SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk

da SolarWinds

Quem usa o SolarWinds Service Desk?

Ideal para empresas de qualquer tamanho, em qualquer lugar, com organizações de TI sofisticadas que buscam oferecer um serviço superior aos clientes internos (funcionários e outros solicitantes internos).

Conheça o SolarWinds Service Desk

O Samanage é o Help desk de TI mais avaliado e mais bem cotado. A central de serviços simplifica tarefas complexas e automatiza as mais básicas, enquanto fornece cargas de métricas, geração de relatórios e configurações, sem sobrecarregar. O Samanage permite que você siga facilmente a estrutura da ITIL, obterá resoluções de tíquetes mais rápidas, melhorará os SLAs e perderá menos tempo repetindo a mesma tarefa várias vezes. Entregue serviços mais rápidos e mais inteligentes e pare com as preocupações.

SolarWinds Service Desk - Informação

SolarWinds

https://www.solarwinds.com/service-desk

Fundada em 2007

SolarWinds Service Desk - Preços

O SolarWinds Service Desk não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do SolarWinds Service Desk a partir de 19,00 US$/mês.

Preço inicial

19,00 US$/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do SolarWinds Service Desk

Ferramentas de TI
Agendamento de manutenção
Auditoria de problemas
Controle e acesso remoto
Controles/permissões de acesso
Gerenciamento de correções
Gestão de capacidades
Gestão de conformidade
Gestão de estoques
Gestão de licenças
Catálogo de serviço
Geração de relatórios de atendimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de contratos
Gestão de incidentes
Gestão de lançamento
Gestão de tíquetes
Gestão do conhecimento
Portal de autoatendimento
Alertas/transferência
Armazenamento de documentos
Bate-papo em tempo real
Comunicação multicanal
Gestão da base de conhecimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de tíquetes
Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
Imagem de marca personalizável
Integração de e-mail
Portal de autoatendimento
Rastreamento de interações
Roteamento automático
Supervisão de rede
Agendamento de problemas
Auditoria de problemas
Gestão da base de conhecimento
Gestão de atribuições
Gestão de escalonamento
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Painel
Problemas recorrentes
Acesso para Celular
Base de conhecimento
Configuration Management Database (CMDB)
Controle remoto
Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
Gestão de aquisições
Gestão de ativos de TI
Gestão de incidentes
Gestão de mudanças
Portal de autoatendimento
Descoberta automática de dispositivos
Gerenciamento de configuração
Gestão de ativos de TI
Gestão de licenças
Gestão de mudanças
Gestão do impacto
Mapeamento de relacionamentos
Monitoramento do desempenho
Visualização de dados
Gerenciamento de configuração
Gestão da disponibilidade
Gestão de contratos e licenças
Gestão de incidentes
Gestão de lançamento e implantação
Gestão de mudanças
Gestão de problemas
Gestão de projetos
Portal de autoatendimento
Rastreamento de recursos
Gerenciamento de configuração
Gestão da manutenção
Gestão de aquisições
Gestão de auditorias
Gestão de contratos e licenças
Gestão de estoques
Gestão de fornecedores
Gestão de requerimentos
Rastreamento de conformidade
Rastreamento do custo

SolarWinds Service Desk - Avaliações

Exibindo 5 de 498 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,6/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Patrick B.
IT Supervisor
Biotecnologia, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/08/2018

"Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier"

Comentários: We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Vantagens: The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Desvantagens: The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/08/2018
Dillon K.
Service Delivery Project Manager
Serviços meio ambientais, 501-1000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/12/2019

"Huge Upgrade"

Comentários: Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.

Vantagens: I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.

Desvantagens: We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/12/2019
Avaliador Verificado
Service Desk Administrator
Armazéns, 1001-5000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/10/2018

"Good Out-Of-Box product for small, scalable team"

Comentários: We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.

Vantagens: I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.

Desvantagens: There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/10/2018
Matthaniel C.
IT Specialist
Restaurantes, 501-1000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/10/2019

"Great Product for Helpdesk, Task Management and Software Inventory"

Vantagens: This solution is great for tracking incidents, solutions, problems, etc for company IT departments. It provides an easy to use interface that allows for easy creation of FAQs and a Solutions Database.

Desvantagens: There are some things bulk items that cannot be imported without the use of the API, which is a tiny bit annoying, and some of their python and Ruby API sample code is out of date or no longer maintained.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/10/2019
Brett H.
System Engineer
Varejistas, 501-1000 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/10/2019

"Great Cloud Service with Many Features, Expensive for the Full Version"

Comentários: Incident, problem, and change management are all extremely easy to set up and begin using due to the cloud-hosted nature of the product. As it is fully web-based, low-level training is not required for techs or users.

Vantagens: Easy to deploy as it is a cloud-based system. Initial setup requires low effort and detail. Branding is easy to apply, functionality is easy to test out of the gate.

Desvantagens: Information on asset discovery, connections, and scanners feels lacking. Connecting to SCCM via the database has very little information, and after a month of attempts, it is not functional. Support has been a bit slow on response when inquiring regarding this issue, even after purchase.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/10/2019