Aquilon

Aquilon

da Aquilon Software

Quem usa o Aquilon?

Empresas de pequeno a médio porte que buscam uma solução prática, mas repleta de recursos e totalmente integrada para dar suporte à contabilidade, distribuição, cadeia de fornecimento e manufatura.

Conheça o Aquilon

Adequado para empresas com 5 a 100 funcionários, o software empresarial integrado (ERP) Aquilon fornece controle e visibilidade em um aplicativo acessível, abrangente e fácil de usar. Flexível e rápido, o Aquilon cuida de todas as necessidades de distribuição, CRM, finanças e cadeia de fornecimento. Ferramentas avançadas de análise de dados, relatórios e consultas em tempo real gerenciam os negócios em crescimento com eficiência. Com ferramentas de rápida implementação, os usuários podem colocar tudo para funcionar rapidamente, com custos reduzidos de inicialização.

Aquilon - Informação

Aquilon Software

http://aquilonsoftware.com

Fundada em 2006

Aquilon - Preços

O Aquilon não possui versão gratuita nem versão de teste grátis. Versão paga do Aquilon a partir de 1000,00 US$/uma vez.

Preço inicial

1000,00 US$/uma vez

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Não

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Instalado - Windows

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Aquilon

Sistemas ERP
Administração da distribuição
CRM
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão da cadeia de fornecedores
Gestão de RH
Gestão de armazéns
Gestão de ativos empresariais
Gestão de estoques
Gestão de pedidos
Gestão de projetos
Gestão financeira
Relatórios e análise de dados
Compras
Código de barras e RFID
Gestão de armazéns
Gestão de devoluções
Gestão de estoques
Gestão de importação e exportação
Gestão de pedidos
Gestão de remessas
Previsão de vendas
ERP
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão da manutenção
Gestão da qualidade
Gestão da segurança
Gestão de remessas
Integração da contabilidade
MES (Sistema de execução de manufaturas)
Orçamentos/estimativas
Planejamento das necessidades de materiais (MRP)
Relatórios e análise de dados

Aquilon - Avaliações

Exibindo 5 de 34 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,5/5
Atendimento ao cliente
4,8/5
Recursos
4,7/5
Relação qualidade/preço
4,8/5
Randall B.
President
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/01/2018

"Long time client"

Vantagens: very reliable and stable powerful tools great sales analysis and easy to integrate with other programs.
Training new recruits is easy and efficient
The contact manager is very helpful

Desvantagens: The quoting module needs to be more friendly. Would like quotes to reflect inventory promised as well as keep track of all quotes sent to individual customers

Resposta dos fornecedores

por Aquilon Software em 09/01/2018

The latest upgrade to the software will take care of the information for the quoting system as it now has user defined fields in the quote module. This upgrade has been released and the client is due to get the upgrade shortly

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/01/2018
Lucie P.
Administrator
Fabricação de alimentos, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/11/2018

"Comprehensive software that tracks everything you need for your business at a good price!"

Comentários: We started using Aquilon about 6 months ago and we have still not utilized all its features (partly due to a lack of time). However, we are happy we made the switch to Aquilon: it has not disappointed us and we keep discovering its great potential in our (slow) learning process.

Vantagens: What we like the most about Aquilon is that it pretty much does it all (accounting, invoicing, inventory, CMR, purchasing, manufacturing module and analysis). No need to synchronize data between different programs and applications (huge time saver and minimize data errors). All the different modules work seamlessly. Another great advantage is that the software is cloud based and can be accessed from anywhere at any time with a simple internet connection.
The role-base access control feature of Aquilon is also a key characteristic in order to have more control over what the employees can or cannot do as we grow bigger.
The staff at Aquilon is very responsive and they have always gotten back to our questions or solved our issues within the same day.
Being based in Vancouver, BC ourselves, the fact that Aquilon is from Vancouver is a big advantage to keep training fees low. Knowing the person you work with in person is always an added bonus.
Lastly and most importantly, Aquilon is priced very competitively for an all-in-one software.

Desvantagens: The biggest challenge we have is to get used to how the software works. Many things are not easily undone/cancelled. It makes the software robust but in the beginning that makes it quite intimidating to use. As a small business, we did not have the money to follow a comprehensive training and felt a bit lost and insecure at first. However, the more we use it, the more we understand and the easier it becomes. Just take it one module at a time!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/11/2018
Jessie D.
Controller
Logística e cadeia de fornecimento
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    2,5/5
  • Atendimento ao cliente
    3,5/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 20/05/2015

"Review"

Vantagens: Easy of use and responsive/knowledgable staff members

Desvantagens: Period based system did not work well for our company

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 20/05/2015
Tom D.
PRESIDENT
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    Não avaliado
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/05/2013

"REVIEW"

Comentários: THIS IS A VERY GOOD STABLE PRODUCT THAT SHOULD MEET ANY SMALL TO MID SIZE BUSINESS NEED IN A COST EFFECTIVE AND FUNCTIONAL MANNER FOR MANY YEARS. CONSISTENT UPDATES ARE IMPROVING THIS PRODUCT. INVENTORY MANAGEMENT, SALES ORDER ENTRY AND QUICK CHECK WRITING ARE MUCH BETTER THAN QUICKBOOKS OR SIMILAR PRODUCTS. THE STABILITY, INVENTORY MANAGEMENT, A/R AND A/P FUNCTIONS MAKE IT A VERY FUNCTIONAL PRODUCT FOR ANY BUSINESS. AS A WEARER OF MANY HATS, I CAN USE THIS PRODUCT ON THE FLY TO ACQUIRE SALES INFORMATION OR FINANCIAL DATA THAT HELP ME MAKE QUICK DECISIONS TO IMPROVE PROFITABILITY AND GROW MY BUSINESS. I HIGHLY RECOMMEND THIS PRODUCT FOR ANY BUSINESS THAT NEEDS A COST COMPETITIVE PRODUCT WITH GREAT STABILITY, EASE OF USE AND IS SCALABLE FOR GROWTH.

Vantagens: VERY STABLE WITH NO "CRASHING." REGULAR UPDATES MAKE THE SYSTEM MORE ROBUST. REVIEWS AND QUERIES ARE SIMPLE STRAIGHTFORWARD AND INCLUDE MOST NECESSARY INFORMATION. ABILITY TO EXPORT DIRECTLY TO EXCEL MAKES CODE CHANGES AND PRODUCT UPDATES VERY EASY. SHORTCUT KEYS ARE VERY USEFUL IN SPEEDING UP DATA ENTRY AND PROCESSING. SECURITY PROTOCOLS LIMIT ACCESS FOR FUNCTION SPECIFIC EMPLOYEES.

Desvantagens: PRE-PRINTED FORMS MUST BE USED FOR PICKING TICKETS INVOICES ETC...COULD USE .PDF OR SOME OTHER FORM CAPTURE. SOME MODULE QUERIES ARE UNAVAILABLE OR LIMITED IN SCOPE THOUGH I HEAR THEY ARE ON THE WAY.

Resposta dos fornecedores

por Aquilon Software em 10/05/2013

Tom's comments are spot on. We are continually improving the product and will be releasing our new printing system within the next 3 months that will allow users to set up their own or use standard laser forms for all outgoing documentation.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/05/2013
Thomas C.
COO
Agricultura
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4,5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4,5/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 19/05/2015

"Great software for the price - highly recommend "

Vantagens: Its a fully featured software system at a very good price. The vendor is very helpful and willing. It does everything we need for our business and has many features we hope to use in the future as we grow.

Desvantagens: Because the software has been around for a while the vendor has not yet re-developed all of the software into their new interface. At first this was a problem but they are making good progress and when its complete its going to be a fabulous product. But I guess that's why its priced the way it is for now.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 19/05/2015