Freshservice

Freshservice

da Freshworks

Quem usa o Freshservice?

Os clientes do Freshservice incluem MSPs, organizações financeiras, instituições educacionais e várias organizações governamentais.

Conheça o Freshservice

O Freshservice é uma solução online de ITSM com um novo toque. Ele apresenta uma experiência nova ao usuário, além de poderosos recursos de tíquetes e gestão de ativos, é o aplicativo mais fácil de usar do mercado. Além das principais funcionalidades, como incidente, problema, mudança, liberação e gestão de ativos, o Freshservice também permite que você coloque a base de conhecimento na nuvem.

Freshservice - Informação

Freshworks

http://freshservice.com

Fundada em 2010

Freshservice - Preços

O Freshservice não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Freshservice a partir de 19,00 US$/mês.

Preço inicial

19,00 US$/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do Freshservice

Ferramentas de TI
Agendamento de manutenção
Auditoria de problemas
Controle e acesso remoto
Controles/permissões de acesso
Gerenciamento de correções
Gestão de capacidades
Gestão de conformidade
Gestão de estoques
Gestão de licenças
Catálogo de serviço
Geração de relatórios de atendimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de contratos
Gestão de incidentes
Gestão de lançamento
Gestão de tíquetes
Gestão do conhecimento
Portal de autoatendimento
Catalogação/Categorização
Colaboração
Fóruns de discussão
Gestão da base de conhecimento
Gestão de conteúdo
Pesquisa de texto completo
Portal de autoatendimento
Árvore de decisão
Aceita o método Scrum
Apto para a metodologia ágil
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Gestão de carteira
Gestão de edição
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Gestão de testes e controle de qualidade
Priorização
Quadro de referência de produtos
Rastreamento de erros
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Ações corretivas (CAPA)
Classificação de reclamações
Gerenciamento de comentários
Gestão de casos
Gestão de formulários
Gestão de questionários
Gestão do controle de qualidade
Monitoramento das redes sociais
Portal de autoatendimento
Rastreamento de edição
Rastreamento de reclamações do cliente
Roteamento
Alertas/transferência
Armazenamento de documentos
Bate-papo em tempo real
Comunicação multicanal
Gestão da base de conhecimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de tíquetes
Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
Imagem de marca personalizável
Integração de e-mail
Portal de autoatendimento
Rastreamento de interações
Roteamento automático
Supervisão de rede
Agendamento de problemas
Auditoria de problemas
Gestão da base de conhecimento
Gestão de atribuições
Gestão de escalonamento
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Painel
Problemas recorrentes
Acesso para Celular
Base de conhecimento
Configuration Management Database (CMDB)
Controle remoto
Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
Gestão de aquisições
Gestão de ativos de TI
Gestão de incidentes
Gestão de mudanças
Portal de autoatendimento
Descoberta automática de dispositivos
Gerenciamento de configuração
Gestão de ativos de TI
Gestão de licenças
Gestão de mudanças
Gestão do impacto
Mapeamento de relacionamentos
Monitoramento do desempenho
Visualização de dados
Gerenciamento de configuração
Gestão da disponibilidade
Gestão de contratos e licenças
Gestão de incidentes
Gestão de lançamento e implantação
Gestão de mudanças
Gestão de problemas
Gestão de projetos
Portal de autoatendimento
Rastreamento de recursos
Gerenciamento de configuração
Gestão da manutenção
Gestão de aquisições
Gestão de auditorias
Gestão de contratos e licenças
Gestão de estoques
Gestão de fornecedores
Gestão de requerimentos
Rastreamento de conformidade
Rastreamento do custo
Ações corretivas e preventivas (CAPA)
Conformidade com a OSHA
Geração de relatórios de incidentes
Gestão de incidentes de TI
Gestão de incidentes de segurança
Gestão de tarefas
Recuperação de desastres
Registro de auditoria
Sistema de investigação
Calendário de mudanças
Fluxo de trabalho de aprovações
Gestão de capacitação
Gestão de conformidade
Gestão de lançamento
Gestão de tarefas
Planejamento de mudanças
Priorização
Registro de auditoria
Acompanhamento de atividades
Check-in/Check-out
Código de barras/RFID
Gestão da depreciação
Gestão de eliminações
Gestão de reservas
Rastreamento da localização
Registro de auditoria

Freshservice - Avaliações

Exibindo 5 de 368 avaliações

Geral
4,5/5
Praticidade
4,6/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,3/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Rich K.
Director of IT
Atacadistas, 1001-5000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/10/2018

"Simple to use and has all the features you actually need."

Comentários: I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vantagens: Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Desvantagens: List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/10/2018
Jose Q.
Support Services Manager
13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/03/2018

"Freshservice is quite a solid ITSM solution in the Cloud, with no investment in IT infrastructure."

Comentários: The rapid deployment! Being Cloud, we were ready to start almost from day zero. The learning curve is quite smooth, and it was fairly easy to perform basic to moderate customizations on the portal and forms. Also the automation options were quite easy to follow (we basically used templates of the predefined ones) and one key for more novice users is that Freshservice has tutorials all around the solutions.

Vantagens: It's literally "pay and use". Zero footprint in your current IT architecture, everything is habdled via any compatible web browser. And yet it includes advanced ITSM functionalities such as asset management and CMDB, in which you mdeploy Probes and Agents to Windows, Linux and Mac devices to scan and inventory hardware and software. And like every other Freshworks solution, it's very customizable interms of UI, automation and notifications, as well as integrations with third-party solutions and via API for developers.

Desvantagens: Perhaps adding new modules. Freshservice deals with this by integrations and automations, but out of the included modules (Tickets, Problems, Changes, Releases, CMDB, Projects, Solutions and Reports) you can't, at the moment, add a new one, such as Facilities or HR for example. However, provided that the included modules cover most, if not all, or ITSM's basic needs, and that the mnost generic modules (such as Tickets) are easily adaptable and customizable, that's not much of a problem.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/03/2018
Erick V.
IT Manager
Internet, Profissional autônomo
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/05/2020

"Fresh Serivice for Help Desk"

Comentários: In overall the experience is great, it is a great tool and great technical support.

Vantagens: The implementation team is really good. They can adapt to your hours . The technical support is really good and with a fast respond.

Desvantagens: If you need apply any change, it takes to long. The technical support is easy to reach, you can explain your changes, but from that moment until the moment you get the change applied, it takes too long.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/05/2020
Avaliador Verificado
Head of Application Services (System Administrator & Controlling Function)
Consultoria de gestão, 201-500 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    1/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    1/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 13/06/2017

"No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration"

Vantagens: Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Desvantagens: Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.
Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 13/06/2017
Adam P.
IT Ops
Imobiliárias, 1001-5000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/04/2020

"A great helpdesk solution"

Comentários: Great benefit to the team, improved communication both internally and externally.

Vantagens: So sleek and simple to implement. Built in user-portal, reporting, workflows and constant updates make this the best helpdesk software we could find

Desvantagens: A few setup niggles were quickly solved. Sometimes support can be slow, but rarely needed. Updates not always follwoed through

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/04/2020