Quem usa Aplos?

Ideal para igrejas que precisam de uma contabilidade de fundos precisa e fácil de usar e de dar declarações aos membros. O Advanced Accounting é ideal para igrejas com ativos fixos, várias unidades ou projetos especiais.

O que é Aplos?

Uma boa administração começa com uma boa contabilidade. É por isso que a contabilidade de fundos é uma parte essencial da administração da igreja. O Aplos Accounting é um software simples de contabilidade online, que não requer experiência prévia para manter os livros contábeis. E o suporte é sempre gratuito! Acompanhe os fundos destinados, aceite doações online e economize tempo gerando automaticamente declarações de doações.

Aplos - Informação

Aplos

http://www.aplossoftware.com/

Fundada em 2009

Aplos - Preços

Aplos a partir de 59,00 US$/mês. Aplos não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Veja mais informações sobre preços do Aplos abaixo.

Preço inicial

59,00 US$/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Aplos

Sistemas para Igrejas
Administração de pequenos grupos
Contabilidade incorporada
Controle de chegada de crianças
Controle de comparecimento
Diretório de associados
Doações online
Gestão de compromissos
Gestão de eventos
Gestão de voluntariado
Gestão de várias plantas
Integração da contabilidade
Portal do associado
CRM
Doações por celular
Doações recorrentes
Gestão de associação
Gestão de campanhas
Gestão de compromissos
Gestão de doadores
Gestão de doações de funcionários
Gestão de eventos
Gestão de ex-alunos
Gestão de leilões
Gestão de subvenções
Gestão de voluntariado
Pesquisa de doadores
Processamento de pagamentos
Rastreamento de contribuição
Carregamento de classes
Cobrança e faturamento
Compras
Contabilidade de fundos
Contas a pagar
Elaboração de orçamentos e previsões
Ensino fundamental e médio
Gestão da folha de pagamento
Gestão de ativos fixos
Gestão de comparecimento
Para escolas particulares
Razão geral
Conciliação bancária
Contabilidade de fundos
Contas a pagar
Contas a receber
Gestão da folha de pagamento
Gestão de doações
Orçamentos/Previsões
Rastreamento de recursos
Doações online
Doações por celular
Doações recorrentes
Gestão de campanhas
Gestão de compromissos
Gestão de doadores
Gestão de doações de funcionários
Gestão de eventos
Gestão de recibos
Processamento de pagamentos
Rastreamento de donações
Administração de website
Base de dados dos associados
Diretório de associados
Gerenciamento de aplicativos
Gestão de comitês
Gestão de dívidas
Gestão de eventos
Marketing por e-mail
Portal do associado
Processamento de pagamentos
Renovação de inscrições
Tipos de associados
Acompanhamento de atividades
Compras e recebimento
Conciliação bancária
Contabilidade de parceira
Contas a pagar
Contas a receber
Elaboração de orçamentos e previsões
Gestão de conformidade
Gestão de doadores
Gestão de recursos
Razão geral
Banco de dados de associados
Contabilidade
Gerenciamento das redes sociais
Gestão de arrecadação de fundos
Gestão de associação
Gestão de comitês
Gestão de doadores
Gestão de dívidas
Gestão de eventos
Gestão de voluntariado
Compras e recebimento
Conciliação bancária
Contabilidade de fundos
Contabilidade de projetos
Contas a pagar
Contas a receber
Elaboração de orçamentos e previsões
Gestão da folha de pagamento
Gestão de subvenções
Rastreamento de donações

Aplos - Avaliações

Exibindo 5 de 133 avaliações

Geral
4.4/5
Praticidade
4.4/5
Atendimento ao cliente
4.6/5
Recursos
4.2/5
Relação qualidade/preço
4.5/5
Brandon B.
Organizing Pastor
Instituições religiosas, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/10/2018

"Simple and easy, but with advanced features for those who need it."

Comentários: We began using Aplos as a brand new church. They helped us every step of the way as we grew - absolutely stellar customer service! We still don't have the complexity that some larger churches do, but every time we have needed to add something, the capacity has been there. The one exception was the lack of payroll integration, which I understand that they are now adding but we have not used yet. What I love about the product is that it is easy for us who are new to accounting to use, but also robust enough that our treasure (CPA) is able to use it in more complex ways.

Vantagens: Cloud-based Accounting with multiple user accounts makes it easy to keep finances updated.
Clean, simple, straight-forward layout makes use easy.
Super-responsive customer service are always there when you need them.
Bank integration makes it easy to import transactions.
Contact management.
Reports are quick and easy to generate with customized data.
Ability to connect to online-giving.

Desvantagens: At the moment we are unable to link families within the contact management system.
There are awesome graphs and charts on the dashboard, but unfortunately they do not have a lot of customization options or the ability to easily export.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/10/2018
Bart G.
Treasurer
Instituições religiosas, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 18/01/2017

"Floats to the top"

Comentários: Aplos is doing the job for me. Some things are frustrating, but mostly, it's better than doing things by hand or by spreadsheet. Occasionally odd things happen. For instance, it's now January 17, and the home page is telling me that my YTD income is different from my monthly income. This can't be true in January. Similar things happen in some reports. The balance sheet will say that a fund has X dollars, but the report for that fund will say Y dollars. So there are some quirks to get around, but it's no worse than making a spreadsheet (or other software that knows nothing about fund accounting) behave. I like the reports Aplos generates. Especially at the end of the year, when everyone in our congregation wants a statement for their taxes. It's really just one button. If I were the boss of Aplos, the first thing I'd change is that I'd clean up the wasted screen real-estate. There's a button on the bottom right that has a bad habit of covering half the number I want to see, and pop-up "alerts" occasionally disrupt my work. And the box the pop-ups come from is also wasted screen area. Actually, this box keeps telling me I'm 85% set up. It's wrong. I'm as set up as I want to be. I can't see how to make the box go away, except to buy more product which I don't need. This amounts to a pop-up ad, and not the good kind. So this isn't a glowing review. But software nowadays is written so poorly, that bare competence floats to the top. Aplos is better than anything else I've used, but that's not saying a lot. If they raise the price again, I'm going back to spreadsheets.

Vantagens: Fairly clean interface. Most reports are close to what I want.

Desvantagens: It's still buggy. Amounts that should match, don't always. The cost has tripled in the last 3 years.

Resposta dos fornecedores

por Aplos Software em 30/03/2017

Hi Bart,

If the numbers are off by a few dollars, this may be due to rounding. If you¿d like, our Support Team would be happy to look into this to give you a more specific answer. Please feel free to reach out to our Support Team at [email protected]

For the Setup alert:
You can click on the Go To Setup button and choose some of the options like, I don¿t want to set Starting Balances. Or, there are feature options that you can say ¿no¿ to, like Contributions. This should help clear that alert.

Also, sorry that the bottom right icon is a bit pesky. We want you to be able to contact our Support Team if you ever have questions, so that¿s why it¿s there, but we realize that it can sometimes get in the way. That¿s a suggestion that we¿re happy to pass along to our development team.

The Aplos Team

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 18/01/2017
Roslyn C.
Administrative Assistant
Instituições religiosas, Profissional autônomo
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/07/2019

"Great Software for Non-profits"

Comentários: Aplos has THE BEST Customer Service team you could ask for! No matter what the issue or who answers the phone, I am always treated professionally and courteously. For example, I recently called because our church was changing our fiscal year from the calendar year to a July-June year. In a matter of minutes, I was on my way with my questions answered! At times when what I wanted wasn't available in the software, I have always been told that my request would be sent to the IT team for review and consideration. I like the fact that Aplos LISTENS to its customers and responds! The webinars and support areas offered are always helpful as well. Lastly, I personally enjoy the humor of the Aplos team; and the occasional contests/prizes are fun, too!

Vantagens: The software is basically user-friendly.

Desvantagens: Some areas (like events) don't allow me all the options I wish were available.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/07/2019
Don M.
pastor
Instituições religiosas, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/12/2019

"Great for church finances and more"

Comentários: Much more accurate accounting and record keeping, balancing with bank deposits.

Vantagens: We made the transition from paper to online accounting via Aplos. It is very easy to make entries and retrieve reports, keep up with contributions and even church membership.

Desvantagens: Users with little computer experience could be put off a bit but that would be the case with any online accounting system.

Resposta dos fornecedores

por Aplos Software em 03/01/2020

Thank you for the valuable review, Don! We appreciate the fact you're enjoying Aplos.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/12/2019
Sherry N.
Founder
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/07/2018

"Good Software for Beginning Nonprofits"

Vantagens: I like that everything is all together in one spot - donor software, accounting, newletters and online giving forms. I like how when someone gives online through your forms that it automatically incorporates into your accounting and saves info from the giver into your contacts. Their customer service and support is their beacon of light. Extreme strong point. It's almost as if you have nonprofit accountant on your staff to answer your questions. They answer you quickly, and their answers are always helpful. And often times they've logged in and completely helped me fix an issue. This is the best thing I love about them and something that makes them completely unique. This was a game changer for me as a brand new nonprofit and didn't know what I was doing. I can't say enough about this! This is what makes me recommend them to everyone I know that's a nonprofit leader.

Desvantagens: The newsletter email templates and online giving forms are very template-y and don't give you a lot of control. The final product can help you get information out, however it looks pretty amateurish, which in turn makes your nonprofit/your brand, look amateurish - which is more important than most people know. If Aplos could follow constant contact's lead on design formatting they would be top notch. The other thing I don't like is often I'm fundraising for events and have options for customers to pick (example : I want to buy tickets for an event and a tshirt for two people), or want them to be able to buy multiples of items and it really needs somewhat of a "cart" option for online giving forms. Third, I get lots of complaints from customers about the transaction errors which make it hard to give. I get this a lot. Which can hinder givers, often they won't go back again and give again when they get an email way later that the transaction didn't go through, so you lose donations. I've addressed this with them several times, but there hasn't been any resolution. I think it has to do with that the provider they use does a micro-transaction to the bank and then banks don't approve it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/07/2018