366 resultados
Por que o Capterra é gratuito?
SMART by GEP é o primeiro software de origem para pagamento do mundo nativo na nuvem, que fornece funcionalidade abrangente de gastos, compras e aquisições em uma única plataforma unificada. De compras aos pagamentos, da análise de gastos ao rastreamento de economias, SMART by GEP oferece a você o poder de impulsionar as compras para toda a empresa, com uma experiência de usuário inigualável. Independente do setor, SMART by GEP foi criado para empresas em todos os principais setores. Saiba mais sobre o GEP SMART SMART by GEP é a primeira plataforma unificada de origem para pagamento, nativa na nuvem, desenvolvida para profissionais de compras, por especialistas em compras. Saiba mais sobre o GEP SMART
O TMS L2 dos carregadores permite gerenciar, controlar e otimizar a cadeia de fornecimento. Com o L2, você pode reduzir custos no planejamento, aquisição, transporte e finanças. O L2 fornece visibilidade de mercadorias em trânsito e contribui para a satisfação do cliente. As economias são concretizadas por: - Conexões de EDI com todas as partes da cadeia de fornecimento - Consolidação automatizada de pedidos/remessas - Seleção automatizada de transportadoras, taxas e rotas - Correspondência automática de faturas - Processos otimizados personalizados Saiba mais sobre o Informore Gestão de pedidos, visibilidade de remessas, EDI, consolidação automatizada, seleção de transportadora, gestão de eventos e redução de custos. Saiba mais sobre o Informore
O KanbanBOX é o software de gerenciamento da cadeia de fornecimento que permite o gerenciamento simples da cadeia de distribuição, dos processos de produção e compras de qualquer empresa de produção. Com o KanbanBOX, você pode gerenciar todos os processos da empresa de criação de valor: compras, produção, logística e vendas. O KanbanBOX aprimora a colaboração na cadeia de fornecimento, por meio de um portal compartilhado entre vendas, produção, fornecedores externos e clientes. Cada fluxo, informativo ou físico, está sob controle. Saiba mais sobre o KanbanBOX Software de gerenciamento da cadeia de fornecimento para o gerenciamento simples de fluxos de materiais em compras, produção e logística. Saiba mais sobre o KanbanBOX
Controle a visibilidade da cadeia de fornecimento e a rastreabilidade do estoque. Soluções integradas e prontas para uso para rastreamento e acompanhamento econômico, gestão de estoque, prevenção de estoque obsoleto e prevenção de desvio ilegítimo. Saiba mais sobre o Supply Chain Visibility Plataforma completa econômica e integrada para todas as necessidades da cadeia de fornecimento com serialização supervisionada por IA. Saiba mais sobre o Supply Chain Visibility
Cin7 is the automated supply chain management platform for brands growing revenue over $1 million. Cin7 provides end-to-end visibility and integrated processes to efficiently optimize inventory in sync with production jobs, warehouses and sales channels. Brands use Cin7 to gain the full supply chain visibility and increased efficiency they need to lower inventory costs, optimize stock levels and cash flow, and maximize margins. Note: Cin7 is not suitable for asset management. Cin7 integrates production jobs, warehouses, channels, inventory, orders and processes for an automated, efficient supply chain.
Use Odoo to synchronize operations between different companies or warehouses. Create sales orders, share customers, suppliers and products and manage invoices for all companies at the same time. You can save even more time by automating the invoicing process between all the company. Manage your supply chain with our integrated app suite (Purchasing, Accounting, Inventory, MPR, Field Services and more).
TradeGecko is powerful inventory and order management software, built for multichannel brands, high growth eCommerce and wholesale. It enables automation for omnichannel operations, improving efficiency and increasing profitability. Seamless integrations with Shopify, Xero, QuickBooks Online, Amazon, WooCommerce and more. Also includes intelligent reports and forecasting, manufacturing, a customizable B2B eCommerce platform plus a mobile sales and inventory app on iPhone and iPad. TradeGecko is powerful inventory and order management software for multichannel brands, eCommerce and wholesale.

da Unleashed Software

(266 avaliações)
Ver perfil
Unleashed Software provides a powerful cloud-based platform for all your inventory management needs. Unleashed allows you to easily and accurately track stock in real-time across various locations. Get visibility on all inventory management processes and transactions across warehouses globally. With such dynamic inventory information, you are able to make better data-driven business decisions. Unleashed also integrates with various eCommerce softwares to provide a holistic business solution. Unleashed Software provides a powerful platform to accurately manage your inventory in real-time.
O SAP Business ByDesign é uma solução de negócios sob demanda completa e adaptável, desenvolvida para unificar e otimizar as operações de negócios principais para empresas de médio porte. A solução dá suporte a finanças, CRM, gestão de recursos humanos, gestão da cadeia de fornecedores, gestão de projetos, gestão do relacionamento com fornecedores e gestão de conformidade. Solução de negócios sob demanda desenvolvida para unificar e otimizar as operações de negócios principais para empresas de médio porte.
SAP Cloud ERP Suites rely on intelligent applications, integrated processes and a real-time digital core to unite your digital supply chain with cloud-based business networks to boost agility. This digital value network connects every aspect of internal operations, as well as real-time workforce engagement, supplier collaboration, an outcome-based omnichannel consumer experience, and other market dynamics, with IoT and Big Data scenarios. SAP Cloud ERP Suites digital supply chain management boost agility with Industry 4.0 best practices and integrated business planning.
O AscendTMS é um dos softwares de TMS mais populares do mundo (mais de 21.200 usuários ativos) para corretores de frete, operadores logísticos, transportadoras e exportadoras. SEM taxas iniciais, SEM taxas de licença, SEM taxas de suporte, SEM contrato. O programa é 100% independente e NÃO afiliado a nenhuma corretora, transportadora ou outra entidade de transporte. É possível ter acesso instantâneo ao TMS de QUALQUER dispositivo, SEM instalação, SEM hardware, SEM configuração. Compare com TMW, McLeod, Mercury Gate, Aljex e outros sistemas antigos. O AscendTMS tem a MELHOR CLASSIFICAÇÃO do Capterra! O único TMS SEM taxa, SEM contrato, SEM configuração. Mais de 21.200 usuários. TMS REALMENTE na nuvem. Um dos TMS mais populares do mundo. MELHOR CLASSIFICAÇÃO DO CAPTERRA!
With more than 30 years as a market-leader, Sage 100cloud is among the most stable and feature-rich business management solutions for mid-sized manufacturers, distributors, and service businesses today. Built for security and compliance, Sage 100cloud is a trusted solution for managing complexities associated with growth. Thanks to its open code base, business objects framework, and Office 365 connectivity, Sage 100cloud can be easily customized to meet the unique needs of businesses. Sage 100cloud is an ERP platform for growing and medium-sized distributors and manufacturers.
SAP S/4HANA serves as the digital core for an organization. It is fully architected for the most advanced in-memory platform, SAP HANA, and is built using the latest design principles with the SAP Fiori user experience to create a personalized and simple feel on users device of choice. SAP S/4HANA aims to simplify an organization's system landscape and reduce total cost of ownership by shrinking the data footprint while improving productivity levels in the form of higher throughput. SAP S/4HANA, the next-generation business suite designed to provide ultimate sophistication in the simplest possible manner.

da Asite Solutions

(106 avaliações)
Ver perfil
Asite's Adoddle platform gives everyone involved in construction and facilities projects access to key information regardless of location or device. It enables increased collaborations which results in fewer mistakes, delivering huge time and cost saving. You can store and manage all project data in one central and secure repository. Adoddle is a bespoke platform which allows our clients to fully configure the structure of their content with highly controlled access and rich workflows. Asite's Adoddle is a cloud platform for seamless collaboration across disciplines, from concept to completion and beyond.
O WMS flexível e de nível empresarial do 3PL Central permite que os operadores logísticos aumentem drasticamente sua lucratividade ao longo de suas cadeias de fornecimento. Oferecendo integrações de EDI prontas para uso, recursos automatizados de embalagem e envio de pequenas encomendas, recursos móveis de leitura de código de barras e uma ampla variedade de opções de carrinho de compras para comércio eletrônico, o software baseado na nuvem fornece visibilidade de estoque, pedidos e remessas sem interrupção em todo o mundo. Cadastre-se para uma avaliação gratuita sem riscos. Uma solução WMS baseada na nuvem, criada especificamente para operadores logísticos de armazém que desejam crescer.
Sistema de gestão de cadeia de fornecimento, faturamento e geração de relatórios baseado na Internet para empresas de médio porte em vários locais, incluindo monitoramento de produção.  Gerencie pedidos de compra e venda, cotações de vendas, pedidos em atraso, dropshipping, consignação, parciais, devoluções, verificações de atendimento de pedidos e estoques usando números de série e códigos de barra com vários usuários com direitos variados!  Adote o Megaventory para uma gestão bem-sucedida da empresa por apenas US$ 150/mês. Cadastre-se para uma avaliação gratuita ou agende uma chamada hoje mesmo! Aplicativo de Internet para estoque, rastreamento de pedidos, faturamento e geração de relatórios para empresas de médio porte em vários locais, incluindo manufatura.

da Interactive Freight Systems

(82 avaliações)
Ver perfil
Não há duas viagens iguais. Mas agora você sempre saberá o que esperar. Tenha uma visão clara de todo o seu frete. O SmartFreight é uma maneira fácil de gerenciar remessas. A suíte de soluções de remessa coloca centenas de provedores e rotas de transporte possíveis ao seu alcance, oferecendo total flexibilidade e acesso às informações necessárias em cada passo do caminho. O SmartFreight® é uma maneira de gerenciar remessas. Tenha uma visão clara de todo o seu frete.
O Cleo Integration Cloud (CIC) é uma plataforma escalável e fácil de usar, projetada para otimizar o ecossistema de movimentação de dados. Atendendo a milhares de empresas de gerenciamento de cadeia de fornecimento e operadores logísticos, as tecnologias de transferência de arquivos do Cleo fornecem soluções de integração abrangentes com recursos de supervisão, confiabilidade superior e segurança aprimorada para otimizar processos operacionais e garantir o SLA do cliente. As tecnologias do Cleo oferecem recursos de supervisão, alta disponibilidade e segurança aprimorada para otimizar a cadeia de fornecimento centrada em dados.

da Epicor Software

(67 avaliações)
Ver perfil
Epicor ERP delivers flexible, industry-specific business software to fit the precise needs of our manufacturing customers. More than 40 years of experience with our customers unique business processes and operational requirements are built into every solutionin the cloud or on premises. With this deep understanding of your industry, Epicor solutions dramatically improve performance and profitability while easing complexity so you can focus on growth. Epicor ERP is designed specifically for make-to-order and mixed-mode manufacturers, available in the cloud, hosted, or on-premises.

da Epicor Software

(67 avaliações)
Ver perfil
Epicor ERP delivers flexible, industry-specific business software to fit the precise needs of our manufacturing customers. More than 40 years of experience with our customers unique business processes and operational requirements are built into every solutionin the cloud or on premises. With this deep understanding of your industry, Epicor solutions dramatically improve performance and profitability while easing complexity so you can focus on growth. Epicor ERP delivers flexible, industry-specific business software to fit the precise needs of our manufacturing customers.
O Halo fornece soluções inteligentes de cadeia de fornecimento para centenas de clientes corporativos e parceiros de provedores de serviços na América do Norte, Europa e Ásia-Pacífico. A plataforma S&OP orientada para o cliente simplifica radicalmente a gestão de informações e a análise operacional, permitindo que as organizações construam cadeias de suprimentos mais competitivas. O Halo substitui a complexidade das fontes de dados em silos por uma plataforma de propósito único que permite às empresas analisar, decidir e planejar mais rapidamente do que nunca. Ferramenta de armazenamento de dados que simplifica a integração e a qualidade dos dados, fornecendo uma solução completa de inteligência da cadeia de fornecimento.
Ver perfil
A Teknowlogi é pioneira em software de gestão de transportes (TMS, na sigla em inglês) e a única empresa de tecnologia de logística a oferecer uma solução baseada na nuvem que incorpora inteligência artificial para oferecer gestão de logística, inteligência de consultoria, inteligência móvel, inteligência de integração e inteligência comercial em uma única plataforma. A missão é criar e oferecer soluções de inteligência aplicada que possibilitem que qualquer empresa de logística seja a melhor versão de si mesma. Ferramenta de gestão de transportes baseada na nuvem que auxilia as empresas de logística com a contabilidade, rastreamento de pedidos, faturamento e auditoria.
O Infors CloudSuite Industrial é um aplicativo de modo misto para fabricantes altamente repetitivos e baseados em serviços, engenharia sob encomenda, configuração sob encomenda e muito mais, para mercados de manufatura discreta e por processos. Com um histórico de 30 anos, a solução ajuda a gerenciar a complexidade e o crescimento, ao mesmo tempo em que aprimora o desempenho no atendimento ao cliente, na produtividade e no controle de custos. Escolha entre as opções de implantação no local ou na nuvem. Tempos de implementação tão baixos quanto quatro meses. Compatível com a estratégia de ERP de 2 camadas. O CloudSuite Industrial (SyteLine) oferece uma solução ERP completa, cobrindo fabricantes nos mercados PME/empresariais de manufatura discreta e por processos.

da PathGuide Technologies

(34 avaliações)
Ver perfil
O Latitude é o sistema de gestão de armazém da PathGuide. O Latitude WMS é um software avançado que automatiza as transações de estoque do armazém, incluindo recebimento, separação de zonas, alocação de tempo, planejamento de contagem de ciclos, envio de rotas de caminhões e manifesto de entrega. O Latitude WMS oferece controle e eficiência flexíveis e em tempo real a praticamente qualquer operação de armazém. Isso ajuda a empresa a aumentar as vendas, o fluxo de caixa e a lucratividade por meio de informações precisas e instantâneas sobre o status do estoque. Pergunte sobre o estoque administrado pelo fornecedor (VMI na sigla em inglês) avançado. Um pacote de software que automatiza o armazenamento e a distribuição para fornecer informações online em tempo real sobre todos os estoques.
Ver perfil
O Logiwa WMS gerencia o armazenamento e o atendimento de pedidos nos setores de atacado, varejo, comércio eletrônico e operadores logísticos. O Logiwa capacita os clientes a alcançarem o máximo otimizando custos, melhorando o atendimento ao cliente e reduzindo o tempo de valorização. O Logiwa permite que o comércio varejista venda mais sincronizando estoques e pedidos em vários canais de vendas, economize em custos operacionais e aumente as margens de lucro. Sistema de gerenciamento de depósitos baseado na nuvem, para gerenciamento contínuo da cadeia de fornecimento do varejo.
Software para importadores e distribuidores atacadistas. O VISCO é um software de planejamento de recursos empresariais (ERP na sigla em inglês) criado especificamente para empresas que estão importando e distribuindo. Criado de forma exclusiva para lidar com o lucro por remessa, visibilidade do estoque (incluindo aéreo e marítimo), gestão de documentos (conhecimento de embarque, lista de embalagem, faturas comerciais), além de moedas estrangeiras e conversões de unidades de medida. Integra-se ao QuickBooks. Demonstração gratuita disponível. Uma solução de software totalmente integrada criada para importadores e distribuidores de pequeno a médio porte.

da Trimble Transportation (formerly TMW Systems)

(30 avaliações)
Ver perfil
Solução de gestão de transporte que inclui planejamento de remessas e habilidades de execução. Solução de gestão de transporte que inclui planejamento de remessas e habilidades de execução.
Oferecendo apenas a solução de planejamento simultâneo do setor, o Kinaxis está ajudando organizações de todo o mundo a revolucionar o planejamento da cadeia de fornecimento. Kinaxis RapidResponse, o software de cadeia de fornecimento baseado na nuvem, conecta seus dados, processos e pessoas em um único ambiente harmonioso. Com uma visão consolidada de toda a cadeia de fornecimento, você pode planejar o desempenho esperado, monitorar o progresso e responder a desconexões quando a realidade ocorrer. Oferecendo apenas a solução de planejamento simultâneo do setor, a Kinaxis ajuda organizações de todo o mundo a revolucionar seu planejamento da cadeia de fornecimento.
Para agentes de carga que gerenciam de 1.500 a 100.000 unidades equivalentes a 20 pés (TEU na sigla em inglês) por ano, o BuyCo é uma plataforma colaborativa que melhora a visibilidade, o controle e a tomada de decisões no transporte de contêineres. A solução pronta para uso une todos os membros da cadeia de fornecimento para agregar informações em um único local, organizar a comunicação e aumentar a inteligência de dados. Com rastreamento em tempo real, desburocratização automatizada de remessas e KPIs robustos, o BuyCo fortalece a cadeia de fornecimento e aumenta a satisfação do cliente. Melhore a colaboração na sua cadeia de fornecimento marítimo com rastreamento de status em tempo real, comunicação centralizada e KPIs robustos.
Ver perfil
O CargoWise One é uma plataforma única, profundamente integrada e verdadeiramente global, criada para atender às diversas necessidades do setor de logística. O CargoWise One permite que os clientes executem transações logísticas altamente complexas e gerenciem suas operações em um banco de dados com vários usuários, funções, escritórios, países, moedas e idiomas. O software baseado na nuvem otimiza seus processos, integra seus negócios aos seus clientes e parceiros e aumenta sua eficiência. Sistema de software de plataforma única para fornecedores de logística em todo o mundo.
Ver perfil
Para empresas menores de atacado/distribuição, varejo e manufatura, o BizAutomation é um conjunto de negócios de nuvem de ponta a ponta com planejamento de compras/demanda, gestão de pedidos e de preenchimento (com picking/packing/envio com código de barras), estoque em vários depósitos (gestão de compartimentos), conectores com Intercâmbio eletrônico de dados (EDI na sigla em inglês) e operadores logísticos (3PL na sigla em inglês). Taxas de envio com etiqueta e número da rastreio, CRM e contabilidade de reclamação GAAP completa. Com a automação do fluxo de trabalho executando todo o programa, você enfim alcançará a automação hipereficiente de todos os seus departamentos. Criado para empresas menores, o BizAutomation é um conjunto de negócios na nuvem de ponta a ponta que executa todos os seus departamentos em um único sistema.
O Form.com é um fornecedor líder de soluções de automação de formulários para empresas, tanto no campo quanto no escritório. Melhore a qualidade, promova a segurança e garanta a conformidade com aplicativos inteligentes de formulários móveis e recursos robustos de geração de relatórios. Os engenheiros do Form.com configuram cada solução para suas necessidades exclusivas de dados e a integram aos seus sistemas para simplificar os processos de negócios e maximizar a eficiência operacional. Acesse o Form.com e saiba mais. O Form.com é um fornecedor líder de soluções de automação de formulários para empresas, tanto no campo quanto no escritório.

da StockIQ Technologies

(22 avaliações)
Ver perfil
O StockIQ é uma solução de software de planejamento inteligente da cadeia de fornecimento para gestão de demanda, planejamento de reabastecimento, planejamento de fornecedores, planejamento e supervisão de promoções, planejamento de estoque e supervisão de desempenho. O software StockIQ é adaptado às indústrias de distribuição, fabricação e 3PL. A solução de relatórios de estoque acelera os processos de planejamento de operações e vendas (S&OP na sigla em inglês) e garante a colaboração oportuna entre vendas, marketing, cadeia de fornecimento, finanças e parceiros. O StockIQ é uma solução inteligente de planejamento da cadeia de fornecimento para o planejamento de demanda, estoque, reposição, fornecedores e promoções.
O SellerCloud foi construído a partir do zero pensando em seu crescimento. Se você deseja otimizar suas operações, listar em mais canais ou expandir sua presença on-line, a plataforma de crescimento adaptável pode ajudá-lo a realizar o potencial de sua empresa. Desde catálogos de produtos, gestão de compras e armazenamento até a satisfação do cliente, essa solução pode atender às suas necessidades e exceder suas expectativas. A empresa aproveita mais de uma década de experiência no setor para posicionar os clientes para um crescimento ideal. O SellerCloud é a plataforma de crescimento de comércio eletrônico que reúne as ferramentas necessárias para capacitar seus negócios.
Anvyl is a production hub for supply chain management where brands manage suppliers, oversee production, and track in-depth product data from procurement to delivery of inbound goods. It saves hours a day of manual work, reduces supply chain costs, and provides actionable data on supplier activity throughout sourcing, production, and the product lifecycle. You'll always know what's happening in your supply chain, so you give customers exactly what you promised them. Anvyl is the intelligent supply chain software where brands manage suppliers, oversee production, and track in-depth manufacturing data
O conjunto de soluções de otimização de suprimento e demanda da JDA foi desenvolvido com uma coleção dos melhores produtos da categoria, projetados para permitir que comércios varejistas, fabricantes e distribuidores atacadistas antecipem, criem e atendam à demanda dos clientes com mais eficiência. Esta solução abrangente integra os comprovados recursos de planejamento, análise, otimização e execução da JDA ao fluxo de trabalho colaborativo, oferecendo integração e interoperação contínuas e abrangendo uma ampla variedade de processos em toda a cadeia de fornecimento direcionada ao consumidor. Software de planejamento, análise, otimização e execução da cadeia de fornecimento com recursos de fluxo de trabalho colaborativo.
Infor M3 is a powerful ERP software solution that uses the latest technologies to provide an exceptional user experience in a multi-company, multi-country, and multi-site ERP cloud solution platform. The SCM applications in M3 offer a powerful and unique method for supporting the planning, scheduling and fulfillment/execution of the extended supply chain including demand planning, supply chain planning, plant scheduling, and global available-to-promise and capable-to-promise functionality. Infor M3 is a powerful ERP solution designed for medium to large global manufacturers, distributors, and after-sales service providers.
Magaya Cargo System é um software de logística e gerenciamento de carga criado para agentes de carga, transportadores, despachantes e fornecedores de armazéns que exigem uma plataforma de gerenciamento de armazéns precisa e completa, combinada com um sistema totalmente integrado de contabilidade. A interface amigável reduz a quantidade de trabalho para o usuário, eliminando a entrada de dados duplicados. Os detalhes das remessas são gerenciados com fluxos de trabalho simples. Envie informações importantes para as autoridades alfandegárias e gere documentos necessários, como o conhecimento de embarque. Software premiado para empresas de logística.
Economize tempo ao gerenciar fornecedores. O software de gestão da qualidade de fornecedores RizePoint foi desenvolvido para habilitar e capacitar os gerentes da cadeia de fornecimento a qualificar, integrar, manter, organizar e auditar seus fornecedores de maneira fácil e rápida, para garantir que os padrões internos e legais externos sejam atendidos. O software RizePoint cria um hub de informações valiosas sobre conformidade para alinhar o foco organizacional na proteção e no aprimoramento da marca.
O Sage Business Cloud está mudando a forma como as empresas competem e crescem, proporcionando gestão financeira, de cadeia de fornecimento e produção mais rápida, simples e flexível, a uma fração do custo e da complexidade dos sistemas ERP típicos. Com o Sage Business Cloud X3, você está escolhendo a solução de gestão empresarial de última geração para que a sua empresa cresça mais rapidamente e administre uma organização ágil. O ERP que oferece controle de todo o seu negócio, da cadeia de fornecimento às vendas. Com opções de implantação no local ou na nuvem.
Ver perfil
With OrderWise Supply Chain Management, you can bring together your supply chain, order processing, purchasing, demand forecasting, warehouse management and inventory control into a single application held on a single database. As a modular system, OrderWise can be scaled to meet the specific requirements of your business operations. So whether you are a wholesaler, distributor, retailer, merchant, web trader or manufacturer, we have a supply chain management solution for you. Gain accurate and efficient control over all aspects of your supply chain management with the OrderWise Software & Mobile WMS Devices.
O Infoplus é um software adequado e simples de remessa, gestão de estoque e de armazém para comércio eletrônico e armazéns de operadores logísticos. Quando se trata do sucesso do negócio, você precisa mais do que as ferramentas certas. Você precisa de um parceiro para ajudar a criar um processo automatizado, simples e repetível para permitir o crescimento de seus negócios. O software certo vai muito além de apenas apoiar o crescimento, torna-se o catalisador desse crescimento. Para o comércio eletrônico multicanal e operadores logísticos de vários clientes. Fazer isso acontecer todos os dias é a mágica das operações. Pessoas especializadas e software eficaz. Entre em operação em 6 semanas ou menos.
O GAINSystems combina uma abordagem inovadora e um software abrangente de otimização da cadeia de fornecimento, oferecendo resultados surpreendentes com pouquíssimo risco. A abordagem holística considera erros e variabilidade abrangentes entre oferta, demanda e operações, produzindo otimização de estoque que aborda, de forma dinâmica, todos os SKUs por local na empresa. O GAINS oferece planejamento e previsão de demanda, otimização de estoque, otimização de reabastecimento/produção e planejamento de vendas, estoques e operações. O GAINSystems é uma solução de software de gestão da cadeia de fornecimento projetada para os setores de manufatura, distribuição, MRO e varejo.
À medida que as empresas buscam obter visibilidade e controle sobre a qualidade na cadeia de fornecimento, é essencial ter uma solução abrangente para gerenciar e mensurar os fornecedores. O Supply Chain Management Software do ETQ oferece processos para registrar materiais do fornecedor, registrar inspeções, atualizar classificações do fornecedor e emitir ações corretivas do fornecedor (SCARs na sigla em inglês). Disponível como solução baseada na nuvem ou no local, a solução Supplier Management do ETQ estende a qualidade para fora das suas quatro paredes. O Supply Chain Management Software do ETQ oferece as ferramentas necessárias para rastrear fornecedores e colaborar com as partes interessadas externas.
Desenvolvido para médias e grandes empresas, o TrackVia é a principal plataforma de fluxo de trabalho móvel para operações que digitaliza os processos manuais, simplifica o trabalho e analisa os dados em tempo real. Sem a necessidade de desenvolvedores de TI, a plataforma baseada na nuvem do TrackVia ajuda a aprimorar a velocidade, a visibilidade e o controle na cadeia de fornecimento. O TrackVia é personalizado de acordo com as especificações e passa nas aprovações de segurança de TI. Empresas como Honeywell, VF e Brinks contam com o TrackVia para aprimorar o desempenho no prazo e reduzir custos. A plataforma móvel baseada na nuvem do TrackVia ajuda a aprimorar os processos de qualidade rapidamente, sem a necessidade de recursos extensivos de TI.
Shipwell is transforming the supply chain industry by replacing opaque and manual processes with a tech-enabled, fully connected logistics ecosystem. Through real-time data and machine learning, our platform is reducing waste and friction, delivering better business intelligence, and driving continuous improvement across our customer supply chains. Shipwell is transforming customer supply chains - bringing automation and visibility together in a fully connected logistics platform.
Cloud-based TMS software that makes logistics simple with one login for all inbound and outbound transportation management across parcel, LTL, FTL, ocean, and international air. Seamless integration into your current tech stack (ERP/ WMS/CRM) and highly configurable to existing workflows. With connections to 300+ carriers, ERP, WMS, and marketplaces, getting the best rates and optimizing shipping processes is easy. Trusted by Toshiba, NewEgg, auto manufacturers, and more. Shop, ship, save, track, audit, and analyze, all with one login. Smart TMS software for all modes: LTL, Parcel, FTL, Intl Air & Ocean.
A cloud-based inventory and order management system for eCommerce retailers to automate logistics. Manage all your inventory and orders from a single online dashboard. No more data entry, spreadsheets and emails. Integrate your sales channels like Shopify, automatically fulfill your orders and automate your fulfillment process. Save time and focus on growing your business. A cloud-based inventory and order management system for eCommerce retailers to automate logistics.

da My Office Apps

(15 avaliações)
Ver perfil
A última geração em software de gestão de cadeia de fornecimento na nuvem. O Kechie se adapta aos negócios, com campos configuráveis, fácil implementação e está pronto para crescer com os seus negócios. O Kechie ajuda a otimizar as necessidades comerciais, automatizando e sincronizando os seus processos de cadeia de fornecimento, estoque, compras, gestão de pedidos, CRM e finanças, entre outros. A solução ajuda a minimizar os aborrecimentos de instalações de grande porte, oferecendo fácil integração, customização, implementação e treinamento. O Kechie é uma solução na nuvem totalmente integrada, escalável e personalizável, com um design intuitivo e informações para as necessidades comerciais.
Automatize o armazém e reduza os custos de mão de obra com um sistema de gestão de armazém (WMS na sigla em inglês) sob demanda e baseado na internet, que é acessível e fácil de usar. Você pode implantar facilmente o SmartTurn e atender pedidos com precisão a custos mais baixos, reduzir faltas de estoque, enviar mais pedidos no prazo com menos trabalho e automatizar processos, integrando-se a outros sistemas. O SmartTurn começa com US$ 540,00 por mês, sem hardware para comprar, software para instalar, rede para configurar e nenhuma implantação de sistema ou manutenção contínua. WMS sob demanda, parceiro da Microsoft, disponibilizando recursos de classe empresarial com redução dos custos tradicionais de licença e instalação.
DynaSys, A Division of QAD, Cloud Based Supply Chain Management Software helps you optimize your S&OP, forecasts, procurement, production and distribution planning. A Demand and Supply Chain Planning (DSCP) software improves visibility and control across your entire end-to-end supply chain. With a efficient stock management, you are able to shorten lead times, reduce out of stocks and back orders, but most of all improve your customer satisfaction. DynaSys, A Division of QAD, Cloud Based Supply Chain Management Software helps you optimize your S&OP, forecasts and planning.
From global, multi-site manufacturing enterprises to smaller, single-site organizations, Infor LN has capabilities designed to meet discrete manufacturers' needs. Infor LN is available on premise or in the cloud as CloudSuite Aerospace & Defense, CloudSuite Automotive, and CloudSuite Industrial Enterprise. Wherever its deployed, the ERP system deploys on the shop floor and across the supply chain with integration to financials, quality management, service management, and order management. Infor LN is an ERP system that deploys quickly and integrates across operations to meet the unique needs of discrete manufacturers.
Ver perfil
The iM3 SCM is a Suite, proficient at managing: Supply Chain, Warehouses, Facility & Assets, Fleet Maintenance, Field Service and more. iM3 is a cloud application providing benefits of greater accessibility, mobility, real-time transactions, and improved data for smarter collaboration. iM3 supports technology interfacing with scanners, data sources or integrating with key enterprise software. For clients looking for a functionality rich, easy to use, customizable & cost-effective solution Cloud Suite to manage; Supply Chain, Inventory & Warehouses, Facility & Assets, Preventive Maintenance, Equip. Sales Service & Dist.
A supplier compliance management solution to easily manage from 10 to 10,000 suppliers. Customize your specific requirements such as Supplier Agreements, Tax Forms, Data Requests, Policy Acknowledgements, built in FSMA and GFSI Certification requirements,etc. Create unique compliance groups,each with unique requirements or on a per item bases. Request, submission, review, request for more information, and pending non-compliance notifications are secure and automated! Get a FREE demo today! A record and supplier compliance management to ensure adherence to FSMA and GFSI regulations!
Ramco Systems, part of 1 Bn USD Ramco Group, is a fast growing cloud enterprise software player. Ramco's Logistics Software is built to address the end to end needs of 3PLs, Freight Forwarders and Network Service Providers - be it WMS, TMS, Fleet, Hub Mgmt, HR & Finance. The In-memory Planning & Optimization engine provides optimal solutions to complex problems. The suite comes packed with features around Mobility & Command Center for Visibility all offered on an asset-light Cloud model. Integrated Software covering the end to end needs of Logistics Service Providers-From TMS through WMS, Fleet & Order mgmt, HR & Finance
Ver perfil
ISN collects health and safety, procurement, quality and regulatory information for more than 60,000 contractors and 500 Hiring Clients across capital-intensive industries in more than 85 countries. ISNs subject matter experts review this information to help assess the accuracy, relevance and timeliness of the data. Using ISNetworld as an integral part of their management systems, Hiring Clients are able to connect with safer, more reliable contractors and suppliers around the globe. ISNs online contractor management platform, ISNetworld, assists its customers with meeting record keeping and compliance requirements.
Cut inventory costs dramatically & increase profits by taking back control of all your inventory - in any location, including your fleet of vehicles. Minimize theft with tighter inventory controls and track all material usage down to the job or user. Automated replenishment cuts ordering costs by over 25%. Reduce your inventory carrying cost by replenishing based on actual usage. Learn why more than 1000 companies currently rely on MarginPoint. The MarginPoint Mobile Inventory App manages all inventory wherever it is stored - warehouse, storeroom or service truck

da Singletree Technologies

(10 avaliações)
Ver perfil
Intellimas is an enterprise level solution that's easy to implement and even easier to use. The end users love the spreadsheet UI. IT loves the config engine and the fact that its built to easily retrieve data from core systems. Intellimas comes with built-in supply chain solutions for Costing/RFQs, QA, PO/Shipment Tracking, Vendor Compliance, and Sample Mgmt. Additionally, many companies prefer to use our low code config engine to create their own supply chain apps. Enterprise level software with spreadsheet UI. Use our built-in supply chain solution or configure your own with our config engine.

da The AnyLogic Company

(10 avaliações)
Ver perfil
anyLogistix is supply chain analytics software for designing and optimizing your company supply chain. It combines powerful analytical optimization approaches together with innovative dynamic simulation technologies to offer you a comprehensive set of tools for end-to-end supply chain analytics. By leveraging both simulation and optimization you have the best set of tools for tackling supply chain challenges, enabling you to gain deep insights into your company supply chain. anyLogistix (ALX) is supply chain analytics software for designing, optimizing and analyzing your company supply chain.
Ver perfil
Provides configurable Supply Chain processes required by companies to provide better customer services and control operational costs. Provides configurable Supply Chain processes required by companies to provide better customer service & reach optimal inventory levels.
A business management solution developed with, and for UK manufacturers and small businesses. The software is designed to prevent production and delivery delays, and reduce the costly waste of resources. It helps eliminate product quality issues, financial stress and the blockers stopping you from succeeding. It covers all the essentials you need: CRM, Finance, Sales, Purchase, Stock, Production, Delivery, HR and Payroll. We help you get live, with 24/7/365 supportall for a simple monthly price An integrated business management solution combining CRM, Finance, Sales, Purchase, Stock, Production, Delivery, HR and Payroll.
BROWZ ensures supply chains are safe, qualified and socially responsible by delivering comprehensive solutions to prequalify, assess, monitor compliance based on the unique needs of your business. The BROWZ product suite addresses your needs related to identifying risk within your supply chain, managing employee-level data, conducting safety auditing, and more. Web-based contractor qualification & management solution, supplier risk rating, safety auditing, and workforce management capabilities. Web-based supply chain management with contracting supplier risk rating, safety auditing, and workforce management capabilities.
Web-based solution that streamlines supply chain management by allowing users to create catalogs and maintain new business requests. Web-based solution that streamlines supply chain management by allowing users to create catalogs and maintain new business requests.
Systum powers Inventory Management for Wholesale distribution. It provides the core functionality for the main areas of your business, focusing on CRM, warehouse management, suppliers, order & inventory management and customers service. Systum is the only software you need to sell through multiple channels and marketplaces to grow your business. Systum centralizes data for every team and provides your warehouse, suppliers & order and inventory management teams B2B sales growth.
A Kepion fornece uma plataforma de planejamento que apoia o processo FP&A e fornece análises para finanças, vendas, marketing, RH e operações. O Kepion apoia os processos de planejamento financeiro e operacional, fornecendo painéis e indicadores principais de desempenho (KPI), geração de relatórios e análises. O Kepion utiliza as plataformas Microsoft Azure e SQL Server, integra-se ao Microsoft Power BI para visualizações e ao Microsoft Dynamics, SAP e outros sistemas ERP. Planejamento colaborativo em toda a organização para orçamento, previsão e geração de relatórios avançados na plataforma Microsoft BI.
Transforms your business operations by delivering: a single view for order, supply and fulfillment plans across the entire enterprise. Transforms your business operations by delivering: a single view for order, supply and fulfillment plans across the entire enterprise.
Fast, accurate fulfillment through directed, optimized workflow, utilizing advanced wireless and bar code technologies. Fast, accurate fulfillment through directed, optimized workflow, utilizing advanced wireless and bar code technologies.
PrintLynxx is Print Buyer's Software. Built to source and manage direct mail, marketing, publications, packaging, and print. Eliminate spreadsheets, email and phone calls. Facilitate transparency, reporting, accountability and control. Reduce per-unit cost up to 40%. Increase efficiency up to 53%. Assure quality and timeliness. Coordinate and simplify spec writing, estimating, approval, change order and green/diversity initiatives. Works with your people, process and vendors. Cloud software for sourcing and managing direct mail, marketing, publications, packaging, labeling, signage, point of purchase, etc.
Deacom's comprehensive ERP platform delivers one of the largest functional foundations specifically designed to tackle the unique business challenges of mid- to large-sized process manufacturers and distributors. All capabilities are built by Deacom and into the core system including: WMS, inventory management, CRM, lot traceability, DSD, forecasting, and ecommerce, to name a few. This approach provides optimal visibility and eliminates dependencies on customizations and external software. DEACOM incorporates the specific business requirements of process manufacturers and distributors into a comprehensive ERP system.

da RELEX Solutions

(7 avaliações)
Ver perfil
RELEX Solutions helps retailers become more competitive with cloud-native retail planning solutions powered by pragmatic AI, in-memory data processing and unsurpassed computational power. Through accurate forecasting and replenishment, profitable use of retail space, impactful pricing and promotions, and optimized workforce planning, RELEX helps businesses plan better, sell more and waste less. RELEX Solutions provides cloud-native retail planning solutions powered by pragmatic AI and in-memory data processing.
Aqxolt ERP offers all-in-one cloud ERP And SCM solution, ERP MARK 7 offers quotes, order Fulfilment, procurement, inventory control, production planning, scheduling, Community Portal and costing. Manage Inventory with Warranty, RMA, Inspection, Receiving and Shipping modules. The Solution suite is fully customised, flexible, easy to implement and adaptable to perfectly fit business as it grows Cloud ERP And SCM solution offers quotes, order Fulfilment, procurement, inventory control, production planning, scheduling & costing.

da AIM Computer Solutions

(7 avaliações)
Ver perfil
AIM Vision, the ERP and SCM software package for repetitive manufacturers. Features EDI integration into production scheduling with demand smoothing. Demands are used to generate MRP/CRP reports, fully synchronized for supply chain planning. Meets MMOG/TS16949 requirements. Also includes outside processing, lot control, finite scheduling, two-levels of tool/workstation scheduling logic, AIAG barcode label generation and operator friendly edit and validation aids. AIM Vision for Supply Chain Management, EDI and Bar Code Labeling, Release and Demand Management, and Plant Floor Mobile Apps.
Ver perfil
Built expressly to serve high volume shippers in the US, Canada and Mexico, UltraShipTMS delivers a modular, web-based platform for efficient, effective transportation management and supply chain optimization, inbound and outbound across all modes. We do not field solutions for 3PLs or shippers predominately shipping via parcel. All training and support 100% included in monthly subscription and performed by US-based, dedicated resources. No call centers or hidden charges ensures maximum ROI Get all the features you need and none you don't with this modular, SaaS-model Transportation Logistics Automation Solution.
Enabling manufacturers, retailers and logistics providers to maximize supply chain efficiency. Enabling manufacturers, retailers and logistics providers to maximize supply chain efficiency.
Clever is inventory optimization software designed to generate intelligence about the performance of inventory in order to make smarter decisions about inventory investments. Since 1997, our customers are obtaining results such as reducing inventory by as much as 10-30% while achieving targeted service levels above 98%. A web-based inventory optimization solution that increases turns, profitability and service levels.
Built for mid-market and global enterprises with over 10,000 employees, Ivalua is the leading Procurement empowerment platform. Recognized as a Leader by Gartner & Forrester, Ivalua's Source-to-Pay suite is leveraged by over 300 leading companies across the globe to manage over $500 Billion in direct and indirect spend. The platform's ease-of-use, depth, and flexibility ensures high employee and supplier adoption, rapid time to value and the ability to meet unique or evolving requirements. Sourcing and procurement management solution that helps businesses manage supplier information, risks, contracts, invoicing, and more.

da Inventory Optimization Solutions

(6 avaliações)
Ver perfil
Envi by IOS empowers healthcare providers to deliver care across a wide range of settings (hospitals, ambulatory surgery centers, urgent care clinics, physician groups, etc.) by streamlining supply chain management. Envi is an affordable, powerful, scalable solution configured to meet your organization's needs. With Envi, you'll build enterprise visibility with location-specific functionality, helping your organization reduce costs through greater automation, efficiency and control. IOS delivers powerful, affordable and easily scalable solutions for healthcare facilities that meet your exact system specifications.

da BluJay Solutions

(5 avaliações)
Ver perfil
Transportation management tool that enables businesses in retail, manufacturing industry and logistics service providers, custom brokers and others to manage customs, denied party screening, costs, product classification and more through deployment models and supply chain. Transportation management tool that provides logistics service through deployment models and supply chain to retailers and others.
You can control every penny of your expenditure through our integrated online sourcing, procurement and invoicing platform. Over 150,000 users in 35 countries, including many of the world's leading enterprises, regional businesses and fast growing service providers rely on Claritum to deliver significant, measurable and sustainable savings and efficiencies. You can streamline sourcing, procurement & invoicing of products & services to deliver cost savings and process efficiencies

da Pilgrim Quality Solutions

(5 avaliações)
Ver perfil
SmartSolve solutions by Pilgrim, an IQVIA Company, automate and simplify the complex challenges of quality, supplier, regulatory, and risk management by incorporating best-practice workflows, document and process management, electronic signatures, audit trails, dashboards and analytics, and automated validation. With SmartSolve, you have solutions to efficiently handle audits, take control of quality and supplier management, and maintain compliance with regulatory requirements. Complete quality, supplier, compliance, and risk management solutions for life sciences.

da Blue Ridge Solutions

(5 avaliações)
Ver perfil
Blue Ridge Supply Chain Planning dramatically transforms supply chain performance by providing a precise planning technology that analyzes every customer transaction and translates deep customer insights into a day-by-day view at every level of the supply chain that minimizes stockouts, excess inventory, or the need for costly corrective actions. We complement the technology with LifeLine service where supply chain experts monitor all activities, proactively alert you to issues, and guide you. Blue Ridge Global's precise and responsive technology will transform your supply chain and bottom line.
Supply chain software for steel industry covering: demand planning, capacity/material planning, cut optimization, scheduling and MES. Supply chain software for steel industry covering: demand planning, capacity/material planning, cut optimization, scheduling and MES.
Titanwinds TMS transforms your trucking business. Built from the ground up to streamline your day-to-day operations. Your paperwork and time-wasting administrative tasks are eliminated with powerful features and a simple-to-use interface. Not only does TitanWinds make running your business less stressful, but it also results in real life reduced costs and increased profits as you and your team spend fewer precious hours handling tasks that can now be fully automated. Titanwinds TMS is a fully customizable and integrated suite designed to supercharge the efficiency of your trucking operation.
Lets you manage the movement of inventory as it is received, issued and transferred into and throughout your business. Lets you manage the movement of inventory as it is received, issued and transferred into and throughout your business.
ORITAMES APS Scheduler is a finite capacity Advanced Planning and Scheduling optimization system based on Artificial Intelligence. It improves multiple KPIs while taking into account constraints of all kinds of manufacturing resources. ORITAMES APS Scheduler is a finite capacity Advanced Planning and Scheduling optimization system based on Artificial Intelligence

da John Galt Solutions

(4 avaliações)
Ver perfil
The Atlas Planning reaches into marketing, inventory, sales, operations and financial systems providing a comprehensive view of the company's S&OP situation at any given time from multiple perspectives. This comprehensive solution is built from a solid forecasting and demand planning foundation and expands based on your growing needs. Managing demand with this software enables you to create a more robust sales and operations plan. Atlas Planning in an end-to-end supply chain solution designed to bring you improved supply chain management.
Asprova APS is world-class Planning & Scheduling for Lean Production. Companies from all industrial sectors, including Toyota, Honda, Nissan, Denso, Aishin, MAZAK, Komatsu, Panasonic, Canon, YAMAHA, Kawasaki, are amongst our user base. Asprova APS is the Best-Of-Breed. Thats why we have 60 % market share in Japan and 2600 customers worldwide. Asprova SCP is optimal supply chain planning to significantly increase your overall performance. Asprova is the most powerful tool to increase overall manufacturing- and cost effeciency.
A cloud platform for demand planning and sensing, supply planning, production planning and scheduling, inventory optimization, & more. A cloud platform for demand planning and sensing, supply planning, production planning and scheduling, inventory optimization, & more.

da Technology Group International

(3 avaliações)
Ver perfil
Enterprise 21 ERP software is a fully-integrated ERP system for small and mid-market manufacturing and distribution organizations. Designed to facilitate industry best practices, Enterprise 21 includes comprehensive software functionality to manage the enterprise's complete business operations. ERP solution which includes process and discrete manufacturing, distribution, accounting, decision support, and e-commerce.
4flow vista, the integrated standard software for supply chain design and transportation management, features analysis, planning and optimization capability in one product. The focus is on reducing total supply chain costs. With 4flow vista you can optimize supply chain processes, networks, transportation and the cost to serve. Integrated network optimization and transportation management, from strategic development to tactical planning and daily execution.
Vanguard Demand Planning is an enterprise solution that helps manufacturers forecast product demand, explode intricate resource requirements, and optimize and manage inventory, fulfillment, and supply-chain processes. Web architecture automates tasks, cuts spreadsheet confusion, and tracks entire product cycles with centrally managed records and real-time updating. Workflow design leverages historical data with foreknowledge and insights via time-stamped user inputs. Forecast product demand and required resources. Optimize inventory, fulfillment, and supply-chain processes. Automate routine tasks.
12Return creates cloud-based software that enables brands in any industry to transform their reverse supply chain and to manage the challenges of product returns in a changing economy. 12Return is the technology solutions provider that offers complete Return-to-Value capabilities for the reverse supply chain. 12Return streamlines the customer return journey, the operations process in your return center, and the revalue of returned products. 12Return streamlines the customer return journey, the operations process in your return center, and the revalue of returned products.
Agility is the leading Enterprise Resource Planning (ERP) system to the lumber and building materials industry. It manages every stage of the product cycle, from sales and purchasing to remanufacturing and dispatch. Agility streamlines processes and reduces waste, so you can grow the bottom line without increasing headcount. Optimize pricing, reduce dead stock, manage large contracts, schedule resources, track items across branches, and more. Orders are delivered on-time, in full, as promised. Business and accounting software geared for lumber & building material distribution, wholesale & remanufacturing operations.
POOL4TOOL is the worlds only cloud-based All-in-One Supply Collaboration Platform. We are recognized as a global leader in direct procurement. Our workflow based solution is used by more than 300 international companies from manufacturing, automotive, consumer goods, medical, and plant construction industries for optimization of the product development process, strategic and operational purchasing, supply chain management and quality management. All-in-One Supply Collaboration Platform with features such as procurement, supply chain, and quality management.
ASCTrac is more than just a WMS; it¿s the robust but flexible supply chain software system designed to manage all functions in manufacturing, warehouse distribution, and 3PL operations while offering true mobility at the edge for all functions with 100% validation. Integrate your own CRM and accounting or utilize ASCTrac¿s seamless ERP systems. Pharma grade accuracy for 100% perfect orders. Solves Level 5 Complex needs (5 being most complex). Scalable to Expand as You Grow. ASCTrac is more than a WMS; it¿s a robust supply chain software system to manage all functions in manufacturing, distribution, and 3PL.
Ver perfil
Multi-modal transportation management solution to automate the logistics of supply chain with features such as collaboration. Multi-modal transportation management solution to automate the logistics of supply chain with features such as collaboration.
Linbis Logistic Software is designed to meet the requirements of most activities within the logistics and supply chain industry. Consolidators, Freight Forwarders, Forwarding Agents, NVOCC, Couriers, Third Party Logistics Providers, Airlines, Ocean Carriers and Trucking Companies, can take advantage of our Software as a Service Solutions (SaaS) on the cloud to optimize their business flow in order to increase productivity and generate bigger profits. Logistics Software as a Service Solution designed to meet the requirements of most activities within the logistics and supply chain.
Descubra o COLIBRi, uma solução na nuvem de gestão da cadeia de fornecimento. SIMPLES: o Colibri é rápido de implementar e fácil de usar. Telas inteligentes e ergonômicas permitem uma propriedade quase imediata e uma agradável experiência do usuário. INTELIGENTE: o Colibri fornece regularmente novas evoluções e segue as melhores práticas de negócios. Uma taxa mensal sem custo oculto permite controlar o orçamento. SEGURO: o Colibri segue as práticas recomendadas de segurança na nuvem com o Microsoft Azure, o fornecedor de nuvem com mais certificações. O Colibri é uma solução de gerenciamento da cadeia de fornecimento, na qual se pode gerenciar demanda, oferta, distribuição, previsão, reabastecimento e procedimentos operacionais padrão.
Ver perfil
ThirdPartyTrust is a modern supply chain risk management solution solving for the ever-growing, complicated supply chain. The platform helps vendors kickstart the assessment process and it helps enterprises simplify their assessment process. We built a tool for vendors to serve the enterprise. ThirdPartyTrust provides tools to kickstart the vendor assessment process. No more waiting around for information to be updated.
SkuBrain is web based demand forecasting and inventory optimization solution. It uses sales history to predict future demand for your products and then makes recommendations, based on current stock levels, as to what you should buy in order to be able to meet that demand or which products might be overstocked. A web based demand forecasting and inventory optimization solution that uses sales history to predict future demand.

Guia de Compra de Software de Gestão de Cadeia de Abastecimento

O que é software de gestão de cadeia de abastecimento?

Software de gestão de cadeia de abastecimento ajuda a automatizar o fluxo de matérias-primas da coleta à produção e entrega. Os aplicativos de gestão de cadeia de abastecimento geralmente incluem processamento de pedidos em toda a organização, transporte e funcionalidade de gestão de armazéns, além de ferramentas de planejamento e previsão. O software de gestão de cadeia de abastecimento melhora a eficiência operacional em ambos os sentidos da cadeia, distribuindo e sincronizando dados fundamentais em vários locais e em todo o negócio.

Os benefícios do software de gestão de cadeia de abastecimento

  • Gestão eficiente de peças: o software de gestão da cadeia de abastecimento facilita o rastreamento e o agendamento de peças para entrega pontual na fábrica de produção do seu negócio.
  • Previsão da cadeia de abastecimento: alguns softwares de gestão de cadeia de abastecimento incluem inteligência artificial (IA) preditiva que pode alertar usuários sobre possíveis problemas na cadeia de abastecimento antes que eles aconteçam.
  • Gestão de fornecedores: o software de gestão de cadeia de abastecimento usa categorias dedicadas de dados do fornecedor. Essas ferramentas monitoram e classificam o custo, o valor e a confiabilidade do fornecedor. As empresas podem usar essas métricas quantificáveis para tomar decisões de negócios bem informadas.

Recursos típicos do software de gestão de cadeia de abastecimento

  • Gestão de fornecedores: supervisione o desempenho dos fornecedores por meio dos principais indicadores de desempenho (KPIs na sigla em inglês) e avalie o risco e a conformidade.
  • Gestão de estoques: rastreie, solicite, armazene e consuma o estoque, incluindo matérias-primas, componentes e produtos acabados.
  • Gestão de armazém: controle e administre as operações de armazém em todo o ciclo de vida do armazenamento.
  • Gestão de pedidos: insira, organize, rastreie e atenda solicitações de compra.
  • Planejamento de operações e vendas: elabore um plano de oferta e demanda.
  • Planejamento de demanda: use informações históricas e simulações para prever a demanda dos clientes.

O diretório de um software de gestão de cadeia de abastecimento permite filtrar por recurso(s) para a visualização apenas de opções que atendem as necessidades dos negócios, ajudando a reduzir o número de possíveis softwares utilizados.

O que levar em consideração ao comprar um software de gestão de cadeia de abastecimento

  • Escala: ao escolher a solução de gestão de cadeia de abastecimento correta para o seu negócio, certifique-se de que o software pode expandir com você. Considere o número de usuários de que você precisará, o potencial de personalização, a implantação em vários dispositivos e outros fatores que afetam a usabilidade da solução à medida que o seu negócio cresce.
  • Previsão: alguns aplicativos preveem a oferta e a demanda de peças, entre outras variáveis. Essa tecnologia em desenvolvimento está se tornando solidamente disponível a empresas de todos os tamanhos. A previsão atualmente oferece uma vantagem competitiva e, em breve, será uma necessidade competitiva.

Tendências relevantes do software de gestão de cadeia de abastecimento

  • Impressão 3D: também chamada de fabricação aditiva, a impressão 3D cria peças de componentes unindo/adicionando vários materiais juntos conforme indicado por um computador. A impressão 3D gera menos desperdício do que os processos tradicionais de fabricação que cortam objetos a partir de grandes blocos de matérias-primas. Empresas que usam impressão 3D podem economizar custos associados aos materiais não utilizados, coleta de sucata, descarte de resíduos e reciclagem. Mudar para peças impressas 3D economiza dinheiro enquanto reduz o impacto ambiental e muitas vezes exige mudanças significativas em uma cadeia de abastecimento. Espere ver muitas empresas reavaliando suas soluções de software de gestão de cadeia de abastecimento nos próximos anos; nossas pesquisas sugerem que 54% das pequenas e médias empresas (PMEs) pretendem usam impressão 3D nos próximos anos.
  • Internet das coisas (IoT na sigla em inglês): a IoT descreve um ecossistema de tecnologia em que os objetos são conectados à internet para todas as finalidade de automação e rastreamento. Uma pesquisa do Capterra constatou que 73% das PMEs planejam incorporar a tecnologia IoT aos seus negócios dentro de um a dois anos. Uma forma na qual os gerentes da cadeia de abastecimento estão adotando a tecnologia IoT é adicionando chips de identificação por radiofrequência (RFID na sigla em inglês) em peças e no estoque. Robôs, cintos, scanners e outros dispositivos IoT usam RFID para localizar, movimentar e processar componentes. Os sistemas RFID produzem incríveis volumes de dados que, quando analisados, podem ajudar empresas a entender suas operações e o comportamento do cliente melhor do que nunca. Esse conhecimento pode levar a melhores decisões na cadeia de abastecimento, mais eficiência e lucros mais altos.