Quem usa o SentricHR?

Empresas de pequeno a médio porte (35 a 1.500 funcionários) que procuram um software de RH completo para transformar o local de trabalho. RH, folha de pagamento, documentos, assinaturas eletrônicas, benefícios, tempo, gestão de talentos e muito mais

Conheça o SentricHR

A Sentric fornece um software de RH e folha de pagamento que conecta as empresas aos seus funcionários. Transforme seu local de trabalho com um software completo de RH que permite fazer mais do que gerenciar dados e é 100% sem papel. O SentricHR permite colocar os funcionários em primeiro lugar, automatizando os principais processos, ajudando você a ficar em conformidade e muito mais.

SentricHR - Informação

Sentric

http://www.sentrichr.com

Fundada em 1994

SentricHR - Preços

O SentricHR não possui versão gratuita nem versão de teste grátis.

SentricHR - Vídeo
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Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Não

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do SentricHR

  • Banco de dados de funcionários
  • Comentários de 360 graus
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de benefícios
  • Gestão de indenizações
  • Gestão de recrutamento e seleção
  • Gestão de tempo e comparecimento
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do tempo livre
  • Incorporação
  • Perfil dos funcionários
  • Portal de autoatendimento
  • Seguimento dos candidatos

Ver lista completa de Sistemas de Recursos Humanos

  • Cumprimento Tributário
  • Depósito direto
  • Formulários W-2/1099
  • Gestão de benefícios
  • Impressão de cheques
  • Múltiplos estados (EUA)
  • Múltiplos países
  • Penhora do salário
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de 401(k)
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Relatório de Nóminas
  • Terceirização da folha de pagamento

Ver lista completa de Software de Folha de Pagamento

  • Gestão de empreiteiras
  • Gestão de recrutamento e seleção
  • Gestão de tempo e comparecimento
  • Gestão do ciclo de vida do funcionário
  • Indicadores de desempenho
  • Mão de obra variável
  • Orçamentos/Previsões
  • Planejamento de pessoal
  • Previsão de trabalho
  • Rastreamento de habilidades

Ver lista completa de Software de Gestão de Mão de Obra

  • Assinatura eletrônica
  • Formulários de verificação eletrônica/I-9
  • Formulários eletrônicos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da orientação do fluxo de trabalho
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de descrição de trabalho
  • Gestão de tarefas
  • Manual de funcionários
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Software de Processo de Integração

SentricHR - Alternativas

Mais alternativas ao SentricHR

SentricHR - Avaliações

Exibindo 5 de 104 avaliações

Geral
4,1/5
Praticidade
4/5
Atendimento ao cliente
4,5/5
Recursos
4/5
Relação qualidade/preço
4/5
Agnieszka K.
HR Manager
Maquinário, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/11/2019

"Easy to use, great technical support"

Vantagens: It is easy to use, Sentric works consistently on improving, adding new features and staying up- to-date with its software. Customer service is prompt, and always very helpful and response time is quick.

Desvantagens: few glitches after updates, but nothing major

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/11/2019
Shannon J.
Director of Compensation & Risk Management
Hospitais e Saúde, 501-1000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/08/2020

"SentricHR Review"

Comentários: I would say it was mostly favorable, however the implementation process was much more labor intensive on the customer end than we had anticipated, and there were a few miscues in the implementation that did cause some audit/cost issues on our end. The ongoing struggles with the support response time have also been a concern.

Vantagens: The search and filter capabilities are a positive. The integrated time system and additional functionality of the upgraded time software is much better than what we had before.

Desvantagens: The customer service setup is not as quick and efficient as our setup on the old software. The availability of certain demographic/employment information is no longer available in the pay entry screen as it was in M3, thus there is a lot of toggling back and forth to verify information when we proceed payroll.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/08/2020
Derek A.
Director of Information Technology and Software Engineering
Varejistas, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    2/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    1/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/05/2018

"The entire platform needs an improvement from web portal to mobile application."

Comentários: Adding data into a central location.

Vantagens: I like that I can see my PTO and W2 information. I can easily review my teams hours for the previous and current pay period.

Desvantagens: * Mobile application on android is flakey and disconnects constantly even though GPS /location services are enabled. * There are many times I used the mobile app and it caused multiple punches which in the end annoys me and HR to fix. * Everytime I submit a review for an employee, I get an error to contact the system admin. By the way I am the director of IT and this is super annoying to have managers call my department for software that is not managed by us. * after submitting a review the format is stripped and becomes a huge paragraph and hard to actually conduct a review. You should keep the format or all HTML. * Employees that are salary should be able to manage there own time and fix there mistakes in punching in and out. I have to review and approve anyways later for payroll. This is an extra step that causes distractions for both management and employee. * The web interface is not responsive. * the home page should nit display any sensitive information, because when I am conducting a review, I have to login to my account. Employees should never see my PTO. * Its easy to see how much hours my employee works in time and attendance, but its harder to see my own time per pay period, Why? * It was not intuitive to find how to create additional punches or modify segments. having an icon or visual display would help. I have more to add, you can give me a call.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/05/2018
Yvonne C.
Payroll Manager
Mineração e metais, 501-1000 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/08/2020

"SentricHR"

Comentários: We have been using SentricHR for a little over 2 months and have not had any issues that were not resolved quickly. The customer support is wonderful and I can't speak any more highly of our integration team. They were always there and addressed our concerns and questions quickly.

Vantagens: I like the flexibility that we have with this software and especially like the ability to make changes to data and set up as an admin of the system.

Desvantagens: I don't like that it is so reliant on the HR side of the software and that the payroll data can't be more independent on it's own data.

Resposta dos fornecedores

por Sentric em 01/09/2020

Thank you so much for your feedback, Yvonne. We appreciate it!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/08/2020
Carly F.
HR Assistant
Hospitais e Saúde, 51-200 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/09/2020

"Helpful Staff"

Comentários: Our overall experience with SentricHR has been there has been many new features that impress us. The Staff has been extremely helpful and understanding while training us and giving us the amount of time we need. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] have been wonderful!!

Vantagens: The on boarding features are very impressive. Currently we are still in the process of setting it up. It is very detail orientated which we enjoy, it just is taking us a bit to get started on it.

Desvantagens: There are several places where the same thing can be done which makes it a bit difficult to know if you are changing the correct features in the right places. The auto pay section is very frustrating for us, but we have managed to work around it. We also do not like that we have to message a generic help line instead of having a direct contact for items.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/09/2020