Conheça o Heartland Retail

O Springboard Retail é um sistema de gestão de comércio varejista e PDV na nuvem, desenvolvido para o varejo, por varejistas. Construído tendo em mente os requisitos de comércios varejistas e marcas com vários canais e unidades, a plataforma Springboard oferece serviços ininterruptos a todos os clientes da mesma maneira, não importa onde ou como eles comprem. Obtenha uma funcionalidade de gestão de comércio varejista utilizada por algumas das marcas mais inovadoras do varejo e capacite sua equipe a vender mais, com lucratividade.

Quem usa o Heartland Retail?

Comércios varejistas com vários canais e lojas que precisam atender a todos os clientes da mesma maneira, não importa como ou onde eles comprem.

Heartland Retail - Informação

Heartland Retail

Fundada em 2009

Heartland Retail - Informação

Heartland Retail

Fundada em 2009

vídeos e imagens do Heartland Retail

Heartland Retail Software - 1 - miniatura
Heartland Retail Software - 2 - miniatura
Heartland Retail Software - 3 - miniatura

Compare o Heartland Retail com produtos similares

Preço inicial

79,00 US$/mês
129,00 US$/mês
N/D
99,00 US$/mês

Versão gratuita

Versão gratuita Não
Versão gratuita Não
Versão gratuita Sim
Versão gratuita Não

Teste grátis

Teste grátis Sim
Teste grátis Não
Teste grátis Sim
Teste grátis Sim

Heartland Retail: implantação e suporte

Assistência

  • Email/Help Desk
  • FAQs/Fórum
  • Base de conhecimento
  • Suporte por telefone
  • Bate-papo

Implantação

  • Nuvem, SaaS, baseado na web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Android (celular)
  • iPhone (celular)
  • iPad (tablet)

Formação

  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos
  • Vídeos

Recursos do Heartland Retail

  • API
  • Acesso offline
  • Alertas/notificações
  • Análise de tendências de vendas
  • Assinatura eletrônica
  • Atualização em tempo real
  • Automação de pedidos
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Contas de clientes
  • Controles/permissões de acesso
  • Dados em tempo real
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de artigos reservados
  • Gestão de comissões
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de promoções
  • Gestão de recibos
  • Gestão de vales-presente
  • Histórico de transações
  • Histórico do cliente
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • PDV para restaurantes
  • PDV para varejo
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Pedidos de vendas
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de pagamentos
  • Programa de fidelidade
  • Rastreamento de estoque
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Várias localizações

Ver lista completa de Sistemas PDV

  • API
  • Acompanhamento de atividades
  • Alertas/notificações
  • Análise de dados do site
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de dados preditiva
  • Análise de dados visual
  • Análise de tendências
  • Análise de tendências de vendas
  • Análises pontuais
  • Arrastar e soltar
  • Atualização em tempo real
  • Conectores de dados
  • Consulta pontual
  • Controles/permissões de acesso
  • Criação de diagramas
  • Criação de painel
  • Dados em tempo real
  • Ferramentas de colaboração
  • Funções/cálculos
  • Geração pontual de relatórios
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Indicadores de desempenho
  • Integrações de terceiros
  • Logon único
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento do KPI
  • Múltiplas fontes de dados
  • Notificações em tempo real
  • Painel de atividades
  • Painéis para celular
  • Painéis privados
  • Painéis públicos
  • Personalização
  • Pesquisa e filtro
  • Previsão
  • Projeções
  • Quadros de resultados
  • Relatórios agendados/automatizados
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Sincronização de dados
  • Visualização de dados
  • Visualização de página simples
  • Widgets

Ver lista completa de Software Dashboard

  • API
  • Acesso offline
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de tendências de vendas
  • Atualização em tempo real
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Dados em tempo real
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de comissões
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de mercadorias
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de promoções
  • Gestão de recibos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de vales-presente
  • Histórico do cliente
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Marketing por e-mail
  • Monitoramento em tempo real
  • Múltiplas moedas
  • Otimização de estoques
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Para varejistas
  • Pedido por correio
  • Pedidos de vendas
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Previsão
  • Processamento de cartões de crédito
  • Programa de fidelidade
  • Rastreamento de estoque
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Reposição de estoque
  • Sincronização de dados
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de Gestão de Varejo

  • API
  • Administração da distribuição
  • Alertas/notificações
  • Banco de dados do cliente
  • Campos personalizáveis
  • Catalogação/Categorização
  • Cobrança e faturamento
  • Compras e recebimento
  • Contabilidade
  • Dados em tempo real
  • Ferramentas de colaboração
  • Ferramentas de planejamento
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da comunicação
  • Gestão da produção
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de materiais
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de preços e margens
  • Gestão de produtos
  • Gestão de remessas
  • Gestão do ciclo de vida
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Listas de materiais
  • Monitoramento da produção
  • Múltiplas moedas
  • Otimização de estoques
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Pedidos de vendas
  • Previsão
  • Processamento de pedidos
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Registro de pedidos
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios personalizáveis
  • Seguimento de status
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de Gestão de Vestuário

  • API
  • Análise de tendências de vendas
  • Assinatura eletrônica
  • Atualização em tempo real
  • Banco de dados do cliente
  • Catálogo de produtos
  • Cobrança e faturamento
  • Dados em tempo real
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de comissões
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de preços
  • Gestão de preços e margens
  • Gestão de promoções
  • Gestão de recibos
  • Gestão de tesouraria
  • Gestão de vales-presente
  • Gestão de varejo
  • Histórico de transações
  • Histórico do cliente
  • Importação/exportação de dados
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Marketing por e-mail
  • Múltiplas moedas
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Processamento de cartões de crédito
  • Programa de fidelidade
  • Rastreamento de devoluções
  • Rastreamento de estoque
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Reposição de estoque
  • Sincronização de dados
  • Tela de toque
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de PDV para Varejo

Heartland Retail - Alternativas

Mais alternativas ao Heartland Retail

Heartland Retail - Avaliações

Ler todas as 68 avaliações

Pontuação média

Geral
4,4
Praticidade
4,4
Atendimento ao cliente
4,3
Recursos
4,2
Relação qualidade/preço
3,9

Avaliações por pontuação

5
38
4
22
3
3
2
1
1
4

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Ashley B.
Jewelry Production in EUA
Belas Artes, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Springboard Retail works for Wholesale Companies, too

5 há 5 anos

Comentários: We found Springboard Retail after searching for a program that can manage many elements of a wholesale business all in one program. We started using it Summer of 2014. We are now able to manage our inventory that is in our office and out with sales reps and on consignment. Although there is no "consignment" part to the program, there's a workaround within the system that is fine. Since everything is in the cloud, we have access to this information anywhere and anytime, even on a mobile phone with the app. It is especially helpful at tradeshows. The reporting functions are amazing and show us very valuable information about sales and products and locations of products that we never had before. Each inventory item allows you to add images and customize as you need. You can duplicate items easily and set up frequently ordered items as needed. It does take some practice to learn everything, especially since we use the program from a wholesale view but once you figure everything out, it is very quick to use and invaluable to our company now. The support service always gets back to us right away if we have a question or problem (which isn't very often). My only issue is with our Quickbooks integration. The integration pushes invoices or credits over to Quickbooks from Springboard as journal entries but then you have to re-enter the invoice/credit specifics into Quickbooks in order to actually have the info/details in Quickbooks. Then we run a Quickbooks report to make sure we haven't missed any invoices. It is a bit time consuming and there is room for error if you forget to enter in an invoice or mistype something. Springboard has said they are working on a better way to handle this but we haven't received any details yet. This one issue is small compared to the positives of the software. I would highly recommend it to any business that needs to manage inventory in one or many locations and is looking for a great reporting system.

Vantagens:

Manage inventory, run reports, invoice and credits, manage consignments -- everything is all in one program. It's mobile and in the cloud so we have access anywhere and anytime. Support always responds in a timely manner.

Desvantagens:

Quickbooks integration not the best, but works with a little effort.

Darren S.
Ops Manager in
Roupa e moda, 2-10 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação
Fonte: SoftwareAdvice

DLM Supply

5 há 5 anos

Comentários: I have been very pleasantly surprised about how well Springboard has worked out for our Men's Clothing boutique in Dallas. My colleague and I did some extensive research in POS systems. We both had a history of working with larger clothing retailers so we were accustomed to robust reporting, advanced order systems, and detailed item management. Springboard has been able to deliver on all fronts. I've also come to appreciate the support system that is built in. There is a message board available to submit requests/questions and the follow through has been pretty good. They have listened to some of our feature requests and I have noticed a couple of them were implemented on the following system update (which they also do frequently). We are currently working on getting our website up and running on Shopify, and the integration is working great in terms of syncing inventory.

Vantagens:

Reporting, reporting, reporting. Reports are entirely customizable and there are several metrics to choose from. I feel like i have been able to replicate several of the reports that I had available to me at the large corporation that i worked at, and that has been very impressive. User friendly interface on the POS. Very easy to teach to new users. Detailed item management capability with unlimited customizable fields. Allows for even more robust reporting. Ipad app works well

Desvantagens:

There were a couple bugs early on when using certain browsers. We now use Google Chrome more often than not and it seems to be working fine. I wish the item management integrated more seemlessly to our Shopify site, but i think this is nitpicking a bit since most of the other POS systems don't even offer any integration. Definitely pricier than the competition, but you get bang for the buck. Web based interface is risky if you have network connectivity issues. We have been lucky thus far, but I could see this as being an issue for others. Wish there was an iPhone app, a little hard to view on the iPhone browser.

Annabella H.
Cashier and barista in EUA
Alimentação e bebidas, 11-50 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Experience from Both Sides of the Sale Counter

4 mês passado New

Comentários: It was easy to learn and I haven’t had too many issues so far.

Vantagens:

I like how clean the interface is and how easy it is to use overall. As an employee using it, I have heard it isn’t bad in the lineup of possible POS systems to use.

Desvantagens:

Though I like the clean interface, the design is really outdated and could do better with integration of images for items. I don’t think the search engine for finding an item is great, but that could also be the manager at my job entering odd names for things? It’s like it won’t search unless you spell things exactly correctly including dashes, spaces, etc.

Shannon R.
Owner in EUA
Varejistas, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação
Fonte: SoftwareAdvice

A Constant Problem!! Terrible POS SYSTEM with NO SUPPORT

1 há 2 meses New

Comentários: Terrible! I have been having continual issues with being able to take credit card payments without the entire system crashing and I've been working with their tech support for over a month now on this issue with NO RESOLUTION. They can't fix it or won't fix it and I am left having to uninstall and reinstall my credit card terminals multiple times a day in order to keep ringing sales. As soon as Q4 is over I will be shopping for a new system. This company is terrible.

Vantagens:

When I first subscribed in 2017 it was Springboard and the user interface for my sales associates was much simpler than other programs. Easy to learn, easy to use and the sales transaction level. BUT, it never works so the ease of use is irrelevant because my associates are constantly fixing technical issues and communication errors that Heartland will not fix.

Desvantagens:

The integration with quickbooks is terrible! It will only integrate to QBO and even then, it has taken me 4 years to work out all of the integrations issues. My accountant hates Heartland because it is not sophisticated enough on the back end to track the inventory costs, fees, taxes, to maintain proper accounts. Clearly the designers never worked in the operations or accounts payable parts of retail.

Katie S.
Owner in EUA
Roupa e moda
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação
Fonte: SoftwareAdvice

Incredible System

5 há 6 anos

Vantagens:

We moved over from RICS because it was an older slower moving system. Springboard's reporting function is dynamic - it works as fast as my brain works. In the past, I would run a report on performance and invariably another question would come up while I was reviewing that report - In RICS I would have to go back and rerun another report (5 mins) - with Springboard I can slice the data any way I want in a matter of seconds. I also have been consistently impressed by the support team - any time I have a question, the team is available to answer my questions - and always with a friendly and helpful attitude. ALWAYS. I know their names, they know who I am, it just feels really comforting to know I have a support team who seems to care about my business as much as I do. If they don't have the answer I am looking for, they are always quick to provide a suggestion for a workaround AND add my need to a list of projects they have going forward. I have seen almost every single one of my suggestions turn into a feature on Springboard. I also really like that I can open up another register (Station) as my business dictates - I am not locked into paying for features that I only use seasonally.

Desvantagens:

There are not many bad things I can say about Springboard. Every complaint I have has been addressed - occasionally I will request a feature or a metric (Inventory Turn!) that is not available now - and for the most part I have seen them implemented. There are several features concerning Open to Buy that I would like to see going forward. Also, Springboard only integrates with one Credit Card Processor, and although they were able to give me a very low rate, it's not great to be locked into one option. Also there have been a few outages in service (very few but still a scary situation)