Quem usa esse software?

O Mavenlink é ideal para empresas de serviços profissionais, especialmente em marketing, publicidade, relações públicas, arquitetura, engenharia, serviços de TI, consultoria de gestão e ensino.

Avaliações médias

279 avaliações
  • Geral 4.2 / 5
  • Praticidade 4 / 5
  • Atendimento ao cliente 4.3 / 5
  • Recursos 4.1 / 5
  • Relação qualidade/preço 4 / 5

Detalhes do produto

  • Preço inicial 19,00 US$/mês
  • Versão gratuita Sim
  • Avaliação gratuita Sim
  • Implantação Nuvem, SaaS, web
  • Formação Pessoalmente
    Ao vivo online
    Webinars
    Documentos
  • Suporte 24 horas por dia (representante ao vivo)
    Horário comercial
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • Mavenlink
  • http://www.mavenlink.com
  • Fundada em 2008

Sobre o Mavenlink

O Mavenlink transforma seus negócios unindo gestão de projetos, colaboração, monitoramento de horas, gerenciamento de recursos e finanças de projetos em um único local. Os usuários conseguem ter uma melhor execução operacional, mais agilidade nos negócios e melhor desempenho financeiro. Com o Mavenlink, sua equipe obtém as informações necessárias para entregar projetos de maneira mais previsível e lucrativa. Indicada como a solução líder de gestão de projetos pelo Gartner. "O Mavenlink é a minha primeira opção para gestão de projetos" - Forbes

Recursos do Mavenlink

  • Aceita o método Scrum
  • Gerenciamento de comentários
  • Gestão de equipes
  • Gestão de modelos
  • Gestão de pendências
  • Gestão de recursos
  • Gestão de retrospectivas
  • Gestão de solicitações
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Priorização
  • Quadro kanban
  • Seguimento de status
  • Visualização de Gantt/linha do tempo
  • Chuva de ideias
  • Controle de versões
  • Edição em tempo real
  • Fóruns de discussão
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de calendários
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Vídeo conferência
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Ferramentas de colaboração
  • Gestão de carteira
  • Gestão de ideias
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gráficos de Gantt
  • Metodologias ágeis (Agile)
  • Modelos personalizáveis
  • Métodos tradicionais
  • Portal do cliente
  • Quadro kanban
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Acesso móvel
  • Controle de horas
  • Criar subtarefas
  • Ferramentas de colaboração
  • Gamificação
  • Gestão de tarefas recorrentes
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Relatórios e análise de dados
  • Visualização de Gantt/linha do tempo
  • Visualização de lista de tarefas
  • Visualização de planilhas
  • Visualização em tabela de tarefas
  • Banco de dados de funcionários
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de tempo offline
  • Controle de tempo por celular
  • Cálculo de horas extras
  • Gestão do quadro de horários
  • Horas faturáveis e não faturáveis
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Registro automático de tempo
  • Taxas de cobrança múltiplas
  • Colaboração
  • Compartilhamento de arquivos
  • Controle de horas
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de horas e despesas
  • Ferramentas de colaboração
  • Geração de propostas
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de orçamentos
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Portal do cliente
  • Controle de horas
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Listas de materiais
  • Orçamentos e estimativas
  • Pedidos de mudanças
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento do custo de produção
  • Relatórios de custos excedentes
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Acesso móvel
  • Automação dos processos comerciais
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controles/permissões de acesso
  • Editor gráfico de fluxo de trabalho
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de calendários
  • Gestão de formulários
  • Gestão de tarefas
  • Integrações de terceiros
  • Painel personalizável
  • Plataforma no-code
  • Rastreamento de conformidade
  • Colaboração
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de edição
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Planejamento de projetos
  • Seguimento de status
  • Alocação de recursos
  • Arrastar e soltar
  • Gerenciamento da utilização
  • Gestão de capacidades
  • Pesquisa filtrada
  • Planejamento de pessoal
  • Previsão da demanda
  • Rastreamento de habilidades
  • Visualização de dados
  • Alertas/notificações
  • Arrastar e soltar
  • Controle de marcos
  • Código de cores
  • Gestão de tarefas
  • Modelos
  • Monitoramento de capacidades
  • Monitoramento do progresso
  • Rastreamento de dependências
  • Ferramentas de colaboração
  • Gestão de modelos
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gestão de tarefas
  • Gráficos de Gantt
  • Metodologias ágeis (Agile)
  • Monitoramento do progresso
  • Métodos tradicionais
  • Priorização
  • Quadro kanban
  • Rastreamento de data de vencimento
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Ferramentas de colaboração
  • Gráficos de Gantt
  • Priorização
  • Quadro kanban
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Seguimento de status
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Acompanhamento de atividades
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de despesas
  • Controle de horas
  • Controle de horas pelo cliente
  • Controle de horas pelo projeto
  • Gestão de reembolsos
  • Rastreamento do projeto

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As avaliações mais úteis do Mavenlink

Awesome platform that's only getting better

Avaliado em 31/10/2019
Mike C.
Project Manager
Publicidade e marketing, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Overall, using Mavenlink has been great - it has made a very positive impact on day-to-day functions as a business. I would recommend it highly to agencies for its flexibility and extensive functionality to manage resources and projects.

Vantagens: The reporting functionality Mavenlink offers is extensive and has enabled us to get much better visibility to our project, program, portfolio and resourcing data. Which in turn has allowed us to set/adjust our KPI/KRIs and better inform business decisions with the data we have available. In using Mavenlink how it's meant to be used, not only have we improved our business practices but our PMO has gained valuable insight into important aspects of the business that were previously siloed. The fact that Mavenlink actually continues to improve its platform based on user feedback is a massive plus, as new functionality becomes available to better utilize the platform.

Desvantagens: There are some small (very small in most cases) problems we have with some functionality i.e. the naming/categorization of metrics in the reporting suite could be clearer, when approving/rejecting timesheets, adding a comment to a specific entry would be preferable, rather than the comment being published to all entries.

The Ultimate Services & Operations Management Software

Avaliado em 25/04/2019
Stefano A.
Technical Enablement Manager
Serviços e tecnologia da informação, 501-1000 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
4 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: The only way to describe this would be "It has been and still is fun to work with". It's a great piece of software, and once you get used to its logic you will be able to do great things - and by great things I mean measure exactly how much you sell your services for and how much resources you are actually using.
This, plus see employee performance, project performance, you can create custom fields to cover for any special requirement.

Vantagens: - Integrations and API - An excellent Salesforce bridge is available and can be fully customised (if you know Java!). You also get other connectors for Jira, Slack, and an API that allows you to do virtually anything. - Integrated GoodData reporting - If you are technical enough you can improve your workflows by adding custom fields and creating custom metrics. I used this solution to monitor the performances of the entire Professional Services team at Emarsys. - The software itself is essentially like Microsoft Project but online and with conversations & invoices generation - you can manage anything from a very small and basic project to a massive 2 years project thanks to the versatile task management interface. GANTT charts are available and, of course, if you know how to use GoodData you can dig even further into the project reports. - Resourcing wise it has a Master Planning tool which looks a bit like Resource Guru but completely integrated with the software, so you are really buying the full package with Mavenlink.

Desvantagens: I believe the biggest flaw in Mavenlink is the absence of a "real" administrator. Essentially, you can be an admin but if a project is set to "Invitation only" you cannot join it unless someone invites you. So being a Mavenlink admin is not like being a Jira admin where you can do anything you want, you are more of a "open projects administrator". The workaround is to have an integration user creating the projects and a good integration with your CRM that allows you to update fields that would be otherwise not accessible.
Mind that you can still remove the integration user from the project, and at that point the only way to re-enter the project is to ask the project lead to invite you.
This should clear any security concerns, if your projects require extreme privacy.

So, yeah, you could call me an evangelist

Avaliado em 24/03/2017
Thomas H.
Managing Director
Internet, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We implemented Mavenlink specifically to disabuse our organization of several disparate systems we were using for tracking time, task-level project management, and reporting on specific measurements/metrics like utilization, margin and capacity saturation so that we could improve operational efficiencies. We've found that the tool is very flexible, has some great native reporting capabilities that become exceptional when coupled with the Business Insights add-on, it integrates well to SalesForce, it has given us a much better ability to manage projects for clients as well as internal product development projects, and it provides us with much better capabilities toward planning organizational growth and managing to margin at the business unit level down to the project level. While there are still some glitches/issues with the Gantt views, and there are still things we wish it did better, Mavenlink has proven itself to be an exceptionally valuable (and very cost-effective) management tool; the company is consistently providing updates that are meaningful and adding value with subsequent releases that clearly indicate a willingness to listen to the voice of the customer in new feature requests. Overall, I'm personally very impressed with the software, given my team's requirements and unique operational environment.

Vantagens: Flexible, provides the ability to set up multiple templates for different types of projects, supports T&M and Fixed Fee contract types, integrates to SalesForce, provides multiple views toward project status, continually adding new features and capabilities

Desvantagens: Gantt charts are still in need of a lot of work and help. Still buggy, no user-defined view preferences can be saved.

Achieve that 30,000 ft view!

Avaliado em 10/04/2017
Ben W.
Marketing Production Team Lead
Publicidade e marketing, 201-500 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
Fonte: SoftwareAdvice
5/5
Geral
4 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: I have been using Mavenlink as the primary account administrator for two different companies over the course of four years. The suite has proven to be an integral tool in my everyday professional life within the Marketing industry. It allows my teams to see only what they need to primarily be involved with for any particular day and clears away other clutter they may not be associated with. However, most importantly, it allows many different views when it comes to upcoming work capacity and profitability. This is the feature we were primarily after when signing up for Mavenlink. The instant-update gantt charts allow us to see both all of our current projects and each individual project. This, in addition to the robust resource management tools that are constantly being improved, as enabled our Production team to kick project input and scheduling into overdrive! Our Copy and Design teams love the real-time proofing module as well. The comparison tools are really slick.

Vantagens: Depth of data analysis and business intelligence, gantt charts, deep task detail options, resource scheduling tools, built-in expense and budget tracking

Desvantagens: There is an intermediate learning curve and may come across as immediately complex to the uninitiated creative. However, 10-15 minutes of poking around and taking advantage of the learning tools and startup tutorials offered by Mavenlink's stellar customer service program will address this minor concern. Mavenlink is a fantastically powerful information source, and with that power comes some proper approach and learning. It's all intuitive, though!

Software Implementation Process with Mavenlink

Avaliado em 09/08/2016
Rosie A.
Project Manager
Serviços e tecnologia da informação
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação 
Fonte: SoftwareAdvice
4/5
Geral
4 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
4.5 / 5
Suporte ao cliente
3.5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Vantagens: We have only been using Mavenlink for a little over 3 month and have already started to see visibility and transparency across the organisation. Mavenlink Insights and analytics reports provide the company with a holistic view of all projects and accounts. We are now easily able to identity project metrics and figures without all of the manual collation and reconciliation which takes an enormous amount of time.
Mavenlink have been extremely helpful and accommodating to get us to this point with help of the guys from the MavenOps Program. The 3 months of MavenOps has been fantastic as the team who have been working with us are always willing to help and offer suggestions. Mavenlink were very responsive to our requirements and always willing to help and provide alternate solutions or workarounds if system could meet the requirements.
Additionally MavenOps were very quick at turning around reports that we requested. The reports were completely customised to our needs. If a feature could not be achieved the company can submit a "feature request" which means there is a chance that feature can be built later down the track.
Mavenlinks 24/7 chat support has also been fantastic in helping the wider organisation with any questions.
Overall the software is great but the level of support really helps to lift the product and the overall engagement.

Desvantagens: Given we are an Australian based company there are a few things within the software which are set for the US, for example the date is in the wrong sequence and data refreshes happen at awkward times. These are only minor and don't stop us from achieving our main objectives. It would be helpful to have a little more control over these settings.
It would be also good for Super Admin users to have a greater level of visibility. At present even admin need to be invited to a project to view the tasks and approve time etc. It would be helpful for Super Admin users to have this level of visibility with having to rely on a project lead to invite them to a project.

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