil, prática e intuitiva.

Vantagens:

A gestão multicanais da ferramenta é um ponto incrível. Muitas vezes os clientes abrem chamados por canais distintos, porém, o intercom organiza de forma fantástica essa demanda.

Desvantagens:

Acredito que o alto custo seja o principal ponto negativo.

Dayane ferreira Loner
Vendedora e marketing, Brasil
Publicidade e marketing, Profissional autônomo
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Ótimo aplicativo para o microempreendedor

4,0 há 6 dias Novo

Vantagens:

O SMS em massa tem meu coração , a facilidade de atingir os clientes é a melhor opção de aplicativo

Desvantagens:

Para mim todos os recursos com a funcionalidade que eu uso estão dentro do meu agrado.

Arheer
Arheer
Marketing Manager, Índia
Usuário do LinkedIn Verificado
Internet, 1 001 - 5 000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

A powerful messaging platform for customer engagement

5,0 há 2 semanas Novo

Comentários: Intercom is a cloud-based messaging platform designed to help businesses communicate with customers in real-time. It offers a suite of tools that include chat, email, and in-app messaging, which enables businesses to interact with their customers seamlessly.

Vantagens:

Intercom is a robust messaging platform that offers businesses multiple communication channels, customizable messaging, and powerful analytics. While it may be relatively expensive, it is an excellent option for businesses seeking to improve customer engagement and streamline their customer communication strategy.

Desvantagens:

While Intercom offers some customization options, businesses may find it challenging to make significant changes to the platform's appearance and functionality. Intercom's advanced features may be overwhelming for businesses that are new to messaging platforms, requiring a learning curve to utilize the system effectively.

Alyssa
Alyssa
Human Resources Generalist, Palestina
Usuário do LinkedIn Verificado
Hospitais e Saúde, 10 000+ funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

The chats are well organized and the interface is easy to use

4,0 mês passado Novo

Comentários: Productivity is boosted when clients are given the tools to address their own issues thanks to a comprehensive knowledge base (KB) that addresses frequently asked questions (FAQs). Because of this, support staff are spared the hassle of repeatedly responding to the same inquiries and may instead focus on more complex issues.

Vantagens:

I am not aware of anything Intercom is doing at the moment that could be useful to our firm because we have switched to a different service. To my knowledge, the snippets support name integration.

Desvantagens:

While competing software may provide knowledge managers greater say over their presentations, I find that the trade-off isn't worth it. Still, there are occasions when extra formatting options for authors and editors would be welcome.

Sam
Founder, Colômbia
Software, 2 - 10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

No support, outrageous pricing and shady billing practices

1,0 há 2 semanas Novo

Comentários: We used to love it but their pricing is exorbitant and opaque. Once you are in a one year contract good luck getting hold of anyone to cancel it. They take over a day to reply and send you some minimal canned answer. There's nowhere in the interface where you can cancel or modify for the next billing period. and the whole thing is set to auto renew by default. Used to like them, now hate them in the extreme.

Vantagens:

The actual product works well. We'd have stayed using it for a long time if not for the changes in their billing and support.

Desvantagens:

The support is now the minimum it could possibly be, even if you are spending $1200 a month with them. Good luck getting hold of someone. If it were to sell us some new aspect they'd probably reply in a snap.

Resposta do Intercom

ontem

Hi Sam, Thank you for taking the time to let us know about your experience and being so candid. It's definitely not the service we aim for and I will be sharing this feedback with the wider team. I'd love if you could give me a few more details so that I can take a deeper look at this. If you feel comfortable doing that please email me directly. And if you ever have trouble getting hold of someone in future let me know. Thanks, Kate (Intercom, Customer Advocacy)