Quem usa o FieldEdge?

O FieldEdge é um software de trabalho de campo a um preço econômico, apoiado por um alto nível de suporte. Descubra por que ele é um dos mais escolhidos por empresas de serviços de AVAC e hidráulicos há mais de 35 anos.

Conheça o FieldEdge

Esse software de gestão de trabalho de campo para administrar toda a empresa é aquele que o proprietário, a equipe do escritório e os técnicos realmente acham útil! Acompanhe histórico de clientes, distribuição, finanças, acordos de serviço e muito mais. Classificado como um dos melhores entre os contratados, o FieldEdge economiza mais de 20 horas por semana do pessoal do escritório com integração rápida ao Quickbooks, dando fim às entradas duplicadas! O aplicativo móvel fornece aos técnicos todas as informações necessárias para prestarem o atendimento ao cliente e serem mais eficientes no local.

FieldEdge - Informação

FieldEdge

https://fieldedge.com/

Fundada em 1980

FieldEdge - Preços

O FieldEdge não possui versão gratuita nem versão de teste grátis.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Não

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do FieldEdge

Sistemas de Canalização
Agendamento
Aplicativo móvel
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Agendamento de manutenção
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos e estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Agendamento
Banco de dados do cliente
Compromissos recorrentes
Controle de estoque
Criação de ordem de serviço
Gestão de contratos
Gestão de expedição
Gestão de trabalhos
Gestão preventiva
Orçamentos/estimativas
Roteamento
Acesso para Celular
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Portal de autoatendimento
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Assinatura eletrônica
Banco de dados de contatos
Cobrança e faturamento
Coleta de pagamento no campo
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Relógio de ponto online
Roteamento
Banco de dados de custos
Comércio e indústria
Conjunto pré-montado
Cotizações e propostas
Estimativa de custos gerais
Estimativa de materiais
Gestão dos encaixes
Importação/exportação de dados
Para contratantes em geral
Pedidos de mudanças
Agendamento
Cobrança e faturamento
Custos do trabalho
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Rastreamento de equipamentos
Rastreamento de garantias
Acesso para Celular
Agendamento
CRM
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Processamento de pagamentos
Rastreamento por GPS
Agendamento
Banco de dados de custos
Cobrança e faturamento
Comércio e indústria
Cotizações e propostas
Estimativa de materiais
Gestão de financiamento
Importação/exportação de dados
Manutenção de equipamentos
Tarifas de mão de obra

FieldEdge - Avaliações

Exibindo 5 de 241 avaliações

Geral
4,3/5
Praticidade
4,2/5
Atendimento ao cliente
4,6/5
Recursos
4,1/5
Relação qualidade/preço
4,1/5
Erin S.
Director of Business Operations
Serviços ao consumidor, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/01/2020

"FieldEdge transformed our business"

Comentários: Since day 1, working with FieldEdge has been a delight. Every person we have encountered has been positive, knowledgable and helpful.

Vantagens: The ability to manage the entire customer experience from lead to invoice all the way into quickbooks has streamlined our workflow and allowed us to take on significantly more work. Our success manager and the tech support teams are phenomenal.

Desvantagens: The software is still lacking some features to be able to manage larger more complex quotes and project management.

Resposta dos fornecedores

por FieldEdge em 15/01/2020

Thank you so much for your kind words, Erin. We really appreciate you taking the time to share your FieldEdge experience with us.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/01/2020
Haley D.
Office Manager
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/03/2020

"Great software for a smaller company & cost effective"

Comentários: Overall, it is a good system for the price. It gets the job done, syncs with quickbooks online, and is rather user friendly.

Vantagens: I like the amount of options the overall program offers; such as tracking call sources, maintenance agreement tracking, installation/equipment tracking, general layout of the software itself.

Desvantagens: Some cons for me would be the lack of in depth or interactive reporting; I would like to see them roll out the option to pull custom report vs the built in ones. We have encountered multiple issues with "downtime" when the FieldEdge system gets interrupted & the office and technicians cannot login, this causes many issues and is very inconvenient. They do actively try to get it resolved, but when you're in our industry any downtime can cause major disruptions. I would like to see more options for the communication templates as well - such as being able to send appointment booking confirmation & reminders (as well as more interactive edits with the emails i.e. being able to decide when to send the appointment reminder rather than it just being a day before reminder.)

Resposta dos fornecedores

por FieldEdge em 26/03/2020

Hi Haley - A member of the Customer Success team will be in touch regarding your requests. We really appreciate you taking the time to share your feedback on FieldEdge!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/03/2020
Ryan E.
Sales & Inventory Management
Fabricação elétrica/eletrônica, 13-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    2/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/05/2020

"Be Thorough with Onboarding"

Comentários: Our contact with our onboarding agent was abysmal from day one. Receiving a response typically took 2-3 days or up to a week unless we made multiple attempts. It came to a point where I started keeping track of when and how many times I contacted them before I received a response. Responses were frequently, "I'll get back to you on that" with no follow up. I also kept a list of questions they never answered.
We were advised by our FieldEdge salesperson to switch to Quickbooks Online before signing up with FieldEdge for ease of use. When data was transferred from QBO to FE, NONE of the costs for our 2400 items in the system transferred over. Sales prices carried over just fine. Each time we do a quote or invoice, if we want to track profitability or markup on items sold, we literally need to look up each individual item and manually enter its cost. We are six months into using this software, and we have had this issue escalated to a different department, escalated to a different team, escalated to their Tier 3 development team, you name it, yet the problem persists. "It seems we have encountered a bug"
We have been offered discounts because of this issue, but honestly, if we hadn't invested so many thousands of hours and tens of thousands of dollars into this software, I would be happy to pull the plug.

Vantagens: The dispatch board is nice, techs can update their work orders and we can see their status in real time (generally).

Desvantagens: LEARNING CURVE - DO NOT underestimate how much time you will need to learn this software
We seem to be an outlier since most reviews rave about their customer service, but our onboarding agent was less than responsive to our questions and attempts to contact him, and he definitely did not provide us with adequate information or learning tools.
If you have concerns, make sure they are addressed in a timely manner before you make your final decision, otherwise they may never be addressed.
It is VERY expensive per month per user.
Our business is open 7am-5pm. Their support team has a habit of calling between 5pm and 8pm, but never when we are actually in the office to answer calls.

Resposta dos fornecedores

por FieldEdge em 13/05/2020

Hi Ryan - We are really disappointed to hear that this was your experience with onboarding and we certainly hold ourselves to higher standards than what you described here. A member of the Customer Success team will be reaching out to you to talk through these concerns in more detail. We truly value your honest feedback and will be sure to pass it along to the appropriate teams so we can continue to make improvements in these areas.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/05/2020
Avaliador Verificado
Owner
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/11/2019

"FieldEdge great for small to medium sized companies"

Comentários: Fieldedge helped streamline our company and operations substantially from our paper invoice and reporting previously. The basic functions were easy enough to train someone on in a day. Some of the more integral functions were a bit confusing and required technical help. The technical help for fieldedge is outstanding.

Vantagens: Ease of learning curve on basic functions was very manageable
scheduling is straightforward and can be accomplished with a few simple clicks
researching a customers history is an integrated tool and very easy to navigate

Desvantagens: Overall the software seems a bit dated
some features and functions many new estimating/scheduling software packages are implementing are not included such as text notifications for customers.

Resposta dos fornecedores

por FieldEdge em 04/12/2019

Thank you for providing your feedback, we always appreciate our customers letting us know how we can further help them! If you contact your Customer Success Manager they will be more than happy help you troubleshoot this issue.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/11/2019
David G.
Parts, Products, & Services Manager
Manutenção predial, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/01/2020

"Wonderful Software!"

Comentários: We have become more more efficient using this software. The people at FieldEdge are incredible and very, very helpful.

Vantagens: Ease of use, tracking ability, reporting, integration with Quickbooks

Desvantagens: Connector between FieldEdge and Quickbooks

Resposta dos fornecedores

por FieldEdge em 17/01/2020

David - We love hearing that FieldEdge helps you become more efficient! Thanks so much for taking the time to share your feedback on our product and teams.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/01/2020