15 anos a ajudar empresas portuguesas
a escolherem o melhor software

Conheça o ActiveCollab

Com ActiveCollab, você pode gastar menos tempo fazendo malabarismo e mais tempo gerenciando trabalho real!
ActiveCollab possui o conjunto certo de recursos para mantê-lo livre de distrações e concentrado no trabalho: controle de tempo, dependências de tarefas e reescalonamento automático, faturamento, opções de colaboração, integrações de terceiros.
ActiveCollab é usado por equipes e empresas de todas as origens e tamanhos, de grandes equipes em corporações internacionais a pequenas startups e tudo mais.

Quem usa o ActiveCollab?

Mais de 50.000 equipes usam ActiveCollab para gerenciar projetos e aumentar a produtividade. Agências digitais, empresas de tecnologia, universidades e estúdios de design usam ActiveCollab diariamente.

Onde o ActiveCollab pode ser implantado?

Baseado na nuvem
Instalação local

Sobre o fornecedor

  • Active Collab
  • Fundado em 2007

Suporte do ActiveCollab

  • Suporte por telefone
  • Bate-papo

Países disponíveis

Alemanha, Austrália, Brasil, Bélgica, Canadá e outros 20

Idiomas

alemão, checo, chinês, espanhol, francês e outros 10

Preço do ActiveCollab

Preço inicial:

11,00 US$/mês
  • Sim, oferece teste gratuito
  • Sim, oferece versão grátis

O ActiveCollab possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do ActiveCollab a partir de 11,00 US$/mês.

Sobre o fornecedor

  • Active Collab
  • Fundado em 2007

Suporte do ActiveCollab

  • Suporte por telefone
  • Bate-papo

Países disponíveis

Alemanha, Austrália, Brasil, Bélgica, Canadá e outros 20

Idiomas

alemão, checo, chinês, espanhol, francês e outros 10

Vídeos e imagens do ActiveCollab

ActiveCollab Software - 1
ActiveCollab Software - 2
ActiveCollab Software - 3
ActiveCollab Software - 4
ActiveCollab Software - 5
Ver mais 6
Vídeo do ActiveCollab
ActiveCollab Software - 1
ActiveCollab Software - 2
ActiveCollab Software - 3
ActiveCollab Software - 4
ActiveCollab Software - 5

Recursos do ActiveCollab

  • @menções
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento de recursos
  • Agendamento de tarefas
  • Alertas/notificações
  • Aplicativo móvel
  • Atualizações em tempo real
  • Banco de dados de contatos
  • Bate-papo/Mensagens instantâneas
  • Calendário de marketing
  • Cobrança e faturamento
  • Comentários/notas
  • Compartilhamento de arquivos
  • Controle de despesas
  • Controle de horas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Controle do progresso de tarefas
  • Controle do tempo do projeto
  • Controles/permissões de acesso
  • Conversão de e-mails em tarefas
  • Criar subtarefas
  • Criação de faturas
  • Criação de trajetórias
  • Cálculo de horas extras
  • Edição/atualização de tarefas
  • Etiquetagem de tarefas
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Ferramentas de colaboração
  • Ferramentas de produtividade
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de notas
  • Gestão da comunicação
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de calendários
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de carteira
  • Gestão de clientes
  • Gestão de despesas
  • Gestão de ideias
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do ciclo de vida do produto
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do quadro de horários
  • Goal Setting/Tracking
  • Histórico de faturas
  • Horas faturáveis e não faturáveis
  • Indicadores de desempenho
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento de tempo online
  • Monitoramento do progresso
  • Notificações em tempo real
  • Orçamentos/Previsões
  • Painel de atividades
  • Para agências criativas
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de pessoal
  • Planificação/Programação de projetos
  • Portal do cliente
  • Priorização
  • Processamento de faturas
  • Quadro de referência de produtos
  • Quadro kanban
  • Rastreamento de habilidades
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Rastreamento do projeto
  • Relatórios e análise de dados
  • Seguimento de relatórios/projetos
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Tarefas de importação
  • Tarefas recorrentes
  • Visualização de Gantt/linha do tempo

Alternativas ao ActiveCollab

O ClickUp é o futuro do trabalho: o aplicativo para substituir todos os outros. O ClickUp é um aplicativo de produtividade de rápido crescimento em 2020.
O Jira está presente no espaço ágil há mais de 15 anos e tem as principais ferramentas e práticas recomendadas para criar base ideal para sua empresa crescer.
Software de controle de horas online, ideal para quem precisa de uma maneira flexível de monitorar as horas, analisar os negócios ou faturar os clientes.
Com a confiança de milhões, o Basecamp coloca tudo de que você precisa para realizar o trabalho em um só lugar.
O Clubhouse é uma plataforma de gestão de projetos rápida, criada para a equipe de software dos dias atuais. Teste gratuitamente por 14 dias, sem necessidade de cartão de crédito. Saiba mais sobre o Shortcut
O Celoxis é uma solução premiada, acessível e tudo-em-um de gestão de projetos e colaboração para equipes de todos os tamanhos.
O monday.com é um sistema operacional de trabalho na nuvem, com o qual as equipes executam seus projetos e trabalhos diários, estejam elas no escritório, em casa ou em trânsito. Saiba mais sobre o monday.com
O Redmine ajuda equipes de qualquer tamanho a enviar seus projetos de maneira consistente dentro do prazo e do orçamento.
O aplicativo de gestão de projetos para profissionais. A maneira mais poderosa e simples de colaborar em equipe.

Avaliações do ActiveCollab

Pontuação média

Geral
4,5
Praticidade
4,5
Atendimento ao cliente
4,4
Recursos
4,2
Relação qualidade/preço
4,4

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
60%
4
32%
3
5%
2
2%
1
1%
Aleksandar
Aleksandar
C# Developer, Macedónia do Norte
Usuário do LinkedIn Verificado
Software, 2 - 10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Perfect Project management tool.

5,0 há 4 anos

Comentários: ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types. If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more. While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.

Vantagens:

Great dashboard, different types of reports, milestone preview, calendars, time tracking tool are just a few of the features that make this software irreplaceable tool when it comes to project management.

Desvantagens:

Lack of integration with Git or another version of control system.

Mohamed
Senior Engineer, Marrocos
Engenharia civil, 11 - 50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

A simple Project Manager's review

5,0 há 8 meses

Comentários: Overall very smooth experience for me. Fast bandwidth. Bug free experience.

Vantagens:

Project view grouping and filtering with grid and table layout. This is a killer feature for my use case.Very simple yet comprehensive overall system design. This is important for me as my coworkers came from different backgrounds.Activity View is very effective to have an overall view on what's going on without wasting a lot of time.Mobile Application gets the job done. No bugs, no unexpected behavior.

Desvantagens:

The optional GetPaid (invoicing and payment management) paid add-on is honestly not for me. It's a very nice and really good addition for more simple uses case like when we just started business, but It definitely needs more attention to fit our needs. We finally opted for a more specialized product to keep track of our finance.

Alternativas consideradas: OpenProject e monday.com

Razões para escolher o ActiveCollab: I tried a lot of PM systems, to the point where I was considering rolling my own. I settled a few years with OnlyOffice, which is honestly respectable and reasonably priced product. But over the years they focused on online document editing and left project management without filling the gaps. In the project management area, Active collab wins easily. It just much better designed and more featured product. Project Management was clealry not a priority for OnlyOffice team.

Razões para mudar para o ActiveCollab: ActiveCollab is honestly better than most I have used or tried. I am a bit demanding person when it comes to software, and ActiveCollab just clicked in my head. Like it's very intuitive, gets the job done quickly, Not missing important feature.

Avaliador Verificado
Usuário do LinkedIn Verificado
Publicidade e marketing, 2 - 10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Good choice for a basic project management tool but lacking when compared to Basecamp

3,0 há 3 anos

Comentários: ActivaCollab is still at the initial stage in terms of features even though they have been in the market for a couple of years. It serves our initial purpose of tasking team mates and tracking task conversation and progress but not more than that. Based on that, our usage is limited to basic tasking and we are considering and exploring migrating to a different system.

Vantagens:

Onboarding is easy, interface is easy to use and understanding. It's also one of the cheapest option in the market. For features that are not available, the ActiveCollab team is keen to consider adding that feature though during our usage, we didn't really see the feature being rolled out.

Desvantagens:

I used to use Basecamp and when compared, there are a lot of features that are lacking in ActiveCollab such as being able to create a Gantt timeline, quite messy grouping of projects on the main home page, not able to add vendors (only can add clients, yet we do not use ActiveCollab to collaborate with clients). As a project management tool, we also would like to see how we can gauge the workload of each team mate and if each team mate might be overload within the day or week, this function at the moment is not available. Completed tasked are being archived and under archived, the completed tasks are not organised according to task list. Some features such as invoicing and budget management cannot be adopted by finance team as they uses a more advanced thou legacy system which includes a whole lot of other functions on top of merely invoicing.

Resposta do Active Collab

há 2 anos

Appreciate the detailed feedback shared! We would recommend you to reach to our support teams to schedule a Calendly meet as we might have some workaround options to share with you that might help organising your work.

Ezéchiel
Ezéchiel
Agent, Benim
Usuário do LinkedIn Verificado
Construção, 2 - 10 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação

Avis activecollab

5,0 há 2 meses

Comentários: Despite its lack of communication tools and the limited number of tasks, it is one of the best software for positive business performance.

Vantagens:

wow what software!!!. it allows me to increase my output and it motivates me and my team.

Desvantagens:

Unfortunately the number of tasks is very limited and there is no communication tool

Avaliador Verificado
Usuário do LinkedIn Verificado
Publicidade e marketing, 2 - 10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Finally a project management system small businesses can afford

5,0 ano passado

Comentários: We have been using ActiveCollab for around 4 years now and they continue to work on ways to fineness the tool for the better. The support team has always been very responsive -- although we have only had a few SOS calls they AC team reacted quickly and we were able to continue work with very little interruption.

Vantagens:

Visually easy to see what projects and tasks are priority. I also love the budget tracker which allows me to make sure projects stay on budget. This program is extremely easy to learn to use as both an administrator and a day-to-day user. I have worked with so many project management systems in my career (some at a much higher price point) and ActiveCollab is a true competitor for a fraction of the cost.

Desvantagens:

When pulling invoices, I wish we had more options as to how to import the time entry notes. Because we require our team to place notes as to what they were doing for the hours logged - we do spend more time than desired editing invoices once the data is pulled in.

Alternativas consideradas: Trello, Basecamp e monday.com

Razões para mudar para o ActiveCollab: The price point and features offered were hard to compete with --- best decision we've made.