Quem usa o Chargebee?

Empresas pequenas e médias + intermediárias e grandes. SaaS (software como serviço), PaaS, comércio eletrônico, comércio por assinatura, telecomunicações e mídia, espaços de coworking, serviços de assinatura, IoT, ONGs.

Conheça o Chargebee

Chargebee é uma plataforma de faturamento recorrente com certificação PCI Nível 1, para SaaS (software como serviço) e negócios baseados em assinatura. Chargebee integra-se com os principais portais de pagamento em todo o mundo, para permitir que você automatize a cobrança de pagamentos, faturamento, notificações por e-mail e a gestão de clientes.

Com integrações poderosas como Xero, QuickBooks Online, Avalara, NetSuite, Zendesk, MailChimp, ShipStation, Salesforce, Slack e Shopify, Chargebee facilita a fatura da assinatura.

Chargebee - Informação

Chargebee

http://www.chargebee.com

Fundada em 2011

Chargebee - Preços

O Chargebee possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do Chargebee a partir de 299,00 US$/mês.

Preço inicial

299,00 US$/mês
Veja detalhes de preços

Versão gratuita

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do Chargebee

Sistemas de Contabilidade
Administração de impostos
Cobrança e faturamento
Conciliação bancária
Contabilidade de fundos
Contabilidade de projetos
Contas a receber
Controle de despesas
Empresas de contabilidade CPA
Gestão da folha de pagamento
Gestão de ativos fixos
Governo
Organizações sem fins lucrativos
Pedidos de compra
Assinatura eletrônica
Cobrança e faturamento
Cobrança recorrente
Conformidade com o PCI
Integração de PDV
Integração de serviços de processamento de pagamentos
Múltiplos sistemas de pagamento
Pagamentos em pessoa
Pagamentos móveis
Prevenção de fraude de pagamento
Processamento de cartões de débito/crédito
Processamento de criptomoedas
Processamento de pagamentos
Processamento de pagamentos ACH
Processamento de pagamentos online
Relatórios e análise de dados
Segurança de dados
Banco de dados de contatos
Calculadora de impostos
Cobrança de projetos
Cobrança por horas
Cobrança recorrente ou de assinaturas
Faturamento de contingências
Faturas personalizáveis
Faturação online
Gestão de agências de cobranças
Múltiplas moedas
Pagamentos móveis
Pagamentos online
Portal de cobrança
Processamento de pagamentos
Cobrança recorrente de vários períodos
Cobrança recorrente ou de assinaturas
Gestão de agências de cobranças
Múltiplas moedas
Pagamento a posteriori
Pagamento recorrente
Portal de autoatendimento
Processamento de pagamentos
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Fluxo de trabalho de aprovações
Gerenciamento de documentos
Gestão de clientes
Gestão de projetos
Gestão do pessoal
Para empresas de CPA
Portal do cliente
Rastreamento de data de vencimento
Administração de impostos
Catálogo de produtos
Cobrança recorrente
Ferramentas para recuperação de receita
Gerenciamento de matrículas
Gestão da versão de prova
Gestão de agências de cobranças
Gestão de cancelamentos
Gestão de descontos e cupons
Gestão do plano de assinatura
Portal de autoatendimento
Reconhecimento de receita
Seguimento/Análise de uso

Chargebee - Avaliações

Exibindo 5 de 33 avaliações

Geral
4,5/5
Praticidade
4,2/5
Atendimento ao cliente
3,8/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,1/5
Brad H.
Co-Founder
Software, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 03/10/2017

"Chargebee saved us a TON of dev time."

Vantagens: I love that Chargebee allows young startups to get their feet under them before charging them. The integration into Braintree was SUPER easy and we haven't really had any problems with it since we started using it. It allows us to manage subscriptions without building our own dev dashboard to do that and gives us much more flexibility than Braintree for doing so. We use coupons to run promos and Chargebee makes that super easy. We use their hosted page for payments inside of an iframe and that has been helpful as well. Again the biggest thing as a young startup is not having to build all of that ourselves or asking the dev team to make changes every time we need to address an issue. Overall I've been very happy with Chargebee and we plan to continue to use them moving forward.

Desvantagens: I'd love for the reporting dashboard to be a little more robust and user friendly. It's not bad but it could definitely be better. Being able to accept multiple currencies could also be handled better, but we get by just fine with the way it's set up. It makes you change your password every 90 days, which is annoying to me but I guess it's more secure...

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 03/10/2017
Nuno L.
CEO, Co-Founder
Segurança de rede e informática, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/11/2018

"Our perfect subscription manager"

Vantagens: We rely on Chargebee to manage subscriptions to our product. It's easy to use and to be integrated, and offers many features such as invoicing, TAX calculator based on location, several plans, offline payments, etc. Customer Support is great and they always hear what you say. Besides managing your subscriptions, it does something very important. By using their payment form on your website, you can easily integrate with several payment processors. This is especially important if you have payments that have been rejected by one processor and you can send them to another processor. It also reduces the dependency on one single processor.

Desvantagens: The only thing that comes to mind is that the invoices it produces are not legal in some countries. For instance, in my country, invoicing software needs to be certified and to produce a SAF-T file with all invoices, that we need to submit to tax authorities. Since Chargebee doesn't do any of that, I need to have a separate invoicing platform.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/11/2018
Ryan H.
Owner
Software, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/07/2019

"Grossly incompentant"

Comentários: If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to pay several hundred dollars per month it would have obviously been worth it. Now I have to make the decision of whether I want to potentially lose over half my subscribers again like the last time I switched billing systems (to Chargebee) or accept that I'm locked in for life.

Vantagens: Easy to set up and has a good API. Support is good and fast response so long as the issues are simple and don't involve anything technical.

Desvantagens: The backend system is grossly unoptimized to the point many of my customers cannot be billed anymore. I was not informed of these issues when signing up and was promised that the system would be able to handle my very specific usecase. It clearly can't despite me giving them actual numbers. I've already lost over $6000 in charges I can't add to my customers' invoices and a few thousand dollars in invoices that can't be generated. For the past two months I've been unable to add charges for any of my customers and keep getting the runaround by different support agents as to what the cause is. First I was told I was violating a 150 API calls per minute limit despite the fact that not a single call had gone through successfully in the entire time period they were citing but also I'm skeptical of because each API call I make to their service takes between 2 and 10 seconds to complete. Now I'm told I need to batch things weekly because adding charges to my customers is too taxing on their CPUs. Billing line items should scale linearly but it is clear from how quickly their API bogs down that it scales exponentially for them at best and likely even worse. I never had this problem with my previous provider and they aren't even a billing or invoicing company.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/07/2019
László M.
CEO
Software, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/10/2019

"Excellent subscription management platform"

Comentários: Overall a very capable subscription management tool with great integrations and great support them!

Vantagens: Excellent platform to manage your Saas Business. Great, very easy to use integrations with many vendors (Stripe, QuickBooks, Zapier, etc). Highly customizable settings for everything: email templates, the general look, and even the workflow & the custom fields.

Desvantagens: Takes some time to get used to how to work together with your app and integrate everything to work flawlessly, but it worth it. I just wished that when the client has to select the quantity of their licenses, you could edit the label from Quantity to "users" or "licenses".

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/10/2019
Max S.
Director, Customer Success
Software, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/01/2019

"Basically, perfect in all aspects"

Comentários: We're ourselves are SaaS product, and use Chargebee as a backend for our payments and billing. We extensively use addons and various combinations of subscription plans. I couldn't name another product that I would be that happy with as I am with Chargebee.

Vantagens: - Perfect UX/UI: all the filters, mass operations, detailed settings are available just as I need them, never think a second where to find a function I need
- Great API & integration support
- Very powerful analytics (especially with RevenueStory)
- Awesome support
- A very, very carefully and thoughtfully planned interface with a deep understanding of the user.

Desvantagens: I faced literally two issues through the course of 6 years using Chargebee in production.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/01/2019